Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
JollyRider schreef:
12-11-2018 13:31
Hoe dan ook beroerd, zo'n arts :hug: Gelukkig lopen er betere exemplaren rond!
En als ik die getroffen had, had ik nu wellicht een ander verhaal gehad.
Helaas heb ik die niet getroffen en is de kans groot dat ik daar nu de dupe van wordt.
Want zodra geoordeeld wordt dat ik kan werken, krijg ik geen ziektewetuitkering meer en moet ik WW gaan aanvragen. Dan moet ik gaan solliciteren, maar wie wil mij in deze situatie aan nemen? Ze zouden wel gek zijn als werkgever zijnde.
En als mijn WW is afgelopen heb ik dus een nog groter probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-11-2018 13:33
En als ik die getroffen had, had ik nu wellicht een ander verhaal gehad.
Helaas heb ik die niet getroffen en is de kans groot dat ik daar nu de dupe van wordt.
Want zodra geoordeeld wordt dat ik kan werken, krijg ik geen ziektewetuitkering meer en moet ik WW gaan aanvragen. Dan moet ik gaan solliciteren, maar wie wil mij in deze situatie aan nemen? Ze zouden wel gek zijn als werkgever zijnde.
En als mijn WW is afgelopen heb ik dus een nog groter probleem.
Nou ja, en daarom zou ik niet te lang wachten met de rechtsbijstand bellen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
12-11-2018 13:36
Nou ja, en daarom zou ik niet te lang wachten met de rechtsbijstand bellen.
Nee, je hebt gelijk.

Ik baal er nu gewoon enorm van. Zijn verhaal staat haaks op dat van mijn behandelaren. Als ik aan het werk moet is elke kans op een beetje herstel verkeken en moet ik dus de rest van mijn leven zo doorbrengen.

Mijn md vindt dat ik zelfs nu al teveel doe, dat ik eigenlijk nog minder zou moeten doen.
Jeetje Lise, wat een verhaal :hug:

Ik sluit me bij Jolly aan, schakel hulp in via rechtsbijstand.

Het UWV, je moet het er net mee treffen hoor. Ik heb ook een haat-liefdeverhouding met hun.
Sorry voor kort antwoord, ik wilde een uitgebreider antwoord typen maar het is wat wazig in mijn hoofd.
Lise: :hug:
Ik vind ook dat je maar beter goed beslagen ten ijs kunt komen en beter vast rechtsbijstand in kunt schakelen.
Even met man besproken en die denkt ook dat het niet onverstandig is. Ik ga dus deze week even contact opnemen vast.
Wat ontzettend naar, Lise! :|

Die arts klinkt behoorlijk vooringenomen. En hij mist kennis over basale logica en statistiek. Iedereen met gezond verstand weet immers dat een gemiddelde niks -maar dan ook echt helemaal niks- zegt over individuele gevallen. Als je zijn redenering zou volgen, zouden er bijvoorbeeld geen 100-jarigen kunnen bestaan. “Gemiddeld zijn mensen toch echt jonger, mevrouw!”

Heel goed dat je de brief van de chirurg hebt meegenomen en hebt laten zien. Ik hoop dat deze arts bij de bespreking met de verzekeringsartsen wordt teruggefloten, mede op basis van de bevindingen van de chirurg.

Voor nu zou ik het advies van Jolly opvolgen en wel alvast contact opnemen met je rechtsbijstand. Er is nog geen besluit om bezwaar tegen te maken, maar alles wat je op voorhand kunt bijsturen is meegenomen. Ik meen me te herinneren dat je commentaar kan leveren op het verslag van de arts en op de FML, vóór het besluit wordt genomen. Dan zou je nu al kunnen proberen het besluit de goede richting uit te duwen. Rechtsbijstand weet of en hoe dat kan. Een voorbeeld kan zijn een extra brief van je chirurg, waarin hij uitlegt dat jij niet een gemiddelde patiënt bent.

Voor nu heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat dit heel hard aankomt bij je.
Ik was te langzaam. Het is inmiddels duidelijk.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:16
70.65% gewijzigd
Thanks Doro.
Ik ben ook heel blij dat ik de feiten op tafel heb kunnen leggen want ik vond het heel bizar dat hij mijn diagnose zomaar even in twijfel trok, zonder grondig onderzoek. Sterker nog, hij wist niet eens wat hij moest onderzoeken.
Alsof hij röntgen-ogen heeft. Ook ‘bijzonder’ hoe hij kon zien dat jij geen pijn hebt. :facepalm:
Doro75 schreef:
12-11-2018 13:58
Alsof hij röntgen-ogen heeft. Ook ‘bijzonder’ hoe hij kon zien dat jij geen pijn hebt. :facepalm:
Hij vindt sowieso dat een hernia slechts een klinische diagnose is, waarbij nooit aanvullend onderzoek gedaan wordt.
Ik kon hem na die uitspraak niet meer serieus nemen omdat ik wel beter weet.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-11-2018 13:33
En als ik die getroffen had, had ik nu wellicht een ander verhaal gehad.
Helaas heb ik die niet getroffen en is de kans groot dat ik daar nu de dupe van wordt.
Want zodra geoordeeld wordt dat ik kan werken, krijg ik geen ziektewetuitkering meer en moet ik WW gaan aanvragen. Dan moet ik gaan solliciteren, maar wie wil mij in deze situatie aan nemen? Ze zouden wel gek zijn als werkgever zijnde.
En als mijn WW is afgelopen heb ik dus een nog groter probleem.
En dit is dus precies de reden waarom je nu al je rechtsbijstand moet inschakelen.
Misschien dat die de arts wél kunnen overtuigen.
Anders krijg je de vervelende situatie dat je al op papier gezette beslissingen moet gaan aanvechten. En dat kost energie. En tijd. En geld daardoor als het tegenzit. Als je ze vóór de definitieve beslissing kunt overtuigen van de ernst is dat veel beter lijkt mij. Niet afwachten. Ik ben goedgekeurd. Had niet de puf om ertegenin te gaan.
Nu werk ik van ellende in een parttime( want meer uur trek ik niet) onderbetaalde en fysiek teveel van mij eisende baan. En man moet het meeste geld verplicht binnen brengen hier.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
12-11-2018 13:36
Nou ja, en daarom zou ik niet te lang wachten met de rechtsbijstand bellen.
:high5:
GMTA
:proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
12-11-2018 13:51
Ik was te langzaam. Het is inmiddels duidelijk.
Mijn reactie ook zo. Had nog niet alles gelezen toen ik reageerde op Lise haar vraag: waarom rechtsbijstand
Maar de meningen zijn unaniem in elk geval
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh jeetje Lise O_O

Afbeelding
lientje69 schreef:
12-11-2018 14:27
Ik ben goedgekeurd. Had niet de puf om ertegenin te gaan.
Nu werk ik van ellende in een parttime( want meer uur trek ik niet) onderbetaalde en fysiek teveel van mij eisende baan. En man moet het meeste geld verplicht binnen brengen hier.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet.....

Jeetje... Dat is wel super heftig voor je, Lientje :(
Lise, jeetje. Hij had zijn oordeel al klaar, voordat hij je gezien en gesproken had.
Ik ben het met de anderen eens om nu al de rechtsbijstand in te schakelen.
Gatver, wat een stress.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Lise wat klote zeg :(
Ik heb er niet zoveel verstand van, al ben ik zelf afgekeurd.. Kan niet zoveel nuttigs zeggen. :hug:

M'n heup zit weer terug, m'n kaak blokkeert steeds, maar heb wel een bakkie koffie.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
12-11-2018 14:45
Jeetje... Dat is wel super heftig voor je, Lientje :(
Het is vooral erg vervelend.
Voor man, omdat hij voor zijn gevoel " de kar alleen moet trekken "
En voor mij 's avonds als ik gewerkt heb en de dag erna. Dan ben ik gesloopt en heb veel pijn en ben ik geen leuke gezellige moeder en vrouw meer. Dat dan dus vier dagen per week. ( twee dagen werken en 2 dagen bijkomen)
Kan ik die andere drie dagen nog zo mijn best doen, maar dat maakt die andere vier dagen niet goed
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dochter aan het ophalen, kruis ik net de rouwstoet naar het crematorium.... tranen...
Wel indrukwekkend. Allemaal tractoren met zwaailichten erbij ... lange stoet
Moet even de tranen wegslikken nu...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
12-11-2018 15:25
Ben ik dochter aan het ophalen, kruis ik net de rouwstoet naar het crematorium.... tranen...
Wel indrukwekkend. Allemaal tractoren met zwaailichten erbij ... lange stoet
Moet even de tranen wegslikken nu...
Ik heb hier het kippenvel spontaan op mijn lijf staan, zie de roze en witte ballonnen weer de lucht in gaan.

Een uitvaard van zo’n jong iemand is zo.. Ik wil mijn grootouders niet te kort doen. Maar dat hakt er echt in..
Alle reacties Link kopieren
Ja , echt wel Yellow.
Had ook kippevel toen ik de lange rij tractoren aan zag komen met de uitvaartauto ervoor. Denk wel een stuk of 20, allemaal verlichting aan, zwaailichten die aanstonden.
Best wel indrukwekkend. ( het moge duidelijk zijn uit welke hoek deze jongen kwam en welke studie hij deed)
Maar als ik dan denk aan bijvoorbeeld zijn vader, zijn opa, die dan in een trekker achter die wagen aanrijden met zijn kind/ kleinkind erin.
Oh man
Janken.... :'(
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
- slik - :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft haar eerste stagedag in de zorg achter de rug.
Niemand wist blijkbaar dat ze kwam.
Stagebegeleider aldaar? Géén idee.
Wel heeft ze op haar eerste dag al zelfstandig alleen 2 bewoners gewassen.
WTF?
Het kind is 16, heeft tot op vorige week alleen op poppen geoefend??
Ze is een meter 60 en krap 50 kilo.
En dit is haar allereerste stagedag en dan word je zo voor de leeuwen gegooid.
Echt.
Lang leve de onderbezetting in de zorg....

Ze heeft het er overigens wel goed afgebracht. Dat vind ik dan weer wel knap....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben er stil van, Lientje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven