afspreken met vrienden met kinderen, hoe doen jullie dat?

10-10-2018 16:56 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben even benieuwd hoe jullie afspreken met jullie vrienden. Wij hebben een aantal stellen waarmee we bevriend zijn en waarmee we eens in de paar maanden/paar keer per jaar afspreken.Wonen allemaal niet in de buurt, vandaar de lage frequentie.Onderling kennen ze elkaar niet, dus afspreken gebeurt steeds met 1 stel tegelijk.
Deze stellen hebben net als wij kinderen, veelal in dezelfde leeftijd als onze kinderen en zij vinden het allemaal fijn om af te spreken op bijvoorbeeld zondagmiddag, met kinderen er bij dus. Onze kinderen zien dit steeds vaker niet meer zo zitten. Ze zijn 11 en bijna 10 en hebben gewoon niet altijd zin om' opgescheept' te zitten met kinderen waarmee ze' niks hebben' .
Ik kan dat best begrijpen. Omdat wij afspreken met hun ouders, zijn zij verplicht de middag door te brengen met kinderen waarmee ze niet bevriend zijn maar wordt er wel van ze verwacht dat ze die middag met elkaar optrekken. Toen ze jonger waren ging dat eigenlijk wel goed maar de laatste tijd protesteren ze steeds meer. Willen ze niet meer 1 a 1,5 uur in de auto (en weer terug) en vervolgens een uur of 4 daar zitten. In hun ogen is hun dag dan verpest ;-)

Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat doen. Wij stellen regelmatig voor om op een avond af te spreken, ergens een hapje te eten zonder kinderen bijvoorbeeld, maar ik proef dat zij het wel gezellig vinden overdag met de kinderen er bij. Hun kinderen zijn misschien makkelijker daar in. Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Edit: omdat vrienden dus ver weg wonen (1 a 1,5 uur enkele reis) laat ik de kinderen liever niet alleen thuis. Oudste is al weleens alleen gebleven, maar dan heb je het al gauw over 6 uur en dat vind ik gewoon ook niet gezellig...
Op die leeftijd zou ik ze zelf niet meer verplicht meeslepen, bij familie aangelegenheden vind ik het nog anders maar ik ga ze niet verplichten om op te trekken met de kinderen van vrienden.


Edit; ik zou ze dus wel gewoon thuis laten als ze dat aan kunnen.
anoniem_326119 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 17:00
13.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
leuk van die vrienden die niet reageren op wat jullie aangeven prettig te vinden....
Lorem Ipsum
Niet thuis afspreken maar op locatie, bijvoorbeeld klim/springparadijs, museum, dierentuin etc. Daarna/vooraf lunchen en je hebt een leuke dag toch?
turquasi schreef:
10-10-2018 16:59
leuk van die vrienden die niet reageren op wat jullie aangeven prettig te vinden....
Dat schrijft TO niet.
Dit was bij mij zo'n periode dat ik mijn vrienden weinig zag. De kinderen hadden inderdaad geen zin meer om mee te gaan, en ze waren nog net te jong om alleen thuis te blijven.
Inmiddels zijn de mijne ouder, blijven alleen thuis en komt iedereen weer een beetje uit "de mist" en spreken we af zónder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
10-10-2018 16:59
leuk van die vrienden die niet reageren op wat jullie aangeven prettig te vinden....
Nou, ik denk dat ik ook niet zo heel duidelijk daar in ben ;-) Ben niet zo dominant en we passen ons snel en makkelijk aan. De kinderen echter niet ;-)
Eerlijk tegen je vrienden zeggen dat je niet met kinderen af wil spreken.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-10-2018 17:00
Niet thuis afspreken maar op locatie, bijvoorbeeld klim/springparadijs, museum, dierentuin etc. Daarna/vooraf lunchen en je hebt een leuke dag toch?
Dat is een goed idee inderdaad en dat doen we ook weleens, maar ook daar zijn de meeste stellen niet zo happig op lijkt het wel. Die zijn erg van lekker thuis, lekkere lunch samen maken etc. Wij trekken er liever op uit, inderdaad, museum of dierentuin. Misschien moet ik dat zelf toch wat meer initiëren en wat minder snel ' toegeven'
Ik vind ook dat je gerust aan kunt geven dat jouw kinderen hier geen zin in hebben en dat je dus liever anders afspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen toch maar thuis, naar vriendje, oma etc. Of je laat ze iets leuks doen als naar de film, dierentuin etc. Iets waar jullie lekker ff kunnen zitten.
Maar ik vind als stel afspreken wel iets anders dan als gezin afspreken eigenlijk. Dat laatste gaat dan ook meestal met z'n allen naar een pretpark oid. Maar als stel afspreken doe je toch zonder kinderen? En je verwacht dan al helemaal niet dat die elkaar bezig gaan houden.
Ik zou er eerlijk over zijn trouwens. Gewoon aangeven dat je volgende keer zonder komt omdat ze het niet leuk meer vinden.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
10-10-2018 17:01
Dit was bij mij zo'n periode dat ik mijn vrienden weinig zag. De kinderen hadden inderdaad geen zin meer om mee te gaan, en ze waren nog net te jong om alleen thuis te blijven.
Inmiddels zijn de mijne ouder, blijven alleen thuis en komt iedereen weer een beetje uit "de mist" en spreken we af zónder kinderen.
Denk dat dat inderdaad misschien ook wel een natuurlijk proces is. Over een paar jaar zal het vanzelf makkelijker gaan. Wel jammer voor nu.
Alle reacties Link kopieren
ok hoe gaat dat dan wel ...

jullie appen een paar keer 'goh lijkt het jullie leuk vrijdagavond een hapje te doen bij dat restaurant'en dan appen zij steevast 'nee joh we zien jullie zondagmiddag wel bij de speelboerderij?'
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
10-10-2018 17:03
Dat is een goed idee inderdaad en dat doen we ook weleens, maar ook daar zijn de meeste stellen niet zo happig op lijkt het wel. Die zijn erg van lekker thuis, lekkere lunch samen maken etc. Wij trekken er liever op uit, inderdaad, museum of dierentuin. Misschien moet ik dat zelf toch wat meer initiëren en wat minder snel ' toegeven'
Ja das lekker makkelijk van die vrienden zeg. Spreek dan bij je eigen thuis af zodat jullie kinderen gewoon hun gang kunnen gaan.
Zij blijven thuis, kinderen worden geanimeerd en het kost niks, geen geld en geen moeite.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
10-10-2018 17:03
Ik vind ook dat je gerust aan kunt geven dat jouw kinderen hier geen zin in hebben en dat je dus liever anders afspreekt.
Komt dat niet een beetje bot over? ik zou het graag zeggen maar stoot ik dan niemand voor het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
gewoon heerlijk kindloos afspreken hoor
Eva1977 schreef:
10-10-2018 17:04
Denk dat dat inderdaad misschien ook wel een natuurlijk proces is. Over een paar jaar zal het vanzelf makkelijker gaan. Wel jammer voor nu.

Of je geeft het gewoon aan, misschien komt er dan alsnog een andere vorm in?
Eva1977 schreef:
10-10-2018 17:06
Komt dat niet een beetje bot over? ik zou het graag zeggen maar stoot ik dan niemand voor het hoofd?

Ik vind het een hele legitieme reden, die volgens mij iedereen met (aanstormende) pubers wel begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Stuur zo een afspreken.nl rond met allerlei data en spreek bijv af in een pretpark, grote speeltuin of een dierenpark centraal gelegen of bij een andere activiteit voor alle leeftijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
turquasi schreef:
10-10-2018 17:05
ok hoe gaat dat dan wel ...

jullie appen een paar keer 'goh lijkt het jullie leuk vrijdagavond een hapje te doen bij dat restaurant'en dan appen zij steevast 'nee joh we zien jullie zondagmiddag wel bij de speelboerderij?'
Wat vul je veel in.
Eva1977 schreef:
10-10-2018 17:06
Komt dat niet een beetje bot over? ik zou het graag zeggen maar stoot ik dan niemand voor het hoofd?

Dan zijn het wel een beetje huilies als ze daardoor beledigd zijn hoor. Die kinderen hebben elkaar niet uitgekozen, dus dit is wel een beetje de dag die je wist dat zou komen ;-)
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-10-2018 17:05
Ja das lekker makkelijk van die vrienden zeg. Spreek dan bij je eigen thuis af zodat jullie kinderen gewoon hun gang kunnen gaan.
Zij blijven thuis, kinderen worden geanimeerd en het kost niks, geen geld en geen moeite.
Nee zo is het niet, het is om en om, ene keer bij ons, andere keer bij vrienden. Maar ook als vrienden hier komen met hun kinderen zijn onze kinderen niet blij; die kinderen willen optrekken met onze kinderen; onze kinderen willen dat echter niet...
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-10-2018 17:14
Dan zijn het wel een beetje huilies als ze daardoor beledigd zijn hoor. Die kinderen hebben elkaar niet uitgekozen, dus dit is wel een beetje de dag die je wist dat zou komen ;-)
Je hebt gelijk; ik ga het vanavond meteen proberen ;-)
Oppas regelen en zonder kinderen afspreken. Als die kids al een jaar of 10 zijn kunnen ze toch wel bij hun eigen vrienden terecht voor een dagje?
Eva1977 schreef:
10-10-2018 17:16
Nee zo is het niet, het is om en om, ene keer bij ons, andere keer bij vrienden. Maar ook als vrienden hier komen met hun kinderen zijn onze kinderen niet blij; die kinderen willen optrekken met onze kinderen; onze kinderen willen dat echter niet...
Dan zeg je tegen je vrienden dat jullie kinderen bewust met vrienden buiten de deur afspreken omdat ze geen zin meer hebben in opgedrongen kinderen van anderen. Misschien liegen ze zelf wel dat hun kinderen het nog steeds leuk vinden meegesleept te worden op visites omdat ze geen oppas willen regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven