Gezondheid alle pijlers

Zorgen om zoontje

12-06-2019 13:56 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 5 is eigenlijk altijd aan het hoesten. Als verkoudheid of griep in de lucht hangt, is hij de eerste. Nu zijn man en ik bekend met astma. En omdat hij veel last van hooikoorts heeft en de gewone pilletjes niet werken toch even naar huisarts gegaan.

De afgelopen weken heeft hij ook de nodige bloedneuzen gehad. Net nog. Kreeg appje van hulpmoeder dat het bloed maar bleef komen.

Omdat hij vaak blauwe plekken op zijn armen en benen heeft, en nu ook op de rug, heeft mijn man het ook maar meteen benoemd. We moeten bloed prikken. En hij krijgt een pufje. Ze denkt inderdaad aan astma.

Over 2 weken moeten we terug naar de huisarts om te kijken of we doorverwezen worden.

De juf heeft wel eens gezegd dat hij vaak moe is. Dat merken we thuis ook, maar zo’n hele week school is ook wel veel.

Hij wil steeds vaker gedragen worden en zegt vaker moeë benen te hebben en pijn. Eigenlijk heb ik daar niet echt iets achter gezocht. Mijn man, ik kon helaas niet mee, heeft dat laatste vergeten te vertellen. We gingen eigenlijk ook vooral voor het hoesten etc. De rest kwam zo ter sprake.

Op zich speelt hij lekker en is het een vrolijk mannetje (als hij niet moe is). s nachts zweet hij vaak, dat zijn haren kletsnat zijn, maar dat is niet elke nacht gelukkig.

Hij wordt nu ook onderzocht op leukemie. Ze heeft dat verder niet benoemd!

Alleen dat ze wat dingen wil onderzoeken omdat ze er niet helemaal gerust op is, een bloedbeeld krijgen, maar mijn man zag het later op de aanvraag (de waardes om dat te onderzoeken). Ze heeft hem verder niet afgevoeld (de klieren) dus misschien verwacht ze eigenlijk niets ernstigers. Anders had ze dat denk ik ook wel gezegd.

Maar ik moet bekennen dat ik me nu wel wat zorgen maak. Aan de andere kant denk ik; ach, het zal wel allemaal meevallen.

Eigenlijk is dit berichtje dan ook vooral bedoeld om even mijn hart te luchten.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 16:40
14.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan ook... wat dan ook. Ik wil je even sterkte wensen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
29-06-2019 14:37
Wat zijn nu inverklaarbare blauwe plekken? Hier een kleuter met veel blauwe plekken. Benen zitten helemaal onder. Wij wijten het aan het klimmen en klauteren. Verder is kleuter ook erg moe. Maar wij denken omdat ze nog maar net op school zit. Toch maak ik me ook weleens zorgen hierover en heb ik weleens aan leukenie gedacht. Maar dat is meteen zo heftig en is dat niet wat overdreven van mij? Verder een erg actief kind.
Denk dat je je niet te snel zorgen moet maken. Blauwe plekken lijken mij voor een kleuter heel normaal. Hier ook een 5 jarige, met diverse blauwe plekken, vooral op zn benen. En ik zie bij andere kinderen niet anders. Maar TO heeft het bijv over blauwe plekken op de rug. Dat vind ik dan wel iets minder logisch. Dat is wel een aparte plek om je te stoten. Mijn kinderen zijn niet vaak moe, maar hoor op het schoolplein, bij kinderen die pas op school zitten, toch vaak genoeg dat een hele schoolweek best veel is en ze eind van de week echt moe zijn. Dus dat lijkt me ook niet raar. Als ze over het algemeen actief zijn lijkt me dat een goed teken.

Veel sterkte TO, lijkt me heel erg, je kan je zoveel zorgen maken om je kind. Hopelijk valt het allemaal mee en heb je snel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu?
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het gaat >
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu?
geneet van 't laeve
lexi-may schreef:
11-07-2019 15:26
Ben ook benieuwd hoe het gaat >
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte in ieder geval en hoop dat de uitslag iets wat mee valt! Hoe gaat het nu met je zoontje? en ook met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven