Gezondheid alle pijlers

Zou jij je medisch DNA (zelf) willen laten onderzoeken?

16-05-2019 14:12 29 berichten
Hi!

Via bepaalde sites kan je je DNA in kaart laten brengen en vergelijken met algemeen wetenschappelijk onderzoek over bepaalde aandoeningen. Interessant! Heeft iemand van jullie dit al laten doen? Ik wel.
Het zegt veel en ook weer niets. Als het al iets zegt is het: hogere of lagere kans op. Je moet wel wat snappen van wetenschappelijk onderzoek. En dan nog is het lastig om door de bomen het bos te zien. Maar bepaalde (zeer specifieke) aandoeningen van familieleden komen bij mij wel duidelijk naar voren. Alzheimer gelukkig geen duidelijk verhoogde kans op, kanker mogelijk wel. Ook veel leuke weetjes, zoals grotere kans op aanleg voor sterke spieren, aspergerplas kunnen ruiken, grote borsten, lang zijn, oud worden, vertraagde afbraak van bepaalde medicatie. Veel herkenbaar. Wat vinden jullie van dit soort (zelf)onderzoek? Waarom zou je het zelf wel of niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zou ik niet doen. Ik doe ook al nooit mee aan die gratis preventieve gezondheidsgerelateerde onderzoeken via de werkgever.

Ik weet zo ook wel welke aandoeningen bovengemiddeld vaak voorkomen in de familie. Voordat ik zwanger werd hebben we een kansberekening laten maken door een klinische geneticus. Daar krijg je dan ook nog tekst en uitleg bij de uitslagen en eventueel advies. Als je je echt zorgen maakt lijkt mij dat een betere investering van je geld.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Coerage schreef:
16-05-2019 15:48
Leuk om de uitleg te lezen Florence. Begrijp nu beter waarop het mis gaat.
En dan is dit nog een beschrijving van een bedrijf dat ook nog echts iets vergelijkt. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 15:55
En dan is dit nog een beschrijving van een bedrijf dat ook nog echts iets vergelijkt. ;-)

Ja, precies! In plaats van alleen je DNA te verzamelen...
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Haha aspergerplas! :-D Zou heel gaaf zijn als dat kon inderdaad!

Leuk en goed om jullie reacties te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven