Gezondheid alle pijlers

Onaangename geur maar medisch in orde

11-02-2019 14:20 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een genante vraag. Ik merk bij mezelf dat ik een sterk onaangename geur heb daarbeneden. Het lijkt soms zelfs door kleding heen te gaan. Ik ben naar de huisarts geweest en er is een uitstrijkje gemaakt en een urinetest gedaan. Ik heb geen bacteriele-of schimmel infectie. Ook geen blaasontsteking. Vandaar deze topic. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben hoe ik ervan af kan komen?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. ik heb de klachten al een langere tijd, al een paar jaar wel maar omdat er steeds niks te vinden was kwam er geen oplossing. Ik ben nu 31 jaar dus ik zit niet in de overgang. Ik ben aan de pil. Ik gebruik geen tampons. Ik eet wel vaak gekruid eten dus mn dieet veranderen is wel een goede tip.

Ik scheer me altijd. Voor het wassen gebruik ik gewoon water want ik heb gelezen dat zeep je pH balans kan verstoren. Ik gebruik inlegkruisjes en draag altijd katoenen ondergoed. Ik draag vaak leggings.T is ook wel een idee inderdaad om me door te laten verwijzen naar de gynaecoloog.
Ik gebruik verder geen medicatie die het zou kunnen veroorzaken.
Dank voor het meedenken!
Valt nog wel wat winst te behalen door te stoppen met die inlegkruisjes en leggings. Zorg ook dat je thuis geen ondergoed draagt, maar bijvoorbeeld een loszittende joggingbroek (zit sowieso lekkerder ;)) met niks eronder. In bed ook geen ondergoed dragen.

Wellicht zou je nog kunnen stoppen met de pil als dat een optie is.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met inlegkruisjes.
Zalmsnipper schreef:
11-02-2019 19:33
Stoppen met inlegkruisjes.
Wasbare inlegkruisjes kan dan weer wel. Van katoen of bamboe.
Zeg nooit nooit dat je nu al niet in de overgang kan zitten. Het komt niet zoveel voor op jouw leeftijd, maar ik ken een paar mensen die nog geen 30 zijn en al in de vervroegde overgang zitten.
Zoals al gezegd, stoppen met leggings en inlegkruisjes.
Zeker geen Tena of vaginale douches.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
11-02-2019 19:51
Zeg nooit nooit dat je nu al niet in de overgang kan zitten. Het komt niet zoveel voor op jouw leeftijd, maar ik ken een paar mensen die nog geen 30 zijn en al in de vervroegde overgang zitten.
Ik ben hier dus nu ook bang voor op mijn 33e. Niet vanwege een geur, maar omdat mijn menstruatie niet komt. Nu 4 dagen te laat. Dat heb ik nooit eerder gehad. Maar vind het nog wat vroeg om gelijk naar de dokter te gaan.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-02-2019 13:41
Ik ben hier dus nu ook bang voor op mijn 33e. Niet vanwege een geur, maar omdat mijn menstruatie niet komt. Nu 4 dagen te laat. Dat heb ik nooit eerder gehad. Maar vind het nog wat vroeg om gelijk naar de dokter te gaan.
Je menstruatie kan gewoon simpelweg wat later komen, of je kunt een keer overslaan. Je lichaam is geen klok.
Heb je al wel getest of je niet zwanger bent?
Stoppen met inlegkruisjes! Of katoenen inlegkruisjes inderdaad of Wasbaar, en alleen gebruiken wanneer nodig!!! bv bij menstruatie. Liever niet!

Is de legging synthetisch? Deze kunnen ook geur op een gekke manier absorberen, ook anders dan met katoen.

Een x stoppen met de pil zou ook nog een optie zijn, het zijn tenslotte hormonen die van invloed kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
het vervelende is dat je zo'n inlegkruisje nou juist gebruikt als extra barriere voor de geurtjes, dus wat dan?

twee onderbroeken over elkaar aan?
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-02-2019 10:41
het vervelende is dat je zo'n inlegkruisje nou juist gebruikt als extra barriere voor de geurtjes, dus wat dan?

twee onderbroeken over elkaar aan?
.
De geurtjes oplossen door anders te eten, andere stoffen te dragen en dergelijke. Een dag een panty aan is bij mij garantie op in de avond willen douchen en overdag nog een keer een lapje erlangs, want echt niet te doen. Terwijl ik van mezelf eigenlijk erg weinig geur heb daar, heel neutraal.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou heel gek als ik zeg dat jezelf een keer goed uitsoppen en kijken wat voor effect dat heeft het eerste zou zijn wat ik zou doen? Waarom was je jezelf niet gewoon een keer lekker met doucheschuim?

Het is echt zo'n enorme mythe dat de vulva niet gewassen hoeft te worden.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-02-2019 11:12
Ben ik nou heel gek als ik zeg dat jezelf een keer goed uitsoppen en kijken wat voor effect dat heeft het eerste zou zijn wat ik zou doen? Waarom was je jezelf niet gewoon een keer lekker met doucheschuim?

Het is echt zo'n enorme mythe dat de vulva niet gewassen hoeft te worden.
.
Nog nooit gehoord dat de vulva niet gewassen hoeft te worden, maar ik ken wel de adviezen van de gynaecoloog: niet met zeep, enkel met water. Ik zou dat dus zelf nooit doen, maar ik heb ook een erg gevoelige huid, dus zelfs de huid rondom de vulva kan het niet verdragen (eczeem).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-02-2019 11:12
Ben ik nou heel gek als ik zeg dat jezelf een keer goed uitsoppen en kijken wat voor effect dat heeft het eerste zou zijn wat ik zou doen? Waarom was je jezelf niet gewoon een keer lekker met doucheschuim?

Het is echt zo'n enorme mythe dat de vulva niet gewassen hoeft te worden.
Is geen mythe.
Als ik de boel uitsop met doucheschuim, heb ik alles gelijk van slag (lees: binnen paar uur een schimmelinfectie).
Was mijn schaamhaar met klein beetje schuim, de rest alleen met water. Kan het zo prima schoon houden.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
13-02-2019 09:55
Je menstruatie kan gewoon simpelweg wat later komen, of je kunt een keer overslaan. Je lichaam is geen klok.
Heb je al wel getest of je niet zwanger bent?
Ik kan niet zwanger zijn, want al jaren niet seksueel actief. Maar vond het gewoon raar. Meestal word ik om de 3,5 week ongesteld. En áls ik eens overtijd was, was het nooit langer dan 1 dag. Maar goed, gisteravond alsnog ongesteld geworden.
Is het trouwens ook normaal dat als je een keer laat bent, het de keer daarna vroeg komt?
hondenmens wijzigde dit bericht op 13-02-2019 11:18
1.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
13-02-2019 11:15
.
Nog nooit gehoord dat de vulva niet gewassen hoeft te worden, maar ik ken wel de adviezen van de gynaecoloog: niet met zeep, enkel met water. Ik zou dat dus zelf nooit doen, maar ik heb ook een erg gevoelige huid, dus zelfs de huid rondom de vulva kan het niet verdragen (eczeem).
ik was mezelf al mijn hele leven gewoon met doucheschuim en nog nooit een centje pijn gehad. En aangezien TO zegt dat allerlei infecties al zijn uitgesloten en ze verder ook helemaal geen reden heeft om aan te nemen dat ze er niet tegen kan maar ze wél stinkt, zou ik het wel weten. Baat het niet dan schaadt dat ene keertje met zeep wassen ook heus niet. En vermindert de stank wel dan weet ze wat haar te doen staat.
Am Yisrael Chai!
Augustus2308 schreef:
11-02-2019 19:21
Dank jullie wel voor de reacties. ik heb de klachten al een langere tijd, al een paar jaar wel maar omdat er steeds niks te vinden was kwam er geen oplossing. Ik ben nu 31 jaar dus ik zit niet in de overgang. Ik ben aan de pil. Ik gebruik geen tampons. Ik eet wel vaak gekruid eten dus mn dieet veranderen is wel een goede tip.

Ik scheer me altijd. Voor het wassen gebruik ik gewoon water want ik heb gelezen dat zeep je pH balans kan verstoren. Ik gebruik inlegkruisjes en draag altijd katoenen ondergoed. Ik draag vaak leggings.T is ook wel een idee inderdaad om me door te laten verwijzen naar de gynaecoloog.
Ik gebruik verder geen medicatie die het zou kunnen veroorzaken.
Dank voor het meedenken!
Doen.

De stank moet ergens vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-02-2019 11:18
ik was mezelf al mijn hele leven gewoon met doucheschuim en nog nooit een centje pijn gehad. En aangezien TO zegt dat allerlei infecties al zijn uitgesloten en ze verder ook helemaal geen reden heeft om aan te nemen dat ze er niet tegen kan maar ze wél stinkt, zou ik het wel weten. Baat het niet dan schaadt dat ene keertje met zeep wassen ook heus niet. En vermindert de stank wel dan weet ze wat haar te doen staat.
Eh nou, eigenlijk dus wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-02-2019 11:31
Eh nou, eigenlijk dus wel.
Hoezo dan? Dat hangt toch helemaal van de vrouw in kwestie af? Mij schaadt het totaal niet bijvoorbeeld. TO heeft geen candida of bacteriële vaginose, ze rept ook niet over eczeem of iets, ze kan het toch gewoon eens proberen? Mijn vulva ruikt gewoon naar Nivea doucheschuim, dat lijkt me te prefereren boven stank die door je kleren heen komt.
Am Yisrael Chai!
Hoe oud zijn je leggings en ondergoed? Misschien blijft de geur daar in hangen. Ik zou inderdaad ook even stoppen met inlegkruisjes. Dan maar even geur om je heen.
Alle reacties Link kopieren
ja maar iemand die last heeft van de geur tussen haar benen trekt om te beginnen al geen panty aan hoor, tenzij je het leuk vind als collega's je nog ruiken ookal ben je niet meer in de kamer
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven