Werk & Studie alle pijlers

HBO opleiding 26 jaar

05-12-2018 20:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Inmiddels ben ik 26 met een MBO niveau-4 diploma.
Die ik al 3,5 jaar bezit en waar ik tot heden weinig mee gedaan heb.
in de tussentijd tijdelijk gewerkt in een kleding winkel en in een lingerie winkel..
Slechts heel kort als secretaresse, ik vond het niet leuk..

De opleiding heeft nooit bij me gepast. Ik vind het lastig om me te focussen op 100 dingen tegelijk. Ik ben dus te chaotisch voor een secretaresse. Ik richt me liever op 1 taak/bezigheid. Terwijl je als secretaresse echt een spin in het web moet zijn..

Nu merk ik dat als ik opzoek ga naar werk het allemaal een beetje uitzichtloze baantjes zijn die overblijven. Werk als secretaresse wil ik sowieso niet meer doen. Dus ik zoek nu in de richting receptioniste. Omdat ik dan nog contact heb met klanten..
Misschien weer in een kledingwinkel... Dit zijn baantjes die ik niet mijn heel leven wil doen... Maar het is ook een beetje nu of nooit want ben 26 al.

Het enige wat mij echt leuk lijkt is psychologie, aangezien daar amper werk in is en heel veel mensen deze studie doen op allerlei niveau´s kan ik dat ook wel vergeten. Ik ben geen 20 mee ..Dus Ik wil er wel zeker van zijn dat het geen probleem wordt een baan te vinden. Als ik mijn tijd nog in een studie stop.

Een voltijd studie zie ik sowieso niet meer zitten. Ik twijfel soms wel eens aan de deeltijd studie social work.
Ondanks dat psychologie me toch veel leuker lijkt. Schijnt daar ook niet heel veel werk in te zijn.

Ik weet dat bijv. verpleegkundige een juiste keuze zou kunnen zijn maar dit trekt me dan ook niet helemaal.

Baangarantie vind ik heel belangrijk, zodat ik na mijn studie gelijk aan de bak kaan. Maar ik wil me wel ook gemotiveerd genoeg voelen voor een studie. Met uitzicht op werk dat echt goed bij me past en dat niet voor een paar maandjes is.

Wat zouden jullie overwegen in mijn geval?


:) :)
Ah, je bent dus afgewezen?
Ik zou zelf de zorg in gaan.

Met mensen, elke dag nieuwe uitdagingen en altijd werk gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
05-12-2018 21:01
Ah, je bent dus afgewezen?
Haha, ja dat ook nog eens.
linnylow schreef:
05-12-2018 21:03
Haha, ja dat ook nog eens.

Nou, ik snap niet wat er haha aan is. Ga eerst eens verzinnen hoe het zo ver gekomen is. Je kunt de komende vier jaar gaan zitten zweten op een HBO studie, maar als je niet eens op tijd kunt komen voor een sollicitatiegesprek ga je daar ook weinig aan hebben.

Leer eerst de basics eens van het hebben van een baan, voor je op zoek gaat naar de ultieme werkplek.
Alle reacties Link kopieren
Werk wordt nooit perfect en precíes waar je interesses liggen hè? Althans, voor verreweg de meesten niet. Ben je niet wat veeleisend wellicht in waar een studie/baan precies aan moet voldoen voor je je er echt voor in wilt zetten?

Kijk waar je talenten liggen, wat daarbij past en neem dan rationele argumenten als werkgelegenheid en niveau van de opleiding mee in je eindkeuze. En dan doorzetten, ook als het even niet zo leuk is.

Waarom geen voltijd hbo? Voor deeltijd moet je vaak al een baan in die sector hebben, dat zal lastig zijn met jouw CV. Duaal kan met verpleegkunde wel inderdaad, daar zitten ze om te springen. Maar gaan vakken als biochemie (is geen groot deel van de opleiding, maar toch) je lukken? En waarom geen mbo 4 bbl eigenlijk?

Ga je in ieder geval eens breed oriënteren. Op ROC's, op hogescholen, door een jobcoach... Niet enkel op internet. En kom dan weloverwogen tot de beste keuze voor jou.
er blijft niet veel over
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar op m'n 26ste ook aan hbo begonnen. Fulltime, duaal is moeilijk ivm stageplaatsen, vooral in social work richting. Tot nu toe absoluut geen spijt van. Ben dertig als ik klaar ben. Laat maar ach, ben blij dat ik het nog gedaan heb.
Dymphnatam schreef:
05-12-2018 21:01
Ah, je bent dus afgewezen?
Hoe haal je dat uit de OP? Ik heb verder gelezen, dus ook dat TO het beaamt, maar ben ik blind of lees jij goed tussen de regels?
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf al zegt dat je chaotisch bent, geen spin in het web etc en dat je je op 1 taak wil richten zou ik juist niet de zorg in gaan. Daar moet je wel degelijk een spin in het web zijn.
[quote=AbsolutelyFabulous post_id=29320267 time=1544048567 user_id=115512]
Hoe haal je dat uit de OP? Ik heb verder gelezen, dus ook dat TO het beaamt, maar ben ik blind of lees jij goed tussen de regels?

Even haar andere topic lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oriënteer je dan inderdaad eens op een opleiding Social Work.

Of het je wat lijkt weet ik niet, maar oriënteer je dan ook eens op HBO integrale veiligheidskunde. Er is in elk geval veel werk in. Afgestudeerden vinden in no time een baan.

In januari t/m maart zijn er veel open dagen van alle onderwijsinstellingen in heel NL waar je met coördinatoren/ docenten/ studenten kunt spreken en ideeën op kunt doen. Ik zou daar zeker gebruik van maken. Gratis en verplicht je tot niets.

--
Psychologie lijkt me lastig om een baan in te vinden. Er is een overvloed aan universitair afgestudeerde psychologen. Om van MBO 4 naar universiteit te gaan, lijkt me een te grote stap.
--
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
06-12-2018 12:18
Oriënteer je dan inderdaad eens op een opleiding Social Work.

Of het je wat lijkt weet ik niet, maar oriënteer je dan ook eens op HBO integrale veiligheidskunde. Er is in elk geval veel werk in. Afgestudeerden vinden in no time een baan.

In januari t/m maart zijn er veel open dagen van alle onderwijsinstellingen in heel NL waar je met coördinatoren/ docenten/ studenten kunt spreken en ideeën op kunt doen. Ik zou daar zeker gebruik van maken. Gratis en verplicht je tot niets.

--
Psychologie lijkt me lastig om een baan in te vinden. Er is een overvloed aan universitair afgestudeerde psychologen. Om van MBO 4 naar universiteit te gaan, lijkt me een te grote stap.
--
Dankjewel voor je reactie.
Ja het liefste zou ik dan in februari starten omdat ik dan nog tijd bespaar. Over social work twijfel ik ook nog omdat ik best een gevoelig type ben met een hoge stem etc. Ook kom ik best jong over.
Ik ben bang dat ik dan niet serieus genomen wordt. Of dat ik het bijv. Eng vindt om met leeftijdsgenootjes te praten. Kinderen zou me beter liggen..

Heb integrale veiligheidskunde opgezocht ik vind dat niet echt passen bij het type dat ik ben.

Een vraag aan iedereen..
Hbo-toegepaste psychologie is daar wel werk in? of ook niet...
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-12-2018 15:39
Hbo-toegepaste psychologie is daar wel werk in? of ook niet...
Nee.

Waarom reageer je alleen op Boogschutter?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-12-2018 15:39
Over social work twijfel ik ook nog omdat ik best een gevoelig type ben met een hoge stem etc. Ook kom ik best jong over.
Ik ben bang dat ik dan niet serieus genomen wordt. Of dat ik het bijv. Eng vindt om met leeftijdsgenootjes te praten. Kinderen zou me beter liggen..
Dan zou geen enkele opleiding voor je geschikt zijn, want overal werk je actief samen met volwassenen. Ook bij een opleiding als hbo Pedagogiek heb je met studiegenoten, docenten, collega's, ouders van kinderen te maken. En in de opleiding die je beoogde (Psychologie) kun je je ook nooit alleen maar richten op kinderen.

Je komt over als iemand die veel problemen heeft op veel verschillende levensgebieden en binnen veel wegen vastloopt. Heb/wil je hulp?
Alle reacties Link kopieren
Beste linnylow,

Ik heb zelf de HBO opleiding social work afgerond afgelopen zomer. Op het moment dat ik aan de opleiding begon (4 jaar geleden) werd mij ook verteld dat het moeilijk was om binnen deze sector aan de slag te gaan. Ik kon dit jaar gelukkig op mijn stage en afstudeeradres blijven. Ook bij medestudenten merk ik dat de banen nu juist voor het oprapen liggen. Hier kun je de dus niks van op aan...

Je kunt alle kanten op met de opleiding (verslavingszorg, vluchtelingenwerk, jeugdzorg, schuldhulpverlening, directe zorg, noem maar op...) dus dat is wel prettig aangezien je nog niet precies weet wat je wil.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een PB'tje sturen!

Succes!
Life begins at the end of your comfortzone
Alle reacties Link kopieren
Je onderschat jezelf ook nogal met je motivatie voor de doelgroep van de kinderen.

Ik zou juist voor de volwassenen kiezen als ik jou was. Voor je zelfvertrouwen!
En je hebt een hele studie de tijd om dit te leren.
Koffiehagedis schreef:
06-12-2018 16:10
Nee.

Waarom reageer je alleen op Boogschutter?

Er wordt sowieso erg selectief gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
LJVKS1 schreef:
06-12-2018 21:57
Beste linnylow,

Ik heb zelf de HBO opleiding social work afgerond afgelopen zomer. Op het moment dat ik aan de opleiding begon (4 jaar geleden) werd mij ook verteld dat het moeilijk was om binnen deze sector aan de slag te gaan. Ik kon dit jaar gelukkig op mijn stage en afstudeeradres blijven. Ook bij medestudenten merk ik dat de banen nu juist voor het oprapen liggen. Hier kun je de dus niks van op aan...

Je kunt alle kanten op met de opleiding (verslavingszorg, vluchtelingenwerk, jeugdzorg, schuldhulpverlening, directe zorg, noem maar op...) dus dat is wel prettig aangezien je nog niet precies weet wat je wil.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een PB'tje sturen!

Succes!
Dankje, heb je een PB gestuurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven