Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Verkeerde topic
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 10:36
94.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-05-2019 10:25
Wat is Monique betweterig zeg. En Ronald vind haar volgens mij nog steeds leuk, ondanks dat ze hem al zowat gedumpt heeft.
Whut?
:whut:

(verkeerde topic zeker? :proud: )
Later is nu
Verkeerde topic.
De rust van gisteren heeft me goed gedaan. Eigenlijk zou ik mijn dagen altijd zo moeten vullen. Toch jammer dat ik daar niet het type voor ben...

Vanmiddag de laatste inkopen voor de vakantie doen, morgen nog een lading medicatie halen. Woensdag onze trouwdag en donderdag weg.
Ik hoop dat mijn krukken op tijd geleverd worden.
Dreamer schreef:
20-05-2019 10:33
Whut?
:whut:

(verkeerde topic zeker? :proud: )
Hahaha! Married at first sight. Nou, dat vond ik ook. Maar in het begin vond ik haar sympathiek. Misschien omdat ze qua uiterlijk en stem op een juf van een van de kinderen lijkt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik neem vandaag ook rust. Mijn gewrichten doen allemaal zeer vandaag.
Tijd voor een boek dus.

Lise: hoe is het weer op jullie vakantiebestemming? Ik vind het bijna overal nog zo matig voor eind mei. Hier ook trouwens, ik wil zon.
cesium24 schreef:
20-05-2019 11:01
Ik neem vandaag ook rust. Mijn gewrichten doen allemaal zeer vandaag.
Tijd voor een boek dus.

Lise: hoe is het weer op jullie vakantiebestemming? Ik vind het bijna overal nog zo matig voor eind mei. Hier ook trouwens, ik wil zon.
Ik heb er nog niet naar gekeken eigenlijk.
Moest even een brief wegbrengen dus daar maar even mijn dagelijkse wandeling van gemaakt. Ben ik bijna thuis, zitten de zwanen met jonkies zowat naast mijn huis. Ik zag ze al wederom niet in de vijvers. Nu kunnen ze hier in de wijk bijna overal zo heen zwemmen maar voor die oversteek moeten ze volgens mij toch echt een stukkie gewaggeld hebben.

Alleen jammer dat ik een groot deel van de wandeling mijn telefoon in mijn jaszak had i.p.v. in mijn kontzak, dan registreert ie toch niet echt goed de afstand. Scheelt zo een km.

Ik ben deze week bij mijn vriend maar moet dan toch regelmatig naar huis voor dingen. Deze week hebben de kinderen vaak ‘iets’. Zo hebben ze alle drie (de jongsten dan) op een andere dag hun dansvoorstelling van school. En nu was ik dus die brief vergeten. Kom ik net thuis. Liggen er drie brieven van een incassobureau. Ik schrik me rot! Maar niet voor ons gelukkig maar wel op ons adres. En die was al eerder gestuurd maar die had ik al eens geretourneerd. Dus nu maar even gebeld. Waarschijnlijk adresfraude want de zaak lag er nog niet zo heel lang. Lekker dan. Maar gelukkig haalden ze het adres eruit en gaan ze verder onderzoek doen.
Ik moest de brief openmaken maar dan vraag ik me dus af hoe dat kan want het ging om een telefoonabonnement. Je moet je dan toch identificeren met en je id-kaart en je bankrekening. Dan zien ze toch dat het adres niet correct is?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy: dat is schrikken! Ik vraag me ook altijd af hoe mensen zoiets voor elkaar krijgen, je moet je overal identificeren.
Overigens lagen er bij ons, vorige week, drie rekeningen van het juridisch incassobureau en die waren allemaal echt voor mijn man. Snelheidsovertredingen, steeds een paar kilometer, maar toch...
Dat is ook zonde geld :-?

We reden net over een weg met de auto. Wordt er een paar auto’s voor ons een kat aangereden. Die mensen stappen uit en pakken dat beest in de nekvel en leggen het zo in de berm en rijden verder. Nou ja zeg... Dus wij uitgestapt en dierenambulance gebeld. Helaas gaf het nog een paar stuiptrekkingen en overleed ie. Terwijl we op de DA wachtten kwam net het baasje naar buiten om haar honden uit te laten. Zo sneu. Toen kon de DA het met haar verder afhandelen. Snap echt niet dat je dan gewoon doorrijdt.
Zegt vriend: hoe kan jij zo kalm blijven in zo’n situatie. Hij stond te trillen op zijn benen. Ik schiet altijd in de hulpstand en als alles klaar is dan komen de emoties pas.
O ja Suzy , dat heb ik ook. Eerst helpen en daarna pas de schrik.
En wat voor soort bruiloft had jij dan bij mij verwacht? :proud:

Terug uit het ziekenhuis.
Pfffff. Ben gesloopt zeg
5 afdelingen gezien. 8 dingen/ artsen/ verpleegkundigen.
Man. Wat een uitputtingsslag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
suzyqfive schreef:
19-05-2019 22:40
Dan moet jij ook in de buurt wonen? Tenminste meestal hebben mensen het over De Stad als ze het over een bepaalde stad in het noorden hebben.
Moet je voor je eigen ogen of die van haar?

Madonna is echt een van mijn jeugdidolen. Er zijn foto’s van mij als vierjarig meisje dat ik mocht opblijven om naar een concert te kijken dat op tv werd uitgezonden maar haar laatste albums waren niet my cup of tea. Jammer. Ze had bij haar leest moet blijven.
We gingen voor haar ogen, wij zijn naar de oogkliniek in Arnaus gereden, wat er mis kon gaan,ging dus ook mis.
De stad is Groningen daar was de wachtlijst bijna een jaar, dan ga je toch winkelen en zoeken naar een oogkliniek waar je sneller terecht kan.
Maar goed, het was een dag uit, ben nog wel het winkelcentrum in geschoten, ben geslaagd voor poppensokjes, voor een pop van mijn kleindochter.
Maar ben nu dood moe.
Ik wacht nog op iemand die mijn schilderijen ophaald voor de kunstmarkt en dan ga ik, languit op de bank met een boek.

Morgen is er weer een dag, neem ik aan, om weer in huis van alles te gaan doen.
Hallo dames,

Ik breek weer even in. Ik zou laten weten of de Emmet therapie wat deed bij me. Ik ben één keer geweest en omdat ik totaal geen verschil voelde met daarvoor, heb ik het bij één keer gelaten. Waarmee ik niet zeg dat het anderen niet wat zou kunnen brengen.

Groetjes flevokit
flevokit wijzigde dit bericht op 21-05-2019 06:49
Reden: Eigen naam eronder gezet
1.54% gewijzigd
Dank flevokit voor de terugkoppeling!

Ik begrijp dat je dus eigenlijk direct verschil zou moeten merken?
Dochter weggebracht voor haar laatste werkdag in de rij. Vrijdag mag ze weer.
En met de hemelvaart gaat ze vier dagen op kamp als begeleider van de gehandicapten.
Ze heeft het bijna nog drukker dan toen ze nog naar school moest. :biggrin:
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 08:40
0.21% gewijzigd
lientje69 schreef:
21-05-2019 07:17
Dochter weggebracht voor haar laatste werkdag in de rij. Vrijdag mag ze weer.
En met de hemelvaart gaat ze vier dagen op kamp als begeleider van de gehandicapten.
Ze heeft het bijna nog drukker dan toen ze nog naar school most. :biggrin:
Bikkel hoor. Maar ja, beseffen we niet allemaal op een gegeven moment dat we het tijdens onze schooltijd eigenlijk wel gewoon heel makkelijk hadden? Behalve een keer helpen afwassen had je geen verplichtingen en was huiswerk het enige waar je je zorgen om hoefde te maken.
Goedemorgen!

Bedankt voor je terugkoppeling Flevokit. Jammer dat het niet werkte!

Schilder jij, Hemke?

Jij hebt het er ook maar druk mee, Lientje, dat je dochter zoveel werkt :hug: :redrose:

Zo, ik snel weer aan het werk hier. Veel afspraken vandaag.
Later is nu
suzyqfive schreef:
21-05-2019 08:39
Bikkel hoor. Maar ja, beseffen we niet allemaal op een gegeven moment dat we het tijdens onze schooltijd eigenlijk wel gewoon heel makkelijk hadden? Behalve een keer helpen afwassen had je geen verplichtingen en was huiswerk het enige waar je je zorgen om hoefde te maken.
Dat besef komt pas als je eenmaal op jezelf woont Suzy. Ik zeg het wel eens tegen ze, maar dan kijken ze memeewarig aan ( zo van jij bent al oud hè ) en draaien met hun ogen.
Want het is voor hun een zwaar zwaar leven...( om met Brigitte Kaandorp te spreken)
Oh man man... wat een rotnacht.
Vriend lag werkelijk waar de hele nacht te draaien waardoor ik dus steeds zonder deken lag of gewoon wakker werd van zijn gedraai. En anders zat ie half te snurken of aan mij te frunniken. Heb steeds maar korte momentjes kunnen slapen. Vervolgens werd ik om vier uur wakker met enorm brandende handen. En ja hoor, om kwart over vier kwam Mrs Mug langs mijn oor. (Ik heb een muggenallergie) Nadat ik die een keer heb weggemept toen ie langsvloog viel ik bijna weer in slaap. Begon vriend weer te woelen en vloog die mug weer langs. Arggg! Toen was ik het zat. Licht aan en op muggenjacht maar die voorjaarsmuggen zijn gehaaid (wel eens die kleine vinnen op hun rug gezien?) dus niet gevonden. Ze is ook niet meer langsgeweest trouwen. Nee, ze had inmiddels vast genoeg gegeten.
Vriend die kruipt gewoon helemaal onder de dekens bij zo’n beest maar mijn lichaam schiet gewoon in een stressstand. Ga sneller ademen en zweten en hartslag gaat omhoog. Bovendien slaap ik liever niet geheel onder de deken en al helemaal niet in zo’n toestand.
De laatste jaren niet zoveel last gehad van muggenbeten (werd niet gebeten) maar bedenk me net dat ik al een week mijn tabletten niet heb gehad (alleen de neusspray) . Een muggenbeet wordt bij mij meteen een branderig ledemaat de bult wordt enorm en later wordt het een blauw plek.
Oh wat naar, een muggenallergie!

Ik heb zo'n elektrische muggenmepper naast het bed en als er weer 1 in de slaapkamer zit, slaap ik met dat ding in de hand. Vliegt de mug over m'n oor, hoef ik alleen maar te wapperen en meestal hoor ik dan de tssszzzzz die bevestigd dat we weer een geroosterde mug hebben.
We hebben horren voor de ramen, maar die helpen niet 100% helaas. We hebben inmiddels wel veel minder vaak last van muggen, maar ze komen natuurlijk ook gewoon door de voordeur naar binnen, als je er iemand in laat ofzo
Later is nu
Wij hebben een Fan boven het bed hangen, die draait heel langzaam, nooit geen las5 meer gehad van muggen.
Die hebben een pest aan een klein windje.
Herkenbaar Suzy. Gelukkig hebben wij ze zelden meer in huis.
Onze horren houden ze goed buiten.
Mijn moeder wist weer eens goed op mijn schuldgevoel in te spelen, maar ze komt zo hierheen om wat van me gedaan te krijgen dus dat scheelt alweer een beetje.

Verder vanavond nog een vergadering en vanmiddag rust.

Morgen is het twee weken geleden dat ik 'geopereerd' ben aan mijn kaak. De hechtingen zijn nog niet aan het oplossen, maar het hele gebied is nog steeds gevoelig. Ik had eigenlijk wel verwacht of gehoopt dat het inmiddels wel genezen zou zijn.
Dreamer schreef:
21-05-2019 08:56
Oh wat naar, een muggenallergie!

Ik heb zo'n elektrische muggenmepper naast het bed en als er weer 1 in de slaapkamer zit, slaap ik met dat ding in de hand. Vliegt de mug over m'n oor, hoef ik alleen maar te wapperen en meestal hoor ik dan de tssszzzzz die bevestigd dat we weer een geroosterde mug hebben.
We hebben horren voor de ramen, maar die helpen niet 100% helaas. We hebben inmiddels wel veel minder vaak last van muggen, maar ze komen natuurlijk ook gewoon door de voordeur naar binnen, als je er iemand in laat ofzo
In mijn eigen huis ook overal horren. Bij mijn vriend wisselend maar onze slaapkamerdeur is in principe altijd dicht. Daar zit in ieder geval wel een hor.
Vervelend dat het nog gevoelig is Lise. Zitten de hechtingen je vooral in de weg? Anders vragen of ze eruit kunnen? Ik heb het eens gehad bij een verwijderde verstandskies en zodra die draadjes eruit waren was het ook meteen klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven