Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kwebbeltje91 schreef:
30-07-2019 20:23
Yes, ik heb dat ook.
Beenlengte-verschil kan ook een symptoom zijn van scoliose.
. Echt heel klein. Mijn moeder zei, je zal wel scheef tegen de plaat hebben gestaan. Toen de x Ray werd genomen. Heb dus ook scoliose, maar mijn moeder zegt, dat kan niet, je had vroeger een mooie rechte rug.
Dus ik heb het er maar niet meer over.

Edit, geen beenlengte verschil, maar bekkenscheefstand op rechts.
Ook lichte spondylosis L2-L3. En discopathie. Meer een torsiescoliose.

Maar dit heb ik volgens mij al eens verteld. Staat allemaal in bericht van radioloog
Nartjie, scoliose valt gek genoeg makkelijk over het hoofd te zien voor een leek. Dus dat je moeder het niet zag zegt eigenlijke niks.

Yellow, hoe gaat het met Jimmy?

En hoe gaat het nu met konijn?
Volgens de orthopeed die ik in Nederland had heeft iedereen wel een klein lengteverschil in de benen.
Pas boven een 1 cm kan het problematisch worden. Volgens de orthopeed he.

Hoi en welterusten allemaal :sun: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Morning!

Iedereen wat kunnen slapen?

Konijntje heeft gisteren zelf wat hooi gegeten en wat geraspte wortel. Ook heeft ze vannacht van haar voer gegeten. Kan het maar moeilijk geloven! Wel allemaal weinig en hooi en wortel moest ik haar echt aanbieden.opdringen. Stimuleren dat ze ging eten.
Ze is wel veel sterker. Spartelt meer tegen. Eerder was ze echt slap.

Vandaag overleggen met de dierenarts. Want weet niet hoe nu verder met het dwangvoer, te veel dwangvoer, zit ze misschien te vol om ook daadwerkelijk zelf te gaan eten. Te weinig ook niet goed.

Ik ben ligt optimistisch nu. Maandagavond dacht ik echt, ze gaat dood.

Verder is mijn rug killing, moet haar eten voeren en die houding kan ik niet goed hebben. Al andere houding geprobeerd, maar het moet er gewoon in.

Denk dat ik nu zit in de 'overleving' dat als (laten we het hopen) het straks beter gaat en ze zelf eet ik wel even heel moe ben en pas echt weer kan bijkomen.

Het is net een baby, voeden, plas opruimen, eten aanbiedingen, medicatie en dan alweer tijd voor voeding. Tijd vliegt. Dacht dat ik al meerdere dagen bezig was.

Hoe hebben jullie huisdieren het warme weer doorstaan?
:hello: Tut! Bij jullie ook zo warm geweest?

GS , wat fijn dat het beter gaat met het konijn!
De onze was wat stilletjes( nog wel) maar verder heeft hij het redelijk doorstaan denk ik.

Ik slaap de nachten slecht. Man gooit steeds het raam open en dan komen er muggen. Die slaan hem over maar grijpen mij
Bovendien gaat de wekker hier vroeg, kwart voor 5 al.
Daarna ga ik even proberen door te slapen masr dat lukt niet zo goed nu. In de winter slaap ik zó verder maar ik lijk het wel verleerd

Vandaag dagje werken. Morgen onverwacht rijden voor iemand zonder vervoer naar een ziekenhuis onderin de provincie. En dan vrijdag en zaterdag nog werken.
Druk druk druk
Zal blij zijn als het zaterdagavond is
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 13:21
0.14% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Bij mij werkt 'lavender' goed. Bij toeval ontdekt. Het is een lavendel in olie vorm. Van young living. Gewoon bij de apotheek of Holland barret.

Paar drupjes over al en nergens en ze blijven weg.

Had het gekregen omdat ik slecht sliep, het werkt namelijk ook voor ontspannen de geur.

Het is alleen de vraag of jij en je man zelf tegen de geur kunnen :rofl:
Sommige mensen vinden het erg sterk ruiken en de geur van lavendel vies.
Gele_Suikerspin schreef:
31-07-2019 08:12
Bij mij werkt 'lavender' goed. Bij toeval ontdekt. Het is een lavendel in olie vorm. Van young living. Gewoon bij de apotheek of Holland barret.

Paar drupjes over al en nergens en ze blijven weg.

Had het gekregen omdat ik slecht sliep, het werkt namelijk ook voor ontspannen de geur.

Het is alleen de vraag of jij en je man zelf tegen de geur kunnen :rofl:
Sommige mensen vinden het erg sterk ruiken en de geur van lavendel vies.
Ik ga dit ook eens proberen denk ik.. Ik hoor dat wel vaker, dat mensen er baat bij hebben.

Heb redelijk geslapen.
Goedemorgen

Wij hebben sinds we kunststofkozijnen hebben horren voor het raam. En oh, wat is dat héérlijk. Heel soms nog een mug, maar meestal niet. Wij hebben ook vrijwel altijd het raam open.

Ik slaap dus heerlijk.

De hond heeft het moeilijk, lag gisterenavond vooral te hijgen. Kan ook niet meer op de bank komen, zo sneu. En voorheen, als we hem erop tilden, sprong hij er bij het minste of geringste weer af. Nu niet.
Verder heeft hij een koelmatje en hier thuis (m'n ouders hebben 4 weken op hem gepast) liggen de plavuizen lekker koel.
Later is nu
Goedemorgen,

Wat een rotopmerking van je moeder zeg Kohaku

Bij mij is ook ooit scoliose vastgesteld, en later weer ontkend door andere artsen.

Ik heb goed geslapen, maar ik kan nauwelijks lopen door de zenuwpijn in mijn bil en bovenbeen. Ik ben dus blij dat die MRI morgen is, aangezien ik nu zoveel symptomen heb.
Kwebbeltje91 schreef:
31-07-2019 08:29
Ik ga dit ook eens proberen denk ik.. Ik hoor dat wel vaker, dat mensen er baat bij hebben.

Heb redelijk geslapen.
Ik douche ook 's avonds weleens met lavendel douche gel, van palmolive bv maar volgens mij hebben meer merken dit wel.

Ik word van lavendel inderdaad wel doezelig/meer ontspannen.
Die zenuwpijn is zo vreselijk rot Lise. De ene keer heb ik daar meer last van dan de andere keer en soms heb ik echt hele goede weken.
Ik slik overigens een lichte dosis AD. Heb ooit geprobeerd te stoppen maar merkte echt verschil. Mijn been begon ook weer te slepen en lag veel plat om m’n lijf rust te gunnen.

Ook hier is het warm geweest. Gelukkig springen wij zo het zwembad in en hebben overal airco.
Nu is het nog zo’n 30-32 gr.
JustcallmeTuT schreef:
31-07-2019 09:11
Die zenuwpijn is zo vreselijk rot Lise. De ene keer heb ik daar meer last van dan de andere keer en soms heb ik echt hele goede weken.
Ik slik overigens een lichte dosis AD. Heb ooit geprobeerd te stoppen maar merkte echt verschil. Mijn been begon ook weer te slepen en lag veel plat om m’n lijf rust te gunnen.

Ook hier is het warm geweest. Gelukkig springen wij zo het zwembad in en hebben overal airco.
Nu is het nog zo’n 30-32 gr.
Ja, precies. Je omschrijft het zoals ik het ook voel.
Ik heb dan alleen geen antidepressiva, maar moet het doen met tramadol en meloxicam. Ik zou overigens nu graag wat oxycodon willen hebben maar ik gok dat de huisarts daar niet in mee gaat.

Ik moet morgen alleen naar het ziekenhuis, man kan niet mee. Daar zie ik nu wel tegenop eigenlijk.
Ik sliep echt pas om half 2 :( En dan ga je op tijd naar je bed.

Vandaag fysio, Mia bezoeken en kapper (komt thuis hier dus dat is wel fijn).
Eindelijk die bos op m'n hoofd een beetje temmen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Getver het regent, dat hoeft van mij dan ook weer niet.
Ik voel me de hele week echt al zo'n poppetje, waar je zo op de onderkant moet duwen en dan zakt ie in elkaar.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Gisteren begon het ff lekker te plenzen dus alles open gegooid. Helaas vonden 100 muggen dit ook leuk... hele avond bezig geweest.
Thuis heb ik ook overal horren behalve in de voordeur. Ook voor de dakramen heb ik horren gemaakt. Tsja, met een muggenallergie moet je wel.
En verder heb ik een flinke fles deet.

Helaas, na de lumbaal ging het best goed met mijn hoofd maar na de weersomslag is het weer helemaal mis.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De fysio van de reva constateerde overigens hier ook een lichte torsie in de wervelkolom. Vraag me dan af of het door de scheve heupstand veroorzaakt wordt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De neurologe heeft nu al een brief gestuurd naar mijn huisarts. Daarin staat dat ik nog werk :facepalm:
Er staan wel meer kleine foutjes in en conclusies van testjes die ze onvolledig heeft uitgevoerd of waarbij ze niet naar dingen gevraagd. heeft, maar zelf heeft aangenomen dat iets geen pijn deed.
Lise ik vind het zo ongelooflijk klote voor je dat dit allemaal zo moeizaam en oneerlijk gaat :hug:
Kohaku schreef:
31-07-2019 11:34
Lise ik vind het zo ongelooflijk klote voor je dat dit allemaal zo moeizaam en oneerlijk gaat :hug:
Ik ben blij dat de huisarts die brieven toch niet leest.

Verder, dank je wel :heart:

Misschien ben ik zelf wel veel te kritisch en lees ik teveel dingen die ik weliswaar mag lezen, maar niet aan mij gericht zijn.
Doro75 schreef:
30-07-2019 22:43
Nartjie, scoliose valt gek genoeg makkelijk over het hoofd te zien voor een leek. Dus dat je moeder het niet zag zegt eigenlijke niks.

Yellow, hoe gaat het met Jimmy?

En hoe gaat het nu met konijn?

Doro, ik had hun het rapport laten lezen van de radioloog.
Ik lag in bed toen het nogal hard begon te regenen. Zonder nadenken naar beneden gestormd om de deur dicht te doen en dat had ik dus beter niet kunnen doen.
Iemand nog wat morfine over? :facepalm:
Ach Lise

Met al die zaken, die verkeerde veronderstellingen, hoop ik dat je gewoon ergens een klacht in kunt dienen en dat je eens gehoord wordt. Wat een toestand. Je zou bijna een dossier naar Radar ofzo sturen. Dit is toch van de zotte?
Later is nu
Dreamer schreef:
31-07-2019 13:33
Ach Lise

Met al die zaken, die verkeerde veronderstellingen, hoop ik dat je gewoon ergens een klacht in kunt dienen en dat je eens gehoord wordt. Wat een toestand. Je zou bijna een dossier naar Radar ofzo sturen. Dit is toch van de zotte?
Laten we maar hopen dat de mri aanleiding geeft tot een contra-indicatie.

Inmiddels is de pijn zo erg dat omdraaien in bed nauwelijks meer lukt.
Ik snap niet dat jullie zomaar sterke pijnstillers krijgen. Ik moet het doen met paracetamol. En als ik geluk heb en de huisarts is in een goede bui mag ik 15 stuks oxycodon hebben. Maar dat is echt met gods gratie. En zeker geen herhaalrecepten of chronisch gebruik. .
Misschien toch geen echt pijn patiënt. Want huisarts doet er niks meer mee.
Ik krijg dan weer geen morfine nartjie. En je bent wel een pijnpatiënt, dat is niet gekoppeld aan het beleid van je huisarts he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven