Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Tut, bij ons gaat het dus net als bij jou.
Maar man is héél slecht in sorry zeggen wat dit soort situaties betreft.
In zijn optiek zitten wij dan fout want wij irriteren hem en wij luisteren niet enz
Dochter zegt wel eens: het feit dat ik ademhaal is al genoeg voor een uitbarsting :proud:
Het valt allemaal niet mee.

Dreamer, wat sneu van je hondje dat hij zich schijnbaar niet lekker voelt.

Wij zijn ons huis Nijnproof aan het maken.
Hij kroop zelfs onder de bank en dan konden we er niet meer bij. En er lopen daar kabels dus dat is best vervelend.
Hij moest plat op zijn buik tijgeren om eronder te komen maar deed het toch. En wij maar roepen en met de zaklamp schijnen en met een stok eronder in de hoop dat hij er onderuit kwam. Mooi niet hè?
Nu hebben we een balk onder de bank. Nijn had voor straf al 2 dagen hokarrest. :rofl:
Dus nu mocht hij eruit. Kwam blij aansjesen en knalde met zijn kop tegen de balk. :hyper:
Je zag hem denken. Huh? Watskebeurt? :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Ik zie het voor me, Lientje. Arme nijn :bunny:

Oudste slaapt hier 1 nacht voor vertrek met kat. Die mag dan dus ook niet onder het bed, want we zien het al voor ons, dat hij er 's morgens niet onder weg wil komen. Dat wordt nog wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-12-2018 13:34
Wij toasten altijd op gezondheid. Nouja, geluk heeft oudste dan nu gevonden. Gezondheid gaat niet heel veel beter.
Cesium: ik weet het niet. Echt niet. Zij zien het heel positief. Ik houd het er maar op dat ze altijd bij ons terug kan komen. Meer kunnen we niet doen. Tussen oudste en vriend gaat het wel goed hoor, daar zie ik geen probleem. Maar verder zijn de omstandigheden niet echt ideaal, ben ik bang.
Wat ik me nu afvraag naar aanleiding van cesiums vraag Dreamer.
Mag ze zomaar in het buitenland gaan wonen? Gezien het feit dat ze een soort uitkering heeft?
Loopt dat daar gewoon door dan?


Lise dat hebben wij ook al jaren. Eerst mijn infarct. Toen problemen met zwangerschappen. Toen kinderen met gezondheidsproblemen. Problemen op mans werk. Voor zichzelf en toen de crisis en bijna financieel eronderdoor.
Toen man zijn ziekte. Met als gevolg nieuwe financiële problemen.
Elk jaar zeggen we, volgend jaar een beter jaar.
Nu zijn er dit jaar ook wel mooie dingen gebeurd maar hebben we ook de nodige narigheid weer op ons pad gekregen. Het houdt gewoon niet op.
Volgend jaar dus maar weer beter.
Overal is wel wat denk ik maar dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Echt hoor Lientje, je moet een boek gaan schrijven :rofl: avonturen van Nijn. Succes gegarandeerd :biggrin:

Hier weer een rustige dag. Keelpijn is bijna weg (yes!) alleen nog wel wat hees af en toe. Dus mezelf een soort stemverbod gegeven tot en met maandagochtend.

Ik wilde net een zak kleding wegbrengen naar een verzamelpunt in het centrum. Kom ik daar aan, hangt er een briefje met: Ivm oud&nieuw zijn wij vanaf 28 december gesloten. Fijne dagen!

Gloeiende. Kon ik weer terug met een volle zak. Was ik toch maar gisteren gegaan. Afijn, wandeling weer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, bedankt voor je kaartje. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Helaas is ons brein ook nog eens zo ingesteld dat wij nare dingen veel langer onthouden dan leuke/positieve dingen. Dus dat werkt ook niet mee.

Denk maar aan een leuke vakantie, hoe snel je die wel niet vergeet.

Daarom heb ik periodes dat ik de leuke/positieve dingen benoem of opschrijf. Door je foto's heen bladeren kan mij ook helpen. Dan zie je weer de leukere momenten.

Veel sterkte aan iedereen! :hug:
Heftige dingen zie ik voor bijkomen. :|
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat, spasmofilie, en MS.

De spasmo duurde 7 jaar voor men het vond.
MS ben ik een van die patiënten die alle symptomen heeft maar men kan het niet vaststellen. ( In Amerika nu wel, via een bloedproef maar die kunnen wij niet hebben want is nog niet goedgekeurd, ben wel uitgenodigd op eigen kosten natuurlijk naar daar te reizen, verder kunnen ze me - of willen - me niet helpen )

Pijn pijn pijn.
Krampen. 24 op 24 7 op 7.
Ben nu gebonden aan kruk en rollator.
Moet huishouden echt indelen.
Er komen veel zaken bij kijken.
Soms zie ik echt niet meer zitten...
De omgeving snapt het allemaal niet , ik krijg alvast géén familie over de vloer.
Ze bellen mij ook niet ...

Boodschappen worden nu aan huis geleverd, zit nu een maand thuis, de pijn is uitputtend, uitputtend...

Mijn arts zegt dat revalidatie in mijn geval nefast is, en dat bleek ook zo.

Als ik naar buiten 'kan' op een 'betere' dag dan wandel ik met de rollator zo'n 15 minuten en kijk wat dat geeft. Soms kan ik dan nog wel 15 minuten meer.

Bij oud en nieuw kwam niemand mij halen en dus gewoon thuis.

Ik hang af van taxi's en dat kost mij helaas teveel ...

Ik heb niet veel kwaliteit en leef enorm geïsoleerd.

Heb naar veel instanties geschreven en gemaild, de meeste hulp is betalend en aangezien de MS niet echt kan worden vastgesteld maar er dus wel zou zijn , geniet ik ook van niets. Zelfs geen aangepaste pijnbestrijding.

Komt er de spasmofilie bovenop...

Neen niet leuk.
“Heb ik wat van je aan, trut?”
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
29-12-2018 13:46
Wat ik me nu afvraag naar aanleiding van cesiums vraag Dreamer.
Mag ze zomaar in het buitenland gaan wonen? Gezien het feit dat ze een soort uitkering heeft?
Loopt dat daar gewoon door dan?

Ze heeft hier niet een 'soort uitkering'. Sterker nog, ze mocht met 21 eindelijk een uitkering aanvragen (tot die tijd betaalden wij) maar werd gekort omdat Engelse vriend bij haar sliep én omdat wij haar zorgverzekering betaalden. Hoe ze dan zelf een zorgverzekering had moeten betalen, zonder inkomen, sja.. daar kregen we niet echt een antwoord op. Toen werd ze ook nog eens gekort, omdat ik verjaardagsgeld naar hem over had gemaakt. Dat werd gezien als inkomen. :facepalm: Voor wajong of wia is ze nooit in aanmerking gekomen.
Hoe het dan daar gaat? Sja, dat is één van die omstandigheden. We zullen zien.

Oudste zei ook ooit halverwege januari: Ik had zulke goede voornemens voor het nieuwe jaar, maar ik neem de oude shit gewoon mee :-|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Saflette :hug:
Hoe weet je dan zo zeker dat het ms is?
Later is nu
Saflette: welkom! Wat een naar verhaal ook weer.

Dreamer: wat een ellende met je oudste, Dreamer. Ze heeft dus eigenlijk niets te verliezen als ze weggaat. Ik hoop dat ze heel gelukkig wordt/ blijft.
Alle reacties Link kopieren
Saflette, welkom.
Ook al zo'n naar verhaal.
Kom hier dan maar van je afschrijven. Hier is altijd iemand " thuis " om mee te praten.
Oftewel schrijven.

Dreamer, dat is ook wat. Dus jullie moesten ook die kamer betalen in dat speciale huis?
Maar heeft vriend dan een baan in Engeland? Waar moeten ze van leven? Dat is ook een best angstig vooruitzicht dan.
lientje69 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 16:33
0.42% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Af en toe schrijf ik weer mee inderdaad.

Wij vieren ook oud en nieuw samen. Wij zijn niet van die feestvierders en zijn veel liever thuis. De Fransen vieren oud en nieuw vaak samen met vrienden/kennissen in een restaurant of feestzaal. Een heel sociaal gebeuren dus.

Wat spannend Dreamer voor de oudste. Mag poes mee?
Ik hoop dat ze samen heel gelukkig worden en dat de gezondheid de goede kant op gaat.

Wat een verhaal Saflette. Niet te geloven hoe het soms kan gaan in je leven.
Triest, heel triest.

Nijn houdt bij jullie de boel scherp Lientje. Wat een geweldig beest. :bunny:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje, wat fijn dat je je wat beter voelt nu.
Ik had net een soortgelijk iets met de post. De brievenbussen zijn nu al dichtgetimmerd.
Dat is dus gewoon ruim een halve week geen post kunnen versturen!
Op de 31e snap ik het. Maar hee, het is vandaag de 29ste.
Beetje vroeg.
Ik heb de post dus maar ter onverichte zake mee naar huis genomen.

Grote pan nasi is klaar.
Man is nog aan het klussen. Straks mag ik vegen en sjouwen aldaar. Dan moet alles schoongemaakt en verplaatst zodat er aan de andere zijde verder geklust kan worden.
En zorgkind moet ik nog ergens ophalen.
En de was nog ophangen want man heeft nog geen tijd/ zin gehad om naar mijn droger te kijken.
Dus ik ben nog wel zoet vandaag.

Verder probeer ik het netjes eten weer op te pakken want ik heb me de afgelopen 1.5 week wel erg laten gaan qua hoeveelheid en lekkers.
Nu weer terug in de lijnstand maar dat valt potverdikke nog niet mee.
Mijn lijf gilt om zoet en lekker en veel.
lientje69 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 16:44
0.10% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heb net schriftelijk bericht gekregen van zorgverzekering. Het is nu defenitief goedgekeurd. Nu alleen nog bericht van plaatsing
Alle reacties Link kopieren
Tut, Nijn houdt zeker de boel scherp.
:rofl:
Ik vond dus van de week man languit op de grond met een zaklantaarn in zijn handen in een donker huis toen ik terug kwam van boodschappen. De stroom had hij voor de veiligheid eraf gehaald.
Luid verwensingen roepend aan het konijn.
Nijn!! Gloeiende gloeiende!
Kom Hier!!!
Die bleef lekker stoïcijns onder de bank zitten en reageerde niet. En man maar roepen . En mopperen.
Ik lachen natuurlijk. Vonden ze volgens mij allebei niet leuk. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-12-2018 15:09
Jeetje Saflette :hug:
Hoe weet je dan zo zeker dat het ms is?
Ik heb dat nieuws op mijn bord gekregen tijdens een verplichtte medische controle.

Een paar artsen hadden een vermoeden maar door de huidige onderzoeken kunnen ze het niet bevestigen, dat bestaat, er zijn mensen die MS hebben, alle last en alle symptomen maar het is niet medisch aan te tonen, ik hoop dat die nieuwe test ook vlug hier komt.
" uit mijn mail ":

Hello,

At this time IsolateMS is only offered in the United States. If you plan to travel here we would be happy to share a list of providers willing to take referrals.

I have attached some information if you wish to learn more about the test.

Thank you


Maar geloof me spasmofilie op zich is ook al geen leven. En ik sukkel dan nog door een operatie huidkanker ( ik wou er eerst niet over beginnen daar mensen het vaak allemaal niet geloven dat één persoon door zoveel zaken tegelijkertijd getroffen kan worden, wel dus ... )

Een fijn oudejaar aan iedereen !!!! xxxxx
“Heb ik wat van je aan, trut?”
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
29-12-2018 16:16
Saflette, welkom.
Ook al zo'n naar verhaal.
Kom hier dan maar van je afschrijven. Hier is altijd iemand " thuis " om mee te praten.
Oftewel schrijven.

Dreamer, dat is ook wat. Dus jullie moesten ook die kamer betalen in dat speciale huis?
Maar heeft vriend dan een baan in Engeland? Waar moeten ze van leven? Dat is ook een best angstig vooruitzicht dan.

Nee, ze kreeg wmo voor de kamer, daarom kreeg ze geen uitkering.
En ja.. lastig lastig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
29-12-2018 16:29
Heb net schriftelijk bericht gekregen van zorgverzekering. Het is nu defenitief goedgekeurd. Nu alleen nog bericht van plaatsing
:yes: eindelijk nartjie! Hopelijk krijg je snel bericht!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
29-12-2018 16:20
Af en toe schrijf ik weer mee inderdaad.

Wij vieren ook oud en nieuw samen. Wij zijn niet van die feestvierders en zijn veel liever thuis. De Fransen vieren oud en nieuw vaak samen met vrienden/kennissen in een restaurant of feestzaal. Een heel sociaal gebeuren dus.

Wat spannend Dreamer voor de oudste. Mag poes mee?
Ik hoop dat ze samen heel gelukkig worden en dat de gezondheid de goede kant op gaat.

Wat een verhaal Saflette. Niet te geloven hoe het soms kan gaan in je leven.
Triest, heel triest.

Nijn houdt bij jullie de boel scherp Lientje. Wat een geweldig beest. :bunny:
Ja, poes gaat mee :D
En ja, ze zijn gelukkig samen. We zien wel hoe het gaat lopen daar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nartjie! Maar mooi zwart op wit!

Saflette, ik vroeg me dat af omdat mijn oudste een conversiestoornis heeft, wat soms wat kan lijken op ms. Vandaar. Dit verwonderde me.

Ik zie je man helemaal liggen voor die bank, Lientje :rofl:

Brievenbussen zijn hier waarschijnlijk ook al dichtgespijkerd of weggehaald. Er staan er nog zoveel dat ze dat niet allemaal op de 31e kunnen doen. Bovendien wordt er nu al veel vuurwerk afgestoken en dus waarschijnlijk ook vernield. (zucht)
Prullenbakken zijn ook al weggehaald door de gemeente. Om diezelfde reden.
Wij kunnen trouwens nog wel post wegbrengen bij een postnl punt bij de primera.
Later is nu
nartjie schreef:
29-12-2018 16:29
Heb net schriftelijk bericht gekregen van zorgverzekering. Het is nu defenitief goedgekeurd. Nu alleen nog bericht van plaatsing
Fijn Nartjie! Eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Saflette wat rot zeg :hug:
Ik geloof het hoor. Er zijn er hier meer die veel voor hun kiezen krijgen qua medische ellende.
Die krijgen dan gelijk hun portie voor 5 anderen tegelijk lijkt wel.

Als die test hier komt, dan zal hij ook wel erkend worden. Maar stel dat jij naar Amerika zou kunnen om daar die test te doen, kan je hier in Nederland dan überhaupt iets met die uitslag ? Vraag ik me af? Want ik verwacht niet dat artsen/ medici/ instanties daar hier dan zomaar even mee aan de slag gaan helaas.

Stel dat het wel kan allemaal, kan je dan bepaalde medicijnen krijgen die helpend zijn?
En je zit nu thuis lees ik. Was je werkzaam? Dan kom je ook in het hele wia/ UWV ellende proces waar diverse mensen hier mee te maken hebben.
Ongelofelijk #$@$

Hoop op een fijner 2019 voor je
En op voor ons allemaal een wonderbaarlijke genezing!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha, die Nijn. Leuk voor ons om te lezen, Lientje.

Welkom Saflette.

Dreamer, fijn dat poes meegaat met oudste. Spannend hoor en leuk tegelijk.
Super dat poes mee mag Dreamer.
Niks voor jou Lientje om een blog te schrijven over Nijn?
Wat fijn Nartjie dat je eindelijk goedkeuring hebt. Lang geduurd maar gelukkig positief.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
29-12-2018 17:28
Super dat poes mee mag Dreamer.
Niks voor jou Lientje om een blog te schrijven over Nijn?
Wat fijn Nartjie dat je eindelijk goedkeuring hebt. Lang geduurd maar gelukkig positief.
Geloof nooit dat daar veel belangstelling voor is haha
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven