Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
Lientje, neem ajb je klachten serieus ook al gaat man steigeren dat je hem moet helpen. Doe het niet. :furious:
Je lichaam reageert niet zo maar met uitvalsverschijnselen. Gelukkig besef je dat zelf ook.
Probeer te genieten van het feit dat je niet zoveel kan en ga met een boek oid liggen. Relax :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Tut, man steigert niet. Die weet echt wel dat als ik dit als klacht krijg het menens is en ik rust nodig heb.
Anders snijdt hij zichzelf in de vingers. Want nu kan ik nog wel lopen met slepend been ( héél langzaam en ik moet er goed bij nadenken, rollatorsnelheid zeg maar :rofl: ) en zak ik er doorheen als ik normaal loop.
Maar als ik nu vandaag géén rust neem, krijgt hij morgen geen eten ( tenzij hij zelf kookt) en ligt alles 100% stil want dan kan ik niks meer.

Man neemt nu vandaag zelf ook maar vrij. Met moeite, maar zijn lijf schreeuwt ook om rust eigenlijk. Vrijdag had hij een werkdag van 7-23 uur :O
Beetje veel in het huidige zware werk. Gisteren in de loods en morgen weer het zware werk in, voor hem is een dagje rust ook niet verkeerd.
Dus als ik mezelf terugfluit.... kan geen kwaad gelijk hem ook even tot rust te manen. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Allebei rustig aan dus. Een mens is ook niet gemaakt om constant bezig te zijn.
Ontspanning is heel belangrijk.
:sun:
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare manier om toch tot een rustdag te komen, Lientje. :hug: Hoop dat het wat ging vandaag.

Ik was met dochter naar m'n zus en heb bijna continu hoofdpijn gehad. Gisteren wel gesprayd maar dat hielp niet meer. Vannacht nog gehoopt dat slapen zou helpen, maar tegen 7 uur toch maar een migrainepil genomen. Nog een paar uur geslapen en hoofdpijn zo goed als weg. En dan ben ik best pissig op mezelf, dat ik zoiets niet eerder doe. Maar andere keren helpt de pil weer niet zo goed.

Gelukkig heb ik niet zoveel en zo erg migraine als jij, Cesium. Sterkte!

Tut je krijgt een PB. En Lientje ook
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft man hier gisteren of vandaag de stofzuiger door het huis gehaald en zoon opdracht gegeven de badkamer en wc én de keuken te doen. Zoon heeft dat weer fijn tot het uiterste uitgesteld en is nu bezig ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, je hebt pb terug.

En ik had een zware mega rotdag.
Maar inmiddels gaat het weer, ik loop weer redelijk hoewel ik behoorlijk veel pijn heb.
Dus nu de pijnstillers erin en vroeg naar bed, dan ben ik er morgen wel weer denk ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Je bent vrij toch? Of is dat alweer voorbij?
IK hoop het zo. :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week vrij ja.
Gelukkig :hyper:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En dank voor je antwoord. Ik dacht al zoiets ja. Wil het graag goed doen, vandaar mijn vraag :proud:
Komt voor elkaar!

Deze week nog wel weer regelwerk. Voor de levensverzekering, achter de jaarcijfers aanbellen en crematie. Zaterdag is zoon jarig en dus vrijdag taarten bakken. En donderdag ontvoeren zus en ik moeder naar een tuincentrum.om serieus over haar toekomst te praten. Zonder schreeuwende broer ertussendoor.
Wordt toch nog een pittig weekje ondanks geen werkdagen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh heftig, maar wat fijn dat je zus naast je staat in deze!
Misschien dat het binnenkomt. Sowieso moet er inmiddels toch wel wat voor broer geregeld worden, lijkt me zo. Lastige situatie :(

Nou.. lekker rustig aan tussen het regelen door dan!
Later is nu
Lientje: ik hoop dat moeder wil inzien dat het juist
in het nadeel van zoon werkt als ze hem zo de hand boven het
hoofd blijft houden. Hij staat straks met niks.
Heel veel succes met alles deze week!
Alle reacties Link kopieren
Cesium, eerlijk gezegd denk ik dat ze dat niet wil zien en dat we niets bereiken. En het is dat zus zei, we wagen nog een laatste poging maar ik ben er eigenlijk al klaar mee.
Zó veel ruzie, zó veel ontkenning en dat struisvogelgedrag.
Zorgt bij mij voor nog alleen maar frustratie.
Mijn potje begrip is inmiddels meer dan leeg....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer, je hebt pb terug.
We zijn net thuis van een enerverend bezoek. Even bijkomen.

Welterusten allemaal :sun:
Is een half jaar pijn ook chronisch? Het voelt wel zo inmiddels. Gelukkig is de oorzaak (hernia) bekend, maar ik vind het lastig om om te gaan met de beperkingen die het met zich mee brengt.

En daar bovenop nog de reacties van anderen...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lise en natuurlijk mag je meeschrijven hier. Ook als het tijdelijk is hoor.
Omgaan met langdurige pijn is te leren maar kost tijd en is moeilijk.
Hetzelfde geldt voor reacties van andere mensen, we (her) kennen dat allemaal hier.
Voel je vrij om mee te schrijven, van je af te mopperen, tips en advies te vragen, wat je maar wilt.
Zit er al wat vooruitgang in je herstel? Wat is je prognose en wat voor behandelingen krijg je op dit moment?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! :sun:

Welkom Lise
Ja, bij een half jaar kun je wel spreken van chronisch, maar ik begrijp dat er bij jou uitzicht is op verbetering. Fijn! Sterkte ermee en schrijf gezellig mee :-]

Lientje, het bijzondere aan het verhaal vind ik dat het zo lijnrecht staat tegenover wat je me vertelde over je jeugd. Hoe er altijd gewerkt en aangepakt moest worden, ook door de kinderen. En dat je moeder nu dit gedrag van je broer wel normaal vindt. Echt apart. Hopelijk kunnen jullie samen haar ogen openen. Misschien durft ze ook niet (meer) tegen je broer op? Is er een soort van oudermishandeling? Dat schijnt ook voor te komen. Ik oop het toch niet voor jullie :redrose:

Tut, ik kijk zo even
Cesium, ik hoop dat het beter gaat inmiddels? Jij hebt trouwens ook een pb :)

Rainbowbutterfly, hoe was het weekend? Is je oorpijn een beetje overgegaan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah.. Cesium had haar pb al gezien. :)

Vanmorgen fietste ik door de hagel naar het werk, nu hebben we schitterende blauwe lucht. Dat mag van mij zo blijven, maar de voorspelling is helaas anders.
Later is nu
Lise: welkom! Een half jaar pijn is lang, hier is er altijd steun,
ik vind dat zelf erg fijn.
Blijf hoop houden, hernia kan echt vanzelf over gaan. Heb
het vorig jaar bij man gezien: de afspraak met de neurochirurg
was al gepland toen het, na zeven maanden, ineens beter ging.

Lientje: in aansluiting op wat Dreamer zegt: ik heb ook wel
eens in die richting gedacht. Heeft je broer nooit een diagnose
gehad? Een psychische stoornis?

Dreamer: ik heb je PB gezien!
Het gaat ietsje beter maar op de achtergrond blijft de pijn en
misselijkheid hangen.

Rainbow: ik ben ook benieuwd naar wat de KNO-arts zei.
Goedemorgen :hello:

Dat verhaal van Lientjes broer kan ik wél snappen als het bij Lientje thuis hetzelfde was als bij ons. De jongens werden als prinsen behandeld en werden bediend door de meiden die veel moesten doen en die leerden dat 5 minuten zitten heel lui was dus verboden. :@@:

Welkom Lise. Een hernia, heel vervelend. Ik heb er 4 gehad, allemaal in mijn rug.
Sommigen heel pijnlijk, andere wat milder maar helen kost tijd.
Mopper, klaag en vraag. Hier mag het zonder oordelen.

Cesium, de chinees en friettent zoals in Nederland kennen ze niet.
Hier hebben we een pizzaria, een thai en een traiteur die dagelijks wisselt met maaltijden. Deze zijn noord-afrikaans georiënteerd. Erg lekker.
Bedankt allemaal!

Waar ik nog het meest tegenaan loop is dat mensen altijd wel een oordeel hebben.

Dingen in de trant van: "Je ziet er anders niets van, het gaat zeker al beter?" Het maakt dat ik mezelf een aansteller begin te vinden en aan mezelf ga twijfelen.

Wat ook niet helpt is mijn werkgever die consequent moeilijk doet en daar de bedrijfsarts voor in wil zetten om zodoende mij weer aan het werk te krijgen. Dus nu moet ik de bedrijfsarts weer gaan overtuigen van het feit dat ik de waarheid vertel en wel degelijk pijn heb.
Lise: dat oordeel van mensen is ook erg. Aan mij zie
je ook aan de buitenkant niks en dan vinden mensen het
moeilijk om je serieus te nemen.

Is er geen MRI-scan van je rug gemaakt zodat je “bewijs” hebt
dat je klachten er echt zijn? De bedrijfsarts is er ook om voor
jou belangen op te komen!
cesium24 schreef:
12-02-2018 10:47
Lise: dat oordeel van mensen is ook erg. Aan mij zie
je ook aan de buitenkant niks en dan vinden mensen het
moeilijk om je serieus te nemen.

Is er geen MRI-scan van je rug gemaakt zodat je “bewijs” hebt
dat je klachten er echt zijn? De bedrijfsarts is er ook om voor
jou belangen op te komen!
Ja, dat bewijs is er allemaal wel, niet dat hij daar interesse voor heeft overigens.

Het is nu zaak hem ervan te overtuigen dat ik voorlopig nog niet in staat ben om fulltime op kantoor te zitten, omdat ik uberhaupt niet kan zitten.

De bedrijfsarts wil geen oordeel vellen over arbeidsgeschiktheid, terwijl dat wel zijn taak is...
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me lastig.

EN ja.. je ziet er niet ziek uit.. bijzondere opmerking is dat altijd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Later is nu
Dreamer schreef:
12-02-2018 10:52
Oh dat lijkt me lastig.

EN ja.. je ziet er niet ziek uit.. bijzondere opmerking is dat altijd.
Ja, want als ik er dan wel 'ziek' uit zie op mijn werk krijg ik naar mijn hoofd geslingerd dat ik rondloop met een chagrijnige kop (hun woorden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven