Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

19-07-2018 17:04 2993 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
20-07-2018 12:03
Nouja, ik dacht, hier zitten een paar jongere dames, misschien hebben die een idee. Ik weet niet hoeveel waarde dochter aan die verjaardag hecht. We kunnen natuurlijk ook een week eerder gaan, dan is alleen man maar jarig. Maar grote kans dat hij dan ook een wedstrijd heeft, en dat gaat dan weer voor :proud:
Het is al even geleden, maar ik hechtte absoluut geen waarde aan die verjaardag.
Ik begrijp ook niet waarom mensen opeens vinden dat de 30ste verjaardag een bijzondere verjaardag is en groots gevierd dient te worden.
lientje69 schreef:
20-07-2018 11:15
Door de mist misschien? Daar reageer ik ook altijd op met extra pijn als er mist voorspeld wordt.

Hier ook extra pijn. Maar mijn tuin is weer geheel onkruidvrij gelukkig.
Weer een klusje af.
Nu moet ik nog wat boodschapjes doen voor op de boot morgen ( spannend voor het eerst in mijn leven op een boot slapen, denk erover als het erg warm is op het dek te gaan liggen en samen met man romantisch naar de sterren te gaan staren :rofl: , Texel is erg donker nog vergeleken met andere delen van Nederland)
En weer wat opruimen in huis.

Zou nog hardlopen maar vind het alweer te warm ( en de pijn die ik heb helpt ook niet echt)
Misschien straks nog. Als ik de energie kan vinden.
Veel plezier op de boot. :heart: Dat op het dek slapen klinkt echt te perfect. Ik zou het doen. Of er minstens een tijdje gaan liggen met dekentjes en kussens.

Wel slim dat je het onkruid in de ochtend hebt gedaan!

Ik ben te spekkig om een blokjes buik te hebben maar sinds de zorgboerderij zie je de bovenste twee blokjes van mijn buik wel. Ik ben gestopt met trainen bij de fysio. Ik weet eigenlijk alles wel. En bij de zorgboerderij krijg ik mijn work out wel. Ik krijg ook voor het eerst van mijn leven armspieren. :rofl: Komt goed uit als ik in het najaar mijn tattoo ga laten zetten.

Mijn voet is alleen nog steeds niet back to normal. Zei het gister tegen mijn maatschappelijk werkster in de auto. Ze schrok er wel een beetje van. Maar toen zij ze “Misschien moet je naar de huisaaa... Oooohneeee”. En toen moesten we allebei lachen “die zegt toch dat ik ze zie vliegen”.

Als ik dan niet met die afspraken maken enzo bezig ben is het makkelijk om dat huisartsen gebeuren te laten gaan. Aan die voet ben ik gewend. Maar moet er wel iets mee doen.. ben wel benieuwd wat er uit die andere test is gekomen. Uit die schema’s kwam eigenlijk precies mijn persoonlijkheid zoals ik hem ken en dat past niet echt bij wat mijn huisarts zegt.. dus het zou wel fijn zijn om dat even zwart op wit te hebben enzo.. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Kun je met de voet niet ineens door naar de fysio, Yellow?
Later is nu
Zou je geen andere huisarts willen Yellow?
Net als Dreamer zou ik meteen met je voet naar de fysio gaan. Je hebt nml geen verwijzing van de huisarts nodig.
Lientje, slapen op een boot is geweldig, zeker van jullie formaat. Heerlijk dat kabbelende water.
Als je aan dek wil slapen zal je een klamboe mee moeten nemen want het zal stikken van de muggen is mijn ervaring. . :idee:
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
20-07-2018 12:27
Lientje, slapen op een boot is geweldig, zeker van jullie formaat. Heerlijk dat kabbelende water.
Als je aan dek wil slapen zal je een klamboe mee moeten nemen want het zal stikken van de muggen is mijn ervaring. . :idee:
Oh, dat is dan weer minder, ik haat muggen!

Mijn spier en gewrichtspijn komt gewoon door teveel ongewoon werk doen (en die 5,5 km hardlopen na een maand niks gedaan te hebben. Iets met eigen schuld dus dit keer....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Op zee vallen muggen vaak nog mee, dat is meer aan land. Geen idee hoe het bij de haven is, maar in het Caribisch gebied kon je beter op een boot zitten dan een terrasje :-]

Ik heb ook enorme spierpijn van het sporten gisteren. Toch vandaag m'n stappendoel alweer bereikt. Voor de 10e achtereenvolgende dag. Meeste dagen zat ik ook gewoon op de 10.000 stappen. :yes:
Later is nu
Wij hadden vroeger een plezierjacht en gingen elke zomer meerdere weken varen op rivieren en meren. Misschien dat het bij zout water anders is.

Foe Lientje, misschien toch wat rustiger aan doen. :whip:
Lientje: heerlijk! Ik zou zeker weten op het dek gaan liggen,
lijkt me echt prachtig op een donker Texel.

Dreamer: wat een schrik en wat een verrassing! Mannen...

Ik heb net voor de eerste keer met benzineschaarste te maken gehad.
Las er over in de krant en dacht dat het zo’n vaart niet zou lopen.
Ons vaste tankstation had geen benzine meer, nummer twee gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, lief van man, maar een beetje raar gebracht dus.

Cesium, benzineschaarste? Heb er nog niks over gehoord of gelezen?
Kan me nog wel de autoloze zondagen van 1973 herinneren (man, wat ben ik al oud)
Maar nu?

Heb net alvast wat dingen gehaald voor op de boot, maar heb helaas nog geen klamboe kunnen begaan. Ook een beschuitbus blijkt hier in de buurt een probleem te zijn.
We hebben wel de inventaris overgenomen ook, hopelijk zit daar een beschuitbus bij, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
En ik heb nu echt geen zin om naar de stad te gaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O wacht, cesium, je bent op vakantie?
Dacht al, benzineschaarste hier??? :rofl:

Muntje valt traag vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Het probleem was onder meer dat boten, door de lage waterstanden,
niet meer zo zwaar belast kunnen worden.
Das nie leuk nie Cesium @(
Zit je in Frankrijk?
Was dat maar zo! Nee, gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb er hier nog niks over gehoord. Dacht dat het meeste met tankauto's gaat? Apart.

Ik moet nodig aan het werk maar ben niet vooruit te schieten. Eerst nog maar eens wat drinken en hopelijk kan ik mezelf dan aan de gang schoppen. Er moet nodig schoongemaakt en opgeruimd worden hier, zeker aangezien ik er dit weekend niet ben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier ook niks gehoord over schaarste.

Ik lig al een paar uur op bed. Man komt richting huis dus dat is wel fijn.
Ik kan niet wachten tot het maandag is, hopelijk ben ik daarna even pijnvrij.
Lientje: als je er niet bent zie je de troep ook niet. Als je nu aan de slag gaat kun je maandag weer opnieuw beginnen. Ik zou het zo laten, de kinderen valt dat echt niet op.

Lise: ik hoop zo voor je dat het gaat helpen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, de kinderen zijn denk ik niet eens thuis.
Zoon sowieso niet, die gaat op vakantie morgen.
Dochter moet morgen en overmorgen werken, en ik vermoed zomaar dat ze de rest van de tijd of bij haar paard of bij zorgkind zal doorbrengen. Dus die is er ook niet.
Maar er heeft iemand hier lopen kledderen, de vloer plakt.
Dus dat ga ik zo toch nog maar even aanpakken denk ik, het ziet zo slordig.

En nu zet ik de computer uit, want ik zie steeds weer een topic waarvan ik denk : even lezen.
Schiet niet op zo :bonk: .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-07-2018 15:43
Haha, de kinderen zijn denk ik niet eens thuis.
Zoon sowieso niet, die gaat op vakantie morgen.
Dochter moet morgen en overmorgen werken, en ik vermoed zomaar dat ze de rest van de tijd of bij haar paard of bij zorgkind zal doorbrengen. Dus die is er ook niet.
Maar er heeft iemand hier lopen kledderen, de vloer plakt.
Dus dat ga ik zo toch nog maar even aanpakken denk ik, het ziet zo slordig.

En nu zet ik de computer uit, want ik zie steeds weer een topic waarvan ik denk : even lezen.
Schiet niet op zo :bonk: .
Succes Lien!
Alle reacties Link kopieren
Vloer is gedweild en ik heb zojuist 20 eenzame sokken met hun identieke tweelingbroer/zus kunnen verenigen. :yes:
Weer ietsiepietsie opgeruimder in huis, ik had 3 tassen met sokken. :facepalm:
Allemaal zielig en alleen ( maar dat blijft zo als ze in aparte tassen zitten) de rest heb ik weggegooid. Opgeruimd staat netjes.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goed bezig!

Ik heb mezelf maar weer uit bed gegooid en me ertoe gezet nog wat klusjes te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi tegenwoordig alle (zwarte!) sokken in een mandje. Man en zoon kopen dezelfde sokken, maar dan nét iets anders. Soms met een piepklein werkje/merkje, anderen niet. Boordje zus of zo, hoge sokken, lage sokken, ik ben het zat. Als ze zelf uitzoeken zijn ze lang zo kritisch niet, terwijl ik bijna met een centimeter ernaast zit om te zien of ze even groot zijn, en ook de boordjes kloppen. :nut:

Een paar maanden terug heb ik ze eens allemaal op bed naast elkaar gelegd, in de hoop dat man ze ging sorteren (yeah right) hij moest lachen en gooide alles weer bij elkaar.
Dus.. niet meer mijn probleem. :byee:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ik viel vanmiddag op de bank in slaap en heb gewoon 1,5 uur liggen pitten! Werd daarna slechts met heel veel moeite wakker.
Later is nu
Goed gedaan Lise maar wees niet te streng voor je zelf :bigkiss:

Sokken zijn ook blij met Lientje :biggrin:

Groot gelijk hoe jij het sokkengedoe aanpakt. Ik vind het echter altijd zo uhhh zielig die eenzame sokken. :facepalm:
Goed zo Dreamer. Je had het vast nodig. Heerlijk. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hello. Hier gaat het niet zo goed, lijf doet erg veel zeer en heb verhoging.. Leuk hoor, weekend.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven