Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik las het ook.

Vreemd verhaal, een lange fietstocht maken door de stromende regen, maar niet weten (of zeggen tegen je partner) waar je heen denkt te gaan.

Ik hoop van harte dat ze gevonden wordt, maar vrees het ergste. Het ziet er niet goed uit.
Quintessa schreef:
01-10-2017 14:17
Ik las het ook.

Vreemd verhaal, een lange fietstocht maken door de stromende regen, maar niet weten (of zeggen tegen je partner) waar je heen denkt te gaan.

Ik hoop van harte dat ze gevonden wordt, maar vrees het ergste. Het ziet er niet goed uit.
Ja dit vind ik het ook wat vreemd.
Dus dat partner dit niet weet.
Het weer was hier heftig in Utrecht.
Vreemd om dan een tocht te maken.
Ik moet bij dat soort topics altijd hieraan denken:

https://www.lindanieuws.nl/nieuws/waaro ... -facebook/

Nou is dit geen kind, natuurlijk. Maar het is wel goed om hierbij stil te staan. Nu ook weer wordt er iemand ongevraagd publiekelijk genoemd, terwijl ze misschien wel 100 redenen heeft om weg te gaan. Je weet het gewoonweg niet. Vooral omdat het verhaal inderdaad nogal vaag is. Maar goed, hopelijk is ze snel terecht en is er niets aan de hand.
canvas schreef:
01-10-2017 14:38
Ik moet bij dat soort topics altijd hieraan denken:

https://www.lindanieuws.nl/nieuws/waaro ... -facebook/

Nou is dit geen kind, natuurlijk. Maar het is wel goed om hierbij stil te staan. Nu ook weer wordt er iemand ongevraagd publiekelijk genoemd, terwijl ze misschien wel 100 redenen heeft om weg te gaan. Je weet het gewoonweg niet. Vooral omdat het verhaal inderdaad nogal vaag is. Maar goed, hopelijk is ze snel terecht en is er niets aan de hand.

Deze vermissing staat echter ook bij de politie geregistreerd, dus er zijn vast redenen om aan te nemen dat ze niet gewoon zomaar weg is.

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... faber.html
Ken deze hele omgeving aardig.

Veel bossen en stille paden ook.

Hopelijk komt ze ongeschonden terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het en vind het een raar verhaal. Ik fietste vrijdag rond die tijd door die enorme buien en dat deed ik echt niet voor m'n lol.
Las net in een bericht dat familie en vrienden een zoekactie zijn begonnen.

De politie werkt aan de zaak echter is er nog geen officiële fysieke zoekactie.
thee_leutje101 schreef:
01-10-2017 14:53
Ik las het en vind het een raar verhaal. Ik fietste vrijdag rond die tijd door die enorme buien en dat deed ik echt niet voor m'n lol.
Ja ik was ook buiten op dat moment, was al voorspeld het weer maar moest even snel sigaretten halen en was echt zwaar, bijna noodweer.
Star² schreef:
01-10-2017 14:41
Deze vermissing staat echter ook bij de politie geregistreerd, dus er zijn vast redenen om aan te nemen dat ze niet gewoon zomaar weg is.

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... faber.html
De politie verwijdert de vermissing na verloop van tijd of als ze bv bewust weg is gegaan. Hier op het forum blijft ze met naam en toenaam genoemd en zeer goed zichtbaar in Google resultaten. Ken toevallig iemand die nog steeds last ervan heeft dat hij op allerlei forums staat toen hij eens vermist (is bewust weg gegaan) was.
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 18:20
0.16% gewijzigd
Maar als je ''bewust weggaat', laat dan op een of andere manier weten dat je niet gezocht wilt worden.

Ik vind het een vreemd verhaal: fietstocht met onbekende bestemming. Ik hoop heel hard dat ze inderdaad 'bewust weggegaan' is.
Avondzon schreef:
01-10-2017 17:44
Maar als je ''bewust weggaat', laat dan op een of andere manier weten dat je niet gezocht wilt worden.
Lang niet altijd. Ken een geval van dit jaar. Persoon in kwestie uit eindelijk wel terecht. Sprake van persoonlijke crisis. Had niemand verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
01-10-2017 14:27
Ja dit vind ik het ook wat vreemd.
Dus dat partner dit niet weet.
Het weer was hier heftig in Utrecht.
Vreemd om dan een tocht te maken.
Ik zat op dat moment ook op de fiets, maar na de eerste bui maakt het me ook niet meer uit. Alleen later ging het onweren, toen was ik gelukkig net bij mijn eindbestemming.
Avondzon schreef:
01-10-2017 17:44
Maar als je ''bewust weggaat', laat dan op een of andere manier weten dat je niet gezocht wilt worden.

Ik vind het een vreemd verhaal: fietstocht met onbekende bestemming. Ik hoop heel hard dat ze inderdaad 'bewust weggegaan' is.
Ook als je niet bewust wegging oid is het niet fijn dat er voor altijd berichten als dit topic naar boven komen via Google op je naam. Enne er kan van alles zijn, crisis Ed, waardoor iemand zonder bericht vertrekt.
Ik vind dit verhaal heel erg vreemd. Wie gaat er nou een lange fietstocht maken door de regen?! En die onbekende bestemming vind ik nog aparter. Ik vroeg me eerlijk gezegd meteen af of het wel klopt wat vriend zegt? Hopelijk is er niks aan de hand.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 05-10-2017 17:04
Reden: Suggestief
17.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onduidelijk verhaal............. Om half 5 vertrekken voor een "urenlange fietstocht"
Waar moet je om half 5 's avonds uren lang naar toe fietsen in de regen.

Of vriendin dekt haar af omdat ze bijvoorbeeld een second love heeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Heb er niet bij stil gestaan mbt het noemen van haar naam.
Eerder juist wel haar naam genoemd om ook hier aandacht aan deze vermiste jonge vrouw te besteden.

De politie is vandaag een zoekactie begonnen nog voor het donker werd, ook met helikopter.

Woonde en logeer nu in het gebied waar zij wordt gezocht.
En heb de helikopter gehoord.

Naar dat ze nog niet gezond terug is gevonden.
Lotus90 schreef:
01-10-2017 19:07
Ik vind dit verhaal heel erg vreemd. Wie gaat er nou een lange fietstocht maken door de regen?! En die onbekende bestemming vind ik nog aparter. Ik vroeg me eerlijk gezegd meteen af of het wel klopt wat vriend zegt? Misschien zit hij er zelf achter. Maar dat was mijn eerste ingeving maar, ik wil niemand beschuldigen. Hopelijk is er niks aan de hand.
Waarom doe je dat dan toch; dat speculeren en iemand beschuldigen als mogelijk achter verdwijning zitten?
H
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 11:54
99.67% gewijzigd
Mm
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 01:16
99.85% gewijzigd
Koffiekop schreef:
02-10-2017 09:21
Ik ken het daar ook en je kan er geen 5 minuten lopen zonder een andere wandelaar, honduitlater, hardloper of fietser tegen te komen. Bovendien wonen er gewoon mensen in Hollandsche Rading, Maartensdijk en de omgeving en er is een stationnetje. Tussen de dorpen in zit wat bos, zeg maar. Het Gooi is nou niet bepaald de Veluwe of het platteland van Oost Groningen.
Zeker in het mooie weekend erna moet het daar gestikt hebben van de wandelaars.
Als het zo hard regent zijn de vele wandelaars binnen hoor.

Ik vind dit zo verontrustend. Ik hoop op een wonder.
Saga_Röversdotter schreef:
01-10-2017 19:07
Ook als je niet bewust wegging oid is het niet fijn dat er voor altijd berichten als dit topic naar boven komen via Google op je naam. Enne er kan van alles zijn, crisis Ed, waardoor iemand zonder bericht vertrekt.
Wat is nou belangrijker? Dat men iemand die in nood verkeerd terugvindt en daarbij dit soort middelen inzet is toch het enige goede dat je kan doen.

Bureau inhuren om zoekresultaten ongedaan te maken is van latere zorg.
Jammer dan dat het niet fijn is. Een geliefde vermist hebben is ook 'niet fijn'.
Saga_Röversdotter schreef:
01-10-2017 16:22
De politie verwijdert de vermissing na verloop van tijd of als ze bv bewust weg is gegaan. Hier op het forum blijft ze met naam en toenaam genoemd en zeer goed zichtbaar in Google resultaten. Ken toevallig iemand die nog steeds last ervan heeft dat hij op allerlei forums staat toen hij eens vermist (is bewust weg gegaan) was.
Komt nogal ondankbaar over. Bewust weggaan iedereen naar je op zoek. En dan later klagen dat er door de wanhoop op allerlei mogelijke manieren aandacht voor je verdwijning gevraagd is, om je in goede gezondheid terug te vinden.

Hij/zij kan die forums toch aanschrijven? Ik kan mij niet voorstellen dat het Vivaforum zo een verzoek niet zou inwilligen.
Saga_Röversdotter schreef:
01-10-2017 19:07
Ook als je niet bewust wegging oid is het niet fijn dat er voor altijd berichten als dit topic naar boven komen via Google op je naam. Enne er kan van alles zijn, crisis Ed, waardoor iemand zonder bericht vertrekt.
Dan kan je Google verzoeken om de zoekresultaten te wissen. Echt.
tampontouwtje schreef:
02-10-2017 09:39
Wat is nou belangrijker? Dat men iemand die in nood verkeerd terugvindt en daarbij dit soort middelen inzet is toch het enige goede dat je kan doen.

Bureau inhuren om zoekresultaten ongedaan te maken is van latere zorg.
Jammer dan dat het niet fijn is. Een geliefde vermist hebben is ook 'niet fijn'.

Eens. Als een van mijn kinderen vermist zou zijn projecteren ze hun naam desnoods op de maan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven