Gezondheid alle pijlers

Zo bang voor de Covid vaccinatie

14-09-2021 18:43 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forum mensen

Voor as donderdagochtend heb ik mijn eerste vaccinatie gepland staan. Na zo lang er over nagedacht te hebben toch besloten om het te gaan doen.


Maar ik zit nu al met zweet handen, hartkloppingen. Ik vind het zo eng.

Ik ben niet bang voor de injectie zelf. Maar voor wat er ingespoten ga krijgen.

En ik weet dat ik er goed aan die, want ik werk in de zorg en heb zelf diabetisch.

Maar ik ben zo bang.

Wie geeft mij even de schop onder mijn kont om te zorgen dat ik donderdag ik echt durf te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Schop onder je kont.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je in de zorg werkt heb je vast vaker dan eens een vaccinatie gehad? Was je daar ook zo bang voor?
Ik heb er ook heeeel lang over getwijfeld maar het afgelopen week toch gedaan. Als het je helpt, ik heb nergens last van gehad, enkel een stijve arm de volgende dag.
Je krijgt gewoon een vaccin ingespoten, niks bijzonders hoor.
Als 100 mensen hier zeggen dat het niks voorstelt, ben je dan minder bang? Waar ben je precies bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Miljoenen in Nederland zijn je voorgegaan, dus, hup, schop schop en ga!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide keren nergens last van gehad behalve een beetje beurse arm.
Ik ken verschillende mensen die al in januari zijn ingeënt en die leven nog steeds.
Waar ben jij bang voor?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je dan bang voor? Qua wat je ingespoten gaat krijgen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf doktersassistente (schrijf je in een ander topic). Waarom dan zo bang voor ‘wat je ingespoten krijgt’?
Niet even een gesprekje aangegaan met een van de artsen die je uit kan leggen hoe/wat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben nog niet gebeld door Bill Gates en mijn 5G werkt ook nog steeds niet optimaal dus het zal wel meevallen.

Vind het raar dat iemand die in de zorg werkt zo bang is voor een simpele vaccinatie. Prikangst kan ik nog inkomen maar dit....
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ben je bang voor wat je ingespoten gaat krijgen? Dat weet je toch precies? Wat denk je dat er inzit dan? Het wordt in Nederland heel goed gecontroleerd dat ze er het goede vaccin in doen hoor.
Er zijn al 23,1 miljoen prikken gezet en we leven zo goed als allemaal nog.
Als je medische kennis hebt, waarom ben je dan nog bang over de inhoud van het vaccin?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan, miljoenen mensen bij wie het ook goed gegaan is.
Enigste wat je meestal ervan krijgt is een pijnlijke arm voor 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-09-2021 18:51
Je bent zelf doktersassistente (schrijf je in een ander topic). Waarom dan zo bang voor ‘wat je ingespoten krijgt’?
Niet even een gesprekje aangegaan met een van de artsen die je uit kan leggen hoe/wat?
Ik ben inderdaad doktersassistente.
Maar sinds 2018 toen ik de diagnose diabetisch heb gekregen, ben ik heel bang geworden voor medicatie, mijn eigen lijf. En ik kan nog bedenken dat het allemaal heel veilig is. Ondanks de nare bijwerking die ik gezien heb in de praktijk.

De mensen om mij heel weten hoe bang ik hiervoor ben. Daarom heb ik ook zo lang gewacht.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
14-09-2021 18:44
Als je in de zorg werkt heb je vast vaker dan eens een vaccinatie gehad? Was je daar ook zo bang voor?
Nee , ik ben pas zo bang geworden voor medicatie en prikken in 2018. Daarvoor dacht ik er niet bij na.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
14-09-2021 18:45
Ik heb er ook heeeel lang over getwijfeld maar het afgelopen week toch gedaan. Als het je helpt, ik heb nergens last van gehad, enkel een stijve arm de volgende dag.
Wat fijn voor jou. En wat goed dat je het uiteindelijk ook hebt gedaan.
Heb je al contact gezocht met een therapeut?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je hebt besloten om nu toch het vaccin te nemen!
Ik snap je angsten, maar het effect op je lichaam als je ongevaccineerd Covid krijgt is veel groter.
Ga in gesprek met je huisarts/therapeut voor de angstgevoelens die bij jouw diabetes zijn komen kijken.
leather wijzigde dit bericht op 14-09-2021 19:05
24.30% gewijzigd
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
14-09-2021 18:50
Ik heb beide keren nergens last van gehad behalve een beetje beurse arm.
Ik ken verschillende mensen die al in januari zijn ingeënt en die leven nog steeds.
Waar ben jij bang voor?
Ik ben bang voor dr allergische reactie. En ik weet dat die kans klein Is. Ik heb nog nooit een allergische reactie gehad. En ik weet dat ik daar nog 15 min moet zitten.

Maar alles wat er mis kan gaan, is nu bezig in mijn hoofd af te spelen
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
14-09-2021 19:01
Nee , ik ben pas zo bang geworden voor medicatie en prikken in 2018. Daarvoor dacht ik er niet bij na.
Maar waar ben je bang voor? Wat denk je dat er gaat gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
parkietmeniet schreef:
14-09-2021 18:56
Er zijn al 23,1 miljoen prikken gezet en we leven zo goed als allemaal nog.
Als je medische kennis hebt, waarom ben je dan nog bang over de inhoud van het vaccin?
Ondanks medische kennis kan je alsnog al angstig zijn. Ik heb een milde angststoornis.
Alle reacties Link kopieren
Geef dit aan bij de vaccinatielocatie, ze zorgen dan extra goed voor je. Er zijn daar mensen die personen met prikangst kunnen begeleiden. Is helemaal niet erg, gebeurt echt veel vaker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dropveter1986 schreef:
14-09-2021 19:05
Ondanks medische kennis kan je alsnog al angstig zijn. Ik heb een milde angststoornis.
Milde?
Als je hier zo angstig van wordt zou ik daar es een therapietje tegenaan gooien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
14-09-2021 19:04
Maar waar ben je bang voor? Wat denk je dat er gaat gebeuren?
Ik ben bang dat mijn lichaam er mee stopt. Dat ik nu niet de conditie heb om dit te laten gebeuren.

En ik ga weer met therapie beginnen 27 september. Dus het word aangepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven