Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 26 augustus 2019 om 16:52
Ze kreeg van het een op het andere moment last van het zien van lichtflitsen en slecht zicht aan de ene kant. Andere rare symptomen bij het zien.
De neuroloog ging uit van een lichte hersenbloeding. De minder waarschijnlijke opties die ze toch moest vermelden waren MS of een hersentumor. Als ze eerder was gekomen had ze een CT scan laten maken maar de kans was dat het nu niet meer goed zichtbaar was.
maandag 26 augustus 2019 om 17:01
Begrijp aan de ene kant wel dat de huisarts doorstuurde naar oogarts. Dit zijn ook symptomen van loslatende oogvlies of zoiets. Ik had namelijk rare oogklachten en moest terug komen bij flitsen of slecht zicht met die reden.YellowLemon schreef: ↑26-08-2019 16:52Ze kreeg van het een op het andere moment last van het zien van lichtflitsen en slecht zicht aan de ene kant. Andere rare symptomen bij het zien.
De neuroloog ging uit van een lichte hersenbloeding. De minder waarschijnlijke opties die ze toch moest vermelden waren MS of een hersentumor. Als ze eerder was gekomen had ze een CT scan laten maken maar de kans was dat het nu niet meer goed zichtbaar was.

maandag 26 augustus 2019 om 17:19
Als ik zo redeneer naar anderen toe, vinden ze me negatiefGele_Suikerspin schreef: ↑26-08-2019 12:25Zeker! Zelf word ik heel depri van steeds hopen en teleurgesteld worden.
Bij mij werkt andersom het beste, niks verwachten qua energie en daar het beste van maken. En lukt iets dan wel, dan gaat de 'champagne open. (ik drink niet maar bij wijze van spreken)![]()

maandag 26 augustus 2019 om 17:28
Bedoelde ook meer qua begeleiding. Ze lieten de stagiaires daar behoorlijk aan hun lot over. Begeleidster was er vaak niet als zij moest werken en dan kon ze niet ergens anders terecht en vooraf moest ze afspraken maken maar dat ging steeds mis. Ook was ze een verpleegstage maar zat ze op een verzorgafdeling en werd ze behandeld als een 1e jaars verzorging. Ik zei, laat dan zelf zien wat je kan, neem initiatief etc. Maar dat werd haar niet in dank afgenomen.lientje69 schreef: ↑26-08-2019 16:46Maar dat was verpleeg- of verzorgingshuis Suzy?
Dat werk doet dochter al als bijbaan En ze heeft het als hbo-stage gedaan Met zwaar dementerenden en soms somatiek. Gaat haar prima af.
Ggz is natuurlijk toch weer wat anders, crisisopnames vnl volgens mij dat ze gaat doen als stage.
Toen ik mijn stages liep mocht ik echt veel meer en was er echt meer uitdaging. Ze was overigens op die plek niet de enige met die ervaring.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 26 augustus 2019 om 17:36
Dat is wel heftig inderdaad. Beetje mijn verhaal van vorig jaar. Ik ben toen idd met spoed naar de oogarts gestuurd, zat daar toen meteen een uur later. Als ik wel hoofdpijn had op dat moment had ik een CT gehad maar ik had geen hoofdpijn nog toen.YellowLemon schreef: ↑26-08-2019 16:52Ze kreeg van het een op het andere moment last van het zien van lichtflitsen en slecht zicht aan de ene kant. Andere rare symptomen bij het zien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 26 augustus 2019 om 18:29
In het verzorgingshuis waar ik vroeger werkte, was ook zo'n waardeloze stagebegeleiding.suzyqfive schreef: ↑26-08-2019 17:28Bedoelde ook meer qua begeleiding. Ze lieten de stagiaires daar behoorlijk aan hun lot over. Begeleidster was er vaak niet als zij moest werken en dan kon ze niet ergens anders terecht en vooraf moest ze afspraken maken maar dat ging steeds mis. Ook was ze een verpleegstage maar zat ze op een verzorgafdeling en werd ze behandeld als een 1e jaars verzorging. Ik zei, laat dan zelf zien wat je kan, neem initiatief etc. Maar dat werd haar niet in dank afgenomen.
Toen ik mijn stages liep mocht ik echt veel meer en was er echt meer uitdaging. Ze was overigens op die plek niet de enige met die ervaring.
Veel stagiaires stopten er toen ook mee.
Waar dochter werkte was de begeleiding perfect( haar eerste stage) en eigen initiatief werd juist bijzonder op prijs gesteld. Daar heeft ze dus gelijk een bijbaan aan overgehouden, ze wilden haar niet kwijt.
Voor de ggz hou ik mijn hart vast. Zeker gezien haar al eerste negatieve ervaring bij het vragen van een simpele handtekening.
En sowieso hoor je niet zo veel goeds over deze instelling.
Ik hoop maar dat het goed gaat. Ze gaat er 5 maanden heen , 2 dagen per week.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 26 augustus 2019 om 18:31
Ik ga heel hard voor je duimen nartjie!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 26 augustus 2019 om 19:05
Dat sowiesoGele_Suikerspin schreef: ↑26-08-2019 17:57Dan kun je maar het beste de methode toepassen die voor jou het beste is![]()

maandag 26 augustus 2019 om 20:19
Fijn dat het beter gaat, Nartjie
Balen van je teen, Lise
Over tenen gesproken: ik heb een kalknagel. Zó balen, want ik let altijd goed op. Gelukkig nog niet heel erg. Maar... Pillen mag ik niet en lokale behandeling had geen zin volgens de huisarts. Nu ga ik toch mijn nagel laten laseren. In het kader van niet geschoten...
Balen van je teen, Lise
Over tenen gesproken: ik heb een kalknagel. Zó balen, want ik let altijd goed op. Gelukkig nog niet heel erg. Maar... Pillen mag ik niet en lokale behandeling had geen zin volgens de huisarts. Nu ga ik toch mijn nagel laten laseren. In het kader van niet geschoten...

maandag 26 augustus 2019 om 22:05
Vriendin van mij is pedicure en zij heeft wel middeltjes die echt wel helpen hoor. Mijn vriend had vreselijke kalknagels en dat heeft goed geholpen.Doro75 schreef: ↑26-08-2019 20:19Fijn dat het beter gaat, Nartjie
Balen van je teen, Lise

maandag 26 augustus 2019 om 23:11
Verstandig, Lise. Verdrietig, maar wel verstandig. Fijn dat je oma je wel lijkt te begrijpen.
Suzy, ik vond al Googlend ook middeltjes die volgens velen werken. Ik zal de laser-pedicure vragen om een plan van aanpak. Het is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar ik zie dan van die heel dikke, gele nagels voor me in de toekomst. Nee dank je
Suzy, ik vond al Googlend ook middeltjes die volgens velen werken. Ik zal de laser-pedicure vragen om een plan van aanpak. Het is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar ik zie dan van die heel dikke, gele nagels voor me in de toekomst. Nee dank je

dinsdag 27 augustus 2019 om 00:23
Goedenavond/nacht. Ik kan niet slapen. Denk vakantie stress, en de druk van op tijd uit bed moeten morgen ochtend. Ik ga mezelf niet gek lopen maken, heb thee en zit nu even op het forum, slapen kan in de auto morgen ook, mocht het echt niet gaan.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 27 augustus 2019 om 00:46

dinsdag 27 augustus 2019 om 00:51
Haha inderdaad, voelt toch iets minder zieligjes.
Ja, best wel, hoop alleen dat mijn lijf het trekt om 3/4 uur in de auto te zitten.
En het eten, dat is wel een puntje zeg maar. Heb wel een 'schema' gehad van mijn moeder dus weet wat we gaan doen, dus dat geeft wel rust.
Kan je niet slapen van de pijn?
Ja, best wel, hoop alleen dat mijn lijf het trekt om 3/4 uur in de auto te zitten.
En het eten, dat is wel een puntje zeg maar. Heb wel een 'schema' gehad van mijn moeder dus weet wat we gaan doen, dus dat geeft wel rust.
Kan je niet slapen van de pijn?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 27 augustus 2019 om 00:52
Ik ga vaak expres laat slapen zodat ik onderweg veel slaap.

En nu ga ik laat slapen omdat het lekker koel is en ik morgen geen vaste planning heb. Woensdag moet ik wel vroeg op. Daarnet mezelf en de tuin even koud water gegeven, tuinslang recht op mijn kop. Dat was fijn.

dinsdag 27 augustus 2019 om 00:56
Ja, reizen is altijd belastend als je ziek bent. Eten lijkt me voor jou ook lastig inderdaad. Heb je ook een schema oid van wat je elke dag het beste kunt (of moet) eten?
Hier inderdaad pijn. Ook misselijk nu. Waardoor je je gaat afvragen of dit erbij hoort. Of dat het een gewone buikgriep is die er bovenop komt. Buikgriep heerst hier nogal namelijk.
Hier inderdaad pijn. Ook misselijk nu. Waardoor je je gaat afvragen of dit erbij hoort. Of dat het een gewone buikgriep is die er bovenop komt. Buikgriep heerst hier nogal namelijk.