Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo; die heeft indruk gemaakt!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een omslachtig verhaal om duidelijk te maken of je een schilder moet bellen :-D
Ik zou het niet doen. Hij weet wie je bent en waar je woont. Als hij je leuk vindt, had hij zelf wel wat laten merken. Straks heeft hij een relatie.
Dan zou ik hem nog eerder aanspreken. Hij werkt vast nog wel in de buurt.
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 23:18
Wat een omslachtig verhaal om duidelijk te maken of je een schilder moet bellen :-D
Ik zou het niet doen. Hij weet wie je bent en waar je woont.
Als hij je leuk vindt, had hij zelf wel wat laten merken.
Straks heeft hij een relatie.
Dan zou ik hem nog eerder aanspreken. Hij werkt vast nog wel in de buurt.
Zitten we de hele dag massaal in dat andere topic te reageren dat dat niet gewenst is...
Alle reacties Link kopieren
Dit verhaal komt me wel heel bekend voor. Is toch al eens eerder geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je al 34 bent.
ik geef mn bek ook maar een douw
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:08
Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders lunchpauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder).
Dit was mijn lievelingszin
Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.

Maar bellen met een lulsmoes onder een valse naam is wel helemaal bon ton?
redbulletje schreef:
20-05-2019 23:22
Zitten we de hele dag massaal in dat andere topic te reageren dat dat niet gewenst is...
:rofl: Het is inderdaad nooit goed.
Murrmurr schreef:
20-05-2019 23:30
Dit was mijn lievelingszin
:rofl: ontneemt je letterlijk bijna de adem.
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 23:34
:rofl: ontneemt je letterlijk bijna de adem.
Fantastische details.

TO wie luncht er nou om 10 uur? En belangrijker: wat moet jij met 180 legpuzzels in je kelder?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overdag vrijwel nooit thuis, dus hem buiten aanspreken is geen optie. In mijn keuken is de muur boven de kookplaat verkleurd in de loop van de jaren en daar ga ik planken maken. Ik kan als ik hem nog een keer bel ook vragen of hun weet welke kleur ik daar het beste kan gebruiken en of hij advies heeft welke verf het beste is.
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:43
Ik ben overdag vrijwel nooit thuis, dus hem buiten aanspreken is geen optie. In mijn keuken is de muur boven de kookplaat verkleurd in de loop van de jaren en daar ga ik planken maken. Ik kan als ik hem nog een keer bel ook vragen of hun weet welke kleur ik daar het beste kan gebruiken en of hij advies heeft welke verf het beste is.
En dan?
Murrmurr schreef:
20-05-2019 23:40
Fantastische details.

TO wie luncht er nou om 10 uur? En belangrijker: wat moet jij met 180 legpuzzels in je kelder?
Ik moet altijd zo lachen om jouw reacties :-D
Goede observatie inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
20-05-2019 23:49
En dan?
Ik kan zeggen dat ik nog een vraag heb over het schilderwerk en/of dat van die keuken gebruiken als smoes en dan zeggen dat het beste is als hij even langs komt als ie in de buurt is/tijd heeft.
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:56
Ik kan zeggen dat ik nog een vraag heb over het schilderwerk en/of dat van die keuken gebruiken als smoes en dan zeggen dat het beste is als hij even langs komt als ie in de buurt is/tijd heeft.
And thennn.. Wat is je plan, zodra hij binnen is?
Ik zou me heel ongemakkelijk voelen als iemand mij naar zijn huis lokt, om.. Tja, waarom eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat er ook wel kans is dat ie mij interessant vind omdat hij diezelfde dag in z'n lunchpauze bij m'n kelder staat. Of het moet zo geweest zijn dat hij iets moest overleggen/doorgeven met/aan die andere man die in de kelders aan het werk was.
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:59
En ik denk dat er ook wel kans is dat ie mij interessant vind omdat hij diezelfde dag in z'n lunchpauze bij m'n kelder staat. Of het moet zo geweest zijn dat hij iets moest overleggen/doorgeven met/aan die andere man die in de kelders aan het werk was.
Hij zei alleen iets over jouw puzzels.. Tenzij "puzzel" synoniem is voor iets anders..
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
20-05-2019 23:59
And thennn.. Wat is je plan, zodra hij binnen is?
Ik zou me heel ongemakkelijk voelen als iemand mij naar zijn huis lokt, om.. Tja, waarom eigenlijk?
Zie dan wel hoe het loopt. En ik denk niet dat hij er perse direct iets achter zoekt, en als ie dat wel doet..hij was die dag ook niet op z'n mondje gevallen dus dan hoor ik het wel van hem.
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
21-05-2019 00:02
Hij zei alleen iets over jouw puzzels.. Tenzij "puzzel" synoniem is voor iets anders..
Vertel..
elfje85 schreef:
21-05-2019 00:02
Zie dan wel hoe het loopt. En ik denk niet dat hij er perse direct iets achter zoekt, en als ie dat wel doet..hij was die dag ook niet op z'n mondje gevallen dus dan hoor ik het wel van hem.
Ik ben zeer benieuwd naar je update :)
Alle reacties Link kopieren
Tormenta¿ schreef:
21-05-2019 00:03
Ik ben zeer benieuwd naar je update :)
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar wat anders je bedoelde toen je zei dat puzzels een synoniem is voor iets anders..
Alle reacties Link kopieren
Op zich een schattig verhaal en ik begrijp niet wat er mis is met legpuzzels.
Echter had je aan de telefoon niet moeten liegen/je voordoen als iemand anders.
Als je verder in contact wilt komen, doe dat dan op een andere manier.
Stuur een leuke kaart naar het schildersbedrijf t.a.v. de schilder met het petje met daarop je telefoonnummer, maar laat verdere leugens achterwege.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:59
En ik denk dat er ook wel kans is dat ie mij interessant vind omdat hij diezelfde dag in z'n lunchpauze bij m'n kelder staat.
Ja maar hoe weet je nou of het hem om jou te doen is of om je puzzels?
Ik vind jouw aanpak eh.. nogal bijzonder te noemen, maar dat ter zijde. De kans is groot dat hij een vriendin heeft of er niet op zit te wachten, ik zou er iniedergeval niet aan beginnen. Mocht je toch persé iets willen ondernemen dan zou je evt. het klusbedrijf kunnen bellen, vragen naar desbetreffende man en een drankje voorstellen als bedankje voor het nette schilderwerk. Komt minder raar over dan de man benaderen via zijn privénummer. Het inwinnen van verfadvies zou ik trouwens achterwege laten, dat klinkt nogal omslachtig en komt naar mijn inziens ook raar over. Kan namelijk gewoon in de bouwmarkt.
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 00:36
0.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven