Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Dat hoeft dus niet niet meer. Dankjewel Dreamer voor het openen van het nieuwe topic :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Lientje, wat fijn dat het feest geslaagd was en wat jammer dat dochter toch zo weinig insprong. Zoon gelukkig wel, misschien toch een puberdingetje (dat op de meest onhandige momenten op kan spelen) Maar het is voorbij :cheer:
Later is nu
Dank je Dreamer!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic :cheer2:

Om maar meteen met de deur in huis te vallen -

Lientje, wat heb je het enorm druk gehad afgelopen weekeind! Maar zo te lezen waren de feestjes geslaagd? :biggrin:

Ik ben gesloopt. Werkelijk alles doet me zeer :cry: Zat al met de stress van de opdracht die ik vrijdag moest inleveren, krijg ik een mailtje dat ik maandag (vandaag dus) zal worden gebeld. Ik heb dus het hele weekeind kunnen overdenken wat ik allemaal verkeerd heb gedaan. Niet bewust natuurlijk, maar het gebeurt me altijd toch.

Wel wat afleiding gehad, maar ook weer van het soort waar je meer pijn van krijgt... Zaterdag naar een motor-evenement geweest (op de motor natuurlijk), alleen duurde het veel langer dan verwacht en moest ik ook de hele tijd staan. Maar het was wel ontzettend gaaf!
Gisteren ook ontzettend druk geweest, oa het aquarium een grote beurt gegeven. Visjes weer blij, ik vervolgens plat op de bank van de pijn :(
Vandaag kan ik gelukkig weer rustig aan doen, hoewel stress de pijn wel altijd verergert. Hopelijk bellen ze een beetje op tijd, en niet weer pas tegen 5en.
Live with what you cannot change.
Happy new topic.

Als goed is komt spver zo. Vorige week was ze ziek. Heb niets gehoor. Dus verrassing om 11.15
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer eens nartjie.

Moraine, spannend, we duimen voor je.

Ben nog lang niet klaar met opruimen. Maar sta nu weer even bij de garage man moet een vrachtwagen ophalen en wegbrengen.
Beide feesten waren een groot succes
Ik ben inmiddels wel behoorlijk gesloopt
Slaap weinig (te druk in mijn hoofd nog denk ik) en ben dus vreselijk moe.

En verder: happy new topic! :cheer2:
Was het maar niet nodig zo'n topic......
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En :yes: topic verschijnt eindelijk in gereageerd! Dat gebeurde met ons vorige topic helaas nog steeds niet.
Ik werkte met bookmarks van ellende.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Had hetzelfde probleem Lien. Bij mij stond dit topic zelfs 2x. Topic geopend door mij en topic geopend door Dreamer.
Reacties waren altijd gereageerd door Nartjie of gereageerd Dreamer.

Nu zie ik eindelijk wie als laatste heeft gereageerd
Hoop voor je dat de spver ook echt komt, Nartjie!

Moraine: rijden op een motor lijkt me op zichzelf al best zwaar, zonder evenement erbij.
En ik hoop dat je snel bericht krijgt dan zit je de rest van de dag met veel minder spanning. Succes!

Lientje: dat is altijd de ellende, als je te moe bent slaap je niet. Te druk in het hoofd, tenminste
bij mij gaat dat zo.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
21-08-2017 11:37
Moraine: rijden op een motor lijkt me op zichzelf al best zwaar, zonder evenement erbij.
En ik hoop dat je snel bericht krijgt dan zit je de rest van de dag met veel minder spanning. Succes!
Ik heb mijn motorrijbewijs (nog) niet, dus ik zit alleen maar achterop. Is wel zwaar voor mijn rug, maar ik merk wel echt verbetering sinds ik er oefeningen voor doe.

Ik loop nu met hardlopen wel tegen hetzelfde aan als Lientje trouwens. Hoewel ik al sinds december bezig ben met oefeningen voor mijn spieren/gewrichten, is na een maand hardlopen mijn conditie al zodanig verbeterd dat mijn spieren nu al de beperkende factor zijn... :facepalm: Ik wist wel dat je conditie veel sneller vooruit gaat dan de rest, maar zo'n enorm verschil had ik niet verwacht!
Live with what you cannot change.
Ooo, leuk, achterop de motor. Jaren gedaan, dat heerlijke gevoel krijg je niet met de auto, niet met de fiets alleen met de motor.

Is de SPVer geweest Nartjie? Hopelijk wel en heb je flink van je af kunnen praten.

Ga jij weer op de kleinkinderen passen vanaf deze week Cesium?

:sun:
TuT, we hebben afgelopen vrijdag opgepast. En september wordt wat dat betreft druk: andere opa
en oma gaan met vakantie en die vrijdagen nemen wij erbij. Verder nog een heel weekend in
die maand omdat zoon en partner paar dagen weg gaan.
Spver is geweest en hebben gepraat. Maatjesproject word in gang gezet. Volgende week neemt ze de papieren mee om samen door te nemen
We hebben het voornamelijk gepraat over koetjes en kslfjes, de os en de ezel
Lijkt me heel fijn voor je, zo'n maatje! Ik ben benieuwd!
Dat wordt een heel op en neer gerij Cesium. Fijn dat het kan en dat jullie de puf hebbrn om op de kleintjes te letten.

Fijn Nartjie. Ik hoop dat je dnel een maatje krijgt en dat het klikt. Het is je zo gegund.

:sun:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het maatjesproject in gang is gezet nartjie.
Maar over koetjes en kalfjes praten, wilde jij dat zelf het liefst?
Want een spv-er is er toch juist om je hart bij uit te storten, over je problemen te praten enz?
Of heb ik een verkeerd beeld van een spv-er?

Ik ben zó moe, ik rol bijna om.
Zit nu aan de koffie in de hoop dat ik me zo wat beter ga voelen.
Want ik heb nog zo megaveel te doen en morgen moet ik werken.
Hardlopen schiet er vandaag wéér bij in. Echt geen energie meer voor over.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
We hadden het ook over serieuze dingen, maar het luchtige praten is soms de laatste 10-15 minuten van gesprek, is om weer in het hier en nu te komen, zorgen dat ik wer rustig word.


Ik heb een kruik gekocht bij Kruitvat voor 6.99 alleen zit er geen beschermhoes omheen. Maar een handdoek kan ook. Bij de Hema haden ze een metalen bedkruik voor bijna 20 euro
Oh ja, qua pinstillers heb ik nu paracetamol met coffeïne. Dus 500/50 mg.


Wat wel grappig, eigenlijk niet is, spver en ik hadden het over de pijnen wat ik heb, zij heeft ook een bekkenscheefstand, dus zij weet precies wat voor pijn het is en dat het soms best pijnlijk is. Heeft met de spieren te maken, die schijnen dan harder te moeten werken om alles op te vangen oid. Snapte het niet helemaal
Lientje: zijn er dingen bij die kunnen wachten? Als je echt over je grenzen gaat duurt het
lang eer je lichaam weer herstelt. En je loopt volgens mij al dagen lang aan een stuk door!

Nartjie: vorig jaar had ik bij de Hema ook kruiken van een euro of 6. Die hebben ze dan
waarschijnlijk niet meer. Zoiets als nu bij het Kruidvat dus.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Nartjie, dat de spv'er is gekomen en het maatjes-project wordt doorgezet! Hopelijk krijg je een leuk maatje :)

Ik baal als een stekker, ben net gebeld en afgewezen. :( Er zat niet genoeg diepgang in mijn opdracht. Ze hadden meer technische kennis verwacht (gehoopt). En dat voor een werk-leer opleiding. :facepalm: Hoe langer ik erover nadenk, hoe zuurder het wordt. Maar uithuilen en doorpakken. :( Gelukkig heb ik nog een sollicitatie lopen, maar dat is nog even afwachten. Waarschijnlijk heb ik daar begin volgende maand een gesprek voor. Intussen maar vast verder kijken en hopen dat ik nog zoiets leuks tegenkom :)
Live with what you cannot change.
:hug: Moraine. Balen voor je, super balen.
Hopelijk is de andere sollicitatie een dikke JA!
Moraine: wat jammer! Inderdaad heel zuur dat ze al zoveel verwachten van kandidaten.
Ik hoop echt voor je dat er nog iets voorbijkomt. Als het een werk-leeropleiding is hoef je dan
niet binnenkort al te beginnen met het studiegedeelte? En kan dat zonder werkplek?
Alle reacties Link kopieren
Waar ik nu voor had gesolliciteerd was een "opleiding" van twee maanden, waarna de aanbieder een werkgever voor je zoekt en je daar 2 jaar onder begeleiding praktijkervaring opdoet. Daarna wordt je losgelaten. Je hebt dan meteen een normaal loon EN een vangnet. Leek mij ideaal! Maar hiervoor ben ik dus afgewezen omdat ik nog niet genoeg kennis had. :facepalm: Eigenlijk best ironisch. Tijdens de gesprekken hadden ze me ook al gewaarschuwd dat deze opleiding (die in november zou beginnen) misschien niet door zou gaan. Ik hoef me nu in elk geval niet meer af te vragen waarom, als ze zulke vreemde eisen stellen :biggrin: Het is dus niet zo dat de opleiding blijft staan en ik zonder werkgever zit: ik ben voor de complete "opleiding" afgewezen. Er zijn meerdere partijen die dergelijke opleidingen bieden dus er is nog wel hoop! Moet er alleen even een (paar) kiezen om op te solliciteren :)

Die tweede sollicitatie is ook via deze aanbieder. Hier zou ik dan meteen bij een werkgever geplaatst worden en intern bij dat bedrijf een opleiding volgen. De details hiervan waren nog niet uitgewerkt, maar de sollicitatie blijft dus gewoon staan en hier heb ik (waarschijnlijk) in september een gesprek voor. Als ik hiervoor zou worden aangenomen zou ik een aangepaste opleiding krijgen. Hoe ze dat gaan vormgeven weet ik niet, eerst dat gesprek maar eens plannen en doorkomen :biggrin: Heel stiekem hoop ik dat ik gewoon meteen bij deze werkgever kan gaan werken. Lijkt me een leuk bedrijf en het is maar een half uur rijden!
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Moraine, wat jammer voor je!
Hopelijk de volgende keer wel raak.

Nartjie, paracetamol met coffeine is een lichte pijnstiller voor een chronisch pijn patiënt
Vrij verkrijgbaar. Ik denk dat paracetamol met codeine vis de huisarts of amitryptilline veel beter voor je zou helpen. Vraag er eens naar bij je huisarts
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven