Gezondheid alle pijlers

Zwanger en kinkhoest

24-06-2019 22:22 79 berichten
Hi allemaal,

Ik heb vandaag te horen gekregen (bloed is getest) dat ik kinkhoest heb. Daarnaast ben ik ook nog eens zwanger (30 weken).
Ik ben al meerdere weken (of beter gezegd maanden🤪) aan het hoesten, maar het wordt maar niet beter. Nu weet ik dat dat een kenmerk is van kinkhoest, maar heeft iemand tips om het beter door te komen?

Ik voel me zooooo ellendig! Mijn ribben zijn gekneusd en doen f*cking pijn, maar voltaren mag ik nu niet. Verder lig ik de halve nacht wakker van de hoest.
Mijn tweede trimester is een soort vervroegd derde trimester geworden en door dat laatste trimester moet ik nu ook nog...

Ik wilde eerder mom-in-balance en yoga gaan doen in voorbereiding op mijn bevalling, maar ik ben gewoon te uitgeput om iets aan sport te doen. Ik voel me er helemaal niet happy bij dat ik me nu niet rustig kan voorbereiden op de bevalling, maar ook nog moet uitzieken.

Kunnen jullie wat realiteitszin brengen? En ALLE tips zijn heel erg welkom!

Ontzettend veel dank!
Ik hoop dat je iig weer beter kan slapen Dat maakt al zoveel verschil.
Oktoberbaby2019 schreef:
07-07-2019 18:41
O wat fijn zeg! Kun je ook wat beter slapen nu? Hopelijk zet dit zo door!

Hier afgelopen dinsdag naar gyn geweest, alles was goed met de baby. Ze heeft nog wel even baarmoedermond gecontroleerd, omdat die door de druk van het hoesten soms open kan gaan staan, maar ook dat was helemaal goed.
Mocht toch ook niet meer werken voorlopig hoor, net als jij...
Dat hebben ze bij mij ook gecontroleerd, ook omdat ik veel harde buiken krijg. Vooral door het hoesten, maar ook los daarvan. Gelukkig gaat het hier ook nog goed met mijn baarmoedermond en het verstrijken daarvan.
En idd van werken nu is ook geen sprake.. in het nieuwe jaar pas weer denk ik nu...
Teckeltje88 schreef:
07-07-2019 15:49
Dat klinkt fijn TO! Ik hoop voor je dat de verbetering verder doorzet en dat je ribben ook minder pijn gaan doen als het hoesten minder hevig is. Succes met de laatste loodjes!
Dank je wel Teckeltje!
Orișa schreef:
07-07-2019 19:14
Ik hoop dat je iig weer beter kan slapen Dat maakt al zoveel verschil.
Ik slaap niet geweldig, maar dat verwacht ik ook niet zo hoogzwanger, maar ik slaap iig langer aan een stuk en voel me dus niet meer totaal uitgeput gelukkig! Dank voor je berichtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven