Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

22-03-2018 12:58 2997 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Vorig topic: gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28141053
Heerlijk Kwebbel. Ik vind het altijd zo fijn aan het strand, alleen niet in de zomer als het warm is haha.
Ja ik snap je helemaal. Dan is het echt niet te doen. Ik ben echt een strandmens, dus heb mezelf voorgenomen om in ieder geval 1 keer per jaar naar het strand te gaan.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2018 17:08
Ja ik snap je helemaal. Dan is het echt niet te doen. Ik ben echt een strandmens, dus heb mezelf voorgenomen om in ieder geval 1 keer per jaar naar het strand te gaan.
Goed voornemen!

Ik wilde volgend weekend, maar waarschijnlijk komen de stratenmakers het volgende week zaterdag afmaken dus dan wordt het lastig.
Oh dat wordt dan lastig inderdaad, dat gaat toch even voor.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2018 17:30
Oh dat wordt dan lastig inderdaad, dat gaat toch even voor.
Gelukkig komen ze wel echt morgen. Ik ben de zandbak wel weer zat inmiddels.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2018 17:30
Oh dat wordt dan lastig inderdaad, dat gaat toch even voor.
Gelukkig komen ze wel echt morgen. Ik ben de zandbak wel weer zat inmiddels.
lise1985 schreef:
23-03-2018 17:33
Gelukkig komen ze wel echt morgen. Ik ben de zandbak wel weer zat inmiddels.
Ja snap ik. En dan is het ook nog ellende als ze kou/vorst opgeven.
Zijn ze bij jou in de straat bezig of bij jullie in de tuin?
Fijn weekend Kwebbeltje!
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar het strand! Geniet er maar van. Hoewel ik er juist wel liever ben als het (heel) warm is. :sun:

EN nu weekend. Ik heb de laatste weken erg weinig gelezen, wat ik vorig jaar juist heel veel deed. Ik kan me slecht concentreren. Dit weekend wil ik dus gewoon m'n boek uitlezen. Ouderwets lekker, zegmaar.:-]
En dus moet ik me nu eigenlijk terugbewegen naar de bank. :bye:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend kwebbeltje!
Wij wonen in de buurt van zee, km of 20 verderop.
Schoonfamilie woont in badplaats zelf. Maar kom alleen in de winter op het strand
Zon bakken hou ik niet van.

Allemaal dank voor de felicitaties
We zijn boven al druk aan het slopen, er zit aardig wat werk in.
Achterste dak blijkt aardig rot, dat moet sowieso vervangen eer we verder kunnen.
Man is nu met ons " zorgkind"( weet niet hoe ik hem anders moet noemen hier, pleegkind is het ook niet echt) meubels in elkaar zetten. Hij heeft net meegegeten, beetje wennen wel voor hem zo in een gezin.

Lise, je had mogen quoten hoor. Ik ben zowel hier als IRL erg open altijd.
Volgens manlief wel eens TE open en eerlijk. Maar ik kan mezelf daarin helaas nier veranderen, ik ben gewoon zo.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 21:31
0.20% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
23-03-2018 19:19
Lekker naar het strand! Geniet er maar van. Hoewel ik er juist wel liever ben als het (heel) warm is. :sun:

EN nu weekend. Ik heb de laatste weken erg weinig gelezen, wat ik vorig jaar juist heel veel deed. Ik kan me slecht concentreren. Dit weekend wil ik dus gewoon m'n boek uitlezen. Ouderwets lekker, zegmaar.:-]
En dus moet ik me nu eigenlijk terugbewegen naar de bank. :bye:
Echt? Dat je bijna over mensen kunt lopen, zo druk dat het is? Ik heb het toen 4 jaar geleden gedaan. Weet het nog als de dag van gisteren want toen was de ramp met mh17 gebeurd. We hadden toen ook een hotel geboekt vlakbij Den Haag. Vandaar uit lekker naar het strand. Nou nooit meer! Zo druk.. Ik kan niet goed tegen teveel prikkels, ik was echt zo moe 's avonds, en de dag erna.
Daarom gaan we altijd in het voorjaar of najaar naar het strand. Alhoewel we nu naar een veel kleinere plaats gaan (doen we bewust, maar ook om een andere reden).

Heerlijk he, lezen. Bij mij is het altijd in periodes. Zo raak ik een paar maanden geen boek aan, en andere momenten lees ik bijna elke avond wel. Toevallig nog van de week gedaan. Was niets leuks op tv, netflix had ik even geen zin in. Dus lekker een boek gepakt, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Schiermonnikoog gewend (kwam ik jarenlang erg veel) en daar is zo'n groot strand, daar is het nooit echt druk. Net als bij Portugal, daar zoeken we ook de rust op (nouja, ik dan, man houdt niet van zand :nut: )

En ik vind dit weer veeeeel te koud ;-D
Later is nu
Oh ja dat scheelt :rofl: Wij waren toen op scheveningen. De horror. Nooit meer in de zomer.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2018 18:06
Ja snap ik. En dan is het ook nog ellende als ze kou/vorst opgeven.
Zijn ze bij jou in de straat bezig of bij jullie in de tuin?
Bij ons in de tuin. Bestrating was erg verzakt en het water liep slecht weg. Nu wordt het opgehoogd, beter op afschot gelegd en extra afvoer voor het water. En we maken een verhoogd randje om de borders heen zodat de grond niet de bestrating op spoelt en deze dus schoon (of schoner) blijft.
De vorige keer heb ik alles zelf gestraat dus ik vond het stiekem wel wat zuur toen mijn man het eruit ging halen :bonk:
Lientje: ik vind het echt fantastisch dat jullie je zo
inzetten voor “zorgkind”. Petje af!
lise1985 schreef:
23-03-2018 20:10
Bij ons in de tuin. Bestrating was erg verzakt en het water liep slecht weg. Nu wordt het opgehoogd, beter op afschot gelegd en extra afvoer voor het water. En we maken een verhoogd randje om de borders heen zodat de grond niet de bestrating op spoelt en deze dus schoon (of schoner) blijft.
De vorige keer heb ik alles zelf gestraat dus ik vond het stiekem wel wat zuur toen mijn man het eruit ging halen :bonk:
Oh balen inderdaad! Goed dat het nu opgehoogd wordt, hopelijk is het dan opgelost :)
Wat knap dat je dat toen zelf bestraat hebt! Ik zou dat echt niet voor elkaar krijgen haha.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2018 20:34
Oh balen inderdaad! Goed dat het nu opgehoogd wordt, hopelijk is het dan opgelost :)
Wat knap dat je dat toen zelf bestraat hebt! Ik zou dat echt niet voor elkaar krijgen haha.
Ik was stiekem ook wel een beetje trots op mezelf toen het klaar was haha.
Het lag er toen ook wel netjes in moet ik zeggen, maar het is gewoon enorm verzakt in vijf jaar tijd.
Hoi dames, ik heb net weer even een hoop bij zitten lezen op de bank, maar het is zoveel om dan in een keer zo op te reageren. Dus even een :rose: :heart: voor iedereen.

En even een speciale :kneel: voor Lientje, ik vind het knap dat jullie dat als gezin zo aangaan.

Hier rollen dingen smooth. Voel me wel goed gebroken op dit moment, maar met een tevreden gevoel. Ik heb vanmiddag proefgedraaid voor vrijwilligerswerk, en dat ga ik nu ook voor de rest van april op woensdag en vrijdag een dagdeel doen. Vandaag heb ik heerlijk stoelen staan schilderen. :heart:

Daarnaast, heb ik EINDELIJK, een goede doorverwijzing naar een plek waar ze EMDR doen, binnen nu en anderhalve week zou ik een brief voor een kennismakingsgesprek moeten krijgen.

Ik ga ook de draad met fysio weer oppakken, zeker omdat ik meer fysieke inspanning verwacht de komende tijd dus die afspraak heb ik er maandag ook ingeknald.

En ik ben zelfs zonder er bij stil te staan vorig weekend uit geweest in een andere stad, zonder paniekaanvallen. En ik ga naar Pinkpop met mijn vriendinnen.

Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is hier. Mijn maatschappelijk werkster zit nog net niet te :cheer2: hier wekelijks. :$
Yellow, wat een fijn bericht. Wat goed dat je een doorverwijzing hebt voor je EMDR. En ook super dat je uit bent geweest zonder aanvallen. Top!
Alle reacties Link kopieren
wat een fijn bericht, Yellow! lekker.

En van mij ook een :redrose: voor wat Lientje doet voor die jongen. Zo fijn!
Later is nu
Helemaal eens met jou Cesium.
Ga je morgen nog iets leuks doen?

Fijn dat het beter gaat Yellow. Eindelijk!

Lees ze Dreamer. Heerlijk vooruitzicht.

Sterkte morgen met de stratenmakers Lise. Houd je gemak hoor.

Nogmaals veel plezier Kwebbeltje.

Jullie hebben goed de vaart er in Lientje. Houd jij het wel een beetje rustig aan met je lijf!

Hoe gaat het Nartjie, Josske, Moyrrie en Kohaku?

Ambra. Wat mooi dat de rolstoel zo’n verbetering geeft. Fijn!

:sun:
Ik doe morgen helemaal niets Tut, hoewel het ene leuke klusje me dan wel weer door de neus is geboord.
Maar ik zal de heren op tijd van koffie voorzien, dat kan nog net :-D
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat fijn te horen dat het goed met je gaat! :rose:

We hebben idd de vaart erin Tut. Zorgkind wilde eerst 10 april verhuizen. Zijn moeder eiste de hele maand april als huur van hem. Nu komt hij dus eerder( voor 1 april)
Het dak moet zo snel mogelijk maar dat kan nog best even duren. We moeten achter speciale platen aan, dan moet het goed weer zijn en ook een paar dagen tijd ( dus man en een kennis die gaat helpen) zijn. Want een groot deel van het dak vervang je niet in één dagje

Wat betreft zorgkind, tsja, ik vind het lief van jullie, maar weet niet zo goed hoe ik moet reageren. Voor ons voelt het als iets wat normaal is, als je kunt, laat je een kind niet aan zijn lot over. Toevallig kwam het op onze weg en waren we ook in de gelegenheid hulp te bieden.

Ik probeer me rustig te houden qua werk hoor. :biggrin:
Maar het is gelijk wel even behoorlijk veel en ik kan man ook niet alles alleen laten doen naast zijn werk.
Al ben ik meer voor de schoonmaak ( echt, onvoorstelbaar hoe vies een verkocht huis wordt opgeleverd, zou ik niet durven zo), voor het papierregelwerk, en hand en spandiensten.
We hebben 2 tafels en 2 kasten in elkaar nu. Het Finse Ikea spul zeg maar, man, wat een drama.
Tijd voor mijn bedje nu.
Slaap lekker allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik word blij van mensen zoals jij Lientje. :rose:
Goedemorgen,

Kort nachtje. Gisteravond laat besloot de vaatwasser op storing te springen terwijl hij nog niet leeggelopen was. Getracht de oorzaak te vinden (met succes) dus hij doet het nu wel weer. Af en toe heb ik wel het idee dat ik de 'man in huis ben'...

En nu vroeg uit de veren voor de stratenmakers. Vannacht ervan gedroomd en toen waren ze snel klaar :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven