Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

19-07-2018 17:04 2993 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Texel is het enige Nederlandse Waddeneiland waar ik nog nooit ben geweest, maar voor mijn gevoel is het ook niet echt een eiland :$ Op Schier maakten we altijd grapjes 'het is geen eiland, er staan stoplichten'. Op Schier heb ik gewerkt, op Terschelling ook, alleen veel korter.

Sterkte vandaag Lise!

Kohaku, voor mij was de truuk (bij het fodmap) om me te focussen op wat wél mocht. En daarmee nieuwe dingen uitproberen. Succes.
Later is nu
Goedemorgen iedereen!

Beroerd geslapen en ik weet niet waarom. Elk half uur wakker en maar
draaien.

Mijn lievelingseilanden zijn Vlieland en Schier. Alhoewel het van waar we wonen
een flinke trip is zijn we toch al meerdere keren op alle eilanden geweest.
Ik vind alleen de bootreis al geweldig, je laat letterlijk alles achter je.
Alle reacties Link kopieren
IK heb voor het eerst in 3 maanden weer een lange broek aan en het voelt raar. Was vooral omdat ik volgens mij last kreeg van het lang lopen op de sandalen met het koudere weer. M"n handen doen ook alweer pijn.
Maarrrrr.. ik ben wél in de regen vanmorgen lopend vertrokken naar het werk. :yes:
Ik ben alleen bang dat ik morgen in de problemen kom met m'n stappen. Moet wel op de fiets naar het werk en ben 's avonds ook weer op pad. Tussendoor mogelijk nog oudste met vriend ophalen, want daarmee ga ik woensdag op stap. Misschien dat ik morgenavond, net als 6 weken terug, gewoon net zolang ga lopen met m'n fiets aan de hand, totdat ik aan m'n stappen zit en dan opstap :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2018 06:41
Goedemorgen!

Texel is het enige Nederlandse Waddeneiland waar ik nog nooit ben geweest, maar voor mijn gevoel is het ook niet echt een eiland :$ Op Schier maakten we altijd grapjes 'het is geen eiland, er staan stoplichten'. Op Schier heb ik gewerkt, op Terschelling ook, alleen veel korter.

Sterkte vandaag Lise!

Kohaku, voor mij was de truuk (bij het fodmap) om me te focussen op wat wél mocht. En daarmee nieuwe dingen uitproberen. Succes.
Ik zit nu met mijn bruine boterham met honing en een groot glas water :p
Idd, ik hoop dat ik beter met eten leer omgaan trouwens, lijkt me wel fijn. Twee vliegen in 1 klap.

En dankje!

Heeel veel succes Lise!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen,

Ik had vanochtend al een heel bericht getikt, maar dankzij dit fantastisch werkende forum was mijn hele verhaal voor plaatsing alweer weg.

Ik kom net bij de neuroloog vandaan. Hij was blij met het resultaat van de proefblokkade en liet de keuze nu aan mij...
Hij staat er wel achter om toch opnieuw te onderzoeken of operatie een optie is, maar had er nu ook al vrede mee om de zenuw langdurig te blokkeren en te accepteren dat de situatie zo blijft en dan hoop hebben dat het op lange termijn vanzelf alsnog wat beter gaat.

Echter, gezien de situatie nu, kan ik daar absoluut geen vrede mee hebben, dus hij heeft me opnieuw doorverwezen naar de neurochirurg. Op mijn verzoek ga ik nu naar een hernia-kliniek.
Ik hoop nog steeds dat er iets gedaan kan worden, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat niet meer het geval is. En ook de neuroloog vond ik daarin weinig positief. Hij blijft bovendien terug grijpen naar de MRI van januari en denkt dat er weinig veranderd is.

Ik vond het effect van die proefblokkade wel prettig, maar in de paar uur had ik niet mijn oude leven terug. Ik zit er dus niet op te wachten om nog jaren zo te moeten leven.
Hopelijk kan de hernia-kliniek iets voor je betekenen Lise.
Alle reacties Link kopieren
Oh je was er al vroeg dan!

Ik hoopte juist dat hij zou zeggen dat een operatie misschien inmiddels toch beter is. Hopelijk kijkt een chirurg wel zover. Beetje jammer als je zo nog een jaar moet doorlopen en ze dan zeggen "ach.. achteraf hadden we misschien toch beter eerder ingegrepen"
Later is nu
Dreamer schreef:
20-08-2018 09:35
Oh je was er al vroeg dan!

Ik hoopte juist dat hij zou zeggen dat een operatie misschien inmiddels toch beter is. Hopelijk kijkt een chirurg wel zover. Beetje jammer als je zo nog een jaar moet doorlopen en ze dan zeggen "ach.. achteraf hadden we misschien toch beter eerder ingegrepen"
De neuroloog staat wel achter de keuze voor een operatie, maar houdt een flinke slag om de arm. De kans is nog steeds groot dat een chirurg niet wil opereren.
Ik wil voor mezelf gewoon alle opties onderzocht hebben, voordat er alleen nog maar pijn bestreden wordt.
Waarom wilt de chirurg niet opereren dan? Omdat het al zolang duurt?
Kwebbeltje91 schreef:
20-08-2018 09:39
Waarom wilt de chirurg niet opereren dan? Omdat het al zolang duurt?
De chirurg wilde in februari niet opereren omdat hij geen duidelijke beknelling van de zenuw zag en de kans op spontaan herstel groot was.
Alle reacties Link kopieren
En hoelang is die wachtlijst van de herniakliniek dan weer Lise?
Knap waardeloos. Het is echt een kastje-muur verhaal aan het worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En die zit ook niet bepaald in de buurt volgens mij Lise?
Waar moet je dan helemaal naartoe?
Ook weer een extra belasting zeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-08-2018 10:18
En hoelang is die wachtlijst van de herniakliniek dan weer Lise?
Knap waardeloos. Het is echt een kastje-muur verhaal aan het worden.
21 werkdagen met daar bovenop nog de wachttijd tot de verwijzing verstuurd en beoordeeld is.

Wat betreft het kastje-muur verhaal; de neuroloog stuurde me door naar de neurochirurg, ervan uitgaande dat ik akkoord zou gaan met de neurochirurg die aan het ziekenhuis verbonden is. Dan is de wachttijd ook korter.
lientje69 schreef:
20-08-2018 10:21
En die zit ook niet bepaald in de buurt volgens mij Lise?
Waar moet je dan helemaal naartoe?
Ook weer een extra belasting zeg.
NedSpine in Ede, van mij af zo'n drie kwartier. Maar goed, dat heb ik er dan wel voor over.
Pijnpoli was ook al veertig minuten. We zijn het wel gewend hier zeg maar.

We zaten ook nog te denken aan Nijmegen, maar dat is van mij af anderhalf uur. Neuroloog vond Ede dan een betere optie omdat hij daar zelf wel wat ervaring mee had.
Dan kun je inderdaad beter naar Epe.
Kwebbeltje91 schreef:
20-08-2018 10:34
Dan kun je inderdaad beter naar Epe.
Ede ;-)

Inderdaad, bovendien heb ik van meerdere kanten positieve verhalen gehoord over die kliniek. Het is wel de laatste optie. Dus ik moet nog maar even geduld hebben.
Lise: in ieder geval heb je dan wel informatie van alle medische disciplines.
Zo kan het in ieder geval niet verder. Wachten maar weer, sterkte!
cesium24 schreef:
20-08-2018 10:39
Lise: in ieder geval heb je dan wel informatie van alle medische disciplines.
Zo kan het in ieder geval niet verder. Wachten maar weer, sterkte!
Dat zei de neuroloog ook, het is goed dat er iemand anders naar kijkt. En met de vorige neurochirurg had ik absoluut geen klik.
lise1985 schreef:
20-08-2018 10:38
Ede ;-)

Inderdaad, bovendien heb ik van meerdere kanten positieve verhalen gehoord over die kliniek. Het is wel de laatste optie. Dus ik moet nog maar even geduld hebben.
Oh. Al die plaatsnamen :P
Kwebbeltje91 schreef:
20-08-2018 10:54
Oh. Al die plaatsnamen :P
Haha.

Anyway, nog even nagepraat met man. We vonden beiden de neuroloog wat passief nu, hij liet het vooral heel erg van mij afhangen. Ergens begrijp ik dat wel, maar het frustreert me nu wel. Ik krijg het idee alsof hij de moed al heeft opgegeven en eigenlijk wilde zeggen dat ik er maar mee moet leren leven. Ik heb wel heel duidelijk aangegeven dat de huidige situatie voor mij niet leefbaar en acceptabel is. Dat lijkt hij toch ook wel te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook maar wéér eens met dochter richting ziekenhuis. Bracket zit weer eens los. Gek word ik van die ortho, het kost zoveel tijd steeds. Ortho in de buurt is geen optie ivm haar Schisis loopt álles via het ziekenhuis. Dus dat kost me vandaag weer een uurtje of 2,5. Minstens.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-08-2018 10:59
Ik ga ook maar wéér eens met dochter richting ziekenhuis. Bracket zit weer eens los. Gek word ik van die ortho, het kost zoveel tijd steeds. Ortho in de buurt is geen optie ivm haar Schisis loopt álles via het ziekenhuis. Dus dat kost me vandaag weer een uurtje of 2,5. Minstens.
Sterkte Lientje.
Pff Lise echt naar wanneer je met zoveel pijn zit. Dat passieve van artsen herken ik sowieso wel.. Ik heb vaak meegemaakt dat ze dan onderzocht hebben wat ze moeten onderzoeken, en dan blijkt dat het niet te zijn. En dan mag je zelf gaan nadenken over de vervolgstap.. want dokter heeft zijn werk gedaan zeg maar.

Ik heb echt even een flinke terugval. Ik heb weinig energie. Mijn beenspieren en rug zijn gevoelig. Ik werd met hoofdpijn wakker. Heb ook nergens zin in. Ja in een nieuw voorjaar. Zodat ik de tuin weer opnieuw kan beplanten en doen. :facepalm:
Sterkte Lientje, ook voor je dochter!

Het omgekeerde is ook vervelend. Na hevige kolieken werden er bij mij, dmv
echografie en bloeduitslagen, steentjes in de galblaas vastgesteld. Ik opgelucht maar
nee, er moest eerst een scan gemaakt en toen nog een maagonderzoek voor
men wilde opereren.
YellowLemon schreef:
20-08-2018 11:29
Pff Lise echt naar wanneer je met zoveel pijn zit. Dat passieve van artsen herken ik sowieso wel.. Ik heb vaak meegemaakt dat ze dan onderzocht hebben wat ze moeten onderzoeken, en dan blijkt dat het niet te zijn. En dan mag je zelf gaan nadenken over de vervolgstap.. want dokter heeft zijn werk gedaan zeg maar.

Ik heb echt even een flinke terugval. Ik heb weinig energie. Mijn beenspieren en rug zijn gevoelig. Ik werd met hoofdpijn wakker. Heb ook nergens zin in. Ja in een nieuw voorjaar. Zodat ik de tuin weer opnieuw kan beplanten en doen. :facepalm:
Precies Yellow. Ik heb het idee dat de neuroloog er geen heil meer in ziet en dit eigenlijk alleen nog doet om mij gerust te stellen of zo. Het hele gebeuren van afgelopen weekend, daar reageerde hij nauwelijks op. Nu ik dit zo schrijf voel ik me eigenlijk alsnog wat onbegrepen, maar misschien ben ik zelf niet duidelijk genoeg geweest.

Inmiddels komt ook steeds meer het besef dat het wellicht nooit meer beter wordt en daar kan ik nog niet mee omgaan.

De assistente van de huisarts gebeld voor pijnstillers, want ik ben door mijn voorraad heen. Daar kwam geen huisarts aan te pas dus ik heb hem niet gesproken, dat vind ik eigenlijk wel jammer.

Ik heb juist zin in de herfst :rofl:

Sterkte vandaag, en een dagje niets doen is ook niet erg he :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven