Cuba, alleen heenreis

06-12-2018 19:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ga binnenkort naar Cuba, met een rondreis. Ik reis daarna zelf nog door, ik weet alleen niet waar naar toe. Ik heb dus mijn heenvlucht geboekt, het rondreis arrangement. Ik wil mijn vlucht verder laten afhangen van waar ik dan zin in heb.

Weet iemand of dit bij de douane van Cuba problemen gaat opleveren? Het reisbureau weet het niet en raadt mij aan om nu al mijn vlucht verder te boeken.
Volgens mij heb je altijd een uitreisticket nodig. Heb je ook geen idee van de duur van je volledige reis? Wellicht is het goedkoper om een retourtje Havana te boeken en na je Cuba reis gewoon een vlucht naar waar je zin hebt en uiteindelijk terug naar Havana voor je terugreis. Of wellicht een retourtje Miami. Wellicht kun je van daaruit dan naar Cuba gaan en daarna je rondreis voortzetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet voor een hele hoop landen een visum nodig? Want die zou je dan toch al eerder moeten aanvragen?
Alle reacties Link kopieren
Nep uitreisticket maken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je aanraden om nu wel al te beslissen waar je heen gaat. Bijv. Mexico Yucatan. Je kan een strandvakantie houden maar ook dingen gaan bekijken. Je hebt alleen een vlucht nodig wat je daar doet bepaal jijzelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Robinson schreef:
06-12-2018 19:27
Nep uitreisticket maken
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op de website van de Cubaanse ambassade/consulaat, daar staan de eventuele visumeisen vast wel ergens vermeldt.

Meestal heb je een uitreisticket nodig om een land binnen te komen, maar die eisen verschillen per land.
stippensokken wijzigde dit bericht op 06-12-2018 20:08
2.25% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 19:40
:facepalm:
Dit lijkt gek, maar hier maken veel backpackers gebruik van. Er is zelfs een site waarop een format staat dat je kunt gebruiken.

Je hebt sowieso een visum nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit in Cuba bij de douane mijn ticket hoeven te laten zien, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Ik vraag mij alleen wel af wanneer je dan het vliegticket wilt gaan boeken? Er is wel internet maar het is niet zo dat het internet snel en goed werkt. Daarnaast heb je in Cuba nergens een veilige verbinding, dat is een risico qua betalen online. Als je wilt printen heb je ook echt een local nodig om te weten waar. Je kan in Cuba ook bij een kantoor van Cubana een vliegticket kopen maar dan is het wel noodzakelijk dat je wat Spaans spreekt. Een visum voor Cuba stelt trouwens niets voor, die kun je online bestellen bij https://www.cubavisa.net/.
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 19:40
:facepalm:
Dit kan echt hoor.

https://expertvagabond.com/proof-of-onward-travel/

Ik raad het niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Flyonward.com

Maar vanaf cuba zou ik inderdaad al een ticket hier regelen ivm amper internet..
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
06-12-2018 20:45
Een visum voor Cuba stelt trouwens niets voor, die kun je online bestellen bij https://www.cubavisa.net/.

Maar als TO nog niet weet naar welk land ze doorreist, dan moet ze in Cuba terplekke een visum regelen voor het volgende land. Lijkt me niet handig.
Bloometje schreef:
06-12-2018 20:53
Flyonward.com

Maar vanaf cuba zou ik inderdaad al een ticket hier regelen ivm amper internet..
Het is nog steeds mogelijk om telefonisch tickets te boeken. Gaat vrij makkelijk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
06-12-2018 20:58
Het is nog steeds mogelijk om telefonisch tickets te boeken. Gaat vrij makkelijk eigenlijk.
Hou er wel rekening mee dat bellen vanuit Cuba ongeveer 2 euro per minuut kost.....
Nitflex schreef:
06-12-2018 20:58
Het is nog steeds mogelijk om telefonisch tickets te boeken. Gaat vrij makkelijk eigenlijk.
Hoe betaal je dan?

Ik zou gewoon echt 'n retourticket boeken vanaf een goed toegankelijke stad ofwel in de USA of in midden/zuid Amerika afhankelijk van je reisvoorkeur. Neem aan dat je de regio waar je na Cuba wil gaan reizen wel weet?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
06-12-2018 20:57
Maar als TO nog niet weet naar welk land ze doorreist, dan moet ze in Cuba terplekke een visum regelen voor het volgende land. Lijkt me niet handig.
Als Nederlander heb je voor veel landen in Latijns Amerika geen visum nodig https://visum.nl/visa-quick-check
redbulletje schreef:
06-12-2018 21:06
Hoe betaal je dan?

Ik zou gewoon echt 'n retourticket boeken vanaf een goed toegankelijke stad ofwel in de USA of in midden/zuid Amerika afhankelijk van je reisvoorkeur. Neem aan dat je de regio waar je na Cuba wil gaan reizen wel weet?
Met je creditcard op de ouderwetse manier. Zoals je in Amerika nog steeds telefonisch je creditcard kunt gebruiken.

Of, contant aan de balie op het vliegveld kun je ook tickets kopen.
Miek_ schreef:
06-12-2018 21:05
Hou er wel rekening mee dat bellen vanuit Cuba ongeveer 2 euro per minuut kost.....
Je belt toch binnen Cuba? Lokale telefoonkaart kopen, en vanuit de ouderwetse telefooncel bellen. Doen mensen daar zelf ook nog veel.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
06-12-2018 21:13
Je belt toch binnen Cuba? Lokale telefoonkaart kopen, en vanuit de ouderwetse telefooncel bellen. Doen mensen daar zelf ook nog veel.
Naar welk Cubaans nummer ga je bellen om telefonisch vliegtickets te kopen? Dat gaat niet. Zal je toch echt naar een buitenlands nummer moeten bellen (wat ook vanaf een Cubaanse telefooncel een fortuin kost) of je moet ter plekke naar een Cubana kantoor of een reisbureau bij een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
06-12-2018 21:17
Naar welk Cubaans nummer ga je bellen om telefonisch vliegtickets te kopen? Dat gaat niet. Zal je toch echt naar een buitenlands nummer moeten bellen (wat ook vanaf een Cubaanse telefooncel een fortuin kost) of je moet ter plekke naar een Cubana kantoor of een reisbureau bij een hotel.
Je kunt ook zoń telefoonkaartje kopen, op sommige hotspots best goed bereik. In hotels zal het ook wel goed zijn maar daar verbleef ik niet.
Je kunt wel alvast skype op je telefoon zetten bijv en dan daarmee bellen, is goedkoper dan die 2 euro per minuut.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
06-12-2018 22:32
Je kunt ook zoń telefoonkaartje kopen, op sommige hotspots best goed bereik. In hotels zal het ook wel goed zijn maar daar verbleef ik niet.
Je kunt wel alvast skype op je telefoon zetten bijv en dan daarmee bellen, is goedkoper dan die 2 euro per minuut.
Skype werkt niet in Cuba, ze gebruiken daar IMO. Je hebt steeds meer Wifi hotspots maar het kwaliteit is niet stabiel. Vaak is het wel hoe rustiger het is hoe beter het werkt. Internet is in hotels vaak niet beter dan de hotspots op straat. Je koopt trouwens geen telefoonkaart voor de internet hotspots maar een internetkaart van Etecsa, deze kost 1 CUC voor een uur internet.
Alle reacties Link kopieren
Duur grapje, een enkeltje Cuba, een enkeltje andere bestemming en een enkeltje Nederland?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Trump heeft de open houding wat bekoeld, dus ik weet niet of er nog steeds dagelijks op en neer gevlogen en gevaren wordt. Dat is eigenlijk de beste plaats om verder te reizen. Internationale transits vanuit de Antillen of zo is moeilijker dan vanaf Miami.
Alles valt of staat met je volgende bestemming, en dat moet je regelen voordat je Cuba ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Pas nog geweest. Je hebt echt een visum nodig en die krijg je pas als je ook je terugticket kan laten zien. Ik ben gevlogen vanaf Madrid en daar kwam je zonder visum ook het vliegtuig niet eens in. Op Havana wordt het nog een keer gecheckt.

Eerst een ticket kopen en dan visum regelen dus. Visum kun je kopen in consulaat, zit in Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
06-12-2018 20:45
Ik heb nog nooit in Cuba bij de douane mijn ticket hoeven te laten zien, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Ik vraag mij alleen wel af wanneer je dan het vliegticket wilt gaan boeken? Er is wel internet maar het is niet zo dat het internet snel en goed werkt. Daarnaast heb je in Cuba nergens een veilige verbinding, dat is een risico qua betalen online. Als je wilt printen heb je ook echt een local nodig om te weten waar. Je kan in Cuba ook bij een kantoor van Cubana een vliegticket kopen maar dan is het wel noodzakelijk dat je wat Spaans spreekt. Een visum voor Cuba stelt trouwens niets voor, die kun je online bestellen bij https://www.cubavisa.net/.
goede!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven