Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Doro: op welke leeftijd kreeg je last van je ziekte? Is het erfelijk?
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 16:08
54.75% gewijzigd
Ben bij huisarts geweest en nu terug naar neuroloog.

Ik ben nartjie, 46 jaar, heb artrose in knieen, scoliose, soort van hernia in de nek, whiplash.
Dan nog de nodige psychisch rotzooi.
Goed zo Nartjie! Ik ben benieuwd wat die zegt.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
25-10-2018 06:23
Zo, dat was een kort nachtje. Goedemorgen allemaal!
Jolly, heb jij vanacht wel kunnen slapen?
Sorry, keek toevallig nog een keer, maar was eigenlijk van plan weg te blijven. Ik lees nooit mee in topics waarin ik niet ook mee schrijf :) En als meerdere mensen, waaronder de TO, aangeven zich niet veilig te voelen bij nieuwe deelnemers, dan wil ik daar niet de veroorzaker van zijn. Dat is niet vervelend bedoeld of om het slachtoffer uit te hangen, in tegendeel, ik snap dat prima en respecteer dat volledig.

Maar op een uurtje of wat na, ja, redelijk geslapen. Dank je.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-10-2018 13:03
Sorry, keek toevallig nog een keer, maar was eigenlijk van plan weg te blijven. Ik lees nooit mee in topics waarin ik niet ook mee schrijf :) En als meerdere mensen, waaronder de TO, aangeven zich niet veilig te voelen bij nieuwe deelnemers, dan wil ik daar niet de veroorzaker van zijn. Dat is niet vervelend bedoeld of om het slachtoffer uit te hangen, in tegendeel, ik snap dat prima en respecteer dat volledig.

Maar op een uurtje of wat na, ja, redelijk geslapen. Dank je.
Nieuwe deelnemers zijn wel degelijk welkom en de afgelopen tijd hebben meerdere nieuwe mensen zich hier gemeld.
Dus wat mij betreft, blijf lekker meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
25-10-2018 13:05
Nieuwe deelnemers zijn wel degelijk welkom en de afgelopen tijd hebben meerdere nieuwe mensen zich hier gemeld.
Dus wat mij betreft, blijf lekker meeschrijven.
OK, dan graag.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-10-2018 13:03
Sorry, keek toevallig nog een keer, maar was eigenlijk van plan weg te blijven. Ik lees nooit mee in topics waarin ik niet ook mee schrijf :) En als meerdere mensen, waaronder de TO, aangeven zich niet veilig te voelen bij nieuwe deelnemers, dan wil ik daar niet de veroorzaker van zijn. Dat is niet vervelend bedoeld of om het slachtoffer uit te hangen, in tegendeel, ik snap dat prima en respecteer dat volledig.

Maar op een uurtje of wat na, ja, redelijk geslapen. Dank je.
Je bent van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
24-10-2018 12:51
Jullie hebben allemaal gelijk, iedereen is welkom hier. Ik was gisteren een beetje voorbarig met mijn mening. Ik schrok gewoon dat er ineens nieuwe schrijvers zijn. En ja, ik was ook een nieuwe schrijver. Dus wie ben ik om er over te oordelen.
Alle nieuwe leden, voel je als nog welkom hier en een grote sorry van mijn kant
Geen enkele sorry nodig wmb. Ik snap het prima en voelde me niet afgewezen ofzo.

Maar tegelijk ben ik wel blij dat ik mee kan doen. Ik heb nooit meegelezen, alleen de titel van het topic vaak gezien, en me altijd wat onnozel gevoeld om me hier te melden. Deels terecht, want als ik zie waar anderen hier van te lijden hebben, dan heb ik het echt heel makkelijk. Maar aan de andere kant, ik merkte dat het meteen als een warm bad voelde om gewoon geaccepteerd te worden als, nou ja, ook iemand die wel last heeft van zijn lijf.

Het is voor mij trouwens nog niet lang, nu pakweg 1 a 2 jaar, dat de pijn altijd aanwezig is. En pas 1 a 2 maanden dat ik me er maar eens mee naar de huisarts heb gesleept. Want ja, je wil je niet aanstellen, en hoe erg is het nu eenmaal, en noem maar op. Dus het is nu vooral zoeken. Artrose in de knieën, zou kunnen. Beschadigde vaten en/of zenuwen door diabetes of door sarcoidose, zou kunnen. Overdag is de pijn niet echt beperkend, 's nachts is het inmiddels wel een probleem. 8 uur slaap zit er niet in, als het mee zit is er hooguit een pauze van een uurtje, als het tegen zit slaap ik maar een uurtje. En die slaap nekt me intussen meer dan de pijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
cesium24 schreef:
25-10-2018 13:01

Doro: op welke leeftijd kreeg je last van je ziekte? Is het erfelijk?
Ik kreeg geleidelijk steeds meer last.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 21:48
Reden: Herkenbaarheid
29.37% gewijzigd
lise1985 schreef:
25-10-2018 12:59
De bedoeling is dat de zenuwblokkade de functie van de orale pijnmedicatie over gaat nemen. Pijnloos wordt het niet in elk geval. Genezend werkt het ook niet.
Helaas is zo’n blokkade niet zaligmakend inderdaad. Maar om je een hart onder de riem te steken: bij een paar mensen uit mijn omgeving heeft een blokkade bij een hernia de kwaliteit van leven wel verbeterd. Ik hoop dat dat voor jou ook het geval zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is gewoon welkom hier. En de herkenning is fijn. Ik heb vrij redelijke periodes soms en kan dan de pijn stabiel houden met pijnstillers. Dan is het goed leefbaar. En dan denk ik ook vaak: waarom schrijf ik hiermee? De anderen hebben veel ergere dingen!

Op mijn slechte dagen denk ik dat niet. :biggrin:
En omdat ik al ruim 25 jaar op deze manier leef, kan ik soms tips geven hoe ergens mee om te gaan of dingen op een andere manier te bekijken.
Voel ik me toch een beetje nuttig.

Feit is, we lopen, ondanks de verschillende oorzaken, allemaal tegen dezelfde dingen aan.
En het is dan.heerlijk om hier even stoom af te blazen en begrip te vinden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
100% mee eens Lientje!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Welkom andere newbie Jolly! Ik ben ook net nieuw in de groep. Las voorheen mee, nog niet lang en meer om te kijken of het iets voor mij zou zijn om me aan te melden. Het leek me een fijne groep en mijn eerste ervaringen zijn ook positief!

Je hebt als ik het goed begrijp nog geen diagnose. Vervelend die pijn. Het maakt zoals Lientje zegt inderdaad niet uit wat de oorzaak is, want herkenbaarheid zal er toch wel zijn.
Hoii

Ik ben nieuw in dit topic

Ik heb ook chronische pijn
Vnl rugpijn en wisselende gewrichten.
Nu vooral schouders en spieren
Ik heb fibromyalgie.
Kan niet langer dan 5 min zitten op een harde stoel bv en dit typen geeft al pols pijn

Daarnaast psychische aandoeningen wardoor nu wrs al maanden pijn op de borst . Het voelt als in mn long of mn hart... kon ook nog door tietze komen zei de ha
Binnenkort ga ik naar een nieuwe fysio
Zij is ook haptonoom en werkt met psychosomatische klachten
Volgende week eerst een gesprek daar
Ik heb veel last van de onvoorspelbaarheid van mijn klachten. Wat angst- en paniek betreft heb ik, tijdens mijn leven, heel wat slechte periodes gehad. En jarenlange behandeling heeft daar weinig aan veranderd, medicatie gelukkig wel.
De laatste jaren speelt migraine erg op. Soms wekelijks drie dagen uitgeschakeld.
Het wordt dan moeilijk iets te plannen. En last van artrose heb ik tegenwoordig altijd.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
25-10-2018 14:31
Welkom andere newbie Jolly! Ik ben ook net nieuw in de groep. Las voorheen mee, nog niet lang en meer om te kijken of het iets voor mij zou zijn om me aan te melden. Het leek me een fijne groep en mijn eerste ervaringen zijn ook positief!

Je hebt als ik het goed begrijp nog geen diagnose. Vervelend die pijn. Het maakt zoals Lientje zegt inderdaad niet uit wat de oorzaak is, want herkenbaarheid zal er toch wel zijn.
Geen diagnose voor de pijn, wel een reeks diagnoses die aan de pijn ten grondslag kunnen liggen. Oud & versleten vrees ik :proud:

Ja, ik kwam hier toen ik 's nachts op het forum rondhing, en er was geen enkele activiteit, behalve in dit topic. Het simpele gevoel "ik ben niet de enige stumper die op dit moment op een forum rondhangt terwijl iedereen slaapt" was fijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dank ook aan de diverse deelnemers voor de intro’s. Het helpt om wat achtergrond te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vivajaline :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Cesium, ik weet dat ik kan googelen, en dat ik vermoedelijk domme vragen stel, maar als je daar tegen kan, ben ik wel benieuwd, zo'n angst-stoornis, is dat gevolg van ervaring of is dat "gewoon" een ziekte die je overkomt uit botte pech?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Welkom Vivajaline! Ik hoop dat je hier steun en begrip vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw het word druk hier 😋

Doro, klopt!

Ook maar een voorstelberichtje,

Ik ben Kohaku, 21, heb hms en scoliose(s bocht en getordeerde ribbenkast).

Vanaf ongeveer vanaf mn 12e last van mn rug, daarna steeds verder verspreid door mn hele lijf. Sinds mei 2018 de diagnose hms.

Ook ben ik autistisch! En ben een aantal jaar zwaar depressief geweest( 4/5 jaar).

Vraag maar raak als je nog wat wilt weten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
JollyRider schreef:
25-10-2018 14:44
Cesium, ik weet dat ik kan googelen, en dat ik vermoedelijk domme vragen stel, maar als je daar tegen kan, ben ik wel benieuwd, zo'n angst-stoornis, is dat gevolg van ervaring of is dat "gewoon" een ziekte die je overkomt uit botte pech?
..
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 16:10
38.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jolly mijn revadoc zei altijd dat pijnbestrijding voor de nacht heel belangrijk is. Je hebt er dan meer last van omdat je geen afleiding hebt. Bovendien ga je overdag slechter functioneren waardoor je in een neerwaartse spiraal kunt komen. Mijn advies dus om in te gaan zetten op nachtelijke pijnbestrijding!
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, ik hoop dat de neuroloog iets voor je kan betekenen qua pijnbestrijding
Geef goed aan dat het zo niet leefbaar voor je is. Ik vind het best raar dat je via je huisarts maar zo weinig pijnstilling krijgt aangeboden.
Misschien kan je regelen dat je spv-er met je meegaat?
Als steuntje in de rug en twee mensen onthouden meer dan één.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Even een verzoekje: willen jullie mijn laatste, herkenbare berichten niet quoten, ik wil ze straks weghalen.

Ambra: mijn huisarts adviseert pijnstilling voor de nacht en mijn neuroloog is bang voor medicijnafhankelijke hoofdpijn, naast de migraine. Ze zijn het niet eens en nu weet ik het ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven