Gezondheid alle pijlers

zonnesteek of wat?

09-06-2014 13:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zaterdagochtend teruggekomen van een zonvakantie op de canarische eilanden. Veel gestapt, lekker in de zon gelegen etc, ik had alle energie van de wereld! Echter toen ik het vliegtuig in ging werd ik kots en kots misselijk. Ik heb wel eens vaker dat ik ziek word van vervoer etc maar ik voelde me echt niet goed.

Eenmaal uit het vliegtuig ging het wel weer maar nu ben ik zaterdag en zondag de hele dag gewoon echt doodziek geweest. Hoofdpijn van hier tot tokio (en dat terwijl ik bijna nooit hoofdpijn heb...). Ben hartstikke misselijk, en voel me verschrikkelijk warm.(thermometer hier in studentenhuis helaas niet te vinden dus moet even wachten tot ik morgen naar mn oudersga)

Maar ik voel me kortom gewoon zwaar beroerd. De dagen voor ik terugvloog ben ik niet op stap geweest en heb ik gewoon lekker van de zon en zee genoten. Echt hete themperaturen heb ik niet gehad en ik ben niet iemand die kosten wat het kost in de zon hele dag heeft gelegen dus een zonnesteek lijkt me wat raar, maar toch? Daarnaast lijkt het me ook niet dat ik nu opeens moet 'bijkomen' van de drukke week want de dagen voor ik vloog ben ik niet meer op stap geweest en hebben we gewoon lekker rustig aan gedaan. Ik snap gewoon iet wat het opeens is! En een griepje oid voelt gewoon heel anders naar mijn idee, ik heb het de hele dag gewoon stik en stik heet...

Hoe voelt een zonnesteek aan? En wat kan je dan het beste doen? vandaag zou ik eigenlijk moeten studeren want heb deze week tentamens maar ik lig eigenlijk maar een beetje op bed want elke inspanning is al te veel -_-
Vocht tekort, gewoon veel water drinken en neem een pcm.
Het is ook gewoon stikheet! Idd lekker veel water drinken, rustig aan doen, kan net zo goed een virusje zijn....
Jaren geleden zonnesteek opgelopen,s,morgens te lang onbeschermd in brandende zo'n gezeten.

S,avonds begon ik te trillen over hele lijf en hele rare druk op hoofd en misselijk.

Zou inderdaad even flink water drinken.
Ooit een zonnestreek gehad en moest toen suikerwater drinken...

Ik had toen ook niet overdreven lang in de zon gezeten enz dus het zou kunnen dat je het ook gewoon hebt gekregen.

Succes en beterschap
Thanks!! Veel water drinken doe ik inderdaad al!

Paracetamol heb ik ook al 3 elke dag zowat op en normaal slik ik nooit wat van medicijnen, kan denk op 1 hand tellen hoevaak in paracetamol heb genomen maar ook dat werkt helaas niks...goed uitrusten dan maar en hopen dat ik snel weer kan studeren!
Als het inderdaad een zonnesteek is kun je het beste cola drinken.

Je kan ook zelf ORS maken met water, suiker en zout, de precieze verhoudingen zou je even moeten googlen.
Niet alleen water drinken maar afwisselen met iets zoets en iets zouts.

Rustig aan doen verder en zie het als een wijze les voor de volgende keer.
Je bent zelf een theepot
Ook belangrijk om je lichaam te koelen onder de douche zodat je temperatuur wat zakt en je je weer wat beter voelt. Vooral je hoofd want warmte stijgt naar je hoofd vandaar waarschijnlijk de hoofdpijn.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven