Lijf & Lijn alle pijlers

Emotie eten

12-08-2017 19:23 46 berichten
Dames

Hier een man. Met een oprechte vraag:

Ik wil graag afvallen en probeer dat al 10 jaar maar het lukt niet. Als ik echt eerlijk ben lukt dat niet omdat ik volgens mij een vreemde relatie met eten heb:

Ik eet normaliter vrij gezond maar heb gewoon vaak momenten dat ik vind dat ik ongezond eten of grotere hoeveelheden "verdien". Ook na een stresssituatie op het werk vind ik dat ik er recht op heb. Ik denk dat het feit dat mijn moeder anorexia nervosa heeft hiermee te maken heeft. Dan krijg je toch een aparte relatie met eten vermoed ik.

Ik sport nogal veel dus daar kan het niet aan liggen, ik realiseer me ook dat ik tegen zoveel eten niet op kan sporten. Ik wordt nooit echt dik maar blijf wel altijd stevig. Ik zou t gewoon zo leuk vinden als de spieren die ik heb ook eens wat beter zichtbaar zijn....

Hebben jullie tips?
Bedenk je eens wat voor zaken je verdiend die belangrijker voor je zijn dan jezelf volstoppen.

Het is overigens onderzocht en emotie-eten bestaat niet, je bent dus gewoon hebberig. Je hebt een hele goed reden om daar iets aan te doen.
Google eens: emotie eten bestaat niet
Als je zegt dat t niet bestaat ok.

Ik merk aan mezelf dat ik meer eet als er iets afwijkt van de regelmaat:
-weekendje weg: volstoppen;
- slechte dag: volstoppen;
- ik weet dat t vet of wat dan ook is: volstoppen;
- net 100 km gefietst: nou dan kan t wel weer even.
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar. Emotie-eten kun je het bij mij niet noemen, want bij veel emoties kan ik wel een snack gebruiken : stress, verveling, verdriet enz.
Ook ik sport veel, maar door het (kleine, maar toch te groot naar mijn zin) overall vetlaagje zijn mijn spieren niet zichtbaar. Ze zitten er wel!
Ik eet ook gezond, maar snack gewoon teveel. Een heel hardnekkige ingesleten gewoonte, die ik moeilijk kan doorbreken.
Dus wel herkenning, helaas geen tips.
Je moet het zelf weten. Je kan ermee doorgaan, je kan je ook op andere dingen richten. Wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je heerlijk nuchter, Cateautje, ik ga proberen die mindset over te nemen.
Cateautje schreef:
12-08-2017 19:30
Bedenk je eens wat voor zaken je verdiend die belangrijker voor je zijn dan jezelf volstoppen.

Het is overigens onderzocht en emotie-eten bestaat niet, je bent dus gewoon hebberig. Je hebt een hele goed reden om daar iets aan te doen.
Google maar een op Binge Eating Disorder of afgekort BED
Cateautje schreef:
12-08-2017 19:38
Je moet het zelf weten. Je kan ermee doorgaan, je kan je ook op andere dingen richten. Wat jij wil.
Maar ik heb dat al heel vaak geprobeerd, en het lukt me niet. Dus vraag ik me af: wat doe ik nou fout? En vooral wat is daar de reden van.
Ga eens langs de huisarts en kijk of een paar gesprekken je zouden kunnen helpen om je bijzondere relatie met eten te veranderen in een normale.
single1985 schreef:
12-08-2017 19:42
Google maar een op Binge Eating Disorder of afgekort BED
Dat hebben ze in Amerika verzonnen, dat is hier in Nederland overgenomen en nu zijn er psychologen hier in Nederland die het hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat het niet bestaat.
Jufjoke schreef:
12-08-2017 19:40
Wat ben je heerlijk nuchter, Cateautje, ik ga proberen die mindset over te nemen.
Tja, ik ben vanwege mijn gezondheid op een levenslang dieet en ook ik heb weleens trek in iets dat iki niet mag en dan neem ik wat snoeptomaatjes. Het is nu eenmaal zo. Je kan niet alles hebben.
Vind het eigenlijk maar verwend ook.
Cateautje schreef:
12-08-2017 19:50
Tja, ik ben vanwege mijn gezondheid op een levenslang dieet en ook ik heb weleens trek in iets dat iki niet mag en dan neem ik wat snoeptomaatjes. Het is nu eenmaal zo. Je kan niet alles hebben.
Vind het eigenlijk maar verwend ook.
Ik ben alleen niet verwend.
Cateautje schreef:
12-08-2017 19:49
Dat hebben ze in Amerika verzonnen, dat is hier in Nederland overgenomen en nu zijn er psychologen hier in Nederland die het hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat het niet bestaat.

Dus mijn aandoening is nep leuk dat te weten. Het word nog steeds erkend als een eetstoornis.
Bittergarnituur bij twijfel zou ik ook naar de huisarts gaan misschien kan je een paar gesprekken met iemand krijgen om de oorzaak te achter halen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-08-2017 19:49
Dat hebben ze in Amerika verzonnen, dat is hier in Nederland overgenomen en nu zijn er psychologen hier in Nederland die het hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat het niet bestaat.
goh fijn dat jij hebt besloten dat wat ik heb niet bestaat :blob:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bittergarnituur schreef:
12-08-2017 19:55
Ik ben alleen niet verwend.
Als jij jezelf niet kan tegenhouden jezelf vol te stoppen, dan is dat verwend. Ik snap het ook niet, wat is er mis mee om jezelf eens een flinke schop onder je hol te geven en jezelf eens goed toe te spreken eens normaal te gaan doen. Het is allemaal zo vreselijk slap.
Dat laatste snap ik dan weer wel, want ik heb ook iets waar ik niet mee kan stoppen, maar jeetje, wat wil je nou, zielig gaan zitten doen bij een psycholoog? Soms moet je gewoon karakter tonen en dat kan moeilijk zijn, maar probeer het dan gewoon een keer, in plaats van je als slachtoffer van de situatie te zien.
Alle reacties Link kopieren
Zou hypnose kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-08-2017 20:00
Als jij jezelf niet kan tegenhouden jezelf vol te stoppen, dan is dat verwend. Ik snap het ook niet, wat is er mis mee om jezelf eens een flinke schop onder je hol te geven en jezelf eens goed toe te spreken eens normaal te gaan doen. Het is allemaal zo vreselijk slap.
Dat laatste snap ik dan weer wel, want ik heb ook iets waar ik niet mee kan stoppen, maar jeetje, wat wil je nou, zielig gaan zitten doen bij een psycholoog? Soms moet je gewoon karakter tonen en dat kan moeilijk zijn, maar probeer het dan gewoon een keer, in plaats van je als slachtoffer van de situatie te zien.
acht hou toch op met je onzinverhaal en je veroordelingen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
12-08-2017 19:59
goh fijn dat jij hebt besloten dat wat ik heb niet bestaat :blob:
Je kan het gewoon googlen hoor ik kreeg 84.900 resultaten (0,62 seconden)
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
12-08-2017 19:59
goh fijn dat jij hebt besloten dat wat ik heb niet bestaat :blob:
Ja zo fijn. Ineens duizenden mensen die geen eetstoornis meer hebben! Koel! :cheer:

To, ga naar je ha en bespreek dit met haar/hem.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
rosanna08 schreef:
12-08-2017 20:01
acht hou toch op met je onzinverhaal en je veroordelingen
Voel je je aangesproken?
Cateautje schreef:
12-08-2017 20:00
Als jij jezelf niet kan tegenhouden jezelf vol te stoppen, dan is dat verwend. Ik snap het ook niet, wat is er mis mee om jezelf eens een flinke schop onder je hol te geven en jezelf eens goed toe te spreken eens normaal te gaan doen. Het is allemaal zo vreselijk slap.
Dat laatste snap ik dan weer wel, want ik heb ook iets waar ik niet mee kan stoppen, maar jeetje, wat wil je nou, zielig gaan zitten doen bij een psycholoog? Soms moet je gewoon karakter tonen en dat kan moeilijk zijn, maar probeer het dan gewoon een keer, in plaats van je als slachtoffer van de situatie te zien.
Bedankt voor je adviezen tot nu toe maar ze helpen mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-08-2017 20:03
Voel je je aangesproken?
ja nogal, raar he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Cateautje schreef:
12-08-2017 20:00
Als jij jezelf niet kan tegenhouden jezelf vol te stoppen, dan is dat verwend. Ik snap het ook niet, wat is er mis mee om jezelf eens een flinke schop onder je hol te geven en jezelf eens goed toe te spreken eens normaal te gaan doen. Het is allemaal zo vreselijk slap.
Dat laatste snap ik dan weer wel, want ik heb ook iets waar ik niet mee kan stoppen, maar jeetje, wat wil je nou, zielig gaan zitten doen bij een psycholoog? Soms moet je gewoon karakter tonen en dat kan moeilijk zijn, maar probeer het dan gewoon een keer, in plaats van je als slachtoffer van de situatie te zien.
O_O O_O Was het maar zo makkelijk verdiep je eens in eetstoornissen als het allemaal zo makkelijk zou zijn als jij nu schreef had je geen overgewicht gehad in de wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven