Gezondheid alle pijlers

Zelfde spons gebruiken is geen probleem?

18-12-2014 17:05 176 berichten
Hallo lezers,

Vlug een vraagje, als je bijvoorbeeld een snijplankje apart afwast waar je kip hebt op gesneden. En erna dezelfde spons gebruikt voor de andere afwas, is geen probleem, toch?

Groetjes
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:25:

:(

Ik wil er wel bij zeggen dat ik de spullen waar de rauwe kip heeft ingezeten apart doe afwassen met een sopje met een sponsje.

En erna dus ook apart een sopje maak voor de rest van de afwas met een sponsje.

Dit is dus niet goed? :/Niet als het met hetzelfde sponsje is.
Tip voor de volgende keer: koop gesneden kip.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:17:

[...]

Ik heb het gelezen, dan doe ik het al mijn hele leven fout...:/

Nu heb ik het idee dat alles van mijn service, onder de bacteriën zit. Salmonella voornamelijk.Salmonella, listeria, campylobacter.
verba volant, scripta manent.

[...]

Nu heb ik het idee dat alles van mijn service, onder de bacteriën zit. Salmonella voornamelijk.Ja. Niks meer aan te doen.
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 17:29:

[...]

Niet als het met hetzelfde sponsje is.Nee zal ik vanaf nu niet meer zo doen dan. Maar ik heb nu het idee dat al mijn service besmet is en dus de neiging om het allemaal af te wassen. Maar das overbodig?
Jij wereldverbeteraar, jij eet nog steeds dier?!?!?!?!!? Vind je dat niet een heel klein beetje heel erg zielig???

En je dan druk maken over bacterieen in een sponsje? Wat wil je doen met die bacterieen? Dat zijn ook beestjes!!!
quote:MarianneDavids schreef op 18 december 2014 @ 17:32:

[...]

Salmonella, listeria, campylobacter.Waarom ben ik dan niet ziek? En mensen die bij me eten worden ook niet ziek...
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:34:

[...]

Nee zal ik vanaf nu niet meer zo doen dan. Maar ik heb nu het idee dat al mijn service besmet is en dus de neiging om het allemaal af te wassen. Maar das overbodig?Ik zou het opnieuw afwassen ja. En de volgende keer gesneden kip kopen? Kun je zo vanuit de verpakking in de pan gooien.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:36:

[...]

Waarom ben ik dan niet ziek? En mensen die bij me eten worden ook niet ziek...

Kwestie van tijd en de verkeerde kip treffen.

Niet alle kip is besmet.
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 17:36:

[...]

Ik zou het opnieuw afwassen ja. En de volgende keer gesneden kip kopen? Kun je zo vanuit de verpakking in de pan gooien.

Ja maar kan ik niet gewoon goed vanaf nu doen...want in theorie zou dan alles besmet zijn. Ook meubels etc.

Groetjes.
quote:Bieb2.0 schreef op 18 december 2014 @ 17:37:

[...]

Kwestie van tijd en de verkeerde kip treffen.

Niet alle kip is besmet.Dus in theorie heb ik nu geluk gehad en als ik het vanaf nu gewoon goed doe is er niks aan de hand?

[...]

En toch leef je nog. Moet je nagaan dat waar jij je dys druk over maakt nergens op slaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 18 december 2014 @ 17:40:

[...]

En toch leef je nog. Moet je nagaan dat waar jij je dys druk over maakt nergens op slaat.Mijn gedachte is dan, stel er komen mensen, met slechte weerstand bijvoorbeeld kinderen van me broer. Dat ik hun besmet.
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:38:

[...]

Ja maar kan ik niet gewoon goed vanaf nu doen...want in theorie zou dan alles besmet zijn. Ook meubels etc.

Groetjes.Nee, zover moet je niet denken, over meubels e.d. Gewoon een lekker vers sopje met heet water maken, nieuw sponsje, alles weer afwassen en dan is het goed hoor

[...]

Waarom ben ik dan niet ziek? En mensen die bij me eten worden ook niet ziek...Kwestie van geluk hebben.
Je kunt natuurlijk ook Rentokil bellen en je hele huis laten ontsmetten.
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 17:42:

[...]

Nee, zover moet je niet denken, over meubels e.d. Gewoon een lekker vers sopje met heet water maken, nieuw sponsje, alles weer afwassen en dan is het goed hoor Ja maar het staat weer bij het andere service. Ik ben er niet ziek van geworden. Heb ervoor rvaker met die spons afgewassen. Dus dan heb ik geen besmetting in huis? Ben nu wel bang dat ik de Kids van me broer met kerst besmet. Ze zijn 5 en 8 geloof ik. Maar ik ga het vanaf nu zeker anders doen.

[...]

Waarom ben ik dan niet ziek? En mensen die bij me eten worden ook niet ziek...Omdat je blijkbaar goed oplet met wat je doet
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 17:47:

[...]

Omdat je blijkbaar goed oplet met wat je doet Ja maar dit is dus niet goed.

[...]

Waarom ben ik dan niet ziek? En mensen die bij me eten worden ook niet ziek...Je bent wel ziek, alleen niet lichamelijk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

[...]

Nu heb ik het idee dat alles van mijn service, onder de bacteriën zit. Salmonella voornamelijk.Servies?
quote:Annapalona schreef op 18 december 2014 @ 17:49:

[...]

Servies?Jup
quote:anoniem2014 schreef op 18 december 2014 @ 17:46:

[...]

Ja maar het staat weer bij het andere service. Ik ben er niet ziek van geworden. Heb ervoor rvaker met die spons afgewassen. Dus dan heb ik geen besmetting in huis? Ben nu wel bang dat ik de Kids van me broer met kerst besmet. Ze zijn 5 en 8 geloof ik. Maar ik ga het vanaf nu zeker anders doen.Je hebt geen besmetting in je huis. Daar hoef je niet bang voor te zijn, geniet lekker met de kerstdagen!
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 17:47:

[...]

Omdat je blijkbaar goed oplet met wat je doet Maar denk je dat ik het nu in de kast kan laten staan wat ik net heb afgewassen. Van te voren ben ik er ook niet ziek van geworden...maar dan ben ik bang dat kinderen mind er weerstand hebben...zucht
ik gebruik een schuursponsje voor de afwas, geen brillo, maar met zo`n kleurtje en schuurkant. kan niet overweg met een afwasborstel en heb geen afwasmachine. ik leef nog steeds, kan ook rustig. als ik kip snij dan ga ik met de spons en kokend water over de plank en spons in de prullenbak en pak weer nieuwe. met een sponsje kan ik overigens meer kracht zetten dan met een afwasborstel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven