Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
gevonden! :cheer:
Begin september zit ik bij huisarts, dan is ze weer terug van vakantie

Moraine, balen van je sollicitatie, hoop dat nr 2 beter gaat

Sterkte voor iedereen.

Ik ben zo blij dat ik in deze groep zit, heb veel aan jullie tips. Thanx dus voor iedereen een :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Cesium, hardlopen kan wachten.
De barbecue is helaas nog steeds niet schoongemaakt
Mijn vloer niet gedweild of gezogen.
Wel is mijn huis inmiddels leefbaar en hebben we een knappe maaltijd gegeten.
En was gedraaid en nog tig andere dingen gedaan en ja, dat was teveel.
Ik ga dus nu ook mijn bed in
Net nog een grote mond van dochter gehad omdat ik geen drinken naar haar wilde brengen (ze is bij haar paard en drinken vergeten)
Hele weekend vriendin van haar te logeren gehad. Feest voor haar geregeld. Alles opgeruimd zonder haar hulp. Zij kwam pas om elf uur haar bed uit. Toen was ik al vijf uur op ( en aan het werk)
Ik had gevraagd of ze glas naar de glasbak wou brengen. Die tas staat nog steeds in de keuken.

En toen ik zei dat ik pijn had en moe was en dus géén drinken ging brengen omdat ze zelf ook wel eens na kan denken dat ze dat meeneemt, kreeg ik een grote bek en het verwijt dat ik nooit wat voor haar wil doen...!
Ik ben woest. En verdrietig. En ga mijn bed in. Grrr
Ondankbaar kreng. Dit kan zo in het erger-je -dood-aan-je-puber-topic

Sorry compleet offtopic maar ben ff aan het eind van mijn latijn nu.
Slaap lekker allemaal :zzz:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, wat rot dat dochter zo doet. Maar gauw afleren dat prinsessengedrag. Of zeg ik nu iets verkeerds?
Inderdaad dat jij nu echt even helemaa niets doet.
Wat zegt man er van

Ik hoop dat je ondanks je boosheid toch kan slapen
Dat is wel erg onaardig van je dochter, Lientje. Voor wat hoort wat, vind ik. Loop je zo te rennen
voor haar en dan dit. Ik had haar d'r bed uitgetrommeld en vriendin erbij.
Ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Voor tien uur sliep ik al dames. Heb haar nog wel horen thuiskomen maar verder niet.
Vriendin was zondagavond al naar huis , die van gisteren was weer een "verse" zeg maar. Lagen samen languit op mijn bank te series kijken toen ik terug kwam van boodschappen doen.

Man heb ik het niet eens verteld. Die gaf haar sowieso al een preek toen ze thuis kwam. Want die had net een radio in de schuur gebouwd met speakers oa ook onder de carport zodat we muziek hadden tijdens het feest.
Die hebben ze blijkbaar te hard gezet toen wij even wegwaren, want zowel radio als speakers waren opgeblazen. Dus man was op zijn zacht gezegd not amused.
Denk ik ga mijn bed in. Ze krijgt sowieso een preek en dan hoef ik me niet in te houden.

Ze stuurde later nog wel sorry via de app
Kwam doordat ze zo moe was.
Uhm, niks doen en lang uitslapen en ik loop me rot en dan is zij moe?
Jammer joh.
En dramaqueen zei ook nog "dat ze dan wel uit het paard haar drinkbak ging drinken"
Zó vermoeiend. Heb alleen succes! teruggestuurd.

Beter geslapen vannacht maar nog steeds moe
Blij als deze werkdag erop zit.
Fijne dag allemaal !
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Lientje!
En ja.. pubergedrag. Alleen zien wat ze zelf allemaal doen en niet wat anderen (nog meer) doen. Ik denk juist goed dat je haar even voor zichzelf laat zorgen, als in 'dan heb je maar geen drinken', want juist als jij (wanneer je fit bent) zoiets wél achter haar aan blijft brengen, leert ze het niet, natuurlijk. Aan de andere kant, ik zou ook achteraan rennen, dus wie ben ik om dat te zeggen :facepalm:

Ik hoop op leuk maatje Nartjie!

Verder even kwijt wat ik allemaal las. Fijne dag iedereen :hello:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sooo.. ik heb me toch een belachelijk heftige menstruatie! Niet normaal.
Heb na de vorige menstruatie 1,5 week de pil geslikt, vermoedelijk kwamen daar die migraines van, dus weer gestopt. Nu zeggen ze dat door de pil je menstruatie minder heftig wordt. Het is dus ook maar 2 weken na de vorige menstruatie. Ik moet gewoon elk uur verschonen! En dan ben ik nog blij dat ik zwarte kleren draag. o_o
Nouja.. hopelijk is de menstruatie tijdens de vakantie dan niet zo heftig.

Ik heb er trouwens geen buikpijn van, wat dan ook wel weer raar is, maar totaal niet erg :)
Later is nu
Wat ben ik blij dat ik daar van af ben Dreamer. Wat een ellende heb ik daarmee ook
gehad. Het gekke is wel dat ik in die jaren vol hormonen juist veel minder last van migraine
had dan erna. Ieder lichaam werkt toch weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik even liever niet horen, Cesium ;-)
Ik ga er nog steeds van uit dat ná al die menstruatie ellende de hoofdpijn ellende ook zo goed als achter de rug is. Dan heb ik m'n tol wel betaalt voor m'n vruchtbaarheid. pff.

zo stom dat het bij jou wel zo werkt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens andere anticonceptie geprobeerd (dan de pil) Dreamer? Ik had vroeger toen ik aan de pil was ontzettend last van hoofdpijn en stemmingswisselingen en ben daarom overgestapt naar de nuvaring. Sindsdien heb ik daar geen last meer van gehad :)
Live with what you cannot change.
Gisteren de hele dag gefietst. Vandaag strand.

Fijne dag allemaal. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Moraine schreef:
22-08-2017 14:57
Heb je al eens andere anticonceptie geprobeerd (dan de pil) Dreamer? Ik had vroeger toen ik aan de pil was ontzettend last van hoofdpijn en stemmingswisselingen en ben daarom overgestapt naar de nuvaring. Sindsdien heb ik daar geen last meer van gehad :)
Ik heb vroeger een tijdje een mirenaspiraal gehad, maar ook daarbij hoofdpijn. Ik slikte de pil eigenlijk alleen maar om niet ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie, omdat het steeds zo'n bloederig drama is en ik wel eens een vakantie zonder dat wilde hebben. Jammer dus.
Oh.. en weer ongesteld is weer migraine.. dus op deze mooie zonnige zomerdag, mijn vrije dag, duik ik het bed weer in met een migrainepil. Heb net vriendin afgezegd. Hoofdpijn is nog beginnend, dus ik hoop eea te kunnen onderdrukken, zodat ik vanmiddag nog even buiten kan zitten ofzo.

Ik zit in de overgang.. anticonceptie is verder eigenlijk niet nodig, alleen om de hormonen een beetje in 't gareel te houden en de menstruatie binnen de perken. Dat lukt dus niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat vervelend Dreamer! Hoop je een leuke vakantie te hebben, krijg je daardoor migraine :( Hopelijk is het snel over! (Ik vraag me ineens af, kan migraine uberhaupt snel overgaan? Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee... )

Tut, fijne dag :biggrin:

Ik ben even compleet ingestort. Stress (en de ontlading daarvan) hebben altijd belachelijk veel impact op me. Zijn er manieren om dat te verminderen? Voor nu maar hopen dat het snel over gaat. Ik heb er een hekel aan om me zo te voelen :@ Nu eerst maar eens de noodzakelijke klusjes doen en daarna buiten in het zonnetje zitten. Zo fijn om de achtertuin op het zuiden te hebben ;-D
:sun:
Live with what you cannot change.
Bij mij verdween de migraine in de overgang, Dreamer, er is dus nog hoop voor jou.
Ik heb hormonen geslikt, spiraaltje, niks heeft geholpen, aanvallen bleven komen. Ik was ook zielsgelukkig met de migrainepillen die ze nu voor schrijven.
Lientje, pubers achter het behang plakken, die zijn volleerd in het niets doen en zich aan gesproken voelen, sterkte ermee, het valt niet mee een puber in huis te hebben.
Moraine, gewoon niks doen,buiten in de zon gaan zitten en in de Zennnnpositie gaan.

Ik ga aan de pijnstillers, eindelijk maar toch, de ichias wil niet verbeteren/minderen, ik weet soms niet hoe ik moet zitten of van mijn fiets moet af stappen, kan niet eens rechtop staan, SI gaat ook mee doen, lang leve de lol.
Lopen gaat redelijk tot goed, wordt vanmiddag dus een rondje zeehondencentrum, had ik de kleinkinderen beloofd.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kom ook eindelijk weer eens onder mijn steen vandaan kruipen ;)

Na mijn superdrukke vakantie in NL heeft mijn lichaam nu toch eindelijk de handdoek in de ring gegooid. De eerste week thuis ging nog goed, zal de adrenaline nog wel zijn geweest, maar na wat oefeningen bij de fysio gisteren hebben mijn benen het letterlijk begeven. De spieren zijn zodanig overbelast dat mijn knieen of naar achteren klappen en op slot gaan, of naar voren klappen waardoor ik door mn benen zak. Op zich ook niet heel gek, ik heb in 3 weken tijd meer dan 50 man gezien, heb ook nog wat toeristische dagjes weg gehad, en uiteraard ook alle emoties die bij het weerzien en dan ook weer het afscheid horen.
Dus nu toch echt maar de verplichte rust genomen. Gaf me wel de tijd om de 25 pagina's bij te lezen die ik achterliep haha.

Zo te lezen hebben jullie allemaal op je eigen manier weer meer dan genoeg heftige dingen op je bordje gehad. Bij deze dan ook een grote knuffel, ondanks mn afwezigheid heb ik wel regelmatig aan jullie gedacht :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey Dreamer, hoe gaat drinken als je migraine hebt? Misschien heb ik dit wel eens eerder benoemd, maar ik ben een aantal maanden geleden in het ziekenhuis beland met migraine. Daar werd ik aan een vocht infuus gelegd, en binnen 2 uur ging het echt stukken beter. Ik was wel nog heel wazig, maar de pijn was weg. Sindsdien als ik migraine heb drink ik om de paar minuten een klein slokje water, net genoeg voor mijn lichaam om het op te nemen, maar te klein om als een klap op je maag te slaan, en langzaam zakt dan de pijn. Ik ben de rest van de dag dan nog steeds niets waard, maar kom dan iig niet tot het punt dat ik alleen nog maar over kan geven.
De arts legde me toen ook uit dat migraine vaak veroorzaakt wordt uitdrogingsverschijnselen (wat oa door menstruatie kan komen), en dat de migraine dan weer uitdroging veroorzaakt door het overgeven, waardoor je in een cirkeltje terecht komt. Geen idee of je hier iets aan hebt, maar denk deel het toch even met je :)
Alle reacties Link kopieren
Hai Uluru! Fijn weer wat van je te horen.
Ik hoop dat je van je trip naar Nederland genoten hebt. En ja, logisch dat nu de terugslag komt. Je wilt die enkele keer dat je terugbent toch iedereen zien en spreken, je ritme is anders en vergeet de jetlag niet!
Hopelijk knap je snel op.

Dreamer, sterkte met de migeaine weer.

Moraine, lekker in het zonnetje met een boek?

Tut, verbrand niet! Brrr het strand... daar kom ik alleen als het stormt. Woon relatief in de buurt maar hitte , zand en mensenmaasa's kunnen mij niet bekoren.

Heb vanmorgen eerst wat uitgeslapen. Toen hardgelopen. En duik nu onder de douche. Daarna eerst maar eens koffie en dan boodschappen doen.
Dochter is met schoonzus shoppen dus daar heb ik geen last van. Zoon vertrekt morgen voor anderhalve naar Limburg dus we ruilen weer even van auto. Zal zo de tank nog even volgooien voor hem.

Een fijne woensdag allemaal! Temperatuur is hier precies goed. Drieëntwintig graden, klein fris windje, heerlijk!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lekker in het zonnetje met mijn laptop ;-D Net een poging gedaan tot sporten, maar dat was geen succes met mijn pijn op het moment. Toch een poging gedaan omdat ik merk dat sporten op de lange termijn wel lijkt te helpen. Morgen weer een poging :$

Dus nu maar rustig aan doen. Maar dat kan ook op een nuttige manier... Nog maar even wat vacatures opzoeken. Maar goed idee Lientje, denk dat ik dat vanmiddag maar ga doen! Misschien moest ik de Wheel of Time-serie weer gaan herlezen :)
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook dat het sporten helpt Moraine. Maar ik luister héél goed naar mijn lichaam.
Als ik twijfel, ga ik niet of las meer rustpauzes in tijdens het sporten.
Het was vandaag alweer een hele week geleden dat ik hardgelopen heb.
Met mijn drukke schema van afgelopen week en daarna mijn lijf dat het liet afweten, zag ik het niet zitten.
Desondanks ging het vanmorgen best redelijk.
Nog steeds niet hard maar wel drie km achter elkaar gelopen zonder te wandelen.

En vacatures kijken kan ook vanavond als het afgekoeld en donker is of als het regent Moraine. Hoewel een baan vinden natuurlijk wel prioriteit heeft op een gegeven moment.
Maar misschien heb je daar over een paar uurtjes meer puf voor als je een tijdje hebt zitten lezen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 18:38
0.07% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Uluru schreef:
23-08-2017 10:56
Hey Dreamer, hoe gaat drinken als je migraine hebt? Misschien heb ik dit wel eens eerder benoemd, maar ik ben een aantal maanden geleden in het ziekenhuis beland met migraine. Daar werd ik aan een vocht infuus gelegd, en binnen 2 uur ging het echt stukken beter. Ik was wel nog heel wazig, maar de pijn was weg. Sindsdien als ik migraine heb drink ik om de paar minuten een klein slokje water, net genoeg voor mijn lichaam om het op te nemen, maar te klein om als een klap op je maag te slaan, en langzaam zakt dan de pijn. Ik ben de rest van de dag dan nog steeds niets waard, maar kom dan iig niet tot het punt dat ik alleen nog maar over kan geven.
De arts legde me toen ook uit dat migraine vaak veroorzaakt wordt uitdrogingsverschijnselen (wat oa door menstruatie kan komen), en dat de migraine dan weer uitdroging veroorzaakt door het overgeven, waardoor je in een cirkeltje terecht komt. Geen idee of je hier iets aan hebt, maar denk deel het toch even met je :)
Ik drink echt veel, uitdroging kan het niet zijn, maar bedankt voor het meedenken :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug trouwens Uluru!

Ik ben net naar de garage geweest, omdat slechts 1 achteruitrijdlicht het doet van de auto, blijken we er ook maar 1 te hebben :facepalm: Gelukkig hebben ze in hun nieuwe onderkomen een heerlijke bank, waar ik lekker kon zitten lezen onder het genot van een chocolatte.

verder boodschappen gedaan, wat opgeruimd en nu inderdaad buiten met boek.
Later is nu
:furious: waar is de :sun:
Maandag naar Duinrell geweest en 's avonds naar het Tikibad. Duinrell was leuk, maar het Tikibad vond ik een tegenvaller. Er stonden wachtrijen van denk ik 30 minuten bij bijna alle glijbanen en het was er best wel vies. Er lag zelfs poep op de tegels! Ik ben er zo'n 6 jaar geleden geweest en toen was het veel rustiger en volgens mij ook schoner. De prijzen voor een snack of een drankje in zowel Duinrell als in het Tikibad waren ook echt absurd vond ik.

Gisteren was mijn heupoperatie precies 14 maanden geleden en ik zit dus al ruim 13 maanden met zenuwpijn door een complicatie. Vandaag weer heel veel pijn helaas. De arts had gezegd dat het 4 tot 7 dagen kan duren voordat mijn nieuwe medicijnen werken. Ik gebruik ze nu een week, en ik merk nog geen verbetering. Ik heb gisteren de poli maar weer eens gebeld omdat ze vrijdag niet bereikbaar waren, en ik maandag een dagje weg was.

Nou, ik ben niets opgeschoten met bellen want de arts is pas vrijdag weer aanwezig op de poli. Maar nu weet ik dus ook nog niet of er al contact is geweest met een neurochirurg. De vrouw die ik aan de lijn had keek even in m'n dossier maar daar stond niets nieuws. Zucht. Het wordt steeds moeilijker om de moed erin te houden...
anoniem_63cda9ae74248 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 16:13
Reden: kleine toevoeging
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat waardeloos zeg Rainbowbutterfly. Steeds van het kastje naar de muur gestuurd worden en nul verbetering. Snap dat de moed je in de schoenen zinkt idd :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven