Gezondheid alle pijlers

Als je zulke erge hooikoorts hebt dat het je leven beheerst

23-04-2019 18:49 56 berichten
Dochter: 17, super allergisch. Voor alles. Huisstofmijten (gesaneerd huis) huisdieren, voedsel, hooikoorts, koemelkallergie, eczeem, astma.
Loopt bij allergoloog, bij dermatoloog, heeft allerlei testen gehad, noem ze maar of ze heeft ze gehad. Allerlei medicijnen en slikt nu 5 hooikoortstabletten per dag (op recept van de dokter dus) en een neusspray, en 2 pufs, en allerlei cremes. Ze is doodziek. Ze niest nonstop, is doodmoe, heeft bloedneuzen, ogen zitten potdicht en zijn rooddoorlopen, en niks maar dan ook niks helpt en het verziekt compleet haar leven.
Wat in godsnaam kunnen we nog doen? We zijn niet van de alternatieve geneeswijzen. Heeft iemand hier nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Als je echt wanhopig bent, ga je wel naar de alternatieve geneeswijzen zoeken.
Je dochter loopt bij de dermatoloog en de allergoloog.En dan denk je hier hulp te krijgen?Hoe dan ook sterkte met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Desensibilisatietherapie geen optie?
Is desensibilisatie nog nooit besproken?
Ach wat sneu.
Ik had dit vorig jaar in lichtere mate, en ben anders ingesteld op medicatie. Heb daar veel baat bij.
Ook ik heb en huisstofmijt en allergieën voor allerlei pollen maar ik heb tot dusver veel minder last door die nieuwe medicatie.
Verder hoor ik goede verhalen van intapen bij de fysiotherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaf tapen bij de fysiotherapeut wel wat verlichting.
Verder vasiline met eucalyptus in je neusgaten smeren, dan blijven de pollen wat hangen.
Heb verder ook van alles geprobeerd, medicatie, acupunctuur enz. Hielp niet bijzonder goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de aversie tegen alternatieve geneeswijze, maar bij zoveel klachten zou ik wellicht toch open staan voor een aantal zaken. Onder het mom ' baat het niet dan schaadt het niet'. Sommige worden ook door de zorgverzekeraar vergoed.

(Ik vind zelf de gedachte achter TCM (Chinese Geneeskunde) zelf helemaal niet gek eigenlijk: Metaforisch is het lichaam een tuin die je moet verzorgen. Waar acupunctuur de waterlopen weer in evenwicht brengt, zodat er droogte noch overstromingen zijn, zorgt de kruidengeneeskunde dat het land vruchtbaar is en er goede gewassen kunnen groeien. En nee, daar ga je geen volledige genezing mee bereiken en gebroken benen worden niet opeens weer heel, maar wellicht kan het wel verlichting brengen?)
Alle reacties Link kopieren
Het is van afstand lastig bepalen hoé erg ziek je dochter is, maar termen als ‘doodziek’ als het over hooikoorts gaat vind ik lichtelijk overdreven. Ja ik weet waar ik over praat, heb zelf ook ernstige last van hooikoorts en tal van andere allergieën. Heb ook het gevoel dat mijn kop uit elkaar knalt, vandaag en 10-pak Kleenex zakdoekjes verbruikt en daarna overgegaan op keukenrol. Mijn neus rauw en rood van het snuiten en niezen, mijn ogen opgezwollen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ja, het is knap beroerd en erg vervelend, maar je bent niet doodziek want het kan ook zo weer over zijn en dan kan het (afhankelijk van het weer) zomaar weken goedgaan zonder klachten.
Bij mij helpt medical taping soms, soms ook niet. Tig verschillende medicijnen geprobeerd, het beste helpen nog gewoon de hooikoortstabletten van Kruidvat, neusspray verdraag ik niet ivm constante bloedneuzen. Imuuntherapie geprobeerd maar hielp ook niet.
Als het zó erg is, snap ik niet waarom je niet open staat voor iets homeopatisch. Kan je toch altijd proberen?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je niet naar alternatieve 'geneeswijzen' grijpt. Het feit dat ze soms door ziektekostenverzekeraars worden vergoed, wil niet zeggen dat ze werken. Dat doen ze immers niet. Behalve dan het placebo-effect.

Heeft geen enkele arts immunotherapie genoemd?
...
Tapen hielp niks. Alternatieve geneeswijze hebben we echt wel geprobeerd maar deed helemaal niks. Dus vandaar dat dat een gepasseerd station is.
Ik vind het zo zielig. Ze zit in een steriele kamer en het leven gaat momenteel even aan haar voorbij. Vandaag is het echt heel, heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Oslodeeerste schreef:
23-04-2019 19:10
Wat goed dat je niet naar alternatieve 'geneeswijzen' grijpt. Het feit dat ze soms door ziektekostenverzekeraars worden vergoed, wil niet zeggen dat ze werken. Dat doen ze immers niet. Behalve dan het placebo-effect.

Heeft geen enkele arts immunotherapie genoemd?
Sorry... vorige week donderdag een bioresonantie behandeling gehad. Sindsdien klachtenvrij. Mij best als je dat een placebo-effect noemt, ik heb geen klachten en het hele weekend heerlijk buiten vertoeft.
Alle reacties Link kopieren
Oslodeeerste schreef:
23-04-2019 19:10
Behalve dan het placebo-effect.

Dan wordt het ook beter, dus dat lijkt me geen contra-argument.
desensibilisatie had geen zin bij haar. Geen idee meer waarom.
Alle reacties Link kopieren
Oslodeeerste schreef:
23-04-2019 19:10
Wat goed dat je niet naar alternatieve 'geneeswijzen' grijpt. Het feit dat ze soms door ziektekostenverzekeraars worden vergoed, wil niet zeggen dat ze werken. Dat doen ze immers niet. Behalve dan het placebo-effect.

Vind ik toch te kort door de bocht. De WHO heeft bijvoorbeeld over acupunctuur geschreven dat het niet alleen een placebo effect is en ze doen nu een groter onderzoek naar de effecten van acupunctuur, omdat de eerste resultaten aangeven dat er wel iets gebeurd. https://www.who.int/intellectualpropert ... es/Jia.pdf
Gaat het gebroken benen of kanker genezen? Nee, dat geloof ik ook niet. Maar dat er andere denkwijze zijn dan de westerse geneeskunde, dat geloof ik wel. Net zoals de westerse geneeskunde op niet alles een antwoord heeft. (en nee, ik zeg niet dat die ontbrekende antwoorden wel beantwoord worden in andere geneeswijzen)
piepp schreef:
23-04-2019 19:09
Het is van afstand lastig bepalen hoé erg ziek je dochter is, maar termen als ‘doodziek’ als het over hooikoorts gaat vind ik lichtelijk overdreven. Ja ik weet waar ik over praat, heb zelf ook ernstige last van hooikoorts en tal van andere allergieën. Heb ook het gevoel dat mijn kop uit elkaar knalt, vandaag en 10-pak Kleenex zakdoekjes verbruikt en daarna overgegaan op keukenrol. Mijn neus rauw en rood van het snuiten en niezen, mijn ogen opgezwollen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ja, het is knap beroerd en erg vervelend, maar je bent niet doodziek want het kan ook zo weer over zijn en dan kan het (afhankelijk van het weer) zomaar weken goedgaan zonder klachten.
Bij mij helpt medical taping soms, soms ook niet. Tig verschillende medicijnen geprobeerd, het beste helpen nog gewoon de hooikoortstabletten van Kruidvat, neusspray verdraag ik niet ivm constante bloedneuzen. Imuuntherapie geprobeerd maar hielp ook niet.
Als het zó erg is, snap ik niet waarom je niet open staat voor iets homeopatisch. Kan je toch altijd proberen?
Ik heb dusdanig schade gehad van deze klachten dat ik na stabilisatie door eindelijk goede medicatie, elke drie maanden gecheckt werd.
Een jaar lang.
Gelukkig ben ik nu stabiel en kan nu weer waar gaan opbouwen, maar dat mocht eerder niet.
Ik had echt ook aantoonbaar beschadigingen van alle ontstekingen en het was ook maar de vraag of dat zich zou herstellen. Sowieso is mijn longcapaciteit flink aangetast bijvoorbeeld.
Ik kan me bij dit meisje voorstellen dat haar gehoor ook gevaar loopt.
Dus ik vind het wel wat achteloos om te zeggen dat het wel meevalt.
Inderdaad. Ik heb nu iets waar de reguliere geneeskunde (nu even) niets aan kan doen. Ik heb niets met alternatieve geneeswijzen en zweverigheid, maar ben het wel gaan proberen onder het mom van: ik moet iets. Het placebo effect is hartstikke welkom.

TO, wat naar voor je dochter! Het kan natuurlijk ook zo weer omslaan - het is gelukkig niet voor eeuwig - maar als je zo jong bent, is het extra zwaar om er doorheen te moeten. Beginnen met desensibilisatie-therapie, nogmaals de medicatie herzien en misschien ook een psycholoog zodat ze wat handvaten krijgt om met haar allergieën en de bijbehorende beperkingen en tegenslag om te gaan?
En dit klinkt vast heel dramatisch maar (uiteindelijk) emigreren? Een van mijn nichtjes had hier altijd ontzettend veel last van hooikoorts en pollen, ging een tijd op reis naar Zuid-Amerika, merkte dat ze daar geen last had en is nooit meer teruggekomen.
Al eens bij een andere allergoloog geweest?
Pollenwerende horren?
Mondkapjes?
Moire schreef:
23-04-2019 19:28
Al eens bij een andere allergoloog geweest?
Pollenwerende horren?
Mondkapjes?
Wel pollenwerende horren geen mondkapjes. Andere allergoloog: ja
Alle reacties Link kopieren
scutellaria van Solgar heeft bij mij wat verlichting gebracht. Wat erg voor je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Aan degene die zegt dat doodziek onzin is....je kan er echt dood en doodziek van zijn!!!


Hier heeft dochter en man het vrij erg maar nog iets minder dan jouw dochter..wat we in ieder geval doen is in het voorjaar en de zomer op vakantie hoog de bergen in...geen huisstofmijt..geen pollen...even op adem komen...
Alle reacties Link kopieren
De medinose al geprobeerd??

Ik ben niet zo ziek als jouw dochter, maar dat ding haalt ongeveer 85% van mijn klachten weg. Aangeraden aan heel wat mensen om me heen en de meesten zijn er blij mee.

Is het alternatief? Een beetje wel ja. Maar goed, je krijgt er niks mee binnen. Dit is echt een ´baat het niet, schaadt het niet´ ding.
Wel heel erg consequent gebruiken en regelmatig nieuwe batterijen gebruiken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Die tijd ligt gelukkig achter me. Grote kans dus dat het voor je dochter ook ooit voorbijgaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-04-2019 19:24
Dus ik vind het wel wat achteloos om te zeggen dat het wel meevalt.
Maar al jou klachten lees ik niet bij het verhaal van de dochter van TO. Daar lees ik, heel vervelend voor dochter, ‘gewone’ hooikoortsklachten. Ja het is zwaar, ja vandaag was heel erg, ook ik heb dat ondervonden. Het is niet zo dat een gezond iemand zonder enige kennis van zaken roept dat het wel meevalt hé.
Ik vind alleen, nog steeds, het woord ‘doodsziek’ niet in de context van hooikoorts passen. Misschien als je andere klachten erbij hebt, dat je door een combinatie van die dingen echt wel heel ziek kan worden.
Maar ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens gelezen heb dat er iemand is overleden aan hooikoorts.
Ja het is zwaar kak als je midden in zo’n aanval zit, maar je weet ook altijd ‘ooit gaat het weer over’. Dat kan je van écht doodzieke mensen niet zeggen.
En ik begrijp echt dat het niet leuk is. Voor dochter niet, voor andere mensen die het hebben ook niet. Inmiddels heb ik door de jaren heen wel geleerd dat ik er niet mijn leven voor ‘on hold’ ga zetten. Het wordt namelijk niet beter als ik thuisblijf of mijzelf afzonder van de buitenwereld. Ja, dan zit ik maar ergens met huilende ogen, snot all-over-nu-face als een kleuter, aangestaard door mensen zo van ‘wat heeft die nou?’.
Het ene moment vreet ik me vol met pillen, het andere moment helemaal niks. Ik ben ook nog steeds zoekende naar iets wat altijd helpt. Wat vandaag helpt, kan volgende week helemaal niks doen. Ik denk dat het belangrijkste is; accepteer dat het erbij hoort, hoe vervelend ook.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
23-04-2019 21:24
Maar al jou klachten lees ik niet bij het verhaal van de dochter van TO. Daar lees ik, heel vervelend voor dochter, ‘gewone’ hooikoortsklachten. Ja het is zwaar, ja vandaag was heel erg, ook ik heb dat ondervonden. Het is niet zo dat een gezond iemand zonder enige kennis van zaken roept dat het wel meevalt hé.
Ik vind alleen, nog steeds, het woord ‘doodsziek’ niet in de context van hooikoorts passen. Misschien als je andere klachten erbij hebt, dat je door een combinatie van die dingen echt wel heel ziek kan worden.
Maar ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens gelezen heb dat er iemand is overleden aan hooikoorts.
Ja het is zwaar kak als je midden in zo’n aanval zit, maar je weet ook altijd ‘ooit gaat het weer over’. Dat kan je van écht doodzieke mensen niet zeggen.
En ik begrijp echt dat het niet leuk is. Voor dochter niet, voor andere mensen die het hebben ook niet. Inmiddels heb ik door de jaren heen wel geleerd dat ik er niet mijn leven voor ‘on hold’ ga zetten. Het wordt namelijk niet beter als ik thuisblijf of mijzelf afzonder van de buitenwereld. Ja, dan zit ik maar ergens met huilende ogen, snot all-over-nu-face als een kleuter, aangestaard door mensen zo van ‘wat heeft die nou?’.
Het ene moment vreet ik me vol met pillen, het andere moment helemaal niks. Ik ben ook nog steeds zoekende naar iets wat altijd helpt. Wat vandaag helpt, kan volgende week helemaal niks doen. Ik denk dat het belangrijkste is; accepteer dat het erbij hoort, hoe vervelend ook.
Het is niet enkel hooikoorts, ook voedsel allergie en astma enz

En de een kan door

De ander is er echt dood en doodmoe van en kan zo goed als niets meer

Gelukkig is de echt extreme variant je bespaard gebleven,dat kan je beter denken dan zeggen.."oh ik heb het ook erg maar ik ben een bikkel en ga gewoon door"

Soms kan dat gewoon niet
Hoe dan ook. Dit topic is geen wedstrijdje wie het ziekst of zieligst is. Iedereen heeft andere referentiekaders.
Ik ben voor mijn dochter op zoek naar tips die wij wellicht toch nog over het hoofd hebben gezien. Ik ben geen voorstander van alternatieve geneeswijzen. De verdere discussie vind ik dan ook vrij zinloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven