Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Hier ook heeel veel wind, vind het dan wel fijn om buiten te lopen.
Pijn is denk ik dubbel zo erg als gister en de gewrichten van m'n voeten doen veel zeer. Mezelf toch maar naar mijn werk slepen.

Succes Lientje, klinkt inderdaad als veel geregel!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hier gaan de lege containers door de straat. Het waait hard, heel hard.
We zijn gisteren goed aangekomen. Moe en op tijd naar bed gegaan.
Nu last van nek en rug.
Alle reacties Link kopieren
Ha, goed dat je het zei, Tut, want mijn container stond ook nog bij de weg. Als het goed is, zet dochter die nu in de tuin.

Ik wilde vanmorgen écht met de fiets gaan, maar het sneeuwde. Toen toch de auto maar gepakt en daar nu eigenlijk wel blij mee, want ik moet zo ook naar andere locatie.

Op de één of andere manier zijn m'n benen erg moe. Misschien toch teveel gedaan de afgelopen weken (maar daar wil ik natuurlijk niet aan) Ik liep vanmorgen 1 trap op en moest gewoon even zitten :(
Heb ook heel veel pijn. Ga alleen maar trainen vanavond als schoonzus ook gaat, want ik heb geen auto en fietsend ga ik maar niet. Brr.. (denk gelijk inwendig 'lui wijf' ;-) )

Lekker dagje binnen dan toch, Lientje! Hoop dat je nog even kunt zitten lezen ofzo.

STerkte iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Universiteit van zoon is ontruimd
Dak eraf
Treinen rijden niet meer
Man staat met vrachtwagen vast op de snelweg vanwege een andere gekantelde vrachtwagen
En dochter is klaar met tentamen maar mag de school niet uit. Alleen mensen die in de stad wonen mogen weg, de kinderen van buitenaf moeten blijven.

Ik was naar moeder om de koffie
De terugweg naar huis was bijna niet te doen. Overal takken op de weg en omgewaaide bomen. Vrachtwagenaanhanger in de sloot.
Dak van koelinstallatie bij mijn werk eraf.

Schade thuis, een dakpan, schutting kapot en een hekje stukgewaaid
Tot nu toe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Aiii, dat is balen Lientje. Het lijkt alsof de wind wat minder is geworden. Het ergste hebben we wel gehad.
Dan hoop ik voor je Lientje dat iedereen vandaag nog thuis
komt. Man heeft in 1990 bij de zware storm op een veldbedje
in de Jaarbeurs in Utrecht moeten overnachten.
Hier is alleen de container met plastic afval weggewaaid.
En verder heb ik nog niet gekeken. Alleen even geïnventariseerd
waar kinderen zich bevinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iedereen weer veilig thuis komt! Hier is de schoorsteen losgewaaid. We konden hem door het gat in het dak nog net vasthouden. Nu met touwen vastgebonden en een plaat voor het gat. Was blij dat ik net daarvoor mijn werk had gebeld dat ik morgen kom ipv vandaag.
Man is nu naar de Uni om zoon op te halen. Die wil toch erg graag zijn theorie examen doen in Arnhem. Dochter zit vast in Arnhem dus die kan dan weer mee terug. Maar ik wordt er niet vrolijk van dat ze op de weg zitten nu..
Lien, is er bij jou alweer wat thuis?
Alle reacties Link kopieren
Zoon en dochter zijn thuis.
Man is nog aan het werk met de vrachtwagen maar inmiddels wel uit de file vandaan.

Jeetje Ambra, hoop dat je geen lekkage krijgt! :hug:

Schade is hier behoorlijk in Noord-Holland, veel bomen om, dakbedekkingen weg en bij schoonzus in een kustplaatsje is zelf een complete zeecontainer tegen een auto gewaaid!
Stond echt wel veel wind ff nu, meestal stelt code rood niet veel voor maar nu was het wel echt dus
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken bij jullie. Materiële zaken zijn vervangbaar en worden zelfs misschien door de verzekering vergoed?
Net de zooi buiten opgeruimd. Man was bij de doe-het-zelf zaak en het was hartstikke druk. Veel mensen met schade in en rond het huis.
Lees net dat er in Het oosten van het land 3 doden zijn gevallen.
Triest...
Alle reacties Link kopieren
Hier is het compleet gestopt met waaien gelukkig!
Reden geen treinen/bussen hier in Zeeland vanochtend dus ben maar weer terug naar huis gegaan. Kan toch niet op mijn werk komen zo.

Zit nu onder een deken met een grote pittenzak op mijn bovenbenen, man wat doen die zeer. Heupen trekken ook heel erg, dat heb ik nog nooit zo erg gehad zeg.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Heeft het weer bij jou ook invloed op je pijn Kohaku?
Bij mij wel namelijk, bij slecht weer heb ik veel meer pijn dan bij mooi stabiel en warm weer.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een wind he. Ik heb de meest verschrikkelijke filmpjes gezien. Hier viel het wel mee en rond 4 uur was het gewoon windstil. Raar hoor.

Wel de hele middag met lichte hoofdpijn (migraine?) gewerkt. Op het laatst merkte ik dat ik fouten ging maken, warrig was. Aangezien wat ik aan het doen was vrij belangrijk was, ben ik maar gestopt. Daar mag ik geen fouten mee maken.
En iets anders kan ik op die werkplek niet doen. Ik ging uiteindelijk trouwens maar 5 minuten eerder weg. Op de ringweg bijna de afslag zo doorgereden. Raar is dat, geen echte hoofdpijn, toch zo in de war.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-01-2018 16:20
Heeft het weer bij jou ook invloed op je pijn Kohaku?
Bij mij wel namelijk, bij slecht weer heb ik veel meer pijn dan bij mooi stabiel en warm weer.
Ja! Bij verandering naar kou, vochtig weer, wind, mist. Ook bij hitte(ook vocht).
Ik heb de hele dag ook al een zwaar hoofd, misschien door de luchtdruk van de wind?

Ben vanavond bij mijn fysio geweest, liggen janken op die bank. Ze was wel heel lief, en hoopte dat de afspraak bij de osteopaat wat duidelijkheid zou geven.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook voor je koharu! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Zo, het was op onverwachte plaatsen glad, vanmorgen. Gelukkig ben ik blijven staan en heelhuids op het werk gekomen. Mijn rechterknie gilt het uit, maar verder gaat alles goed. Ik kan de knie niet meer strekken. Heel raar. Op zich geen last mee, lopen gaat normaal, maar ik kan me niet uitrekken in bed. En dat is irritant, vind ik. Kennelijk heeft het lichaam dat hard nodig, dat uitrekken.

Fijne dag iedereen
Blijf staan!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ai, dat is balen Dreamer! Hopelijk trekt je knie een beetje bij, dat je gewoon lekker kan liggen vanavond! Veel succes op je werk :)

Slikt er hier iemand Diazepam voor de pijn? Ik zei gister tegen mijn fysio(tijdens mijn huilbui) 'moet ik dan spierverslappers gaan slikken ofzo?'.

Toen begon ze over Diazepam. Ik heb even gegoogeld, en dat wil ik wel proberen!
Ben alleen bang dat je er suf van word, want ik slik al genoeg rommel waar je me soms van kan opvegen.

Als ik alles uitleg aan mijn psychiater kan ik dat vast wel krijgen in plaats van Oxazepam(werkt hetzelfde maar dan niet lichamelijk).
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik gebruik Diazepam, het is een spierontspanner. Het helpt ook tegen angsten, voor slaapproblemen. Ik gebruik 4x 10 mg. 3 voor slapen en 1 voor spierontspanning.
Ik krijg ze via de psychiater en niet huisarts.
Ik voel me er niet slap door, maar ben af en toe wel wankel op de poten net of ik katjelam ben
Zware aanval van migraine gistermiddag. Voel me nog
steeds dizzy. Ik kan het, sinds ik dagboekje bijhoud, linken
aan het weer. Luchtdrukdalingen zijn funest. Alleen
schiet ik daar weinig mee op want ik heb er geen invloed op.

Dreamer en Kohaku: sterkte jullie vandaag!
Alleen ervaring met diazepam tegen angstklachten,
Kohaku.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, Ik gebruik sporadisch Oxazepam tegen angst, slapen doe ik toch al slecht.
En wankel ben ik ook al door medicatie :p Dus proberen waard denk ik!
Moet jammer genoeg pas in maart naar mijn psychiater terug, denk dat ik maar eens ga bellen of dat eerder mag.

Cesium, Dankje! Jij ook! Inderdaad, tegen het weer ben je machteloos, echt heel vervelend dat het zo veel rottigs teweeg brengt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dus toch, Cesium. Ja, dan is verhuizen naar een stabieler klimaat wel een grote stap, uiteraard. Sterkte!
Later is nu
Ook ik gebruik Diazepam. Heel sporadisch alleen als het echt niet anders kan. Ik heb ze van 5 mg. Doe met een doosje, 30 stuks een jaar en wat langer.
Het weer heeft ook bij mij invloed op de pijn. Mooi weer, droog en warm zijn het meest ideale.

Sterkte allemaal :sun:
Bij mij is het ook zo, zodra weer veranderd, koppijn, maar zit in familie. Heb nu dus ook koppijn na die hagelbui
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat jullie voor de pijn gebruiken afgezien van Diazepam?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku: voor migraine Imigran en 600 Mg ibuprofen.
Imigran is specifiek voor migraine en niet tegen andere pijn.
Voor artrose en rugklachten: diclofenac (zonodig, dus niet dagelijks).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven