Gezondheid alle pijlers

Zorgen om zoontje

12-06-2019 13:56 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 5 is eigenlijk altijd aan het hoesten. Als verkoudheid of griep in de lucht hangt, is hij de eerste. Nu zijn man en ik bekend met astma. En omdat hij veel last van hooikoorts heeft en de gewone pilletjes niet werken toch even naar huisarts gegaan.

De afgelopen weken heeft hij ook de nodige bloedneuzen gehad. Net nog. Kreeg appje van hulpmoeder dat het bloed maar bleef komen.

Omdat hij vaak blauwe plekken op zijn armen en benen heeft, en nu ook op de rug, heeft mijn man het ook maar meteen benoemd. We moeten bloed prikken. En hij krijgt een pufje. Ze denkt inderdaad aan astma.

Over 2 weken moeten we terug naar de huisarts om te kijken of we doorverwezen worden.

De juf heeft wel eens gezegd dat hij vaak moe is. Dat merken we thuis ook, maar zo’n hele week school is ook wel veel.

Hij wil steeds vaker gedragen worden en zegt vaker moeë benen te hebben en pijn. Eigenlijk heb ik daar niet echt iets achter gezocht. Mijn man, ik kon helaas niet mee, heeft dat laatste vergeten te vertellen. We gingen eigenlijk ook vooral voor het hoesten etc. De rest kwam zo ter sprake.

Op zich speelt hij lekker en is het een vrolijk mannetje (als hij niet moe is). s nachts zweet hij vaak, dat zijn haren kletsnat zijn, maar dat is niet elke nacht gelukkig.

Hij wordt nu ook onderzocht op leukemie. Ze heeft dat verder niet benoemd!

Alleen dat ze wat dingen wil onderzoeken omdat ze er niet helemaal gerust op is, een bloedbeeld krijgen, maar mijn man zag het later op de aanvraag (de waardes om dat te onderzoeken). Ze heeft hem verder niet afgevoeld (de klieren) dus misschien verwacht ze eigenlijk niets ernstigers. Anders had ze dat denk ik ook wel gezegd.

Maar ik moet bekennen dat ik me nu wel wat zorgen maak. Aan de andere kant denk ik; ach, het zal wel allemaal meevallen.

Eigenlijk is dit berichtje dan ook vooral bedoeld om even mijn hart te luchten.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 16:40
14.10% gewijzigd
Ik snap je zorgen overigens wel. Mijn kind had ooit symptomen, die op leukemie konden wijzen en dan zit je toch wel even in de stress. Maar wij werden toen onmiddellijk naar het ziekenhuis gestuurd en hadden binnen het uur alle bloeduitslagen (die gelukkig gunstig waren).
Sterkte, als het om je kinderen gaat zijn dit soort dingen ontzettend spannend en kun je je echt grote zorgen maken.
Polsjef schreef:
12-06-2019 21:41
Wat een slecht advies...laat het via de huisarts lopen.
In Frankrijk krijg je de uitslag via de mail. Deze neem je mee naar de huisarts en deze bepaald hoe verder.
Mijn Franse collega’s sturen de meeste uitslagen dezelfde dag nog.
VivaYfke schreef:
12-06-2019 22:25
In Frankrijk krijg je de uitslag via de mail. Deze neem je mee naar de huisarts en deze bepaald hoe verder.
Mijn Franse collega’s sturen de meeste uitslagen dezelfde dag nog.
Dat zal best maar zakelijk en privé zou ik echt gescheiden houden.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
12-06-2019 22:28
Dat zal best maar zakelijk en privé zou ik echt gescheiden houden.

Sterker nog, in het zkh waar ik werkte mocht je niet in je eigen dossier kijken (wel via officiële kanalen natuurlijk, daar heb je volgens de WGBO ook recht op), maar niet gewoon even zelf omdat je er toevallig bij kan (en al helemaal niet in het dossier van een familielid uiteraard!!).
.
Anoniem262821034 schreef:
12-06-2019 22:35
Sterker nog, in het zkh waar ik werkte mocht je niet in je eigen dossier kijken (wel via officiële kanalen natuurlijk, daar heb je volgens de WGBO ook recht op), maar niet gewoon even zelf omdat je er toevallig bij kan (en al helemaal niet in het dossier van een familielid uiteraard!!).
In mijn ziekenhuis ook niet. Volledig mee oneens, mijn eigen dossier kijk ik dus gewoon in en dat van mijn jonge kinderen ook. En ja, ik weet dat ze dat controleren, maar maakt me niets uit. Ik zie ook geen enkele reden om dat niet zelf in te zien. Overigens zal ik dan weer nooit het dossier van mijn man of welke andere familie of bekenden dan ook inzien, die privacy vind ik wel begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rozebosbes schreef:
12-06-2019 22:56
In mijn ziekenhuis ook niet. Volledig mee oneens, mijn eigen dossier kijk ik dus gewoon in en dat van mijn jonge kinderen ook. En ja, ik weet dat ze dat controleren, maar maakt me niets uit. Ik zie ook geen enkele reden om dat niet zelf in te zien. Overigens zal ik dan weer nooit het dossier van mijn man of welke andere familie of bekenden dan ook inzien, die privacy vind ik wel begrijpelijk.

Ja ik vind het ook vrij bijzonder, vooral omdat ik het meeste toch al in kan zien door als patiënt gewoon online in te loggen. Labuitslagen direct wanneer ze bekend zijn - lag pas op de SEH en ik had ze al gezien voor de arts ze door kwam geven :proud: - radiologie beelden, diagnoses, beantwoordingen, brieven.. alleen (verpleegkundige) rapportages niet en pathologie geloof ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Hoe is het afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat alles goed met je zoontje is en de ergste zorgen inmiddels ook weg zijn. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hou me er ook mee bezig. Je bent ons geen verantwoording schuldig maar ik wil toch even laten weten, of je het leest nu of later, dat ik aan je denk.
Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

wat lief dat jullie informeren. De bloed neuzen blijven. Elke dag minstens 1 en nu blauwe plekjes op rug en bil. De juf zei donderdag zich ook zorgen te maken, omdat hij ook zo moe is.

Vrijdag was een vriendje hier maar hij wilde niet meer spelen en alleen maar op de bank slapen.
Maar vrijdag hebben we ook bloed geprikt en ik neem aan dat ze hadden gebeld als er iets ergs uit de bus gekomen was. Dus op zich zijn de ergste zorgen hier wel gezakt. We bellen morgen zelf even voor de uitslag.

Misschien dat het door de astma komt?

Ik laat jullie iets weten. Dankjewel! Echt heel lief.
Alle reacties Link kopieren
En?
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd na de maaltijd, maar van hooikoorts kun je ook ongelooflijk moe worden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit nu voor het eerst en ik ben toch wel heel benieuwd.
Een kind van 5 behoort natuurlijk over te lopen van de energie (en op gezette tijden doodmoe te zijn)....ik hoop zo dat het meevalt!
Maar 'normaal' is het zeker niet. Dus blijf doorzoeken, ook al wordt je afgescheept met 'kijk het nog even aan'.
Heb je al nieuws, TO?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik leef ook heel erg met je mee. Sterkte. X
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een meelezer die hoopt dat het goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend meteen naar de huisarts gebeld voor de uitslag. In het systeem stond, zei de assistente (ik weet niet meer precies hoe), dat ze niets mocht zeggen en de huisarts tijdens een consult de uitslag met ons wilde bespreken. Wel vertelde ze uiteindelijk dat die afwijkend was. Vandaag afspraak gehad, deze huisarts zit er alleen op woensdag, en ze vertelde dat het bezinksel was verhoogd en eosinofiele granulocyten. En ik dacht nog iets afwijkende, maar stom...ik weet het even niet. Het zou door allergie/astma kunnen komen, maar ze was er niet gerust op. Het pufje helpt ook niet. Ze maakt vandaag een verwijzing klaar voor de kinderarts en als het verslechterde of er kwamen klachten bij moesten we meteen bellen. Als we niet binnen een week terecht kunnen, moesten we het laten weten en ging zij zelf bellen.

Ze stelde wat vragen en ik wist niet meer of hij dat de vorige keer wel of niet gezegd had (mijn man was toen namelijk alleen) maar hij heeft dus ook last van nacht zweten. Dan is hij echt doordrenkt. Laatst nog vroeg ik mijn man of hij hem na het douchen zo nat in bed had gelegd toen ik nog even bij hem ging kijken. Had hij helemaal niet gedoucht (en mijn man zou hem natuurlijk ook niet zonder af te drogen in bed leggen).

We zijn er ook eens door mijn moeder, toen hij bij haar bleef slapen, voor gebeld. Omdat ze er van schrok.

Gelukkig is dat niet iedere nacht. Dus dat is misschien onschuldig.

Ergens ben ik nu meer gerustgesteld, want als het echt acuut was zaten we nu al in het ziekenhuis denk ik. Maar je merkte wel en dat zei ze ook dat ze er niet gerust op was. Het is wel fijn dat ze het laat uitzoeken, gelukkig.

Heel lief dat jullie zo meeleven. Dankjewel!
paardenkracht wijzigde dit bericht op 19-06-2019 13:43
17.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm ik vind het al met al toch gek.
Alle klachten wijzen een richting uit.
Hoe was zijn bloedbeeld verder?
Hb, trombo's en witte bloedcellen e.d?

Die 2 dingen die jij noemt zijn trouwens bij mij ook altijd afwijkend en ik heb heel veel allergieen maar ik heb mij laten vertellen dat het ook mogelijkerwijs op iets minder fijns kan duiden. Ik vind jou nog behoorlijk ontspannen overkomen. Ik zou het NU willen weten. ALLES zeg maar....

Volgens jou kunnen overal andere verklaringen voor zijn en dat kan natuurlijk ook, maar ik vind het bijna laconiek.
Hoezo vergeet je antwoorden of dingen te vragen? Maak een brief met vragen en desnoods vraag je 100 dingen driedubbel en vraag een uitdraai van de uitslagen mee naar huis. Maar ik ben ook vrij intens in die dingen, een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Daffodil1 schreef:
19-06-2019 13:10
Hmmmm ik vind het al met al toch gek.
Alle klachten wijzen een richting uit.
Hoe was zijn bloedbeeld verder?
Hb, trombo's en witte bloedcellen e.d?

Die 2 dingen die jij noemt zijn trouwens bij mij ook altijd afwijkend en ik heb heel veel allergieen maar ik heb mij laten vertellen dat het ook mogelijkerwijs op iets minder fijns kan duiden. Ik vind jou nog behoorlijk ontspannen overkomen. Ik zou het NU willen weten. ALLES zeg maar....

Volgens jou kunnen overal andere verklaringen voor zijn en dat kan natuurlijk ook, maar ik vind het bijna laconiek.
Hoezo vergeet je antwoorden of dingen te vragen? Maak een brief met vragen en desnoods vraag je 100 dingen driedubbel en vraag een uitdraai van de uitslagen mee naar huis. Maar ik ben ook vrij intens in die dingen, een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg maar.
Geloof me, dat is schone schijn of beter gezegd mezelf geruststellen. Ik maak me heel veel zorgen, en in mijn hoofd denk ik al na over beenmerg puncties en weet ik wat allemaal terwijl daar helemaal niets over gezegd is natuurlijk. Maar ik probeer er wel rustig onder te blijven en niet meteen van het ergste uit te gaan. En, zeker op het forum, voordat ik de overbezorgde moeder lijk.

Daarnaast, een kennisje van ons heeft leukemie. Het was niet meteen duidelijk, maar het kindje is wel direct door verwezen en moest meteen blijven.

Wat ik bedoelde, dat ik niet precies kan herhalen hoe de assistente het maandag aan de telefoon zei. Omdat we, natuurlijk, hyper nerveus werden toen ze zei dat ze niks mocht zeggen en we moesten komen.

Bezinksel verhoogd, bloedplaatjes verhoogd (dat was die wat ik net zei dat ik niet meer zeker wist) en eosinofiele granulocyten (dat zijn een van witte bloedcellen). HB was normaal.

Natuurlijk heb ik heel internet net afgelezen wat het zou kunnen zijn en dan komen inderdaad, naast allergie, minder fijne dingen uit de bus. Wat mijn man ook al zei.

We krijgen straks de verwijsbrief en daarin staan ook de bloeduitslagen in.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2019 23:08
Reden: medisch advies / diagnose
97.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat er ook een belletje rinkelen al zit ik niet aan leukemie te denken. Nu weet ik niet wat de arts allemaal wil laten doen maar ik zou een pet/ct aanraden.
Ik zou op dit moment vooral niet gaan googlen. Het heeft geen zin en je jaagt jezelf alleen maar angst aan. Wacht het bezoek aan de kinderarts af.

Ik wil je zorgen absoluut niet bagatelliseren, maar google is voor dit soort zaken niet zo'n goed medium. Om een voorbeeldje te geven: als je mijn bloeduitslagen invoert op google, dan kom je direct uit op allerlei vormen van leukemie. Maar dat heb ik -bewezen- niet.

Sterkte met het afwachten. Zorgen om je kind zijn verschrikkelijk naar.
Alle reacties Link kopieren
Daffodil1 schreef:
19-06-2019 13:10
Hmmmm ik vind het al met al toch gek.
Alle klachten wijzen een richting uit.
Hoe was zijn bloedbeeld verder?
Hb, trombo's en witte bloedcellen e.d?

Die 2 dingen die jij noemt zijn trouwens bij mij ook altijd afwijkend en ik heb heel veel allergieen maar ik heb mij laten vertellen dat het ook mogelijkerwijs op iets minder fijns kan duiden. Ik vind jou nog behoorlijk ontspannen overkomen. Ik zou het NU willen weten. ALLES zeg maar....

Volgens jou kunnen overal andere verklaringen voor zijn en dat kan natuurlijk ook, maar ik vind het bijna laconiek.
Hoezo vergeet je antwoorden of dingen te vragen? Maak een brief met vragen en desnoods vraag je 100 dingen driedubbel en vraag een uitdraai van de uitslagen mee naar huis. Maar ik ben ook vrij intens in die dingen, een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeg maar.
He ja, ga iemand even lekker extra ongerust maken. Ze is doorverwezen naar de kinderarts op korte termijn. Dat is de aangewezen route. Aan vivaforummers die zonder het kind ooit gezien te hebben extra onrust gaan zaaien heeft ze niets. Echt helemaal niets.
Oef TO. Ik hoop dat je snel bij de kinderarts terecht kan en jullie duidelijkheid krijgen.
Oh balen dat er nog niet echt duidelijkheid is. Hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven