Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

19-07-2018 17:04 2993 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
21-07-2018 11:21
Mijn dochter kan daar ook slecht tot niet mee omgaan. Ze is dan ook weer teruggegaan, voordat het definitieve 'Nee' klonk, omdat ze bang was voor uitval bij haarzelf. En het is voor de 2e keer in een maand. Een half uur vertraging trekt ze al amper. En als haar dat nu nog een keer verteld wordt, zullen er heel wat alarmbellen afgaan.
Toen ze met ons vloog, ging er ook iets anders dan gepland. Je zag haar wit wegtrekken. Goed dat wij erbij waren.

Ach, in plaats van 'omgekeerde rollen' kun je ook denken in 'ieder z'n eigen rol'. Die rollen zijn uiteindelijk ook maar aangepraat. Ondanks 2 jaar LTS van man, ben ik hier meestal ook de techneut. Ik vervang de lampen, sluit elektriciteit aan en dergelijke.
Wat extra stoer dat ze zich dan in Londen is. Mij krijg je het land niet uit. Veel te bang voor wat er gebeurd als het mis gaat.

Ik ben met die rollen echt belachelijk ouderwets opgevoed merk ik al wel aan mijn eigen bewoording. Bij mijn opa en oma moesten de meisjes ook echt nog afwassen terwijl de jongens gewoon mochten blijven spelen van de kinderen. Ze hebben maar een dochter, en 3 zoons. Mijn tante heeft het er zwaar mee geloof ik. Al heb ik het idee dat een aangetrouwde tante wel probeert bij te springen.

Bedenk me nu.. Ik dook gister ook boven op een discussie bij de zorgboerderij. :angel: Gast van in de twintig “ja de technische dingen zijn toch ook mannen dingen”. “Ik kan solderen, programmeren, boren, zagen.. wedstrijdje?”. Ontstond er een hele discussie over. :proud:
YellowLemon schreef:
21-07-2018 11:31
Wat extra stoer dat ze zich dan in Londen is. Mij krijg je het land niet uit. Veel te bang voor wat er gebeurd als het mis gaat.

Ik ben met die rollen echt belachelijk ouderwets opgevoed merk ik al wel aan mijn eigen bewoording. Bij mijn opa en oma moesten de meisjes ook echt nog afwassen terwijl de jongens gewoon mochten blijven spelen van de kinderen. Ze hebben maar een dochter, en 3 zoons. Mijn tante heeft het er zwaar mee geloof ik. Al heb ik het idee dat een aangetrouwde tante wel probeert bij te springen.

Bedenk me nu.. Ik dook gister ook boven op een discussie bij de zorgboerderij. :angel: Gast van in de twintig “ja de technische dingen zijn toch ook mannen dingen”. “Ik kan solderen, programmeren, boren, zagen.. wedstrijdje?”. Ontstond er een hele discussie over. :proud:
Wat dat betreft is de emancipatie nog lang niet af. Waarom zouden vrouwen die dingen niet kunnen (of zouden ze het stiekem wel handig vinden zo?)

Wat raar dat vliegtuigen zomaar ineens gecanceld worden. Dat is ook niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Het was een technisch mankement. Toch wel prettig, dat dat tijdig ontdekt was. Maar ook dat al voor de 2e keer dus.
Vriendje van dochter woont in Londen, vandaar. Anders zat ze er ook niet zo vaak. Nu zit ze er een week extra, aan ene kant is dat natuurlijk helemaaaal niet erg, maarja, die kat. Waar ik dus zo heenga. Maar ik ben allergisch voor katten, dus ik verheug me er niet echt op.
Later is nu
Dreamer schreef:
21-07-2018 12:01
Het was een technisch mankement. Toch wel prettig, dat dat tijdig ontdekt was. Maar ook dat al voor de 2e keer dus.
Vriendje van dochter woont in Londen, vandaar. Anders zat ze er ook niet zo vaak. Nu zit ze er een week extra, aan ene kant is dat natuurlijk helemaaaal niet erg, maarja, die kat. Waar ik dus zo heenga. Maar ik ben allergisch voor katten, dus ik verheug me er niet echt op.
Oh Wow, een vriendje die in Londen woont. Ik hou wel echt van Londen. Lijkt me tof om de stad beter te leren kennen dan gewoon toerist zeg maar. Iets waar je over 50 jaar sowieso aan terug denkt “vroeger.. toen ik veel in Londen kwam” . 8-)
cesium24 schreef:
21-07-2018 11:37
Wat dat betreft is de emancipatie nog lang niet af. Waarom zouden vrouwen die dingen niet kunnen (of zouden ze het stiekem wel handig vinden zo?)

Wat raar dat vliegtuigen zomaar ineens gecanceld worden. Dat is ook niks voor mij.
Er zijn er genoeg die het wel prima vinden, maar dat is ook emancipatie natuurlijk. Als je de keuze vrijheid maar hebt in plaats van dat het standaard is. :angel:

Ik moet om sommige dingen ook echt lachen nu. Ik vond mijn pa vroeger behulpzaam omdat hij op zaterdag het huis stofzuigde. :rofl: Wajow! 1x in de week het huis stofzuigen! Mijn moeder had een parttime baan, zorgde voor ons en deed alle andere huishoudelijke taken.

En de enkele keer dat mijn vader vroeger voor eten moest zorgen gingen we naar de macdonalds want dat vond mama niet lekker. :rofl: Ik heb mijn vader zelfs nog nooit een ei zien bakken.

Was feest toen mijn moeder geopereerd moest worden op mijn 15e. Kuch. Bedenk me opeens wel dat toen mijn moeder ook wel.. het is best raar dat je je kinderen van puberleeftijd dan pas wil zien als je je weer beter voelt toch? En dan heb ik het niet over een paar uur maar pas na thuiskomst volgens mij.
YellowLemon schreef:
21-07-2018 14:08
Er zijn er genoeg die het wel prima vinden, maar dat is ook emancipatie natuurlijk. Als je de keuze vrijheid maar hebt in plaats van dat het standaard is. :angel:

Ik moet om sommige dingen ook echt lachen nu. Ik vond mijn pa vroeger behulpzaam omdat hij op zaterdag het huis stofzuigde. :rofl: Wajow! 1x in de week het huis stofzuigen! Mijn moeder had een parttime baan, zorgde voor ons en deed alle andere huishoudelijke taken.

En de enkele keer dat mijn vader vroeger voor eten moest zorgen gingen we naar de macdonalds want dat vond mama niet lekker. :rofl: Ik heb mijn vader zelfs nog nooit een ei zien bakken.

Was feest toen mijn moeder geopereerd moest worden op mijn 15e. Kuch. Bedenk me opeens wel dat toen mijn moeder ook wel.. het is best raar dat je je kinderen van puberleeftijd dan pas wil zien als je je weer beter voelt toch? En dan heb ik het niet over een paar uur maar pas na thuiskomst volgens mij.
Dat is ook best vreemd ja. Maar toen mijn vader een hernia had en daarover gesproken werd, werden wij als kinderen daar ook volledig buiten gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat dat betreft niet helemaal volgens de standaard verdeling opgevoed. In het begin wel, maar dat kan ik me niet echt meer herinneren. Mijn vader is langere tijd werkloos thuis geweest, doordat hij stopte met varen. Hij kon koken, wassen en schoonmaken (ja, dat heb je op zo'n boot met alleen mannen, dan kunnen ze het 'ineens' wel)

Ik weet dus ook niet beter of mijn vader kookte, deed boodschappen en maakte de natte groepen schoon. Mijn moeder deed misschien wel meer. Ik heb mijn vader bijvoorbeeld nooit zien strijken (maar dat kon hij vast wel, hoe krijg je als kapitein anders een net overhemd?). Knopen aanzetten deed hij dan wel weer zelf.

En beide dochters moesten ook gewoon leren boren en fiets repareren.

Mijn man is dan weer totaal ouderwets opgevoed. Met 5 zoons en 2 dochters, vond z'n moeder het niet nodig dat een man wat deed in huis, als er vrouwen waren. Jullie begrijpen vast de frustratie bij mijn schoonzussen uit die tijd.
Gelukkig vindt mijn man dat ook onzin verder, anders waren wij nooit zo lang samen geweest. Zo heeft hij net de stofzuiger door het huis gehaald, terwijl ik een kat zat te knuffelen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pfff zo'n boot is hard werken hoor.
Heb net de hele buitenkant schoongemaakt. Doodeng zo balancerend langs de railing.
Toen de bedden opgemaakt, ook een uitputtingsslag in een miniruimte, heb alles verrekt geloof ik.
Nu proberen we de koelkast en verlichting aan de praat te krijgen maar dat lukt nog niet erg.

We hebben een mooie ligplaats, niet te ver bij het havengebouw vandaan. Maar we liggen dus,omdat man langer blijft,op een luxe ligplek. We liggen dus met ons" kleine " bootje van 8,5 meter tussen de superjachten.
Voel me echt het plebs....
En het is druk!!
Eigenlijk net een camping, maar dan qua boten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
En nu lekker uit eten Lientje!
Hoe gaat je man het doen met eten? Met zo’n lange werkdagen zul je niet veel puf meer hebben om iets voor jezelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
21-07-2018 17:59
En nu lekker uit eten Lientje!
Hoe gaat je man het doen met eten? Met zo’n lange werkdagen zul je niet veel puf meer hebben om iets voor jezelf te maken.
Denk afhaal en kant en klaar cesium. :proud:
We worstelen hier nog steeds met stroom en gas in de boot. Gas is volgens mij de fles leeg( volgens man niet) en stroom is man nog naar op zoek waarom dat niet werkt.
Miultimeter erbij. En zoeken maar. Zo'n boot heeft héél veel draadjes.
Echt héél veel :@@:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ach jeetje Lientje, wat een ellende met die stroom. Is de vorige eigenaar niet bereikbaar voor informatie? En dan heb je nog geluk met een handige man.
Ik hoop dat jullie voor het donker wordt de boel op gang hebben, anders wordt het verplicht sterren kijken vannacht. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Nou, man is handig en heeft voor elektricien geleerd ooit. Dus we hebben stroom.
En stromend water En het toilet werkt en het gasfornuis. :cheer2:
Alleen de koelkast werkt nog niet, we beginnen bang te worden dat die stuk is. Dat zou vervelend zijn, moeten we om een nieuwe

Het koelt snel af hier op het water, goed te doen qua warmte nu.
En live muziek want er is iets te doen blijkbaar verderop
Ik merk dat ik overigens slecht tegen het gewiebel van de boot kan
Word er duizelig van. :bonk: , blij dat het maar windkracht 4 is en geen 8.

O hoor net dat het beach foodtruckfestival hier op het strand Is, vandaar de muziek.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gelukkig Lientje dat de stroom in ieder geval werkt. Het is wel echt weer dat je een koelkast nodig hebt. Is die op zondag te krijgen op het eiland?
Ik heb echt nog nooit op zo’n bootje gezeten, ik heb geen idee of ik daar goed tegen zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Mijn vader is erg technisch, maar mijn moeder ook, en mijn vader heeft op de huishoudschool gezeten(ivm met varen) dus hij kan aardig veel :p Alleen is er ondertussen veel veranderd qua bv wassen etc. dus je zou het wel moeten uitleggen denk ik :')

Maar mijn moeder plakt altijd de banden enzo.

Ik ben vanmiddag naar het strand geweest, mijn zus en een vriend reageerden heel verbaasd want dat is eigenlijk niks voor mij maar het was gezellig en goed te doen in de schaduw.
Daarna lekker friet gehaald en nog spelletjes gedaan buiten. Mijn benen doen alleen heel erg zeer dus het was voorzichtig aan doen.

En! Toen ik naar huis liep zag ik wederom een dikke zwarte spin in de gang. Niet in mijn gang maar de gang waar mijn voordeur zit. Nou loop die niet helemaal gelijk met de grond dus ik had al zoiets van iew. Heb ik hem heel heldhaftig met een glas en een folder naar buiten gebracht :D

Weer een overwinning, want ik ben echt heel erg bang voor spinnen.

Maargoed, veel pijn, denk niet dat er morgen iets uit mijn handen komt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Na zo'n dag is rustig aan doen ook goed, Kohaku. Misschien even een klein rondje lopen.

Klinkt allemaal toch goed, Lientje. goh.. ik vond dat schommelen altijd lekker, op zo'n boot, maar dat was voordat ik last kreeg van duizelingen. Dat is ook lastig!
Lekker gegeten bij de foodtrucks verder?

Juist voor man is zo'n koelkast dan wel belangrijk, natuurlijk. Kan hij wat kant en klaar maaltijden (door jou bereidt?) bewaren
Later is nu
Zou het alweer spinnentijd zijn? Ik krijg al kippenvel als ik je verhaal lees.
Gelukkig woon je niet alleen.

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, morgen lekker rustig bijkomen morgen.
Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest trouwens even lachen Lientje. Het eerste wat je doet is de boot aan de buitenkant schoonmaken. :hihi:
Schijnt zo te horen trouwens, volgens mijn collega bootbewoner (elke ochtend! Grote schande dat de nieuwe bootbewoners om hem heen dat niet doen) Dus goed bezig!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
21-07-2018 23:16
Zou het alweer spinnentijd zijn? Ik krijg al kippenvel als ik je verhaal lees.
Gelukkig woon je niet alleen.

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, morgen lekker rustig bijkomen morgen.
Slaap lekker!
Dankje! Ik woon wel alleen trouwens :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer schreef:
21-07-2018 23:18
Ik moest trouwens even lachen Lientje. Het eerste wat je doet is de boot aan de buitenkant schoonmaken. :hihi:
Schijnt zo te horen trouwens, volgens mijn collega bootbewoner (elke ochtend! Grote schande dat de nieuwe bootbewoners om hem heen dat niet doen) Dus goed bezig!
Daar moest ik ook wel om lachen! Weer iets erbij wat gesopt moet worden.
Kohaku schreef:
21-07-2018 23:20
Dankje! Ik woon wel alleen trouwens :p
Volgens mij verwissel ik je nu met Kwebbeltje, stom.
Visite weer weg, schoonouders op bed. De rust is weergekeerd.
Het was gezellig maar wel vermoeiend.
Zeker met schoonzus erbij.
cesium24 schreef:
21-07-2018 23:36
Daar moest ik ook wel om lachen! Weer iets erbij wat gesopt moet worden.
Inderdaad! Ik zie mezelf al elke dag de buitenkant van mijn huis wassen. :O

Hoe heb je geslapen Lientje?
Alle reacties Link kopieren
Prima geslapen gelukkig.
Net samen ontbeten met vers fruit en croissantjes, de havenwinkel is nu natuurlijk open in het seizoen.

De boot gaat echt niet elke dag gewassen worden hoor. Maar hij is zo vanuit de stalling te water gegaan en zag zwart van de viezigheid.
De naastliggende boten vroegen zich idd al af of er niet iemand in lag die overleden was. :hihi:
Man is onwijs gelukkig met zijn bootje overigens.

De koelkast proberen we nu nog even op stroom, op gas lukt niet.
Maar zeker nodig met dit weer.
We vermoeden nu dat hij gewoon stuk Is, gas hebben we nu , het fornuis werkt ook.
Dan moeten we morgen op zoek naar een andere koelkast die zowel op gas als stroom kan werken. Vanaf dinsdag blijft man hier dan een week.

Het is niet helemaal mijn ding zo'n bootje. Varen misschien wel maar dat gaat man pas later proberen.
Ik vind het hier net een camping in het hoogseizoen, alles ligt hutjemutje op elkaar, loopt dicht langs je op de steiger en je staat in de rij voor de douche.
Wel hebben ze hier een 5 minuten afwasmachine, grappig.
Gratis muntjes en in 5 minuten je afwas schoon. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel lekker :)

Ja, zo'n bootje is (voor mij) vooral leuk voor het varen en ergens op een afgelegen plek aanleggen. Mijn opa vond juist dat soort drukke plekken als havens geweldig.
Succes met de koelkastjacht!
Later is nu
Een koelkast die zowel op stroom als gas kan werken? Ik leer hier echt van alles.
Om te slapen lijkt me de deining van het water heerlijk.

Moyrrie: ben jij al met vakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven