Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Wij zijn weer thuis. Morgen spannend wat er uit de onderzoeken komt en hoe het verder gaat.

Voor nu gesloopt.

Morgenochtend afspraak met het UWV. Ook spannend.

Het is een beetje veel allemaal nu
Alle reacties Link kopieren
:hug: Lise

Wat zouden jullie doen? Chiropractie zet tot nu toe niet echt zoden aan de dijk lijkt het (of is het te vroeg om die conclusie te trekken?). Volgens de chiropractor zou ik nu langer geen last moeten hebben dan de vorige keer, maar ik vrees dat de vorige keer toeval was dat ik minder pijn had. Doorzetten? En hoe lang dan? Ik vind het best wel duur dus ik weet het even niet zo goed.

Ik had rijles even op pauze gezet omdat het niet allebei tegelijk lukt, financieel, maar ik heb volgende week als het goed is weer rijles. Vandaag was de ergo er namelijk ivm pijn aan mijn voet tijdens het rijden. Ik heb een foot-up te leen gekregen die ik tijdens de les moet proberen, dus moet ik wel snel een les plannen.
Drackie, mijn huisarts zegt bij alles sowieso, dat het goed moet voelen en je er in moet geloven. Dit klinkt zweveriger als dat zij het bedoelt.

Maar als iemand erg twijfeld aan een medicijn of behandeling dan heeft het sowieso minder baat.

Het komt over alsof je te erg twijfeld. Anders het voor nu even stop zetten? En eerst wat meer informatie verzamelen?

Is het een idee om morgen telefonisch te overleggen net je huisarts? De mijne vraag ik ook altijd wel advies over meer alternatieve behandelingen. En de mijne weet can sommigen ook wel wat af.

Ik had even gegoogled voor je en er zijn daadwerkelijk wel huisartsen die door verwijzingen naar een chiropractor en er het 1 en ander van af weten.

Ook weet de huisarts wellicht of dit een betrouwbare behandelaar is.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor huisarts je hebt. Maar ik ging bv eft doen. En heb eerst gecheckt bij mijn huisarts of dit verstandig was en of dit niet iets oplichters was. En ze bleek het gewoon te kennen. (eft is een andere vorm van emdr)

Ik zou dus het tijdelijk stop zetten. Overleggen met de huisarts.
En als het niet goed voelt sowieso stoppen.
Drackie; Kan het ook zijn dat door de behandeling klachten eerst erger worden?

Ik heb bij bepaalde klachten na de fysio eerst veel ergere pijn. En daarna hersteld het pas. Geen idee of dit bij de behandeling van een chiropractor ook zo kan zijn.

Als je het kraken erg spannend vind, kan je ook pijn hebben van de verkrampte houding? Dit kan ook onbewust zijn, dat he veel spieren aan spant van de spanning, dit kan heel pijnlijk zijn.. Maaar eigenlijk zou de behandelaar daar wel op moeten letten.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 05-09-2019 09:47
39.75% gewijzigd
Ik heb echt geen idee, Suikerspin, maar ik zou inderdaad met iemand overleggen.

Goedemorgen :sun:

Zo weer aan het werk. Ik zit ook al weken/maanden een afspraak met de huisarts uit te stellen, maar ik moet het toch maar eens gaan doen, geloof ik.

Fijne dag iedereen.
Later is nu
Vijfdubbele afspraak Dreamer? :proud:
Ik herken dat uitstel nl.
Op een gegeven moment ga je heen voor het ergste ding en zeg Je, o ja, ik heb ook nog.....
En...
En.....
En o ja, híer heb ik óók nog last van. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
04-09-2019 21:23
Suzy, :hug:
Echt nooit meer kans op verbetering?
Zou er nog een mogelijkheid zijn iets van individuele persoonlijke begeleiding te doen van leerlingen?
Is wel anders natuurlijk maar toch.
Ligt nog een beetje in het verlengde.
Dat zou wel kunnen maar daar lijkt het voorlopig niet op. De neuroloog had al gezegd eerder hoor dat ik er rekening mee moest houden dat het wel minder kan worden maar niet over gaat. Ik zit alleen dicht tegen de twee jaarskeuring aan (ja, nog een half jaar maar daarin valt niet heel veel anders te verwachten qua hoofdpijn). De neuroloog verandert voorlopig ook niets aan de medicatie omdat het een diffuus beeld geeft nu met de reva.
De leerlingbegeleiding is zeker een optie, maar voorlopig zit werken er helemaal niet in. Ik kan vaak mijn eigen kinderen niet eens om mij heen verdragen, laat staan andere mensen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik sliep zó onwijs lekker.
En toen werd ik om 4 uur wakker van kramp in mijn kuit.
Daarna alleen nog maar gedroomd en héél veel gehuild in mijn droom weer.
Iedereen wilde me troosten en helpen maar ik wou alleen maar met rust gelaten worden.
Mooie symbolische droom weer, ik had op een gegeven moment al mijn kleren uit( kwetsbaar opstellen dus), er waren heel veel mensen in een soort crematorium die mij niet snapten( ik huilde zo om mijn overleden vader, daar heb ik nooit om gehuild= dus niet verwerkt en onbegrepen voelen door iedereen is dus de andere symboliek)
Toen ben ik gaan lopen door allerlei straten naar de auto en zakte weer ergens op een bankje huilend in elkaar want ik kon de auto niet vinden( de weg kwijt zijn dus, goede richting niet kunnen vinden) en was mijn gezin er opeens die me wilde helpen waarbij man op een gegeven moment zei : bekijk het maar ik ga naar huis( wéér dat onbegrip en in de steek gelaten voelen) en ik de rest ook wegstuurde( alles alleen willen doen)

Heel bijzonder dat je dus in dromen zoveel helderder alles ziet blijkbaar.
Waarschijnlijk probeert mijn hoofd me iets te vertellen. :@@: heb er wel hoofdpijn van gekregen. En ik werd redelijk opgelucht wakker maar voel me nu toch wat down en verdrietig.
Denk dat nu ik het opschrijf zo, het pas echt goed binnen komt.
Heel rot Suzy. Vooral dat besef dat je ( nooit?) meer kunt wat je wilt is zo heftig he? :hug:

Lise succes bij het UWV! Ben benieuwd wat ze nu zeggen/ doen.

Ik ben overigens héél langzaam wel meer verbeterd in de jaren.
10 jaar terug werkte ik 10 uur met moeite, nu 17 En ik heb dus plannen naar 24 te gaan. Maar mijn herseninfarct is nu 30 jaar terug bijna, op een gegeven moment vind je een (wankele) balans
Goedemorgen,

Dank je wel Lientje, gelukkig is het telefonisch.

Schoonvader heeft een goede nacht gehad. Hij moet nu nog twee liter laxeermiddel wegwerken en dan wachten tot hij aan de buurt is voor het darmonderzoek. En dan in spanning over de uitslag en het vervolg.

Sorry als ik teveel over mezelf praat/klaag, maar ik moet het even van me afschrijven.
Lientje, ik denk dat het onderbewustzijn jou nu duidelijk wil maken hoe het nu met je is,met gevoel, de pijn en het verdriet.
Emmer is vol en stroomt over.
Drakey overleg met de HA, je bent niet helemaal overtuigd of de kraker jou helpt, misschien is Manuel therapie iets voor jou, gaat een minder hardhandig toe en met meer beleid.
Ilse,succes bij het UWV strakjes,
Dreamer ,even doorpakken en afspraak maken, valt niet mee.
Ik ben ook vahet uitstellen en het gaat wel weer over.
lientje69 schreef:
05-09-2019 07:16
Vijfdubbele afspraak Dreamer? :proud:
Ik herken dat uitstel nl.
Op een gegeven moment ga je heen voor het ergste ding en zeg Je, o ja, ik heb ook nog.....
En...
En.....
En o ja, híer heb ik óók nog last van. :rofl:

ehm.. ja, zoiets :-$
Later is nu
suzyqfive schreef:
05-09-2019 07:37
Dat zou wel kunnen maar daar lijkt het voorlopig niet op. De neuroloog had al gezegd eerder hoor dat ik er rekening mee moest houden dat het wel minder kan worden maar niet over gaat. Ik zit alleen dicht tegen de twee jaarskeuring aan (ja, nog een half jaar maar daarin valt niet heel veel anders te verwachten qua hoofdpijn). De neuroloog verandert voorlopig ook niets aan de medicatie omdat het een diffuus beeld geeft nu met de reva.
De leerlingbegeleiding is zeker een optie, maar voorlopig zit werken er helemaal niet in. Ik kan vaak mijn eigen kinderen niet eens om mij heen verdragen, laat staan andere mensen.

Oh wat een moeilijke stap :hug:
Je hebt wat dat betreft ook een lastig beroep, denk ik. Ik heb me ooit om willen laten scholen (heb vroeger ook lerarenopleiding gedaan) maar toen ik vaker migraine kreeg, was ik blij dat ik die stap niet genomen had.
Later is nu
Intense droom, Lientje! :redrose:
Ik weet m'n droom van vannacht niet meer, maar kon niet op m'n zij liggen, door een zere schouder. Juist natuurlijk weer die zij waar ik het beste op slaap. Kreeg wel een beetje een 'nou dat weer' gevoel.

Afspraak is gemaakt :yes: Assistent "dus u heeft sinds een paar dagen last van.." eh.. nou.. nee, paar máánden.. "oh"

Toch succes Lise, met UWV en ook met je schoonvader. :rose:
Later is nu
Altijd zo bijzonder dat ze denken dat alle mensen na een paar dagen al bellen met een klacht. Op een gegeven moment moeten zij toch ook weten dat er types zijn die weken maanden doorlopen met een klacht.
Anderhalf uur later nog geen telefoon gehad van het UWV :frusty:
Haai! Hier aan het voorbereiden op tripje naar de dierenarts. Lekker even knuffelen en spelen met Mia, om 11 uur moeten we er zijn.

Heb heel diep geslapen vannacht, voel me nu een beetje brak.

Is het trouwens mogelijk om hier te zetten als iemand bijna jarig is, ik mis de DM's nogal snel ;)
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lise1985 schreef:
05-09-2019 09:58
Anderhalf uur later nog geen telefoon gehad van het UWV :frusty:
UVW gaat toch pas om 9.00 open. Hier tenminste wel. Dus nog niet zo raar dat je niet bent gebeld.
OF is er een tijd afgesproken
nartjie schreef:
05-09-2019 10:03
UVW gaat toch pas om 9.00 open. Hier tenminste wel. Dus nog niet zo raar dat je niet bent gebeld.
OF is er een tijd afgesproken
Ja, half negen. Vandaar.
Bel dan zelf even. Ben je ze voor
nartjie schreef:
05-09-2019 10:33
Bel dan zelf even. Ben je ze voor
Ik zie nu in het systeem staan na half negen. Rekbaar begrip dus.
Hopelijk heb je inmiddels telefoon gehad Lise.
Kwebbeltje91 schreef:
05-09-2019 11:56
Hopelijk heb je inmiddels telefoon gehad Lise.
Nope, nog steeds niks.
Ik ga eind van de middag zelf wel even bellen. Echt belachelijk dit.
:hug: Lientje

Drackie, ik ben bij zowel een chiropractor als bij een osteopaat geweest en bij de laatste had ik sneller en betere resultaten.
Dit is echt mijn dag niet vrees ik. Twee sterfgevallen in mijn omgeving waarvan een 15 jarig meisje. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven