Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Mijn pijn zit tussen mijn oren :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn migraine zit wel tussen mijn oren...
Gisteravond in Topdokters ging het ook over chronische pijn. Wel boeiend. Die arts geeft ook echt zelf aan hoe lastig zijn vakgebied is, voor artsen en voor patiënten.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
22-08-2019 13:04
Hehe, ik stond ook mijn benen, bikinilijn en oksels te bekijken vanmorgen en besloot toch maar een lange broek en T-shirt aan te doen :rofl: geen energie voor vandaag.
Herkenbaar! En het wordt mooi weer, dus ik zal energie moeten reserveren om de boel kort te wieken :rofl:

Ik wax mijn benen. Dan hoef ik het maar 1x in de 4 weken te doen. Heb dan na 2 weken al wel weer beginende haartjes hoor. Maar door 't waxen zijn ze zachter en lichter. Dus daar durf ik meestal nog wel even mee te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer de benen, daar moeten de haartjes een bepaalde lengte voor hebben. Helaas slaat m'n nieuwe apparaat veel haartjes over, maar goed, het meeste is dan in elk geval weg.
Vaak laat ik ze ook gewoon zitten, maarja.. m'n zus.. :|
Erg he :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag zelfs even naar een verjaardag geweest! :cheer2: zelfs na het hele konijn drama.

Er lijkt daadwerkelijk eens vooruitgang te zitten in mijn energie en herstel. Ben straks 4 jaar ziek. Er was wel inimini verbetering maar dan moest je echt super positief er naar kijken.

Ik durf er nog niet goed op te hopen. En het herstel tot nu voorspeld ook steeds dalen. Maar dit geeft in ieder geval iets hoop.
De jurist nog even gesproken. Die was aangenaam verrast over het uwv :rofl:
Gezien de verergering van mijn hernia ziet hij nu weer mogelijkheden dus hij gaat opnieuw wat dingen uitzoeken. Ik ben wel blij met hem!

Nu zo de huisarts bellen voor ophoging van mijn pijnmedicatie.
Alle reacties Link kopieren
GS heb even gemist wat er met konijn is. Is hij weer ziek geworden?

Rammetje, fijn dat het jouw hielp hoor. Maar het stukje: neem jij je verantwoordelijkheid?, schiet bij mij ook verkeerd. Dat lijkt op een regelrechte reclamecommercial.
Bij mij zit de pijn zeker tussen mijn oren. ( ook in mijn rechterkant van mijn lijf overigens maar dat terzijde)
Maar goed, ik heb dan ook een herseninfarct gehad.
Dus Ja, dat zit best wel tussen mijn oren . Helaas.
lientje69 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:51
0.77% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Na het ophangen van mijn eerste was vanmorgen om 7 uur, bed afhalen, afwasmachine legen, dieren verzorgen en dochter wegbrengen en de tweede was aanzetten en benen ontharen, zei mijn lichaam om half 8, je lepels zijn op.
Dus ben ik eerst maar lekker op de bank gaan liggen slapen. :zzz:

Toen koffie om half 10, dochter gehaald, naar moeder om boodschappen en voor man naar de bouwmarkt.
Nu weer even zitten voor ik de was eraf haal en de bedden opmaak.
Ik snap niet waarom ik zo moe ben steeds. Misschien moet ik dat eens holografisch, o nee, holistisch, laten onderzoeken.
Als ik de tijd en energie heb gevonden om uit te zoeken wat dat inhoudt. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-08-2019 13:50
Na het ophangen van mijn eerste was vanmorgen om 7 uur, bed afhalen, afwasmachine legen, dieren verzorgen en dochter wegbrengen en de tweede was aanzetten en benen ontharen, zei mijn lichaam om half 8, je lepels zijn op.
Dus ben ik eerst maar lekker op de bank gaan liggen slapen. :zzz:

Toen koffie om half 10, dochter gehaald, naar moeder om boodschappen en voor man naar de bouwmarkt.
Nu weer even zitten voor ik de was eraf haal en de bedden opmaak.
Ik snap niet waarom ik zo moe ben steeds. Misschien moet ik dat eens holografisch, o nee, holistisch, laten onderzoeken.
Als ik de tijd en energie heb gevonden om uit te zoeken wat dat inhoudt. :proud:
Nee, konijn doet weer normaal. Maar van zoiets moest ik eerder mega lang herstellen. Eerder kon ik dan niet nu al weer naar een verjaardag. :)

Haha, ik ben wel benieuwd of jou activiteiten ook bij de psych te sprake komen. Je hebt zo'n groot hard voor iedereen. Maar waarom jij steeds moet wassen en mensen naar hun werk met brengen is mij een raadsel. Als je er echt energie van krijgt, oké. Maar anders gun ik jou meer rust meer tijd om dingen te doen die jij leuk vind.

Maar was hoort ook bij het leven. Als ik alles benoem qua huishouden wat ik gisteren heb gedaan. Is ook veel. Wel in delen gedaan natuurlijk. Maar vaatwasser uitgepakt, 2 wassen gedaan, was opgevouwen en gestofzogen en nog wat opgeruimd. En volgens mij nog medicatie opgehaald. Of dat was een dag eerder, geloof ik. Voor mij. Doen is dat echt al weer heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Holistisch is dat er gekeken wordt naar je héle lichaam en niet alleen waar het zeer doet. Zoals bij acupunctuur, dat je spelden krijgt bovenin je rug, tegen pijn in je knieën (oid)
Op zich ben ik er wel voor dat er verder gekeken wordt, maar het is niet altijd een oplossing, helaas.

Nartjie, hoe kwam je zo misselijk. Je moet wel eten, toch?
Later is nu
Dreamer schreef:
22-08-2019 14:08
Holistisch is dat er gekeken wordt naar je héle lichaam en niet alleen waar het zeer doet. Zoals bij acupunctuur, dat je spelden krijgt bovenin je rug, tegen pijn in je knieën (oid)
Op zich ben ik er wel voor dat er verder gekeken wordt, maar het is niet altijd een oplossing, helaas.

Nartjie, hoe kwam je zo misselijk. Je moet wel eten, toch?
Geen flauw idee, blds was goed. Maar nu niet meer misselijk. Heb net een bakje garnalen met cocktail saus gegeten. De Plus heeft tapas in aanbieding. 3 voor 5 euro. Er waren veel bakjes met garnalen met cocktail saus, dus even alles mee genomen. Vis hoef ik niet te bolussen. Heb ook bakjes met blokjes kaas, hoef ik ook niet te bolussen. Want geen koolhydraten.
lientje69 schreef:
22-08-2019 13:50
Na het ophangen van mijn eerste was vanmorgen om 7 uur, bed afhalen, afwasmachine legen, dieren verzorgen en dochter wegbrengen en de tweede was aanzetten en benen ontharen, zei mijn lichaam om half 8, je lepels zijn op.
Dus ben ik eerst maar lekker op de bank gaan liggen slapen. :zzz:

Toen koffie om half 10, dochter gehaald, naar moeder om boodschappen en voor man naar de bouwmarkt.
Nu weer even zitten voor ik de was eraf haal en de bedden opmaak.
Ik snap niet waarom ik zo moe ben steeds. Misschien moet ik dat eens holografisch, o nee, holistisch, laten onderzoeken.
Als ik de tijd en energie heb gevonden om uit te zoeken wat dat inhoudt. :proud:
‘Verdien’ je ook weer lepels met extra rust?
Doktersassistente gebeld, ze gaat overleggen met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ja soms krijg je van pijn in je knie en weer pijn in je rug. Of andersom. Dat is een beetje oorzaak- gevolg. Maar als je de oorzaak niet kunt wegnemen of herstellen, zoals bij mijn herseninfarct, heeft zoiets weinig zin. Enige wat dan overblijft is symptoombestrijding nasr mijn idee.

GS , het huishouden is ook veel werk. En terugkerend. Gelukkig dat het nog goed gaat met konijn.
Ik denk dat we bij de psycholoog ook verder gaan kijken naar waarom ik zoveel doe voor anderen. Ik weet de oorzaak wel hoor, het is dat ik zo graag aardig gevonden wil worden. Slecht zelfbeeld denk.
Dat is ook de reden dat ik daar loop nu.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
22-08-2019 14:23
Ja soms krijg je van pijn in je knie en weer pijn in je rug. Of andersom. Dat is een beetje oorzaak- gevolg. Maar als je de oorzaak niet kunt wegnemen of herstellen, zoals bij mijn herseninfarct, heeft zoiets weinig zin. Enige wat dan overblijft is symptoombestrijding nasr mijn idee.
Zo mee eens!
Uitkering is ook binnen, gelijk beltegoed op telefoon en gelijk gebeld naar instantie gebeld om te vragen of vervangende spv'er wel werkt deze week, heb nog steeds niets gehoord. Er was voor morgen nog wel plek. Ik zei, nou laat maar, maandag is mijn eigen spv'er er weer, ik hou het nog wel vol tot maandag. Dan heb ik een telefonisch afspraak.
Ook mijn dossier is niet bijgewerkt. Het gesprek van vorige week is nog niet bijgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-08-2019 14:23
Ja soms krijg je van pijn in je knie en weer pijn in je rug. Of andersom. Dat is een beetje oorzaak- gevolg. Maar als je de oorzaak niet kunt wegnemen of herstellen, zoals bij mijn herseninfarct, heeft zoiets weinig zin. Enige wat dan overblijft is symptoombestrijding nasr mijn idee.

GS , het huishouden is ook veel werk. En terugkerend. Gelukkig dat het nog goed gaat met konijn.
Ik denk dat we bij de psycholoog ook verder gaan kijken naar waarom ik zoveel doe voor anderen. Ik weet de oorzaak wel hoor, het is dat ik zo graag aardig gevonden wil worden. Slecht zelfbeeld denk.
Dat is ook de reden dat ik daar loop nu.
komt ook nog van de opvoeding, denk ik?
Daar kan juist zo'n therapie veel mee. De opmerking "maar waarom moet jij dat doen dan?" staat me nog helder voor de geest. (met de ene keer nadruk op moet en de andere keer nadruk op JIJ)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb er maar weer drugs in gegooid hier. Nek word steeds erger.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Oh ja, ik moet ook eens nodig mijn benen gaan scheren :facepalm:
Ik help zaterdag mee met een verhuizing en aangezien het dan lekker tropisch wordt, wil ik niet in een lange broek gaan helpen :biggrin: Ik heb familielid wel gewaarschuwd, zet maar een zonnebril op want ik heb echt melkflessen.

Ik heb besloten om niet meer na een volle werkdag te gaan sporten. Normaal heb ik de woensdagmiddag vrij, maar heb in de zomervakantie extra bijgesprongen. Ik was weer iets te enthousiast. :facepalm: Maargoed, vanaf volgende week ben ik de woensdagmiddag weer lekker vrij. Is toch wel fijn hoor. Ik ga dus voortaan de woensdagmiddag weer sporten. Ik heb er nu echt geen energie meer voor. Het weekend ook helpen met de verhuizing dus voor vandaag heb ik genoeg gedaan.

En ik heb ook besloten om geen cursus meer te gaan volgen. Ik denk dat ik de stof wel aankan, maar het komt nu nog gewoon te vroeg. Ik zit nu net lekker in het ritme van mijn werk en dat wil ik graag zo houden. Ik wil straks niet weer overspannen thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Super knap dat je de stap naar de psycholoog hebt genomen! Niet dat je niet nu al goed bent. Zo voelde ik het soms. Ben ik nu nog niet klaar, prima, af. Als of je niet goed bent als je bent en 'gemaakt' moet worden. Slaat nergens op.. Maar voelde soms wel zo. Werkte zo hard aan mezelf en het leek. Nooit klaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
22-08-2019 13:29
Herkenbaar! En het wordt mooi weer, dus ik zal energie moeten reserveren om de boel kort te wieken :rofl:

Ik wax mijn benen. Dan hoef ik het maar 1x in de 4 weken te doen. Heb dan na 2 weken al wel weer beginende haartjes hoor. Maar door 't waxen zijn ze zachter en lichter. Dus daar durf ik meestal nog wel even mee te lopen.
Benen doe ik met de epilady maar die ligt bij mijn vriend. De rest met crème want anders krijg ik bultjes. Dat is net zo min charmant :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-08-2019 13:43
De jurist nog even gesproken. Die was aangenaam verrast over het uwv :rofl:
Gezien de verergering van mijn hernia ziet hij nu weer mogelijkheden dus hij gaat opnieuw wat dingen uitzoeken. Ik ben wel blij met hem!

Nu zo de huisarts bellen voor ophoging van mijn pijnmedicatie.
Klinkt goed. Ben benieuwd wat ie van plan is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-08-2019 14:08
Holistisch is dat er gekeken wordt naar je héle lichaam en niet alleen waar het zeer doet. Zoals bij acupunctuur, dat je spelden krijgt bovenin je rug, tegen pijn in je knieën (oid)
Op zich ben ik er wel voor dat er verder gekeken wordt, maar het is niet altijd een oplossing, helaas.

Nartjie, hoe kwam je zo misselijk. Je moet wel eten, toch?
Mja, maar bij de reva kijken ze ook vanuit de hersenprocessen maar dat is gewoon biologisch, daar hoeft geen sausje overheen zegmaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alles maar erg inspannend momenteel. De hele reva. En het helpen bij de spijkerweek was ook te. Voel me zo emotioneel. Vind het ook lastig om de hele dag maar bij te houden (opdracht deze week) hoe je je voelt bij de dingen die je doet. Of je pijn hebt, moe bent enz. Moet eigenlijk de hele dag met zo’n papier op zak lopen. En ik moet eigenlijk van alles nog doen maar heb er zo geen energie voor nu. Ben maar de tuin ingekropen met een boek...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven