Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kohaku schreef:
22-08-2019 20:11
Oh ik kan trouwens echt zo giftig worden van dit soort mensen..
In het echte leven zijn er al te veel mensen die pijn op de persoon zelf steken (of 'heb je dit al geprobeerd?' zeggen met alle goede bedoelingen)maar het komt er steeds op neer dat mensen denken dat je iets te zeggen hebt over de pijn. Dat het je eigen schuld of fout is dat het nog niet weg is.

Het tegenovergestelde is vaak waar, en dan kan ik mensen als Rammetje echt niet bij hebben.
Eens!
Ik reageer ook even niet op rammetje.
Vind het niet leuk dat onze pijnen en van alles nog wat in twijfel word getrokken. Gatver. Nee even niet
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik weet dat ik er ook zit juist voor deze slechte dagen maar dit is dus een van mijn grootste leerpunten. Grenzen voelen, en er ook naar handelen. Ik heb dus net heel eigenwijs toch een uur staan strijken. Maar...de was is wel klaar nu en dat voelt dan wel weer goed ondanks de enorme pijn.

Nog 1 dagje werken morgen en dan weekend. Helaas wel een druk weekend maar dat zien we dan wel weer.
"After all this time?" "Always."
Disclaimer: vermoeidheid laat de onzin goed loskomen.

Rammetje verdient jullie energie niet schatten. Ze schrijft dat wat men schrijft een hoop over de persoon zelf zegt.

Laten we stoppen met onszelf verdedigen en haar even analyseren. Ze komt hier binnen, zegt dat ze een voormalig pijnpatiënt is en dat ze een oplossing heeft.

Nouja dan krijg je deze opties:

Kei tof! Ze is niet op het geld uit maar komt gewoon haar persoonlijke verhaal delen.

Ahja kwakzalverke die hoopt op wat stumperds die erin trappen.

Maar er komt geen persoonlijk verhaal nee, ze kent ons allemaal al en wijst met dat vingerke. Ik stem op kwakzalver. Daar heeft tegen praten niezoveel zin he.

Ik ben trouwens mijn hersens kapot aan het hyperventileren denk ik? Liep net de tuin in en mijn fiets stond van het slot in het deel zonder poort. :O
Scherpe analyse yellow
Alle reacties Link kopieren
Zou je dan niet lekker gaan slapen Yellow? Klinkt alsof je moe bent, hyperen is niet fijn :hug:

Idd, wat je zegt, maar ik kan het dan ook niet laten om wel iets te reageren.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
22-08-2019 21:01
Zou je dan niet lekker gaan slapen Yellow? Klinkt alsof je moe bent, hyperen is niet fijn :hug:

Idd, wat je zegt, maar ik kan het dan ook niet laten om wel iets te reageren.
Ik oefen al heel lang op deze manier van denken met mijn maatschappelijk werkster.

Ik slaap helaas niet zonder medicatie. :nut: Dus ik begin nu gewoon te stuiteren als een zot. als ik ze nu zou nemen dan word ik morgen heel vroeg wakker en dan heb ik aan t eind van de dag weer t zelfde. :hyper: Maar ik voel me niet vervelend ofzo. Want ik heb wel echt veel gedaan de laatste dagen maar ik ben gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik ben het met je eens hoor Yellow
Ik stem ook voor kwakzalver. Een vaag verhaal over " ik had ook allerlei klachten( Ja, deel dan écht je verhaal?? Dan kom je geloofwaardiger over) en durf jij je verantwoordelijkheid te nemen?( welke dan??? Ik doe elke dag niks anders. Neem al mijn verantwoordelijkheden heel serieus hoor)
En op onderzoek uit te gaan? Ik heb, zoals ik al schreef, genoeg onderzocht . Heeft bakken geld gekost en relatief weinig gebracht.
Op de cbd olie na dan.
:sick: ik moet het naast me neer leggen maar maak me de hele dag al kwaad om dat " je verantwoordelijkheid nemen"
Stoom uit mijn oren inmiddels. Zucht. :thunder:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook morgen werken. Wordt weer een lange dag.

Vroeg jij zeker Lise, of je nog lepels terug kunt verdienen met een paar uur rust/ slaap overdag?
Ik vond er nog enkele daarna Ja! :yes:
Maar of het echt slim is?
Ik moet nu eigenlijk mijn bed in maar ben niet moe en voel me uitermate gestresst.
Ga maar even proberen te mindfullnessen ( is dat een woord?), misschien helpt het nog wat.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mijn lepels zijn al op. En heb ik niet eens gek gedaan vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Voelt de laatste tijd alsof mijn lepels van plastic zijn, zelfs als ik ze maar een beetje gebruik knakt er al 1.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Op de 1 of andere manier komt het bij mij helemaal niet binnen. Zo afgestompt en teleurgesteld al in de mensheid op dit vlak. Waarschijnlijk ook mijn medicatie die hier bij helpt en mij beschermt. Ook ken ik diegene helemaal niet, dus een mening boeit mij dan niet zoveel. Ik voel mij ook heel dom want ik begreep haar geneens goed wat ze nu eigenlijk bedoelde te zeggen :facepalm:

Ik was wel bang dat ik soms ook zo over kom als haar. Ik ben wel iemand die soms eerlijk deelt wat ik bij iemand ervaar. Als iemand veel van zichzelf vraagt of erg somber over komt bijvoorbeeld. Maar altijd uit bezorgdheid. En ik deel soms wel tips. Maar niet zo van, dit werkt absoluut. Bij iedereen werkt weer wat anders om het leven (iets) aangenamer te maken.

En volgens mij weten wij allemaal dat je artsen alles voor moet kauwen. Omdat ze 9 van de 10x zelf verbanden niet zien of niet breed genoeg kijken (door zoeken)

Ik noem het altijd mijn eigen bedrijf, mijn ziek zijn. Ik moet iedereen aansturen, achter de kont aan zitten, hele zorg administratie, fouten van 'professionals' opvangen etc.
Alle reacties Link kopieren
Haaai lieffies :bigkiss:
Ik had een verjaardag en had wijn.Gesjellig. Heb ook de hele avond al wat pijn op de borst, maar wilde geen astmamedicijn gebruiken, want daar word ik zo wakker van. Kijken of ik het weg kan positiveren :rofl:

En ja, ik weet het, niet reageren, maar iets met zeer been en daar tegenaan schoppen. :whistle: Wel knap gedacht van je, Yellow.

Nu dus maar naar bed. Morgen gelijk vanuit het werk richting zus en daar ook slapen. Zondag weer rustige dag.
Later is nu
Nog één reactie op Rammetje. Ik stel voor dat we bij toerbeurt elke dag met een moker heel hard op haar teen gaan slaan. Elke dag dezelfde teen. Elke dag weer. Dan kan zij voordoen hoe je die pijn met ‘je verantwoordelijkheid pakken’ succesvol te lijf gaat.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik kan niet slapen, dus nu met thee en een beetje fruit op de bank.
Erg veel automutilatie drang, maar ipv er aan toe te geven, heb ik met een viltstift op mijn armen getekend.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik kan ook niet slapen.

Heel goed van je Kohaku dat je de viltstift pakt. :hug: ik ben trots op je.

Hopelijk kun je zo wel slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Moyrie! :heart:
Hopelijk kan jij ook snel in slaap komen!


Ik hoop trouwens dat jullie het niet vervelend vinden dat ik redelijk veel post over mijn mentale shit. Ik wil daar niet het topic mee vullen, maar ik kan op sommige dagen gewoon niet de pijn in mijn lijf en mijn psyche los van elkaar denken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
23-08-2019 00:58
Dank je, Moyrie! :heart:
Hopelijk kan jij ook snel in slaap komen!


Ik hoop trouwens dat jullie het niet vervelend vinden dat ik redelijk veel post over mijn mentale shit. Ik wil daar niet het topic mee vullen, maar ik kan op sommige dagen gewoon niet de pijn in mijn lijf en mijn psyche los van elkaar denken.
Weet je dat dit buiten mijn vriend en maatschappelijk werkster de enige plek is waar ik me Echt geaccepteerd voel wat dat betreft.

Dus ik gok dat je je daar niet zo’n zorgen om hoeft te maken. :hug:
Ik vind het helemaal niet vervelend. Zoals je zelf schrijft kun je de psychische pijn niet loszien van de fysieke.
:hug:

Yellow :hug:

Ik ga een nieuwe poging doen om te slapen.
Mijn benen zijn inmiddels wat rustiger. Ze tintelen alleen nog.

Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik hoop dat er nog lekker geslapen is :redrose:

Kohaku, natuurlijk mag je daarover schrijven. Logisch dat het niet losstaat van elkaar. :hug:
Hoop dat je er nog wat doorheen bent gekomen en wat goed dat je een viltstift pakte!

Ik ga zo naar het werk en dan gelijk door naar m'n zus. Dan moet de e-reader dus mee, maar ik kan 'm niet vinden :O
Velen zullen dit niet begrijpen, maar het idee dat ik m'n e-reader niet kan vinden geeft me dus stress. Niet dat ik 'm nu direct nodig heb, maar waar is ie dan? En er staan nog zoveel boeken op, en.. en.. en ik kan er gewoon niet tegen dat ik iets niet kan vinden (6)

Afijn, eerst hond maar uitlaten. Gelukkig ben ik in een papierenboek aan het lezen, daarom weet ik ook niet waar dat ding is, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nog in een koffer van de vakantie Dreamer? Toen had je hem mee volgens mij. In een voorvak ofzo?

Ik kon ook niet slapen vannacht. Maar dacht, ha niet forummen want dan lukt het zeker niet meer.
Veel pijn. En stress. Over meerdere dingen. Dus nu moe natuurlijk.

Kohaku, trots op je :bigkiss:
Goed dat je de viltstift gepakt hebt!
En iedereen mag hier alles schrijven. Alleen veen advies hoe " beter te worden in 2 sessies" . Want dat kan niet
De manier waarop oets gezegd/ gemeld wordt scheelt Óók natuurlijk. Vind het een goede van jou Doro!

Maar mentale dingen:
Juist onze fysieke problemen hebben deels ook mentale problemen als oorzaak.
Dus dat mag ook benoemd worden hè.

Ik ga weer even een dagje werken. Nu al geen zin meer maar ja , er moet toch brood op de plank. Of nou Ja, een beetje beleg dan. Het brood verdient man.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 13:20
0.12% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik sleep m'n e-reader overal mee naar toe, Lientje, dus nog in de vakantiekoffer was echt geen optie :proud: In de rugzak die afgelopen zondag mee was (naar vrijwilligerswerk waar ik echt geen tijd heb voor lezen) zat hij dus wel, maar inderdaad in een vakje, die eigenlijk alleen voor papieren gebruik.

Hij is dus terecht :jump:

Man snapt nooit dat ik voor 1 nachtje weg de e-reader mee wil. Als we een weekend weg zijn, vindt hij het ook altijd ongezellig als ik even ga lezen. Maarja, hij pakt dan weer z'n ipad, dus ach.. En nu heb ik een boek mee, maar nog maar 40 pagina's te gaan, dus de reader móest er zijn :proud:
Later is nu
Natuurlijk is dat niet erg Kohaku. Iedereen mag hier schrijven over waar hij mee zit.
Ik heb niet goed geslapen. Nog veel pijn gehad.

Succes vandaag Lientje.

Gelukkig heb je hem gevonden, Dreamer. Anders had je niet kunnen werken. :P
@Kohaku, je kunt hier alles kwijt wat je wil :hug:

@Dreamer, fijn dat je e-reader weer terecht is :hug:

@Lientje, mooi dat je ook lepels kunt verdienen. Ik wil ook wel die theorie toepassen, maar ik blijf maar hangen in het toewijzen van criteria aan de lepeltjes of zo :facepalm:

@GS, je advies werkt soms heel verhelderend. Althans, bij mij wel. En soms herken ik me er minder in maar helpt jouw uitspraak wel in het naar mezelf kijken. Je komt totaal niet zo over als Rammetje in elk geval.

@Doro, helpt het, je dat voor te stellen? ;-)

Over tenen gesproken. De mijne zit nu vol wondvocht en er komt ook druk op als ik sta en loop. Maar het zal er wel bij horen.

Ik ben benieuwd of ik nog wat hoor van de assistente of de huisarts over mijn vraag van gisteren om de pijnmedicatie op te hogen of te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven