Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Apart van dat soort vissen Moraine. Het lijken wel Siamezen poezen, vissen met karakter :)

Oops Lientje. Lijkt me raar als je hoort dat er tijdens je vakantie maar liefst 3 klanten zijn gestorven.

Fijne avond allemaal. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen gifpiepers hoor.
Een asbestkanker, een een ander soort kanker en de laatste is nog niet bekend bij ons. Hart misschien? De laatste was iik erg onverwacht, de andere twee zaten er aan te komen natuurlijk.
Maar wel apart, drie tegelijk

Tut , mijn vakantie is alweer een week of twee voorbij helaas.

Dochter heeft een barbecue vanavond. Ze heeft er grootste moeite mee maar aangezien er tegelijkertijd vergadering van haar vrijwilligerswerk is , moest ze wel heen.
Ik mag de dames vanavond weer ophalen Zal wel weer laat worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Goh.. mijn zoon heeft vanavond bbq van z'n werk. Die heeft daar geen moeite mee, trouwens. Moet wel naar een of ander dorp, maar daar blijkt een trein heen te gaan :O Maar goed ook, want ik heb geen auto ter beschikking. Man heeft een toernooi in Duitsland. Komt laat thuis en dan hebben wij morgen toernooi. Die man die sport wat af, onvoorstelbaar.

Naar Lientje, zoveel doden ineens. bah.

Succes met het maken van de salade Ambra!

Ik heb gisteren geen taart meer gemaakt. Ik plaats daarvan ben ik met migraine op bed gaan liggen. goh. Vandaag voel ik me gelukkig een stuk beter. Als het na m'n vakantie allemaal nog zo erg is, moet ik maar weer eens naar een arts. Dit is niets, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me idd waardeloos Dreamer, hoog tijd dat er eens echt actie ondernomen wordt.

Net weer heftig gesprek gehad met moeder. Wéér een situatie met broer die escaleerde, pfff, en zij blijft maar haar kop in het zand steken.
Wil de problemen gewoon niet zien. Want ja , dan moet je aan de bak om oplossingen te bedenken, en zo makkelijk is dat niet met iemand die borderline en psychoses heeft en niks wil.
Makkelijker om dan net te doen alsof hij "normaal "is en er niks aan de hand is.
Man , wat een ellende en stress weer.
Wij krijgen alle shit over ons heen en alle problemen en zij doen beiden of er niks aan de hand is.
Ik ben nu al gesloopt. En dan is de dag pas halverwege...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: heeft jouw broer hulp voor zijn problemen? Of wordt zorg ook gemeden? Het punt is
natuurlijk dat je moeder alles met de mantel der liefde bedekt en dan kun je niks beginnen.
Als je moeder het ooit niet meer aankan zal het probleem echt escaleren.
Het enige wat je kunt doen, en dat is moeilijk, is niet meer reageren op noodsituaties zoals nu.
Zo van eigen schuld, dikke bult. Maar goed, het is je moeder en dan ga je ver. Zwaar hoor.
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 23:07
Reden: Privacy
19.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk toch, Lientje. Wat Cesium zegt, verder. Je kunt zo weinig he. Maar je kunt ook geen afstand nemen, meer dan je al doet. Het vervelende is ook dat je broer waarschijnlijk verder zou komen, als hij zn eigen boontjes moest doppen. (ik weet niet helemaal hoe ik dat moet zeggen, maar mogelijk snap je me)
Later is nu
Eens met Cesium. Wat moeilijk als zus zijnde dat je weinig kan als moeder en broer niet meewerken.
Het gevoel van onmacht zal vaak naar boven komen in dit soort situaties.

Migraine weg Dreamer?
Wat een gedoe he :@@:
Alle reacties Link kopieren
Nee ze willen sturen nog trekken beide.
En de situatie escaleerde met man, broer wou hem in elkaar slaan.
Dat wint hij nooit van man, dus die belde mij omdat die bang was dat hij broer morsdood zal slaan.
Man was zó woest dat ik wel heen móest om de boel te sussen
Broer was ervandoor, en met moeder valt dus niet te praten.

Moeder heeft een grote schuur en daar hebben wij heel véél spullen in staan.
Wij moeten daar gewoon weg, want dit loopt uit de hand zo, broer vindt dat alles van hem.is ( schuur is van moeder en spullen zijn van ons, maar hij zegt dat alles van hem is.)
Gebruikt dus spullen van ons, geeft dingen weg van onze spullen, gebruikt dingen en gooit ze kapot terug enz.
Moeder is niet mee te praten
Vindt dat broer alles wat er staat gewoon kan gebruiken want het staat er toch. Broer wordt agressief als je iets zegt.
Een klein voorbeeldje van één van de problemen.

Maarja een andere loods vinden is zo een twee drie ook niet makkelijk
Ja
Wel als je 2000 euro per maand over hebt. Maar dat hebben we niet...
lientje69 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 15:02
0.29% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Loods kan niet afgesloten worden?
Oh Lientje toch. Schuur op slot gaat moeder niet willen, die ziet de fout niet bij haar zoon.
Alle reacties Link kopieren
Nee, op slot gaat niet
Trekker van broer enzo staat ook in de loods. Fiets van moeder. Enz.
Plus het feit dat wij de bui al zien hangen als moeder overlijdt... broer zal er niet uit gaan. Geld heeft hij niet dus dat gaat van onze toch al schamele erfenis af. En dan moeten we een gerechtelijke procedure starten om hem eruit te krijgen enz.
En snel iets anders vinden voor onze spullen. Dus op termijn moeten en willen we er toch weg.
Moet nu alleen versneld. Ik heb al gezegd tegen moeder dat ik afstand wil doen van de erfenis eigenlijk
Al die sores voor 10000 euro.
Laat maar zitten dan.....
Man gaat maandag bellen voor een loods hier in de buurt
Gaat buffelen worden om elke maand het geld bij elkaar te vegen maar wat moet dat moet dan maar.
Zo kan het ook niet langer
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
te privacygevoelig
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 23:09
Reden: Te privacygevoelig
93.72% gewijzigd
Nartjie: ik vind je geen aansteller, hoor. Al dat gedoe met je kniefschijf klinkt naar. Knuf. :hug:
Moraine: vissen die courgette lusten, dat is ook nieuw voor mij.
Dreamer: een doktersbezoek lijkt me een goed idee als je vaak zo'n last van migraine hebt.
Lientje & Cesium: wat een nare verhalen. Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee.
anoniem_63cda9ae74248 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 16:51
Reden: Toevoeging
17.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cesium, dan weet je precies hoe ik me voel nu
Zit gewoon met een draai in mijn maag.
Zo ongelooflijk moeilijk als je moeder dat soort dingen niet in wil zien
En financieel. ..ze geeft hem geen geld geloof ik
Maar hij betaalt geen kostgeld en ze koopt wel zijn kleding en shag voor hem.
En dat is dan bijna 40 hè
Geen 20 meer ofzo.
Word er bijzonder verdrietig van.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat een vervelende situatie, Lientje. Ook een knuf voor jou. :hug:
Ja Lientje, je voelt je verschrikkelijk ellendig en alleen. Sinds het overlijden van mijn moeder hebben
we alleen sporadisch mailcontact. Hij woont nu in het buitenland en ik wil er niets meer mee
te maken hebben. Ik heb dus geen naaste familie meer.
Ik wens je veel sterkte!
Cesium, het lijkt me naar om geen naaste familie meer te hebben.
:hug: Lientje en Cesium.

Hoe is het RB? :sun:
Ik heb mijn nieuwe medicijn nu 10 dagen gebruikt, en het slapen gaat langzaam iets beter. Ik hoop dat dat zo doorgaat en dat ik me geen dingen inbeeld. Gisteren heb ik de poli weer gebeld. Een paar uur later werd ik gebeld door de arts. Hij heeft overleg gehad met de neurochirurg maar door de vakantie duurde het wat langer voor hij hem aan de lijn kreeg. Ik mag op consult komen bij deze chirurg. Ik heb nog geen idee wanneer, maar ik hoop snel. Als het te lang duurt, dan mag ik mijn arts weer bellen en dan gaat hij kijken of het sneller kan.
Dat klinkt als een heel betrokken arts RB. Wat fijn!
Ja, dat scheelt een hoop. Maar ik heb ook een aantal keer de poli gebeld omdat ik veel pijn had, en dat is aan hem doorgegeven dus hij weet dat mijn leven erdoor omgegooid is. Ik heb het ook verteld tijdens m'n afspraken bij hem. Ik heb het gevoel dat ik eindelijk serieus genomen word.
Ik heb het gevoel dat ik eindelijk serieus genomen word.


En dat werd tijd. Eindelijk!
Ja, inderdaad eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn gelukkig ook nog goede artsen Rainbowbutterfly.
Jammer dat we ze vaak met een bouwlamp moeten zoeken.
Maar wat fijn dat je er eindelijk een getroffen hebt!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha, mooie uitdrukking over die bouwlamp, Lientje.

Pff. Ik heb net even gekeken welke vakken ik dit jaar moet inhalen/overdoen. Het zijn er nogal veel, en ik raak er spontaan van in de stress. Nou is het ook nog zo dat ik in het eerste semester waarschijnlijk maar 1 vak heb, en in het tweede wel een stuk of 8. Ik kan niet met deze vakken schuiven helaas. Ik heb gelijk maar een afspraak met de decaan gemaakt voor binnenkort, dan kan ik het hoe en wat met mijn gezondheidsproblemen nogmaals bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven