Gezondheid alle pijlers

Wéér een nieuwe tandarts

05-05-2026 23:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, na eindelijk een fijne tandarts in de buurt gevonden te hebben, blijkt deze tandarts ‘een ander functie in een andere plaats’ te hebben. Ik had dit al gehoord bij de plaatselijke supermarkt. Vanuit de praktijk zelf echter helemaal niks. Nu ben ik behoorlijk angstig voor de tandarts en is dit al zeker de vierde keer dat ik denk dit is een fijne tandarts en dat ik dan, soms pas tijdens de afspraak, er zelf achter kom dat de tandarts weer weg is bij de praktijk. Nu is er een stuk van mijn tand, vrij zichtbaar, afgebroken en heb ik volgende week een belangrijke presentatie op m’n werk. Vanmorgen gebeld voor een afspraak met de tandarts in de hoop dat het een roddel zou zijn dat de tandarts weg zou zijn. Assistente begon er niet over dus afspraak gepland. Toen gevraagd bij wie deze afspraak was, totaal onbekende naam. Gezegd dat ik dat echt niet wilde, dus de afspraak later weer geannuleerd. Dat leek de hele dag een goed
Idee. Probleem opgelost. Net bij het tandenpoetsen zag ik mezelf in de spiegel en sloeg de stress toe voor de presentatie. Ergens dacht ik dat het niet zo zichtbaar zou zijn maar helaas is dit echt niet het geval. En nu heb ik ‘ineens’ een probleem. Hoe ik het op ga lossen weet ik niet zo goed. Wel moet er wat gebeuren. Wat ik met dit topic wil? Een beetje van me afschrijven en wellicht hebben jullie goede ideeen :idee:
Ik had eerder dus een praktijk die aangesloten was bij de lieve tandarts. Dit is dus een ‘keurmerk’ waar praktijken geld voor neerleggen. In dit geval was het dus zo dat de praktijkhouder, die hier in de buurt ook echt wel bekend staat als heel fijn, het keurmerk aangevraagd heeft. Haar werknemers vielen dus onder het keurmerk, maar bij de twee die ik trof, kon ik weinig bespeuren van lief. De een was nog erger dan de ander. Opjutten om
Dingen te laten doen, terwijl ik geeneens m’n mond open durfde te doen bij deze dames. De praktijkhouder zat echter zo vol, dat ik niet structureel bij haar terecht kon. Voor nu is het fijn dat morgen mn tand gemaakt wordt en daarna hoop ik dat mijn ‘eigen’ oude tandarts te vinden is online. Ze schijnt een paar dorpen verderop te gaan werken. Dus wie weet is dat nog een oplossing. Even omrijden voor een tandarts is voor mij geen probleem. Dat liever dan iemand die ik echt lastig vertrouw.
Wat vreselijk lijkt me dat, die wisselingen. Ik heb 40 jaar dezelfde tandarts gehad en nu ook alweer 10 jaar dezelfde. Zelfs de assistentes wisselen maar heel weinig.
Zijn dat allemaal van die overgenomen praktijken waar jullie zitten? Overigens heeft de mijne vorig jaar ook zijn praktijk laten overnemen door een keten, dus ik hoop niet dat hij er spijt van krijgt.
Nee hoor, geen keten. Maar verhuizen, minder werken (vooral vrouwelijke tandartsen) of helemaal stoppen met werken.

Het is lastig om ergens in een praktijk te komen, maar minder lastig als voor een huisarts.
Everything is possible for the one who believes.
Volgens mij hebben tandartsen ook heel veel patiënten. Ik wilde van de week een afspraak maken voor in oktober, maar wel op een specifieke weekdag/tijdstip. Dat kon pas in november. Moet ook wel natuurlijk, want de meeste mensen gaan hooguit twee keer per jaar. Toch weet hij altijd nog wie ik ben en wat ik doe. Misschien staat dat wel in mijn dossier :)
Zarah schreef:
05-05-2026 23:43
Kan je je tandarts niet achterna? Kun je erachter komen waar hij/zij nu werkt?
Dit is wat wij (man en ik) dus hebben gedaan. Bleek een eigen praktijk te zijn begonnen en was blij met de klandizie. En wij nog blijer dat we onze vertrouwde tandarts terug hadden :-) .
KamilleT schreef:
07-05-2026 10:02
Volgens mij hebben tandartsen ook heel veel patiënten. Ik wilde van de week een afspraak maken voor in oktober, maar wel op een specifieke weekdag/tijdstip. Dat kon pas in november. Moet ook wel natuurlijk, want de meeste mensen gaan hooguit twee keer per jaar. Toch weet hij altijd nog wie ik ben en wat ik doe. Misschien staat dat wel in mijn dossier :)
Afspraken aan het begin van de dag of het juist het einde zijn altijd populair ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven