Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Wat een ellende dan hè.
Ik heb met deze kou ook meer last van mijn gewrichten. Nu al helemaal maar dat komt ook door de stress.
Alle reacties Link kopieren
Ik lag gisterenavond om 8 uur echt uitgeblust op de bank. Waarvan ik dan zo moe was, vroeg m'n man. Ik had géén idee. Het was verdorie weekend! 2 dagen rust achter de rug.
Later is nu
Misschien komt het ook door het weer?
Nu schijnt de zon en ik merk aan mezelf dat ik veel meer energie heb. Ben echt een zonnemens.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft behoefte aan een zonnetje, het is echt bitterkoud buiten.
Ik ben nog herstellende van verschrikkelijke hoestaanvallen, zelfs mijn ribben doen zeer. Niet ervoor thuisgebleven overigens,.

Vrijdag de officiële overdracht van het huis, ben nu bezig met regelen van betalingen, afsluiten van verzekeringen. In de loop van de week moet ik ook nog achter gas, licht en water aan, en dan is alles geregeld. Zal tijd worden, ik ben compleet op van al dat gedoe zeg.
Vind het nog steeds eng, maar als je hoort waarvoor we het gekocht hebben is dat denk ik een lachertje, ik moet me niet te druk maken. Voor dit geld heb je in de grote stad hooguit 2 a 3 garageboxen.,
Was gisteren bij een vriendin op verjaardag, die heeft een (hoek) huis op het oog waar echt mega veel aan verbouwd moet worden, gedateerd is het voorzichtige woord, nou zeg maar gerust een bijna bouwval.
In Nieuw- Vennep, aankoopbedrag ruim 2 ,5 keer zoveel als wat wij voor het buurhuis hebben betaald. En dan moet je nog voor een kapitaal verbouwen, het was niet bepaald instapklaar .
Okee, dan zitten wij in de middle of nowhere, dat dan weer wel.

Morgen even bij buurman op bezoek, kan ik gelijk vragen waar hij gas en licht had, maakt het overschrijven wellicht makkelijker.
En dit weekend gaan we dan alvast kijken wat we qua bovenverdieping kunnen doen, er moet nu ff tempo in, want als man straks weken weg is, gebeurt er weer niet veel natuurlijk.

Verder deze week werken, therapie, moeder, en dan mijn gewone dagelijkse dingen nog, kortom, ik vermaak me wel weer, .
ga nu maar eindelijk iets in het huishouden doen, koffie is op, zaken voor vandaag geregeld, tijd voor actie!
Jammer dat ik nog zo benauwd en hoesterig ben, het tempo is wat te laag naar mijn zin.
Fijne dag allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen,

Vanochtend even lekker erop uit geweest om een frisse neus te halen. En koud was het zeker maar wel lekker zonnig.

Gisteren uiteindelijk de halve dag op bed gelegen en vandaag nog steeds meer pijn dan 'normaal'.

Verder alweer een mailtje van mijn werk waarom de opdracht nog niet af is. Tot zover het niet zullen pushen... En dan ook nog lekker op mijn privé mail gaan lopen spammen. Grr...
Alle reacties Link kopieren
Een simpel antwoord met 'omdat ik ziek ben' is zeker niet genoeg, Lise?

Spannend Lientje, dat het nou echt echt echt gaat gebeuren! En doe nog maar even rustig aan. Het zonnetje is er gelukkig wel, maar de kou he. blegh.
Later is nu
Dreamer schreef:
19-03-2018 11:44
Een simpel antwoord met 'omdat ik ziek ben' is zeker niet genoeg, Lise?
Volgens hun ben ik niet ziek dus dat zal wel niet haha.

Intussen ook nog bezig verlenging aan te vragen voor mijn studie, maar dat gaat ook nog spannend worden...
Wat voor studie deed je ook alweer Lise?
Kwebbeltje91 schreef:
19-03-2018 11:47
Wat voor studie deed je ook alweer Lise?
HBO
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:13
Reden: herkenbaarheid
8.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog maar 4 weken Lise!
Laat je niet opjagen. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Eindelijk meer duidelijkheid over mijn stage.
Kreeg net bericht van contactpersoon daar, dat ze pas groen licht krijgen als het huis vol zit. Ter info: Het is kleinschalig en plek voor een aantal personen (onder de 10) waarvan er nog 2 appartementen leeg zijn nu. Als die vol zitten, kan ik aan de slag. Echter kunnen ze natuurlijk nog niet zeggen hoelang dat duurt, maar wel dat ze druk bezig zijn om die lege plekken op te vullen.
Kortom, ik kan er nog niet aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
dat is mooi, Kwebbeltje! Waar kan ik me melden ;-D
Later is nu
:rofl: Kom maar hoor, gezellig :P Hoe meer zielen hoe meer vreugd haha.
Goed nieuws kwebbeltje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net toch maar pijnstillers ingegooid. M'n handen, pols en ellebogen doen zeer, knieën en rug, nu ook uitstraling naar ribben. (6)

Nog even doormopperen en we kunnen een lentespecial beginnen :sun:
(als in nieuw topic dus ;-) )
Later is nu
Dreamer schreef:
19-03-2018 14:14
Ik heb er net toch maar pijnstillers ingegooid. M'n handen, pols en ellebogen doen zeer, knieën en rug, nu ook uitstraling naar ribben. (6)

Nog even doormopperen en we kunnen een lentespecial beginnen :sun:
(als in nieuw topic dus ;-) )
Wat is het criteria voor een nieuw topic? ;-)

Sterkte verder, ik hoop dat je pijnstiller snel begint te werken.
Dreamer schreef:
19-03-2018 13:53
dat is mooi, Kwebbeltje! Waar kan ik me melden ;-D
Hier nog iemand! Ik ben op zo’n knullige manier door mijn rug gegaan:
ik dacht vannacht dat zoon zich verslapen had (al acht jaar de deur uit) en
sprong mijn bed uit om hem te roepen. Helaas moet ik tegenwoordig
“gecontroleerd” opstaan, ik heb gewrichtsklachten.
Man is niet thuis dus ik moet voor mezelf zorgen. Ben lang bezig geweest
om naar beneden te gaan en een boterham te smeren. Wat is dit
vreselijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-03-2018 14:21
Wat is het criteria voor een nieuw topic? ;-)

Sterkte verder, ik hoop dat je pijnstiller snel begint te werken.
3000 posts Lise :proud:

Cesium, sterkte!

Hier alles geregeld, we kunnen vrijdagmiddag zó aan de slag als we willen.
Gas, licht, water en verzekeringen, kostte me een uurtje bellen maar voor elkaar.
Nu nog in afwachting van een antwoord op een hypotheekvraag, ik kom op een ander bedrag dan in de akte staat.
Of ik kan niet meer rekenen, of er klopt iets niet.
Het zal het laatste zijn, want met mijn rekenskills is weinig mis.

Nu zo weer verder aan mijn huishouden en eten, maar ik mag eerst een uurtje zitten van mezelf. :hyper:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh, Cesium, wat vervelend! Was je aan het dromen?
Beterschap.
Ook voor jou, Dreamer. Hopelijk zakt jullie pijn snel.

Kwebbbeltje, ik meld mij ook aan. :) wel balen, je hebt dus geen idee wanneer je wel kunt starten.

Lientje, het is inderdaad goed als alle formaliteiten achter de rug zijn. Dan kun je hopelijk bijtanken.

Inmiddels ben ik weer thuis en zit achter het glas in de zon. Heerlijk. :sun:
@Cesium, dat is mooi rottig zeg. Sterkte!

@Lientje, fijn dat alles geregeld is! Hopen dat je snel antwoord krijgt op je vraag. En we gaan hard richting de 3000 berichten!

@Moyrrie, geniet van de zon!
Moyrrie- schreef:
19-03-2018 14:58
Oh, Cesium, wat vervelend! Was je aan het dromen?
Beterschap.
Ook voor jou, Dreamer. Hopelijk zakt jullie pijn snel.

Kwebbbeltje, ik meld mij ook aan. :) wel balen, je hebt dus geen idee wanneer je wel kunt starten.

Lientje, het is inderdaad goed als alle formaliteiten achter de rug zijn. Dan kun je hopelijk bijtanken.

Inmiddels ben ik weer thuis en zit achter het glas in de zon. Heerlijk. :sun:
Inderdaad, eigenlijk ben ik nog niks opgeschoten. Toen ik het gesprek daar had, stonden er al 2 appartementen leeg en werd er gezegd dat er eind van die week een gesprek met een eventuele bewoner zou zijn. Maar dat is denk ik niet doorgegaan.
Toch apart want overal zijn tig wachtlijsten voor verzorgingstehuizen en hier staan 2 appartementen lange tijd leeg. Maar ik denk dat financiële plaatje ook wel meespeelt bij de meeste mensen.
Kwebbeltje: raar inderdaad want de wachtlijsten voor
ouderen zijn echt lang. Is het misschien iets uit het
duurdere segment?

Lientje: wat zal het fijn zijn om vrijdag jullie handtekeningen
te zetten! Je man een beetje kennende, begint zaterdag de
verbouwing denk ik.

Moyrrie: ja, ik droomde. Stom toch dat dromen zo levensecht
kunnen zijn.

Dreamer: beterschap voor jou! Vervelend als je aan het eind
van het weekend al zo moe bent. En huisartsen kunnen zo
weinig met vage klachten van pijn en vermoeidheid, is mijn
ervaring. Je kunt beter een gebroken been hebben.

Lise: laat je niet opjagen! Je hebt juridische hulp.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje, niet alleen het financiële plaatje, maar ook de zorgzwaarte denk ik.
Als de zorgzwaarte (beoordeling tot in welke mate iemand zorg nodig heeft) te laag is naar optiek van de beoordeler, (er zijn tegenwoordig strenge regels waar je aan moet voldoen om in een tehuis te komen, toen ik startte in de zorg, kon je er al in met zorgzwaarte 2 of 3, later veranderde dat in 5 of 6 geloof ik), dan komt er , ondanks dat er animo is, niemand voor zo'n appartement.
En dat is inderdaad een toch ook weer een financieel plaatje, niet van de mensen zelf, maar van de overheid, die bepaalt (en betaalt) welke mensen er wel en welke geen zorg krijgen (en het dus met hulp van familie, buren ed moeten oplossen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
19-03-2018 16:23
Kwebbeltje, niet alleen het financiële plaatje, maar ook de zorgzwaarte denk ik.
Als de zorgzwaarte (beoordeling tot in welke mate iemand zorg nodig heeft) te laag is naar optiek van de beoordeler, (er zijn tegenwoordig strenge regels waar je aan moet voldoen om in een tehuis te komen, toen ik startte in de zorg, kon je er al in met zorgzwaarte 2 of 3, later veranderde dat in 5 of 6 geloof ik), dan komt er , ondanks dat er animo is, niemand voor zo'n appartement.
En dat is inderdaad een toch ook weer een financieel plaatje, niet van de mensen zelf, maar van de overheid, die bepaalt (en betaalt) welke mensen er wel en welke geen zorg krijgen (en het dus met hulp van familie, buren ed moeten oplossen.
Aah.. Ja dat zou ook goed kunnen hoor!

@Cesium niet dat ik weet, het is een heel kleinschalig project waarin plaats is voor X mensen. Zowel ouderen als jongeren wonen daar.
Ik ben trouwens net gebeld door jobcoach. Hij wilt toch proberen om me eerder te laten starten daar, ben benieuwd of hij het erdoor krijgt.
@Kwebbeltje: ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven