Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

22-03-2018 12:58 2997 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Vorig topic: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28141053
Alle reacties Link kopieren
Op zich is de kans dan aanwezig, dat er ook wat meer kennis is, omdat die secretaresse er ook mee zit. Tenminste, dat denk ik dan gelijk. Fijn dat je een goede start had!

Ik heb weer last van bovenin m'n rug. Nu van links naar rechts. Morgen toch maar de fysio bellen. Misschien moet ik (weer) eens wat oefeningen doen, om eea te versterken.
Later is nu
Vraagje: Wat eten jullie met dit warme weer? Vooral als het een periode lang is?
Ik merk dat mijn inspiratie steeds verder opraakt. Ik heb ook gewoon niet zoveel trek in warm eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal blij met salades enzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-07-2018 18:02
Ik ben helemaal blij met salades enzo.
Dit! Al moet ik wel opletten dat ik genoeg eet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Soep, salade, quiche, pizza, broodje kipburger, burrito’s want dat eet ik altijd, spinazie met pasta, witvis en ravigoti saus. Wokgerechtjes.. En ik eet later dan normaal.
Ik ga maar eens googlen naar een lekkere maaltijdsalade.
Vorige week tonijnsalade gemaakt, die ga ik morgen ook maar eten denk ik. Die viel wel in de smaak.

Ik heb dus gemerkt dat ik weer wat afgevallen ben. Had het wel verwacht, dus moet echt weer even daarop gaan letten.
Kwebbeltje91 schreef:
18-07-2018 18:01
Vraagje: Wat eten jullie met dit warme weer? Vooral als het een periode lang is?
Ik merk dat mijn inspiratie steeds verder opraakt. Ik heb ook gewoon niet zoveel trek in warm eten.
Hetzelfde als anders. We veranderen eigenlijk niets aan ons menu.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
18-07-2018 18:06
Dit! Al moet ik wel opletten dat ik genoeg eet.

Ja, ik at vandaag ook te weinig :O

Ik vind salades heel lekker, maar als het koud is, heb ik er echt moeite mee ze te maken. Heel raar.

Verder eten we trouwens gewoon macaroni, nasi ed. Ons menu verandert ook niet erg. Ik maak er alleen voor mezelf meer salade bij.
Later is nu
Ik ben juist aangekomen de laatste paar weken. Vriendje neemt telkens lekkers mee. En iedere gram gaat gelijk naar mijn buik/heupen. :cry: Had ik vandaag ook nog even een mannelijke collega die niet wilde geloven dat ik minder woog dan hem. En hij weegt 80. Anders doe je even normaal. :vechten: (Ik weeg echt geen 80 :$ ).

Ik word gek van de onrust voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Alvast heeeel veel succes Yellow! :hug:
kohaku wijzigde dit bericht op 18-07-2018 19:23
1.30% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder vroeg mij vorige week of ik al eens had gedacht over een maagverkleining. Toen ik zei dat ik daar niet zwaar genoeg voor was, was haar antwoord "Jawel hoor, die en die heeft er één gehad en jij bent veel dikker" O_o

Nou ben ik er nog steeds heel erg van overtuigd dat ik zonder maagverkleining kan afvallen, maar buiten dat; ik weet je een bmi van 40 moet hebben ofzo en ik zit op 31. En bedankt mám.

Verder is ze heel lief hoor, maar ze heeft een obsessie met gewicht. En natuurlijk dacht ze ook dat ze mij ermee zou helpen enzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ook niet erg leuk dan Dreamer.

Vandaag aten we gebakken aardappelen met kibbeling en worteltjes. Gisteren gevuld stokbrood. En eergisteren fusili met pasta saus met gehakt, champignons en drie kleuren paprika en diverse soorten kruiden erdoor.
Morgen gewoon een bloemkool met een gehaktbal en aardappelen.
Ik vind het sowieso in de winter makkelijker dan in de zomer iets te verzinnen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
OMG Dreamer. Wat heftig om dit van jouw moeder te horen.
Weet je, meer dan je best kan je niet doen en ook jij bent “maar” een mens.
Ik kan wel zeggen dat je je het niet moet aantrekken alleen werkt dat niet altijd zo is mijn ervaring.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ik trek het me niet aan, het verbaasde me alleen zo.
Ik ken hier in de wijk verschillende vrouwen en mannen, die een gbp hebben gehad en ik weet dat dat ook niet hét antwoord is. Een aantal zijn weer dik als voorheen.
En ik denk dus echt dat m'n moeder, die één succesverhaal kent, dacht "dat is een mooie oplossing voor Dreamer, dan is dat weer een probleem minder"

Kwam alleen niet zo lekker binnen op dat moment :proud:
Later is nu
Zo die opmerking komt dan wel even binnen Dreamer!
Zo, aardig van je moeder Dreamer. Het wordt je maar even gezegd :hug:

Sterkte morgen Yellow!
Mijn lichaamstemperatuur is weer wat genormaliseerd, na het grootste gedeelte van de dag op bed gelegen te hebben.
Ik heb zomaar het vermoeden dat de medicatie voor mijn voetinfectie de boosdoener zijn, of er in elk geval niet positief aan bijdragen. En aangezien die infectie wel weg lijkt te zijn ben ik maar gestopt met die medicijnen.
Dreamer: fijn dat je gewoon kunt denken dat ze het beste met je voor heeft en
je wil helpen.

Ik eet in de zomer niet echt anders dan in de winter. Heb alleen van de week ontdekt dat het niet zo slim is om een ovengerecht te maken.

Yellow: sterkte morgen!

Nu het stabiel weer is, zonder luchtdrukschommelingen, is mijn migraine weg.
Heerlijk, alleen jammer dat alles nu zo verdroogt.
cesium24 schreef:
18-07-2018 21:39
Dreamer: fijn dat je gewoon kunt denken dat ze het beste met je voor heeft en
je wil helpen.

Ik eet in de zomer niet echt anders dan in de winter. Heb alleen van de week ontdekt dat het niet zo slim is om een ovengerecht te maken.

Yellow: sterkte morgen!

Nu het stabiel weer is, zonder luchtdrukschommelingen, is mijn migraine weg.
Heerlijk, alleen jammer dat alles nu zo verdroogt.
Waarom is dat niet slim?
Lise: ik had de oven 40 minuten op 220 graden staan en dat maakte het
echt heel warm in de keuken.
cesium24 schreef:
18-07-2018 21:49
Lise: ik had de oven 40 minuten op 220 graden staan en dat maakte het
echt heel warm in de keuken.
Ja, zo. Dat had ik maandag ook wel ja.

Alweer bijna een topic vol...
Ik lig tv te kijken en zie dat ik naar Italië moet. Naar Ollolai :hyper: één van de kandidaten wil een revalidatiecentrum beginnen voor mensen met rugklachten.
Nu nog een sponsor zoeken :P

Ik merk ook dat koken de keuken erg warm maakt en maak mede daarom graag salades.

Heel veel sterkte morgen, Yellow.

Fijn dat migraine (eindelijk) weg is, Cesium.
En ook fijn dat jij opgeknapt bent Lise.

Ik ben behoorlijk hyper momenteel. Heb veel pijn en kan niet stil zitten. Ik zit me stiekem druk te maken om de vakantie volgende week. Het is een eindje rijden en daar zie ik tegenop. Maar ja, het hele gezin wil gaan en ik vind het wel fijn om hier even weg te zijn.
Haha Moyrrie, ik ga wel mee dan!
Ik begrijp wel dat je je druk maakt om de reis, ik hoop dat je wel kunt genieten van de vakantie.

Goedemorgen allemaal! :sun:
Goedemorgen Lise: van harte gefeliciteerd!
Ik hoop dat je een fijne dag hebt, zonder al te veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Lise gefeliciteerd :gift: :redrose:

Moyrrie, ik heb geen eczeem in het Caraïbisch gebied. Heb ooit eens gezegd dat ik eigenlijk elk jaar (liefst 's winters) een paar weekjes moet kuren, maar dat werd niet vergoed, heel raar :rofl:
(en nee.. ik heb dat nooit aangevraagd bij de zorgverzekeraar, voor het geval mensen denken, dat ik écht zo zou willen profiteren)

Fijn dat je migraine minder is, Cesium. Ik heb momenteel ook verrassend weinig last van hoofdpijn, moet ik zeggen. Het is hier wel bewolkt en grijs, trouwens.

Fijne dag iedereen :sun:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven