Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

19-07-2018 17:04 2993 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Yellow: het lijkt me wel verstandig om dat te doen als dat mogelijk is.
Ik weet niet wat de voorwaarden om in aanmerking te komen momenteel zijn.
Oei Lise. Hopelijk zakt de pijn snel af en helpt het!

Yellow, ik hoop dat je groen licht krijgt voor Wajong. Je moet het maar net treffen met die lui van het UWV. :hug:

Hier een rustig dagje. Jobcoach gesproken, ik vond het in het begin wel moeilijk om aan te geven waar het op stage allemaal mis gaat. Hij schrok ervan toen ik mijn verhaal had gedaan. Maandag hebben we eindgesprek en dan gaat hij het ook aankaarten.
Gisteren trouwens wel fijn gewerkt. Afgelopen dagen is er een cliënt weggegaan die voor problemen zorgde. Nu diegene er niet meer is merk ik dat iedereen rustiger is. Ik hoop echt dat het voorlopig zo blijft, dan komt de fijne sfeer weer een beetje terug. Want de sfeer die er nu hangt is gewoon echt niet fijn meer.

Nu lekker vrij tot maandag. Morgen een dagje naar de Efteling. Zit er nog aan te denken om het af te zeggen, ik heb helemaal nergens zin in gewoon. Maar misschien toch even goed voor de afleiding. Einde van deze middag naar een vriendin, daar even bijkletsen en mee-eten. Scheelt weer dat ik niet zelf hoef te koken. Daarna misschien nog even een eindje wandelen als het mooi weer blijft.
Ik weet niet goed wat Wajong inhoudt, heb het gegoogled maar ik snap het niet :-P
Is het net zoiets als IVA?
Mijn werkgever en Arboarts hebben mij voorgesteld om IVA aan te gaan vragen. Alle belangrijke info wordt nu verzameld en dan ga ik het volgende week aanvragen. Ik vind het doodeng! Ze zeggen 'je hebt niets te verliezen', maar toch vind ik het heel spannend.
Ik moest het even googlen VGM . Ik had eerlijk gezegd nog nooit van IVA uitkering gehoord. Maar volgens mij kun je dat wel een beetje met Wajong vergelijken.
Vergeetmenietje1980 schreef:
19-10-2018 15:22
Ik weet niet goed wat Wajong inhoudt, heb het gegoogled maar ik snap het niet :-P
Is het net zoiets als IVA?
Mijn werkgever en Arboarts hebben mij voorgesteld om IVA aan te gaan vragen. Alle belangrijke info wordt nu verzameld en dan ga ik het volgende week aanvragen. Ik vind het doodeng! Ze zeggen 'je hebt niets te verliezen', maar toch vind ik het heel spannend.
Het is inderdaad niet meer wat het was. Maar ik ben nu zo van mijn opleiding de bijstand ingerold omdat ik geen noemenswaardig werkverleden heb en me niet meteen 100% af wilde laten keuren of mezelf zo arbeidsbeperkt weg wilde zetten. Maar als ze dwarsliggen dankzij de zorgverzekeraars bij de ggz..

En als hun dan weer niet willen dan word ik wel de eerste psychisch zieke treiter vlogger. Ga ik al die gebouwen bestormen verkleed als eenhoorn. :jump:
Wat is IVA dan?
lise1985 schreef:
19-10-2018 16:08
Wat is IVA dan?

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... ia-wga-iva
Dank je.

Wel nuttige info voor mij ook.
Naast wat lieve berichtjes vroegen mijn ouders ook even hoe het gegaan was vanochtend en of ik al volledig pijnvrij was :facepalm:

Ik heb ze dus in de aanloop hier naar toe al tig keer uitgelegd wat de bedoeling was en het resultaat in het beste geval zal zijn, maar ze blijven zelf maar dingen verzinnen. Zo vermoeiend.

Sorry, moest het even van me af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Ik vind het programma 80 jaar oorlog heel interessant, maar viel er vanavond bij in slaap. Nu maar naar bed dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds wakker. Zit nu te huilen van de pijn op de bank beneden.
Een feestje na een hele dag werken is geen goed idee. Zeker als het in een koude schuur is en het een sta feest is....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-10-2018 02:06
Ik ben nog steeds wakker. Zit nu te huilen van de pijn op de bank beneden.
Een feestje na een hele dag werken is geen goed idee. Zeker als het in een koude schuur is en het een sta feest is....
:hug:

Ik lees dit omdat ik op de bank zit, zoals iedere nacht rond deze tijd, van de pijn. Minder erg dan jij zo te lezen, maar genoeg om een beetje mee te kunnen leven :) Sterkte!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Jolly.
Ik ben helaas nog steeds wakker.
Klote nacht dit. Lig maar wat voor me uit de staren op de bank. Zak af en toe 5 minuten weg en schrik dan weer wakker van de pijn..
Voor jou ook een :hug: . Hoop dat jij inmiddels wel wat hebt kunnen slapen.

Ach ja. Eigen schuld. Ik had gewoon niet naar dat feestje moeten gaan.
Een dag werken is al mega zwaar voor me. En dan toch zo stom zijn om naar een feest te gaan.
Het was het niet waard.
Soms hè :facepalm:
Ruim 25 jaar chronisch pijn. Je zou denken dat ik inmiddels wijzer zou zijn.
Sukkel die ik ben. :cry:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet geslapen. Morgen weer :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lientje en Jolly: :hug:
Ellendig om niet te kunnen slapen van de pijn, ik weet helaas ook maar al te goed hoe dat is.
Hier geen last van, dat ik wakker lig van de pijn. Wel van piekeren, of als ik erg nerveus ben.

Ik weet echt niet wat ik de laatste dagen heb. Kan nergens van genieten. Gisteren op school een masker opgezet. Vandaag ook weer, ik ga vanmiddag naar Efteling met familie. Ik heb er zo geen zin in. Terwijl ik dat normaal wel heb. Gedeelte van familie is wel op de hoogte van de problemen op werk, en ze zullen er vanmiddag ook wel over beginnen denk ik. Ik kan zelfs niet van het mooie weer genieten nu.

Sorry voor mijn chagrijnige post..
Jeetje, Lientje :hug:

Ik heb vannacht ook wakker gelegen van de pijn, ben maar weer naar de logeerkamer verhuist.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kwebbeltje en Lise ook.

Zit nu maar aan mijn ontbijt.
Zo dochter wegbrengen, die gaat naar Fright Nicht in Walibi. Dan maar boodsch doen en een klein beetje opruimen hier. En verder zal het wel weinig worden vandaag denk ik. Ik haal wel een pizza voor het avondeten. Was ik toch al van plan en nu ben ik blij met dat plan hoewel het lijntechnisch niet heel goed is natuurlijk.
Maar ach, ook dát wil niet lukken hier dus dan maar voor mijn fysieke gemak gaan.

Gelukkig hoef ik dochter niet ver te brengen, km of 10 verder en dan rijdt ze mee met iemand.
Ik had helemaal naar Flevoland vandaag niet getrokken.
Wel blijft ze vanacht een nacht weg, dus heb ik vanavond ook nog een paard te verzorgen. Zucht. Maar iemand moet het doen, zoon en zorgkind zijn geen paardenmensen en man is niet thuis. Dus blijf ik over.

Eerst maar koffie. Véél sterke koffie.
Om overeind te blijven
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 13:00
0.06% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jolly, Lientje en Lise :hug:
Vervelend, wakker liggen van de pijn. Dat heb ik gelukkig ook zelden. Ik leg, net als Kwebbeltje, wel eens wakker van piekeren, maar de laatste tijd slaap ik meestal gelukkig weer goed.

Vannacht belde m'n man me wakker, die was bij een wedstrijd en z'n sleutels vergeten. Hij maakte een opmerking als 'ik bel je nu maar, dan hoeft dat straks niet' en ik heb me echt af zitten vragen waarom om half 1 wakker bellen minder erg is. :P
Maar hij had gehoopt dat ik nog wakker was. Maar goed, ik was zo ver weg, ik snapte die hele telefoon niet, toen hij zei 'Met mij' wist ik niet wie hij was, enz.

IK heb zo'n slim horloge (smartwatch) gekocht, en die complimenteerde me vanmorgen met een goede wandeling (met de hond). Nou, begint dat de dag niet goed? :sun:
Man in de winkel zei over horloge "je kunt er mee zwemmen, wandelen, hardlopen, klimmen..." waarop ik eruit flapte "het lijkt wel een tampon!"
Afijn, ik moet nog een beetje uitzoeken hoe alles werkt.

Achillespezen zijn niet blij, trouwens. Irritant.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Moge! Hier ook erg veel pijn, maar was te verwachten.
Wel kunnen slapen, maar veel nachtmerries gehad..

@Kwebbel, kan het door het weer komen? Of de verandering in seizoenen?
Heb er ook een beetje last van. Dit is de eerste herfst in 4 jaar dat ik niet aan 1 stuk door depressief ben, dus een beetje eng.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-10-2018 09:44
IK heb zo'n slim horloge (smartwatch) gekocht, en die complimenteerde me vanmorgen met een goede wandeling (met de hond). Nou, begint dat de dag niet goed? :sun:
Man in de winkel zei over horloge "je kunt er mee zwemmen, wandelen, hardlopen, klimmen..." waarop ik eruit flapte "het lijkt wel een tampon!"
:HA:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Kohaku schreef:
20-10-2018 10:08
Moge! Hier ook erg veel pijn, maar was te verwachten.
Wel kunnen slapen, maar veel nachtmerries gehad..

@Kwebbel, kan het door het weer komen? Of de verandering in seizoenen?
Heb er ook een beetje last van. Dit is de eerste herfst in 4 jaar dat ik niet aan 1 stuk door depressief ben, dus een beetje eng.
Nee het heeft ergens anders mee te maken denk ik. Ik moet zo weg, maar stuur je vanavond even een pb.
Alle reacties Link kopieren
@Kwebbel, :hug: is goed, succes vandaag!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Nou ik lig weer terug in bed.
Man man.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik dacht vanochtend dat het wel ging maar inmiddels komt de pijn er weer behoorlijk doorheen.

:hug: voor iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven