Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

22-03-2018 12:58 2997 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Vorig topic: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28141053
Kwebbeltje, je hebt gereaveerd in topic, dus dan staat het onder gereageeerd, niet onder favorieten. Dus je hebt gelijk je topic
nartjie schreef:
22-03-2018 20:05
Kwebbeltje, je hebt gereaveerd in topic, dus dan staat het onder gereageeerd, niet onder favorieten. Dus je hebt gelijk je topic

Ah, nu snap ik hem. Sorry, ben niet zo heel technisch aangelegd ;)
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
22-03-2018 19:47
Hele stomme vraag maar hoe komt een topic bij je favorieten?
.
Ohja.. hij stond nog niet bij m'n favorieten, maar bij de topic waar ik op gereageerd had. Bij de favorieten kan ook, dan klik je op het sterretje rechts boven de openingspost.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde niet gaan sporten, maar man en ik hadden afgesproken dat hij met de auto heen zou gaan (via ergens anders) en ik dan de auto mee terug zou nemen, zodat hij een biertje kon nemen. Dus ik moest wel. En nu ben ik net thuis .. het was heerlijk! Heb wel eerst pijnstillers genomen. Heb ook weer ontzettend gelachen, dat maakt het zo heerlijk, natuurlijk. Inspanning en ontspanning.
Later is nu
Inderdaad Dreamer: ontspannen bewegen is goed voor je!
En lachen ook natuurlijk.

Lientje: vandaag is de dag! Op naar de notaris en straks
ben je huizenbezitster in het meervoud. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Een beetje eng, zo op voorhand, maar een bloemetje voor jou, Lientje!


Ik zit met een dilemmaaatje.. weet niet meer of ik vanmorgen nou wel of geen pijnstillers geslikt heb ... Lekker handig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank je cesium!

Kwebbeltje, onze dochter heeft vorig jaar een eetstoornis gekregen. Woog op een gegeven moment nog maar 40 kilo, werd niet meer ongesteld en kreeg meerdere lichamelijke klachten ( koud hebben, haaruitval, steeds erg moe)
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar, maar de therapie is nog niet afgesloten. Vooral de gezinstherapie hakt er nogal in, er wordt ook naar óns verleden gekeken, en zowel man als ik hebben nogal een heftig en pijnlijk verleden. Dat open en bloot inclusief bijkomende emoties op tafel gooien voor je kinderen is heftig.
Je ziet ook bepaalde patronen in de opvoeding van je kinderen terugkomen, zoals gewoon doorgaan en niet over je emoties praten.
Die sessies hakken er nogal in, en patronen veranderen is moeilijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dreamer !
Er kan nu niks meer misgaan hoor. Over 1,5 uur is het definitief. Tenzij we zo dood neervallen, maar die kans is klein gelukkig hoop ik.
Lekker dat het sporten goed ging.
Tip voor de pijnstillers: je onderbewustzijn weet het wél.
Doe van je linkerhand duim en wijsvinger tegen elkaar in een soort rondje.
Eerst de testvraag.
Heet ik Truus dan wil ik een sterke test.
Probeer met je rechterhand duim en wijsvinger los te trekken van elkaar. Dat gaat makkelijk. Nee dus. Geen Truus. Dan heet ik Dreamer, dan wil ik een sterke test. Je zult zien dat het een stuk lastiger gaat, duim en wijsvinger blijven " plakken "
Goed concentreren en dan de vraag over je pijnstillers stellen op dezelfde manier
Werkt echt . Probeer eerst maar eens met jouw naam en die van Pietje Puk...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
2 keer is teveel
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
haha, wat een grappige test!

Maar die van de pijnstillers is niet duidelijk.
Nouja.. er valt mee te leven, met de pijn die ik heb momenteel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Handigst is als je van je rechterhand ook duim en wijsvinger op elkaar zet en die in de rondte van je linker duim en wijsvinger zet en rechts dan open doet dus naar buiten bewegen
Dan voel je het beste de weerstand. Of je linker duim en wijsvinger schieten los.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha, grappig die test. Dreamer, ik kan me dan vaak wel herinneren of ik gisteren of eergisteren aan een nieuwe strip begonnen ben en probeer zo terug te rekenen.

Lientje, eindelijk mag je deze hele stressperiode afsluiten. :yes:
@Lientje, gefeliciteerd! Het moet inmiddels definitief zijn.

@Dreamer, goed dat je toch bent gaan sporten. Dat van die pijnstillers is wel herkenbaar. Bij mij gaat het 's ochtends altijd wel goed, dan neem ik hem gelijk in met mijn hooikoortspilletje en die vergeet ik echt nooit. 's Avonds neem ik alleen maar een pijnstiller (ben het toch maar weer structureel gaan doen) en die vergeet ik nog wel eens.

Ik kan inmiddels wel concluderen dat mijn rugpijn echt erger is geworden, duurt nu bijna een week. Ook de pijn in mijn been is wat toegenomen naar mijn idee, maar dat durf ik nog niet helemaal met zekerheid te zeggen.
Wat ik ermee moet? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Als het te erg wordt bellen?

Ik denk toch dat ik ze niet genomen heb, die pijnstillers, dus ik ga zo maar slikken. Kijken naar strip heeft niet altijd zin. Het is paracetamol en volgens mij had m'n zoon gisteren ook hoofdpijn, dan neemt hij er ook van.
Later is nu
Lise: wat naar dat de pijn nu weer erger is. Ik hoop voor je
dat het beter gaat. Vorig jaar heeft man een dubbele hernia
gehad en net op het moment dat de afspraak bij de
neurochirurg al gepland was, ging het beter.
Duurde wel al zeven maanden.

Ambra: fijn om te horen dat het goed met je gaat! Wat een
stoel al niet kan doen. Ik hoop dat het met man en kinderen
ook naar wens gaat. Jammer dat je niet meer meeschrijft, ik
las je altijd graag.

Dreamer: man grapt de laatste tijd dat ik toe ben aan
medicijnen in zo’n rolletje voor bejaarden. Ik word er ook
gek van.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle felicitaties. Het is nu allemaal rond en we zitten lekker aan een gebakje.

Lise, ik zou bellen inderdaad met de arts, het zou beter moeten gaan ipv slechter
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
:jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer:

Lekker Lientje!
Later is nu
Gefeliciteerd Lientje
Ik zal volgende week eens met de therapeute overleggen. Wellicht dat de oefeningen toch net wat te zwaar zijn. Ik heb niet het gevoel dat het per sé mijn hernia is die verergerd.

Vanmiddag opeens een appje van mijn broertje of we vanavond op de koffie wilden komen. We hebben niet de meest goede relatie en manlief en ik zijn zelf wel een beetje toe aan wat tijd voor onszelf. Dus voor de verandering maar eens 'nee' gezegd. Nu is hij beledigd en zit ik toch weer met een schuldgevoel.

Ik heb mezelf wel even getrakteerd op wat kleur in de tuin :-D
Lientje ik quote je even niet (weet niet of je dat wilt) maar wat heftig! Begrijpelijk dat de sessies erin hakken :hug:

Maar ik lees ook dat alles rond is met het huis, gefeliciteerd!
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Hoera Lientje. Eindelijk. :sun:

Lekker weekend! Veel :sun: en pijnloze dagen. :redrose:
Morgen met familie een weekendje naar de zee, hopelijk komt de zon ons vergezellen :)
Veel plezier Kwebbeltje!
Have fun Kwebbeltje. Geniet er vsn :sun:
Bedankt! We hebben er zin in, even lekker uitwaaien. Het is voor ons allemaal een eindje rijden dus we hebben lekker een hotel geboekt, zodat we de volgende dag ook kunnen genieten. Maandag moet ik weer naar de reumatoloog, dus heb mooi dit weekend even afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven