Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-06-2019 19:04
Ja, dat is ook kut. Ik weet dat ze dit hier vaker hebben gedaan en dat veel ouders daar tegen mopperen, maar dat je er uiteindelijk toch niets aan kunt doen. Balen :redrose:
Ze hebben ons wel gevraagd hoe we erover denken dus enige inspraak hebben we wel. Het gaat om vijf kinderen die uit de klas gehaald worden dus het is niet zo dat het om de helft van de ene en de helft van de andere gaat zoals wel vaker.
Wat meespeelt is dat in de combiklas de zus van een vriendinnetje komt. Dus die kunnen niet bij elkaar. Dochter en vriendinnetje lagen al met drie maanden bij elkaar in de box. Maar dat is voor mijn dochter ook meteen het lastige omdat ze toen ze naar de basisschool gingen erg op haar hing. Ze maakt lastig vriendjes, jongste uit een groot gezin, dus er is altijd iemand om mee te spelen. Dus als zij niet kon of wilde spelen stond dochter alleen. Dat heeft heel lang geduurd voor ze ook met andere kinderen ging spelen. Nu heeft ze ook andere vriendinnen maar die gaan niet mee dan.
En nu wil het ook nog zo zijn dat vriendinnetje dat wel meegaat ingeschreven staat op een andere school, daar is geen plek maar als die er onverwachts wel komt dan kan het zomaar zijn dat ze dus naar die school gaat.
Nu dochter zich over het sociale gebeuren niet meer druk hoefde te maken gaat het op school ook veel beter.
Aan de andere kant is een homogene groep voor haar wel weer beter dan een heterogene groep (al kan ze goed met oudere kinderen, het is meer voor de concentratie).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
14-06-2019 19:19
De schoonmaak was a hell of a job.
Keukenkastjes: dingen uit 2009...
Potten pindakaas met een restje, 6 !! potten choco pasta met een beetje enz.

Badkamer: alles schimmel
Er zijn 7 emmers sop en een hele fles dettol doorgegaan.
9 flessen deo in de kast. Waarvan 6 leeg...
In de badkamer la: 10 lege pakjes shag???
Echt...

Zus en ik zijn kapot. En nog is het eigenlijk niet schoon genoeg naar onze zin. En dan ben ik dus niet eens een echte Truus Poets.
Vreselijk Lientje, had je niet de neiging je broer bij zijn nekvel te pakken en hem met zijn neus op die schimmel te douwen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik ga trouwens met regelmaat een van jouw buurhondjes uitlaten, dreamer.
Kan ik even lekker een uur aan de wandel. Baasje kan niet lopen van de bekkeninstabiliteit.
suzyqfive schreef:
14-06-2019 22:55
Ik ga trouwens met regelmaat een van jouw buurhondjes uitlaten, dreamer.
Kan ik even lekker een uur aan de wandel. Baasje kan niet lopen van de bekkeninstabiliteit.

Oh.. nou heb je me nieuwsgierig!
Misschien ga ik je ook wel eens vragen ;-))
Later is nu
suzyqfive schreef:
14-06-2019 22:53
Vreselijk Lientje, had je niet de neiging je broer bij zijn nekvel te pakken en hem met zijn neus op die schimmel te douwen?
We hebben slaande ruzie gekregen. Hij schreeuwde naar zus en mij dat we kut teringwijven waren en ging, al slaand met de deuren en nog veel meer fraais roepend ervandoor.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Zo.
Hele drie uur geslapen weer. Stomme hoestbuien. Zo herstel ik natuurĺijk nooit.
Ook véél pijn inmiddels overal dus vandaag maar wat rustig aan doen.

Voor degene die zich afvragen waarom broer zo kwaad werd: wij vroegen hem om niet meer in huis te roken ivm infectiegevaar wond moeder. En of hij 2 stoelen op wilde halen bij de kringloop want wat er stond was vies, oud, en stuk.
En dat kon niet want hij had net een heeeeele belangrijke KLUS aangenomen.
Waarop ik hem zei dat dat wel een uurtje kon wachten. Of in het weekend anders de stoelen kon halen desnoods.
Maar nee. Hij had het héél erg druk.
Dus ik word kwaad, zeg dat hij niet eens een echte baas heeft ; vraag hem om zijn loonstrookje toen hij daartegen in ging en zeg dat zus en ik ook een vrije dag hebben moeten opnemen om de zooi daar schoon te maken met onze slechte gezondheid( zus heeft fybro)
En dat hik zijn handen óók wel eens kon laten wapperen want hij woont daar ook. En dat dat stomme zwart werken en gebeun van hem niet belangrijker is dan zijn moeder( die hem gratis kost en inwoning geeft)

Nou.
Dat was foute boel.
Onze borderliner, die sowieso al de hele dag schreeuwt, ontplofte. Toen werd moeder ook nog eens boos op ons( kom niet aan haar zoontje) kregen wij de laag. Waarop zus dreigde het haar allemaal zelf met dat lieve zoontje te laten uitzoeken
Toen dimde ze.
De waarheid mag niet gezegd worden.

Ik ga nog maar weer even proberen te slapen.
Hoop dat het lukt.
Sjezus Lientje wat een broer joh :steam:
Hopelijk lukt het toch om wat rust te pakken :hug:
Lientje, wat een (verdrietige) toestand. :hug:
Logisch dat jullie boos werden.
Je broer zou hulp moeten aannemen en in therapie gaan.
Oh een borderliner... dat is echt onwijs lastig. En je moeder helpt het gedrag in stand houden begrijp ik. Misschien kijken of daar toch niet op medische (voor je moeder) en psychische (broer) indicatie huishoudelijke thuiszorg geregeld kan worden? Want jullie kunnen het ook niet doen. Gewoon aangeven dat jullie die mantelzorg niet kunnen bieden ivm jullie eigen thuissituatie en medische geschiedenis. Genoeg mensen die op psychische grond ook thuiszorg hebben.

Mijn vriend wil ‘s nachts nog wel eens zijn dromen uitbeelden. Vannacht droomde hij dat hij iemand wegduwde. Juist... lag ik naast het bed :rofl: en ik lag echt heerlijk te slapen.
Hij kan ook snachts wel eens ineens in zijn slaap beginnen te vrijen. Rot op joh. Al is dat sinds ie paroxetine gebruikt niet echt meer gebeurd.
Goedemorgen :sun:

mag ik even blij zijn dat wij niet meer in voetbaltoernooien doen? Dank. Wat een pokkeweer! (of andere buitensporttoernooien.. kan me nog een verregend weekend in tentjes herinneren, léuk man, toernooi van je kind)

Lientje, wat een toestand. Wat ik ook uit je verhaal haal, is dat je moeder echt wel ziet dat ze het niet met alleen haar zoon aan kan, want ze bindt op dat moment in. Jammer dat dat het beste is wat ze je te bieden heeft. En ik vind jou en je zus dappere lieve vrouwen!
En misschien helpt de tip van Suzy
Sowieso, iemand van buitenaf die het daar eens laat donderen, maarja..

Zoon is werken, man is naar een toernooi (in sporthal gelukkig :) ) en ik heb de dag aan mezelf. Stond op met knallende koppijn. Jeej
Later is nu
Dreamer schreef:
14-06-2019 20:47
Jeetje, nu dat. Ernstig?
Nee, dat valt wel mee. Maar voor het UWV wel van belang dat bepaalde dingen er dus maar niet in staan. Ik ga het verslag zelf even bewerken tot een overzicht wat alleen medische zaken bevat. Dat gaat sneller dan bellen en uitleggen wat er veranderd moet worden.
@Lientje, wat een gedoe zeg. Maar wel goed dat je het hardop gezegd hebt. Mijn ouders, vooral mijn moeder, gaan exact zo om met mijn broertje. Goed, die woont dan wel op zichzelf met zijn griet, maar wel met financiële steun van mijn ouders. En nu worden ze deels onderhouden door haar ouders, want die griet is haar baan weer eens kwijt en heeft nooit fatsoenlijke contracten, dus ook geen uitkering.

Maar probeer echt rustig aan te doen hoor, er is maar 1 Lientje en die willen we graag houden :rose:
Ik heb uitgeslapen. Man zit alweer bij mijn ouders, hij heeft weer wat gekocht voor de hobby en dat moet nu schoongemaakt en pas gemaakt worden. Mijn vader vindt het inmiddels allemaal wel leuk en steunt man erin.

Vanavond dan naar mijn ouders voor vaderdag. Vanmiddag de was wegwerken.
Morgen! Ben het met Lise's laatste zin eens, Lientje! :hug:

Ben gisteren wezen minigolfen, ging met mijn dwarse hoofd natuurlijk ergens op klimmen om een foto te maken van de zonsondergang, zit nu onder de blauwe plekken en verloor een splint (die ik gelukkig kwijt was voor we in de auto stapten, dus heb hem weer) en zit zoveel spanning in mijn rug dat ik helemaal tril.

Koffie drinken is een taak zegmaar :')

Ga vanmiddag nog ff naar mijn ouders voor mijn vaders verjaardag, verder geen plannen dit weekend.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Mijn schuin overburen zitten buiten te ontbijten en het ziet er uit of het elk moment kan gaan regenen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lise, ik zou dat verslag niet zelf aanpassen. Dat lijkt me valsheid in geschrifte.
Hier komt het met bakken tegelijk de lucht uit
En ook hier wakker geworden met knallende koppijn .
En een mobiele telefoon die niet meer werkte. Gelukkig belde man op de huistelefoon en die wist de oplossing te vinden via Google.

Moeder en broer wensen geen hulp en inmenging van buitenaf. Denk dat ze de bui wel voelen hangen...
En Ja, zoals zo vaak, als mensen absoluut geen hulp willen, kunnen anderen die ook niet geven.
Ze zijn volwassen en als ze niet meewerken, kan er niks verplicht worden helaas.
We zijn er mooi klaar mee
Moyrrie- schreef:
15-06-2019 11:53
Lise, ik zou dat verslag niet zelf aanpassen. Dat lijkt me valsheid in geschrifte.
Ik ga geen dingen veranderen, alleen maar wat foutjes eruit halen. Maar je hebt wel een punt hoor. Ik ga maandag eerst wel even bellen.
lientje69 schreef:
15-06-2019 11:57
Hier komt het met bakken tegelijk de lucht uit
En ook hier wakker geworden met knallende koppijn .
En een mobiele telefoon die niet meer werkte. Gelukkig belde man op de huistelefoon en die wist de oplossing te vinden via Google.

Moeder en broer wensen geen hulp en inmenging van buitenaf. Denk dat ze de bui wel voelen hangen...
En Ja, zoals zo vaak, als mensen absoluut geen hulp willen, kunnen anderen die ook niet geven.
Ze zijn volwassen en als ze niet meewerken, kan er niks verplicht worden helaas.
We zijn er mooi klaar mee
Ja, het enige is dan dat jij en je zus écht geen hulp meer bieden, maar dat krijg je natuurlijk niet meer over je hart. Maar het is waarschijnlijk wél de oplossing. Moeilijk hoor :hug: Gelukkig dat je telefoon het weer deed!
Later is nu
Derde was in de machine, eerste was opgehangen en de was die er hing, opgevouwen. Twee bedden opgemaakt en met man de nodige bloemen en boodschappen gehaald. En nu ben ik alweer gesloopt. Ik heb notabene tot half elf in bed gelegen vanochtend.
Ga me dan maar vertellen hoe ik 30 uur per week moet gaan werken zonder mijn lijf te slopen @(
Dreamer schreef:
15-06-2019 10:18
Goedemorgen :sun:

mag ik even blij zijn dat wij niet meer in voetbaltoernooien doen? Dank. Wat een pokkeweer! (of andere buitensporttoernooien.. kan me nog een verregend weekend in tentjes herinneren, léuk man, toernooi van je kind)

Lientje, wat een toestand. Wat ik ook uit je verhaal haal, is dat je moeder echt wel ziet dat ze het niet met alleen haar zoon aan kan, want ze bindt op dat moment in. Jammer dat dat het beste is wat ze je te bieden heeft. En ik vind jou en je zus dappere lieve vrouwen!
En misschien helpt de tip van Suzy
Sowieso, iemand van buitenaf die het daar eens laat donderen, maarja..

Zoon is werken, man is naar een toernooi (in sporthal gelukkig :) ) en ik heb de dag aan mezelf. Stond op met knallende koppijn. Jeej
Stiefzoon had wel een toernooi. Maar ze zijn kampioen geworden dus dat maakte wel wat goed. Ik was met de meisjes naar een overdekt winkelcentrum.
Het is flink gaan waaien en daarmee gelukkig een stuk minder benauwd. Ik heb me toch last van mijn nek en rechterschouder. Niet leuk meer. Jammer dat ik mijn vriend niet de schuld kan geven want het begon gisteren al een beetje.
Lise, dat gaat natuurlijk niet he
Ik zeg wel vaker, konden anderen maar eens een dag voelen wat wij voelen . Dan zou er flink meer begrip zijn.

Ik heb zojuist een stuk gewandeld in een natuurgebied. Bleek bij nader inzien een mountainbikeroute te zijn die ik had gekozen.
Met rotsen, steile heuvels en afdalingen, en glibberig natte smalle paadjes.
Heb 50 minuten over 4 km gedaan.
Had megahonger daarna dus maar bij een strandtent een kroketje gekocht. Ik eet niet veel overdag want voel me nog steeds slecht, heb elke dag minder stem.
Dus ik dacht, ik heb nu honger, pak wat ik pakken kan.
Met avondeten mee ingevuld zit ik nog steeds maar op 1100 calorieën vandaag.
Dus dat is nog niet veel
Dat is inderdaad niet veel, Lientje. Was het wel droog dan? Anders klinkt zo'n route nog best glibberig ook.

Ik heb de hele dag al hoofdpijn en vanavond een verjaardag. Ik sprankel niet van enthousiasme, zeg maar.
Later is nu
Ik weet al waar mijn schouderpijn vandaan komt, van het wandelen met die hond. Die trekt nogal aan de riem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven