Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kohaku schreef:
04-09-2019 08:45
Yep, in de ochtend en avond :p
Ze heeft nu al weer lekker zitten knuffelen met me, om half 10 moet ik bij psycho-educatie zijn.
Ahhh... Mia heeft het naar haar zin bij je :cat:

Succes bij psycho-educatie!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen :sun:

Lekker kohaku, dat Mia zo graag knuffelt :cat:

Gek is dat hè, dat we vaak de negatieve dingen over onszelf herinneren. Wat je aan anderen niet of nauwelijks stoort, vind je bij jezelf ineens heel erg. We moeten wat liever zijn voor onszelf. :-]
Later is nu
Ik ben de caravan aan het poetsen, wij stonden nu op een hele echte boerencamping, direct achter de stal.
Heel leuk, man aan het vissen en ik lezen en met de honden aan de wandel,zo te lopen langs het Twentsekanaal naar de sluizen was leuk, we hadden nog mooi weer.
Nu is het kampeerseizoen afgelopen en ik ben opgelucht, een half jaar geen caravan meer.
Ik ben naar al die jaren (40 ) nog steeds geen echte kampeerder, maar het is dubbel, huis is fijn, maar met rondtrekken met de sleurhut,zie je ook wel meer.
Dit jaar was het geen rondtrekken,maar inplaats van drie weken weg, was het nu een paar dagen weg en dan weer naar huis, lopen op kampeerterreinen gaf nog te veel pijn,ik heb mijn enkel nog steeds niet goed in balans, is nu een jaar geleden dat ik het heb gebroken.
Ik loop nu op de camping met pijnstillers, meer dan wat ik anders gebruik, kan ik n7 ook weer gaan minderen.
Volgende week ga ik onder het mes, ijzerwerk gaat uit mijn enkel en kan 8k weer opnieuw gaan revalideren.

Gelukkig is het hobbyseizoen begonnen, heb ik weer alle tijd ervoor
Ik wens iedereen een goede dag en zorg goed voor jezelf.
Veel geschreven!

Ik had gisteravond weer een dubbele dosis tramadol genomen, maar ik ben nu net pas wakker. Dik twaalf uur geslapen dus :-?
Niet handig ook met medicatieverdeling over de dag, dus ik ga 's avonds maar weer braaf 1 tramadol nemen. Wel jammer, want ik slaap veel beter op een dubbele dosis.

Morgen een afspraak met het UWV. Spannend, ik ben benieuwd of ze willen dat ik me nu al ziek meldt of dat ze toch willen afwachten tot er daadwerkelijk een operatiedatum staat.
Man en ik, en de jurist ook, gaan er wel vanuit dat ze dan in elk geval die sollicitatieplicht weglaten.
Verder zijn er ook nieuwe kansen in het lopende bezwaar. Kortom, er gebeurt weer van alles.
Contact om een afspraak te maken met ‘t hoofd van de dagbesteding verloopt heel moeizaam dus ik blijf morgen thuis. Anders ga ik mijn irritaties alleen maar meer stapelen.

De vraag voor een beschikking is ook weken geleden al de deur uitgegaan en daar heb ik vanuit hun nog niks van gehoord. Als mijn maatschappelijk werkster mailt duurt het een paar dagen voor hij reageert en komt er letterlijk een moment als voorstel. Dat is compleet onhandig want ik kan wel ieder moment maar mijn maatschappelijk werkster heeft ook een agenda. En die is echt wel bereid om te schuiven als ze kan, ik heb haar maandag nog bezig gezien met passen en meten en verzetten voor een keukentafelgesprek voor een beschikking voor psychomotorische therapie.
Jammer dat je vandaag dan niet naar een leuke dagbesteding kan.

Nog andere plannen?

Hier gaat het mwoah. Te veel spannende zaken op dit moment, en het is weer september. Hoe het toch mogelijk is dat zodra het september is, ik depri word. Al 2 dagen de lichtlamp er weer bij gepakt.

Ik kan sowieso totaal niet tegen seizoensveranderingen. Daarnaast ook hier onduidelijkheid over dagbesteding, mijn begeleider is er mee bezig, want ik kom er zelf niet meer uit. Straks oogarts. Is voor mij ook altijd stressvol. Ik vind alles met ogen ook heel eng.

Verder dus virusje gehad, heb er nog steeds heel licht last van. Ook in de familie speelt wat. Gewoon bij elkaar te veel.

Ook heb ik mijn leven na de zomervakantie (niet dat ik vakantie had) nog niet op orde.

Ik weet niet meer hoe ik mijn structuur eerder had, ik kan niet echt mijn draai vinden. Herkennen jullie dit?

Iedereen is aan het opstarten. Dus echt afspreken zit er ook nog niet in met sommigen.
Lastig Yellow. Want zij moet dan natuurlijk ook weer andere cliënten schuiven, die daar ook niet op zitten te wachten. Wat een gedoe.

Lekker dat je lekker sliep, Lise ;-))

Dubbel dus, Hemke. Vooral dat lastige lopen op oneffen ondergrond herken ik, qua lastig. Daarvan krijg ik vaak meer last van m'n bekken.

Ik ben zowaar ongesteld :O Was toch al een paar maanden geleden. Had gehoopt dat het weg zou blijven. Ik voel nog steeds wel m'n cyclus, trouwens en ook dat die onregelmatig is. Net menstrueren is vooral de verdienste van m'n spiraal. Tot nu toe dus. :(
Later is nu
IK heb nooit echt structuur, GS, dus ik herken dat niet. De herfst komt volgens mij ook wel heel plotseling, dit jaar. Ik was er nog niet aan toe, moet ik zeggen. (nooit, eigenlijk, maar het is nog zomer he)
Later is nu
Tot op heden niks gehoord of bijzondere bijstand is toegekend. Hoor ook niks van schoonmaakbedrijf. Dus afwachten maar. Gisteren ingestort, emotionele telefoongesprek gehad met spv'er.
En nu weet ik het allemaal niet meer hoe nu verder.
Ik hoop zelf dat merendeel van de spanning na de oogarts van mij af glijdt. Ik ben daar altijd meer gespannen voor dan ik inschat. Maar dat is achteraf alleen te zeggen. Ik ervaar wel spanning altijd. Maar weet vaak niet waardoor. Zeker als er meerdere spannende zaken lopen, weet ik niet wat mij het meeste spanning geeft.
En inmiddels alweer in bed. Misselijk en brak :(

Vraag me af of het aan de antibiotica ligt...
Iets te vroeg gejuicht, schoonvader ligt alweer in het ziekenhuis. Zijn gehalte rode bloedcellen is te laag. Hij heeft waarschijnlijk een inwendige bloeding, vermoedelijk hoog in de darmen. Dat kan veroorzaakt worden door de medicatie voor de stents en door de bloedverdunners kan het makkelijker en meer bloeden. Hij kan niet zonder die medicatie dus dat is nog wel een dingetje.
Morgen het darmonderzoek.
Nartjie, wat naar dat je het even niet meer weet. Kwam het door de inhoud van het gesprek of de spv-er zelf?
Als het alleen het gesprek op zich was, is een extra afspraak dan een idee om wat van je af te praten?

Lise, 1,5 tramadol dan misschien? Dat je 8 uur lekker slaapt? Wat vervelend van je schoonvader, spannend weer hoor.
Hoop masr dat het snel beter gaat.

Hemke, heb je al een operatiedatum?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
GS, ik heb vooral moeite met structuur als ik thuis zit. Als ik Nasr mijn werk ben, word ik geleegd. En op mijn vrije dagen moet ik het huishouden doen of man helpen of mijn moeder helpen. Maar als ik meerdere dagen vrij ben, raak ik ook uit mijn doen.
Ik hoop dat je snel iets hoort over dagbesteding.

Yellow, waardeloos dat de communicatie zo slecht loopt. Het leek er toch eerst op dat het op deze zorgboerderij beter was geregeld?
Extra frustrerend dan.
lientje69 schreef:
04-09-2019 19:24
Nartjie, wat naar dat je het even niet meer weet. Kwam het door de inhoud van het gesprek of de spv-er zelf?
Als het alleen het gesprek op zich was, is een extra afspraak dan een idee om wat van je af te praten?

Lise, 1,5 tramadol dan misschien? Dat je 8 uur lekker slaapt? Wat vervelend van je schoonvader, spannend weer hoor.

Inhoud van gesprek. Ze zei gisteren nog, zal ik je morgen even bellen om te vragen hoe de avond is verlopen en hoe de nacht is gegaan. Ik zei dat ik het wel goed vind. Ze moet nog bellen.
Laat ook maar. Ik heb 9 sept afspraak
Misschien belt ze in de avond nog nartjie. Ik zou het niet netjes vinden als ze helemaal niet belt.
Gelukkig heb je alweer redelijk snel een afspraak.
Mocht ze nou helemaal niet meer bellen, zou ik dat 9 september wel even terugkoppelen naar haar.
Iets beloven en dan ( helemaal) niet doen, kan natuurlijk niet.
Zeker niet als je gesprek zo'n impact heeft gehad.

Dat gezegd hebbende, mijn volgende afspraak bij de psych is pas 8 oktober!
Pfffff.
Nou ja. Ik heb een boek. Daar dan maar mee aan de slag
lientje69 schreef:
04-09-2019 19:58
Misschien belt ze in de avond nog nartjie. Ik zou het niet netjes vinden als ze helemaal niet belt.
Gelukkig heb je alweer redelijk snel een afspraak.
Mocht ze nou helemaal niet meer bellen, zou ik dat 9 september wel even terugkoppelen naar haar.
Iets beloven en dan ( helemaal) niet doen, kan natuurlijk niet.
Zeker niet als je gesprek zo'n impact heeft gehad.

Dat gezegd hebbende, mijn volgende afspraak bij de psych is pas 8 oktober!
Pfffff.
Nou ja. Ik heb een boek. Daar dan maar mee aan de slag
Ze belt nooit in de avond, als dat ooit gebeurt dan bel ik de krant
lientje69 schreef:
04-09-2019 19:24

Heel spannend ja. Maar we zijn nu toch onderweg naar huis
Gele_Suikerspin schreef:
04-09-2019 13:13
Jammer dat je vandaag dan niet naar een leuke dagbesteding kan.

Nog andere plannen?

Hier gaat het mwoah. Te veel spannende zaken op dit moment, en het is weer september. Hoe het toch mogelijk is dat zodra het september is, ik depri word. Al 2 dagen de lichtlamp er weer bij gepakt.

Ik kan sowieso totaal niet tegen seizoensveranderingen. Daarnaast ook hier onduidelijkheid over dagbesteding, mijn begeleider is er mee bezig, want ik kom er zelf niet meer uit. Straks oogarts. Is voor mij ook altijd stressvol. Ik vind alles met ogen ook heel eng.

Verder dus virusje gehad, heb er nog steeds heel licht last van. Ook in de familie speelt wat. Gewoon bij elkaar te veel.

Ook heb ik mijn leven na de zomervakantie (niet dat ik vakantie had) nog niet op orde.

Ik weet niet meer hoe ik mijn structuur eerder had, ik kan niet echt mijn draai vinden. Herkennen jullie dit?

Iedereen is aan het opstarten. Dus echt afspreken zit er ook nog niet in met sommigen.
Mijn ex heeft winterdepressies, hij had heel veel aan de echte lichttherapie in het ziekenhuis. De daglichtlamp thuis hielp wel een beetje maar een weekje elke dag in het ziekenhuis was toch echt beter. Helaas hield ie daar na vier jaar mee op.
Ik was echt met twee verschillende mannen getrouwd hierdoor.
Maar hij zegt er bijna geen last meer van te hebben nu ie vegetarisch is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vegetarisch eet, Suzy ;-))

Ik wilde maar dat dat hielp, trouwens. Apart dat een dieet zoveel goede dingen bij mensen kan doen. Of is hij verder ook gezonder gaan eten? Bij mij werkt het vooral om toch naar buiten te gaan, maar ik heb niet écht een depressie 's winters, voel me wel vervelender. Kan gewoon niet tegen de kou en al dat grijs.

Kwam er net achter dat menstruatie ook een voordeel heeft: de keuken is weer eens schoon :yes: :$

Spannend Lise, van je schoonvader. :redrose:
Later is nu
Vanmorgen naar de bedrijfsarts geweest. Op zich ok gesprek maar op de terugweg in de auto kreeg ik het ineens toch even te kwaad.
Ineens, kwam het keihard binnen dat ik gewoon echt niet meer voor de klas kan. De tranen stroomden uit mijn ogen maar ja, reed daar wel over de honderdweg (moest helemaal naar Oosterwolde). Ik heb momenteel vooral zin in helemaal niets of om gewoon iets in elkaar te meppen ofzo...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, :hug:
Echt nooit meer kans op verbetering?
Zou er nog een mogelijkheid zijn iets van individuele persoonlijke begeleiding te doen van leerlingen?
Is wel anders natuurlijk maar toch.
Ligt nog een beetje in het verlengde.
Jeetje Suzy :hug:

Dreamer, herkenbaar van die menstruatie. Ik heb soms ook een periode dat ik een soort schoonmaakwoede krijg, vlak voordat ik menstrueer :facepalm:
Suzy, kan je je misschien opgeven voor bijles. Of word dat niet meer gegeven.
Kan je toch nog les blijven geven op jou tempo
Veel :hug: :hug: voor iedereen die het nodig heeft.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 12:32
55.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven