Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde trouwens net even gaan lopen, maar ineens is er een stortbui @(
Later is nu
Dreamer schreef:
10-12-2018 11:37
Fijn Lise, van je oma. Hoewel oogoperaties mij echt heel eng lijken. Zeker nu ik weet hoe het is als je (alleen nog maar) aan je oogleden zitten, terwijl je gewoon wakker bent. .. brr
Ja, het zou mijn ding ook niet zijn. Ik ben wel aan mijn ogen geopereerd vroeger, maar dan onder algehele narcose.

Ze gaat wel steeds meer uit kunstonderdelen bestaan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, die chocolade zelf houden...
Dat is dan wel misantrooptopicwaardig toch? :proud:

De kerstboom staat, was hangt en Nijn zijn nagels zijn geknipt.
Was hoognodig maar Nijn ligt nu zwaar gestresst in zijn huisje uit te puffen. Best zielig.

Pakje voor zoon is bezorgd. Vanmiddag nog een paar boodschappen doen, eten koken en dochter ophalen en verder vind ik het genoeg voor vandaag. Zou nog verder willen met dochters kamer en was opruimen maar waarschijnlijk krijg ik daar dan spijt van.
Voel nu al wat pijn opkomen, dus ik ga even een tijdje languit op de bank met een boek nu.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Arme Nijn, een lekkere wotel zal Nijn wel lekker vinden, of wat sla, witlof enz
lientje69 schreef:
10-12-2018 11:54
Dreamer, die chocolade zelf houden...
Dat is dan wel misantrooptopicwaardig toch? :proud:

De kerstboom staat, was hangt en Nijn zijn nagels zijn geknipt.
Was hoognodig maar Nijn ligt nu zwaar gestresst in zijn huisje uit te puffen. Best zielig.

Pakje voor zoon is bezorgd. Vanmiddag nog een paar boodschappen doen, eten koken en dochter ophalen en verder vind ik het genoeg voor vandaag. Zou nog verder willen met dochters kamer en was opruimen maar waarschijnlijk krijg ik daar dan spijt van.
Voel nu al wat pijn opkomen, dus ik ga even een tijdje languit op de bank met een boek nu.
Je hebt er ook al een hele dag opzitten Lientje.

Arme Nijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
10-12-2018 12:00
Arme Nijn, een lekkere wotel zal Nijn wel lekker vinden, of wat sla, witlof enz
Heb ik geprobeerd maar hij is zo in de stress, wil niet eens eten nu :-[
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Nartjie, al nieuws over de insulinepomp?
Lise, nee nog helemaal niks noppes nada. Ik heb het idee/ gevoel dat het in januari is.
Succes vandaag Kwebbel. Ik hoop dat het beviel.

Nartjie, wel naar voor je dat het zo lang duurt.

Sterkte, lieve Nijn!

Hier wat administratie gedaan. We moeten een deel van het huisje financieren en nu moest van alles bij elkaar worden gezocht. Toch altijd een werkje. We hopen dat het lukt. De tussenpersoon ziet geen problemen, maar met mijn gezondheid :-o

Pijn is heel heftig nu, zitten en typen is heel belastend voor me. Ik weet ook niet precies waarom. Dus ik lig nu plat op mijn mobiel te typen :) Het zal zo wel weer afzwakken.
lientje69 schreef:
10-12-2018 12:02
Heb ik geprobeerd maar hij is zo in de stress, wil niet eens eten nu :-[

Is Nijn man of vrouw? En lust Nijn nu wel wat of nog steeds stresskipje


Afbeelding


Precies Nijn met nu wel wortel
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
10-12-2018 15:10
Is Nijn man of vrouw? En lust Nijn nu wel wat of nog steeds stresskipje


Afbeelding


Precies Nijn met nu wel wortel
Hij is nog wel wat gestresst nu maar eet wel weer gewoon. Wortel en snoepstok heeft hij gehad. Het is een mannetje.
En hij heeft al weer even buiten de kooi gehuppeld, vond vooral de kerstboom en kerststal erg interessant .
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 18:27
0.28% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
10-12-2018 11:43
Ja, het zou mijn ding ook niet zijn. Ik ben wel aan mijn ogen geopereerd vroeger, maar dan onder algehele narcose.

Ze gaat wel steeds meer uit kunstonderdelen bestaan :rofl:
Lol hoe je dat zegt. Ik kom weer binnenvallen en heb een hoop gemist.

Maar volgens mij is het goed gegaan met Dreamer haar ooglidoperatie? :heart:

Mijn vader moest in zijn veertiger jaren al aan staar geholpen worden. Dat lijkt me inderdaad zo eng. We noemde hem de goede piraat daarna omdat hij een wit ooglapje had. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bomen er nu staan, een kleine en een grote,
Wel heel erg vroeg dit jaar, maar ik heb verder toch niks handen gehad.
Ben nu bezig om de poppengaberobe van kleindochter en van kleinzoon aan te vullen.

Oogoperatie, eigenlijk valt het het mee, met staar en later met het lazeren, ivm met nastaar,wordt het ook eerst verdooft met druppels.
Ik heb er nooit spijt van gehad, enigste wat ik nu draag is een leesbril, maa4 goed, ik ben de 65 ook gepasseerd, dan mag het ook wel, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is na 20 jaar nog erg blij met z'n gelaserde ogen. Hij moet inmiddels ook aan de leesbril inderdaad. Ik heb laseren nooit aangedurfd. Moet bovendien vanwege lichtgevoelige ogen dan toch snel weer een bril op. Overigens zijn mijn ogen licht- en windgevoeliger geworden o_o

Ja Yellow, het is goed gelukt :hello:
Later is nu
hemke schreef:
10-12-2018 16:27


Oogoperatie, eigenlijk valt het het mee, met staar en later met het lazeren, ivm met nastaar,wordt het ook eerst verdooft met druppels.
Ik heb er nooit spijt van gehad, enigste wat ik nu draag is een leesbril, maa4 goed, ik ben de 65 ook gepasseerd, dan mag het ook wel, vind ik.
Ha, iemand met ervaring. Mijn oma vroeg zich af hoe het zit met je knipperreflex tijdens de operatie. Kun jij me iets vertellen over hoe het gaat?
Zo ik ben weer thuis.
Het was onverwachts heel fijn en gezellig om daar te werken. Ik ging er eigenlijk al met lichte tegenzin heen (omdat het een andere locatie is van dezelfde organisatie en dus dezelfde directie) maar toen ik binnenkwam was de sfeer al heel warm. Ik werd hartelijk ontvangen door iedereen, ik voelde me echt welkom.
Het is niet zo'n grote locatie gelukkig, dus de (spier)pijn valt nu wel mee. Heb alleen wel wat last van mijn rug, maar dat was pas einde van de dienst.
Het enige waar ik eigenlijk mee zit is de reistijd. Ik ben echt 3 kwartier onderweg met de auto voordat ik er ben. En dan nog 3 kwartier terug, vlak voordat de spits begint. Nu was er in de buurt ook een heel ernstig ongeluk gebeurd dus misschien dat het daardoor nog drukker was.
Nu alles even laten bezinken. Nu ik op de bank zit merk ik pas hoe moe ik ben. Ik heb voor vanavond pizza, dus hoef alleen even de oven aan te zetten.
Ze vroegen wel hoelang ik bleef, want ze hadden vanuit de directie positieve berichten over me gehoord. Wel blij om te horen natuurlijk, maar ik heb binnenkort een kennismakingsgesprek hier in de buurt, en als ik daar kan beginnen gaat dat toch voor. Ook omdat er wat bekenden van me daar werken.
Genoeg stof tot nadenken dus. Maar nu even die knop proberen om te zetten en te genieten van mijn avondje op de bank.
NPO gehad, weer flink ziek er van. Maar ik tref het, jongste was ook niet lekker en ik kon geen oppas krijgen. Gelukkig konden we samen op de bank liggen en kon ik zo even een uurtje mn ogen dicht doen. Maar ik heb weer een 'kater' van hier tot Tokio.
Zou het liefst mn bed in willen maar jongste is erg aan mij het hangen, misschien anders maar samen in ons bed.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel keer moet je nog VGM?
Sterkte ermee!

Ik ben vanmiddag kaarten aan het schrijven geweest maar ik heb er tekort. Moet bijkopen.
En dochter kwam niet lekker thuis van haar werk. Hoofdpijn en misselijk. Dus ik heb uiteindelijk de kerstboom ook nog alleen afgemaakt.
En nu ben ik af.
Nog even op de bank hangen en dan mijn bed maar in. Ik kan morgen een half uurtje uitslapen. De wekker mag op half zes ipv vijf uur. :yes:
Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet maar goed, we doen het er maar weer mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lig eindelijk in mn bed hoor. Net nog ff ruzie gehad met mijn dekbed, zat een soort opgevouwen in de hoes ofzo? Heb het er maar uit gehaald, lig ik toch niet direct onder.

Veel rugpijn en steken in mijn bovenbenen en handen. Hopelijk is dat morgen wat minder.

Welterusten allemaal!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer - ik denk precies hetzelfde over laseren! Wil het risico niet nemen. Heb ook nog eens een herpes-infectie op mijn oog gehad. Toen was ik helemaal blij dat ik ze niet had laten laseren. Aan de andere kant hoor ik alleen maar positieve ervaringen van iedereen die het heeft laten doen. Dus het echte risico valt vast mee.

Kwebbeltje - fijn dat het toch fijn en gezellig was. Dat compenseert de reistijd hopelijk een beetje.

VGM - deze NPO dag zit er in elk geval op!

Lientje - never a dull moment bij jou thuis hè? :-D Geniet van het ‘uitslapen’

Kohaku - ik hoop ook voor je dat de pijn minder wordt.

Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-12-2018 16:57
Ha, iemand met ervaring. Mijn oma vroeg zich af hoe het zit met je knipperreflex tijdens de operatie. Kun jij me iets vertellen over hoe het gaat?

Volgens mij wordt er zo'n klem op je ogen gezet. (ziet er eng uit) Weet niet of dat altijd zo is.

Fijn dat het wel fijn was, Kwebbeltje. Ik zou ook liever niet zo'n lange reistijd hebben.

Ik ging dus op tijd naar bed, want morgen weer werken. Kan ik natuurlijk niet slapen. Duh. En toen haalde ik me, geheel zonder aanleiding, vanalle in m'n hoofd en toen lag ik helemaal wakker. Dus er maar even uit, hopen dat dat werkt. (bedacht ook ineens dat ik m'n gekochte staatslot bij het oud papier gegooid had, gelijk er maar uitgehaald, want dat is iets waar ik dan waarschijnlijk na een paar weken pas weer aan zou denken. Als het papier weggegooid is, zeg maar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, gaat het weer een beetje?

Doro, nee het is hier nooit saai of rustig. :proud:
Ik heb een druk en aanwezig gezin.
Alleen als iedereen naar school/ werk is is het rustig.
Maar gisteren had zorgkind opeens weer vrij, en toen had ik die weer over de vloer .
Die had problemen met het CBR, en moest ik dus even helpen.
Hier is altijd wel reuring. Vaak vind ik dat gezellig, maar soms word het me wel eens teveel.

Dreamer, nog wat kunnen slapen?
Dat staatslot, goed dat je eraan dacht.
Is wel 30 miljoen waard hè? :sun:
( huisje in Portugal??)

Mij lijkt dat oog laseren ook eng. Het gaat ook niet helpen bij mij vrees Ik, ik heb een beschadigde oogzenuw waardoor ik bij een oog het zicht mis.

Gisteren waren ze bij bed and breakfast hier in de buurt. De smalle polderweggetjes die getoond werden, met aan weerszijden sloot, dáár rij ik dus dagelijks overheen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog wat gammel. Zo dochter wegbrengen
En dan zou ik man helpen vandaag. Een auto motor wisselen/ vervangen ( weten jullie nog, van de auto die een jaar terug stuk ging in een megahoosbui, toen ik met dochter naar therapie moest) Maar zorgkind heeft nog een vrije dag. Dus die gaat ook helpen.
En dan heb ik waarschijnlijk ( hoop ik) op de catering van beide heren verzorgen dan na, een vrije dag.
:yes:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Geniet er van!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Goedemorgen,

Wederom vroeg op voor een bezoekje aan het ziekenhuis.
Niet heel goed geslapen, naast rugpijn heb ik ook last van mijn darmen.

@kwebbel, mooi dat het op die nieuwe locatie ook leuk was.

@dreamer, snel je prijs gaan claimen dan :-D

@vgm, klinkt wederom heftig. Beetje bijgekomen al?

@kohaku, hoe gaat het nu?

@iedereen: :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven