Gezondheid alle pijlers

Wuhan Coronavirus

23-01-2020 19:10 3036 berichten
Ik heb er nog geen topic over gezien.

Maar mij lijkt het redelijk zorgelijk. Er zijn maar twee provincies in China waar het virus niet is gesignaleerd.

Qua verspreiding lijkt het toch snel te gaan.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
27-01-2020 15:04
En dan komt er weer een nieuw virus.

Echt mensen, maak je niet gek.

Elders las ik al dat het virus een aanval van de Amerikanen zou zijn 😅
Ja en dat het virus bedacht is door Big Pharma zodat ze weer vaccins kunnen verkopen en mensen inspuiten met ziekmakende stoffen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
27-01-2020 15:12
Ja en dat het virus bedacht is door Big Pharma zodat ze weer vaccins kunnen verkopen en mensen inspuiten met ziekmakende stoffen.
🤪
Geen bijzonderheden
impala schreef:
27-01-2020 15:08
Nee niks voorspeller.
Gewoon de gegevens van de eerste 41 gevallen. Niet voor de meerderheid oud of ziek. Jeetje, dat heb jij toch ook gezien. Of niet?
ja dus het zegt niets, want die eerste gevallen hebben dus niet perse het zelfde patroon als met de volgende secundaire besmettingen
Maleficent schreef:
27-01-2020 15:12
dan is big pharma niet heel slim want dan hadden ze misschien tegelijkertijd ook even het vaccin moeten produceren.
florence13 schreef:
27-01-2020 15:31
ja dus het zegt niets, want die eerste gevallen hebben dus niet perse het zelfde patroon als met de volgende secundaire besmettingen
Nee maar je kunt ook zeker niet stellen dat alleen ouderen en zieken echt risico lopen, zoals Doornroosje doet.
.
impala schreef:
27-01-2020 15:34
Nee maar je kunt ook zeker niet stellen dat alleen ouderen en zieken echt risico lopen, zoals Doornroosje doet.
klopt, zeker weet je dat niet. Maar je weet ook niet zeker dat dat niet zo is.
Blablabla97 schreef:
27-01-2020 13:42
Ik quote dit even, dan hoef ik het niet zelf te typen als antwoord.

Maar serieus, het probleem is de niet de overheid die maatregelen treft, het is de overtrokken reactie van velen op de maatregelen. Er is feitelijk niets anders aan de hand dan een mogelijke evacuatie. Dat mensen daar nu van maken dat het virus dus wel mega gevaarlijk moet zijn en we allemaal gevaar lopen, is niet de schuld van de overheid.
Aansluitend hierop, de situatie in Wuhan los van het risico van het virus is waarschijnlijk ook al reden genoeg om evacuatie te overwegen. Dit ligt in de zelfde lijn als wat Florence eerder zei over een mogelijk reisverbod.

Mijn zwager woont en werkt in China, niet in Wuhan, maar hij is ook aan het overwegen te vertrekken. Dat is niet omdat hij bang is voor het virus, maar omdat het openbare leven plat ligt. Het bedrijf waarvoor hij werkt is dicht in verband met Chinees nieuwjaar maar als het dicht blijft volgende week en het openbare leven stil blijft liggen is er voor hem geen reden om te blijven.
roosje1976 schreef:
27-01-2020 13:12
Jij vindt het geen ernstige situatie blijkbaar. Ik heb nu al meerdere berichten van je gelezen waarin je zegt dat het paniekzaaiers zijn. Dat is jouw mening. Maar als het RIVM zich ermee gaat bemoeien en ze al plannen klaar hebben liggen voor het geval het hier uitbreekt dan zal er toch wel wat aan de hand zijn denk je ook niet!!??
Nee. Want er is niks aan de hand. Pas wanneer er hier bosjes mensen op straat neervallen is er wat aan de hand. Tuurlijk volgen ze de situatie en tuurlijk houden ze overal rekening mee.

Wat denk je nou, dat er al allemaal zieken op Schiphol uit een vliegtuig getrokken worden die vervolgens op een geheime locatie in een sterfhuis gepropt worden? Dat er al honderden gevallen in NL bekend zijn die verzwegen worden? Dat we allemaal binnen nu en 3 weken dood gaan?

Ik snap de paniek echt niet.
florence13 schreef:
27-01-2020 15:34
klopt, zeker weet je dat niet. Maar je weet ook niet zeker dat dat niet zo is.
Ik reageerde op Doornroosje die dat schreef.
.
florence13 schreef:
dan is big pharma niet heel slim want dan hadden ze misschien tegelijkertijd ook even het vaccin moeten produceren.
Dat vaccin hebben ze dan ook allang klaarliggen, maar als er eerst flink wat patiënten omvallen zodat mensen bang en wanhopig worden kunnen ze er meer geld voor vragen.

Afbeelding
florence13 schreef:

Oh, maar dat vaccin is er al lang, gefinancierd door de Bill Gates Foundation (of Soros ofzo) alleen moeten we allemaal eerst nog banger worden, domme schapen die we zijn. Dan kopen we namelijk alles wat ons voorgeschoteld wordt.

En jij zit natuurlijk in het complot, als deskundige op dit topic, ik heb je wel door hoor 8-)

Er stond ook al een filmpje op twitter waarin een zieke schijnbaar op straat in China werd verzorgd, en je op de achtergrond knallen hoorde.
Patiënten worden doodgeschoten, was de conclusie (het waren duidelijk vuurwerkknallen).
Sommigen laten zich helemaal gek maken maar er zijn ook echt trollen op uit om die paniek aan te jagen.
nounou
Wojak schreef:
27-01-2020 15:45
Dat vaccin hebben ze dan ook allang klaarliggen, maar als er eerst flink wat patiënten omvallen zodat mensen bang en wanhopig worden kunnen ze er meer geld voor vragen.
Precies dit. Er is eigenlijk ook nog helemaal niet zo veel aan de hand, we worden voorgelogen door de overheid zodat ze ons straks als makke schapen naar de slachtbank kunnen leiden. Want er zitten ook stoffen in waardoor ze ons onder controle kunnen houden, snapdatdan!

:bonk:

(ik verzin het niet ik heb het écht gelezen! :facepalm: )
Stressed is just desserts spelled backwards
impala schreef:
27-01-2020 15:37
Ik reageerde op Doornroosje die dat schreef.
En ik schreef dit omdat virologen dit zeggen. Ik zuig het niet uit mijn duim ofzo hè.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
27-01-2020 15:54
En ik schreef dit omdat virologen dit zeggen. Ik zuig het niet uit mijn duim ofzo hè.
Die kunnen dat ook niet stellen.
Wie deed dat dan?
En waarom sta je niet open voor valide tegenargumenten?
impala wijzigde dit bericht op 27-01-2020 16:06
11.66% gewijzigd
.
Zazamaenade schreef:
27-01-2020 15:47
Oh, maar dat vaccin is er al lang, gefinancierd door de Bill Gates Foundation (of Soros ofzo) alleen moeten we allemaal eerst nog banger worden, domme schapen die we zijn. Dan kopen we namelijk alles wat ons voorgeschoteld wordt.

En jij zit natuurlijk in het complot, als deskundige op dit topic, ik heb je wel door hoor 8-)

Er stond ook al een filmpje op twitter waarin een zieke schijnbaar op straat in China werd verzorgd, en je op de achtergrond knallen hoorde.
Patiënten worden doodgeschoten, was de conclusie (het waren duidelijk vuurwerkknallen).
Sommigen laten zich helemaal gek maken maar er zijn ook echt trollen op uit om die paniek aan te jagen.
ik ben betrapt!

Maar op serieuze noot: ik maak geen vaccins, wel voorspellingsmodellen, en ik krijg geen cent extra salaris als zo'n model ook klopt. Ook krijg ik geen geen enkele financiele of andere compensatie van vaccin producenten als uit dat model zou blijken dat vaccineren (als er een vaccin was) een goed idee was. Bij de griep voorspelling is nog nooit een producent van een vaccin die mij gebeld heeft en gezegd heeft 'joh florence, doe effe voor dit jaar deze griep, daar heb ik een leuk vaccin voor', en nee, ik ben ook niet getrouwd met de producent van het mazelen vaccin. Maar er zullen altijd mensen zijn die denken dat een epidemie big business is. Dat is niet zo, epidemieen kosten alleen maar geld.

Inhoudelijk: we weten zeker dat de ziekte nooit een heel snel verloop heeft, dat is bij dit corona virus niet zo, en bij andere corona virussen ook niet zo. Dat iemand ter aarde stort op straat is echt onwaarschijnlijk. Als je al doodziek wordt, doe je dat gewoon in het bed waar je toch al in lag.
florence13 schreef:
27-01-2020 16:01

Inhoudelijk: we weten zeker dat de ziekte nooit een heel snel verloop heeft, dat is bij dit corona virus niet zo, en bij andere corona virussen ook niet zo. Dat iemand ter aarde stort op straat is echt onwaarschijnlijk. Als je al doodziek wordt, doe je dat gewoon in het bed waar je toch al in lag.

Misschien had die man of vrouw een verkeersongeluk of een hartinfarct gehad, ergens in China, en kreeg de allereerste hulp van ambulanceverpleegkundigen, weten wij veel.

Er staat een nieuw artikel, een interview met Leen Vervaeke, op de Volkskrantsite, een uur geleden geplaatst. Ik weet niet of het achter een betaalmuur staat:
‘Eerst word je meegezogen in de paniek, daarna neemt de ratio het weer over’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b125cccd/
nounou
impala schreef:
27-01-2020 15:58
Die kunnen dat ook niet stellen.
Wie deed dat dan?
En waarom sta je niet open voor valide tegenargumenten?
Zelfs in jullie link stond het: Wel zien onderzoekers dat de mensen die overlijden aan het virus vaak al onderliggende hart- of longproblemen hebben. Het zijn dus vooral kwetsbare mensen die aan het virus overlijden. Het grootste deel van de besmette mensen wordt gewoon weer beter.

En in mijn link, maar dat artikel kan ik opeens niet meer gratis lezen omdat ik geen lid ben. Maar daar zei viroloog Marc van Ranst dat dus ook.

Maar het maakt eigenlijk niet uit, het is tot nu toe geen 'dramatisch' virus.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
27-01-2020 16:26
Zelfs in jullie link stond het: Wel zien onderzoekers dat de mensen die overlijden aan het virus vaak al onderliggende hart- of longproblemen hebben. Het zijn dus vooral kwetsbare mensen die aan het virus overlijden. Het grootste deel van de besmette mensen wordt gewoon weer beter.

En in mijn link, maar dat artikel kan ik opeens niet meer gratis lezen omdat ik geen lid ben. Maar daar zei viroloog Marc van Ranst dat dus ook.

Maar het maakt eigenlijk niet uit, het is tot nu toe geen 'dramatisch' virus.
Mening, geen feit.
.
Laat je niet gek maken, als t komt komt het, doe je niks tegen.
Als t mijn tijd is, merk ik het wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Elders las ik een slimmerik die scheef dat hij voorlopig niet meer naar de plaatselijke Chinees gaat voor zijn babi pangang.
Bloedserieus.

Ik lag vlak.

En bestellen bij Ali kan ook niet meer.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
27-01-2020 17:21
Elders las ik een slimmerik die scheef dat hij voorlopig niet meer naar de plaatselijke Chinees gaat voor zijn babi pangang.
Bloedserieus.

Ik lag vlak.

:rofl: ik weet wel meer redenen om niet naar de Chinees te gaan.
yasmijn schreef:
27-01-2020 17:21
Bloedserieus.

Ik lag vlak.

Oh mennnnn..... :rofl:
Hoe zouden zulke mensen verder in het leven staan vraag je je dan af ;-D
Geen bijzonderheden
Waar lezen jullie in godesnaam allemaal? Zitten jullie op Niburu ofzo?
Star² schreef:
27-01-2020 17:38
Waar lezen jullie in godesnaam allemaal? Zitten jullie op Niburu ofzo?
Gewoon op Facebook. Daar zitten de echte kenners :proud:
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven