Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ach cesium :hug:
Het heerst goed. Ik was vanmiddag even bij mijn moeder en die heeft het ook flink te pakken.
Sterkte Cesium :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte cesium! Hoop dat je snel wat opknapt
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-12-2018 19:05
Ik moet zeggen dat het me weinig zegt, wat ik op Wikipedia lees is dat het nogal een heftig middel is met veel bijverschijnselen. De leukste: slapeloosheid :facepalm:
Mijn oudste kreeg het om beter van te slapen en dat hielp. Ook een slag om de arm, natuurlijk, maar als je wakker ligt van de pijn, helpt het mogeljik. :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
11-12-2018 19:43
Eerste kerstkaartje is binnen. Thnx Dreamer, lief van je.

Gisteren wederom gebeld naar zorgverzekeraar, ze moeten nog steeds goedkeuren.
Graag gedaan!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En sterkte Cesium!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-12-2018 22:18
Mijn oudste kreeg het om beter van te slapen en dat hielp. Ook een slag om de arm, natuurlijk, maar als je wakker ligt van de pijn, helpt het mogeljik. :hug:
Ik hoop het, pijn in mijn benen lijk nu een stukje minder, dus goede moed hier
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-12-2018 19:49
Serieus? Je wordt er toch juist duf van en slaperig. Afijn, ik slaap er ontzettend goed op, zo'n 15 uur per dag...
:) ja, maar alle mogelijke bijverschijnselen staan er bij, ook die met minimale kans
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
11-12-2018 20:14
Jolly, ik slik al tijden Tramadol.

Het begin is even wennen. Met name misselijkheid schijnt veel voor te komen als bijwerking. Althans dat vertelde de apotheek me toen ik het kreeg.

De eerste dagen / weken voelde ik me draaierig en niet mezelf. Maar het was het voor mij waard door te zetten, want die bijwerkingen namen af en de pijnstillende werking bleef.

Als je het voor langere tijd gaat slikken, is het een idee tzt met je arts te praten over een tablet met verlengde afgifte. Dan slik je maar 2x per dag een dosis, maar omdat het geleidelijk wordt afgegeven, blijft het gehalte in je bloed stabieler (minder bijwerkingen).

Sterkte! Ik hoop dat het werkt voor je
Dank boor de tip!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-12-2018 22:32
:) ja, maar alle mogelijke bijverschijnselen staan er bij, ook die met minimale kans
Maar goed, veel pijnstillers die je tegen hoofdpijn gebruikt hebben als bijwerking....

~tromgeroffel~
(je voelt hem vast al aankomen)

Hoofdpijn!

Gelukkig helpt het vaker dan dat je last krijgt van de bijwerking.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-12-2018 22:38
Maar goed, veel pijnstillers die je tegen hoofdpijn gebruikt hebben als bijwerking....

~tromgeroffel~
(je voelt hem vast al aankomen)

Hoofdpijn!

Gelukkig helpt het vaker dan dat je last krijgt van de bijwerking.
Precies.

Hallucinaties kunnen ook nog, ook spannend :)

Geen erectiestoornissen, dat valt me dan weer mee. Dat geeft de diabetes dan weer wel. Echt, ik begin oud te worden :facepalm:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Beterschap Cesium!

Jolly, oud worden is niet leuk. Zeker niet met alle kwalen. Maar het alternatief is nog altijd erger :P

Nartjie - heerlijk zo’n beest met de gekke 5 minuten!
Alle reacties Link kopieren
Ergens vind ik het wel leuk, niet zoveel meer moeten, geen ambities meer, aftellen. De rust is me veel waard, ik heb sterk het gevoel dat veel van de lastige dingen achter me liggen, alleen de grote aftakeling en ondergang liggen nog voor me. Ik hou daar wel van, ik ben altijd al meer een herfst-type dan een lente-type geweest :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-12-2018 23:11
Ergens vind ik het wel leuk, niet zoveel meer moeten, geen ambities meer, aftellen. De rust is me veel waard, ik heb sterk het gevoel dat veel van de lastige dingen achter me liggen, alleen de grote aftakeling en ondergang liggen nog voor me. Ik hou daar wel van, ik ben altijd al meer een herfst-type dan een lente-type geweest :)
Dat is een mooie manier om er naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het alternatief is idd erger Dreamer.
Maar wel pijnvrij :proud:

Hier weer wakker. Al een tijdje. Bah.
De wekker gaat om half zes en ik moet werken van 8.15 tot half zeven.

Jolly hopelijk slaap jij nu wel lekker!
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 07:18
1.17% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Balen Lientje. Ik slaap prima! Wakker voor de wc, masr ik duik er meteen weer in. Als ik inslaap ga ik denken dat de trsmadol werkt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het voor je Jolly
Ik ben nog wakker.. dit gaat een lange zware dag worden vandaag
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Arme Lientje... Heel veel sterkte vandaag :hug:
En, Jolly, weer lekker ingeslapen? Zonder te veel pijn in de benen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, rond 4 even wakker geweest, en opnieuw iets voor 7, maar dat was ook de bedoeling. Benen voelen vooral stram, maar de pijn is minimaal. Dus voorlopig lijkt het een goed middel. Geen duizeligheid, geen hallucinaties, dus dat gaat ook goed :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sterkte vandaag Lientje :hug:

Mooi dat de tramadol wat doet voor je Jolly!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag, Lientje.

En wat fijn dat je in elk geval weer een goede nacht gehad hebt, Jolly
Later is nu
Wat fijn voor je Jolly :hug:

Jeetje Lientje dat wordt een behoorlijke lange dag. Respect!

Hier wakker geworden met spierpijn. Kon wel wat uitslapen want ik hoef vanmiddag pas te werken. Maar werd wakker door de kerkklokken. Net onder de douche gestaan, hopelijk helpt dat een beetje.
Er komen wat drukke dagen aan deze week en volgende week, dus moet echt oppassen met wat ik ga doen. Nu maar zoveel mogelijk rust houden voordat ik moet gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Moge. Hier nog steeds erg veel pijn, zelfs meer dan gister. Keek net uit het raam toen ik de verwarming aan deed en het gras is wit, 2 graden buiten! 😭

Vind het niet gek dat de pijn dan zo erg is.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Sterkte Lientje :hug:

Fijn dat de tramadol helpt, Jolly.

Kwebbbeltje, fijn dat je nog even rustig aan kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven