Viva zoekt alle pijlers

Gezocht: powervrouwen met een Renault

12-06-2019 11:38 178 berichten
Ben jij een echte carrièretijger en rijd je in een Renault van bouwjaar 2014 of nieuwer? Dan zoekt VIVA jou.

Lijkt het jou wat om in VIVA te vertellen waarom jij een inspirerende carrière hebt? Grijp dan nu je kans en meld je aan. Wij kiezen iemand uit die wordt gefotografeerd met haar auto en wordt geïnterviewd voor in het tijdschrift.

Ben of ken jij degene die wij zoeken? Stuur een mail met een foto en wat informatie over je carrière en Renault naar redactie@viva.nl met als onderwerp ‘VIVA X Renault’.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-06-2019 19:07
Ik rijd nu een Hyundai na 20+ jaar Peugeot. Het is een verademing qua onderhoudskosten, maar ik vind het wel een truttenauto. Als volgende auto wilde ik een Clio, maar ik begrijp dat dat geassocieerd wordt met Schoeversmeisjes? Ik vind ze wel lekker rijden en er leuk uitzien, en niemand zal van mij denken dat ik een Schoeversmeisje ben :-) Als er ooit een schip met geld binnenvaart koop ik een stoere SUV, dat dan weer wel.
Koop de Yaris!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
12-06-2019 19:00
Ik en mijn garage gebruiken Ducktape om mijn ramen omhoog te houden. Nu gaat deze Renault weg maar zit veel taperesten op de ruiten. Ik zag echter op het forum een tip van Calamitycat om Baking Soda te gebruiken. Morgen ga ik een poging doen.
:thumbsup: Het is mij gelukt om taperesten die bijna een jaar op een kunststof kozijn hebben gezeten te verwijderen zonder al teveel moeite dus gaat het met jouw raam zeker lukken.
En mocht het onverhoopt toch niet gaan dan ben ik hier gelukkig anoniem :P
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
12-06-2019 19:10
Het Zuiden wel. Kerensheide, Het Vonderen, de Hogt, Batadorp... En soms ben ik in een wilde bui en neem de A73. Nou, dan kan de rest van NL beter niet naar Maastricht willen dan heb ik gegarandeerd wel de Roertunnel geblokkeerd.

En dat alles met één en dezelfde auto. Maar ik heb een lichte voorkeur voor stranden in Brabant. Die slepers zijn aardiger.
:rofl:

Als ik de verhalen hier zo lees ben ik blij dat ik alleen een fiets heb. Ik vermijd de snelweg dus zoveel mogelijk ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ik was de hele (mid)dag aan het powervrouwen en lees nu pas dit topic. Maar ik voel me gediscrimineerd als powervrouw met m'n Tesla! :cry: Stomme Viva.
ShaunTheSheep schreef:
12-06-2019 19:18
Ik was de hele (mid)dag aan het powervrouwen en lees nu pas dit topic. Maar ik voel me gediscrimineerd als powervrouw met m'n Tesla! :cry: Stomme Viva.
Dat is ook wel een auto voor watjes hoor.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 19:27
Dat is ook wel een auto voor watjes hoor.
:furious: :blabla: :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
12-06-2019 19:14
Slepers in regio Amsterdam zijn niet zo aardig kan ik je vertellen. Ben een paar jaar geleden gestrand op de A10 met de Renault (uit 2004) van mijn ouders.
Brabantse slepers zijn tha bomb. De laatste (vorige week) was zo leuk. “Wa denkde gij dat ge hier doet? Da’s gevaarlijk om zo te parkeren”. En ik ook nog serieus (was 22.30 dus het was in mijn belang om die man vooral niet te ergeren) “Meneer, hij is compleet dood. Er licht niets meer op en ik krijg hem niet aan de kant geduwd”. Die man begint gelijk die auto open te rukken en lacht zich een kriek “Meneer? Hahaha. Ik ben Ruud. Da’s Ruud met een -D”. Dus ik sta nog even met mijn bek vol tanden als Ruud mij in die sleepwagen duwt. “Zo, dan lust-e nu wel een bakske koffie of nie?” Nou daar had ik wel oren naar. “Ja da heb ik nie maar we kun effe stoppen bij de pomp”. Oké. Loop een paar minuten later een tankstation binnen met Ruud op mijn hielen: “Hé Es, hebde gij nog wa koffie? Tis een Limburgse helemaal hier gestrand bij Tilburg”. Alsof hij het eerste kievitsei had gevonden. Op het centrale afsleeppunt bemoeide hij zich ook met een telefoongesprek met man: “Als gij zelluf in zo’ne grote gaat rijden kan er toch ook wel wat beters vanaf voor uw vrouwke” aldus Ruud op de achtergrond.

Hij heeft ook nog een collega mij naar het station laten brengen na diens dienst :-D. En man maar appen ‘Wie was dat Lemoos? Lemoos bel even. Waarom bel je niet? Heb je schade gereden? Bel nou!’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Orișa schreef:
12-06-2019 19:27
Dat is ook wel een auto voor watjes hoor.

Sinds ik weet dat je in een Tesla scheetgeluiden kan instellen (https://m.youtube.com/watch?v=VdKpllZVSgY) kan ik Tesla's niet meer serieus nemen ;-D
lemoos2 schreef:
12-06-2019 19:31
Brabantse slepers zijn tha bomb. De laatste (vorige week) was zo leuk. “Wa denkde gij dat ge hier doet? Da’s gevaarlijk om zo te parkeren”. En ik ook nog serieus (was 22.30 dus het was in mijn belang om die man vooral niet te ergeren) “Meneer, hij is compleet dood. Er licht niets meer op en ik krijg hem niet aan de kant geduwd”. Die man begint gelijk die auto open te rukken en lacht zich een kriek “Meneer? Hahaha. Ik ben Ruud. Da’s Ruud met een -D”. Dus ik sta nog even met mijn bek vol tanden als Ruud mij in die sleepwagen duwt. “Zo, dan lust-e nu wel een bakske koffie of nie?” Nou daar had ik wel oren naar. “Ja da heb ik nie maar we kun effe stoppen bij de pomp”. Oké. Loop een paar minuten later een tankstation binnen met Ruud op mijn hielen: “Hé Es, hebde gij nog wa koffie? Tis een Limburgse helemaal hier gestrand bij Tilburg”. Alsof hij het eerste kievitsei had gevonden. Op het centrale afsleeppunt bemoeide hij zich ook met een telefoongesprek met man: “Als gij zelluf in zo’ne grote gaat rijden kan er toch ook wel wat beters vanaf voor uw vrouwke” aldus Ruud op de achtergrond.

Hij heeft ook nog een collega mij naar het station laten brengen na diens dienst :-D. En man maar appen ‘Wie was dat Lemoos? Lemoos bel even. Waarom bel je niet? Heb je schade gereden? Bel nou!’
Geweldig :rofl:
Lemoos, je moet een column bij de lees ook vragen!! :rofl:
Eindelijk echt leuke verhalen.
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 19:36
1.12% gewijzigd
nerdopviva schreef:
12-06-2019 19:33
Sinds ik weet dat je in een Tesla scheetgeluiden kan instellen (https://m.youtube.com/watch?v=VdKpllZVSgY) kan ik Tesla's niet meer serieus nemen ;-D
Ik nu ook niet meer :proud:
Maar Lemoos je maakt wel dankzij de Renault prachtige dingen mee. Dat lukt je vast niet bij een ander merk. Dan wordt het weer zo saai.
nerdopviva schreef:
12-06-2019 19:33
Sinds ik weet dat je in een Tesla scheetgeluiden kan instellen (https://m.youtube.com/watch?v=VdKpllZVSgY) kan ik Tesla's niet meer serieus nemen ;-D
Als mijn oudste dat ooit te weten komt...
Alle reacties Link kopieren
Dat komt door Ruud. Maar de vorige Brabantse sleper was ook heel aardig. Die had een jaarvoorraad aan Lonka snoepjes bij zich en wist ieder automerk tot in detail af te kraken. En sappige verhalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Orișa schreef:
12-06-2019 19:27
Dat is ook wel een auto voor watjes hoor.
En dan mag ik ook al niet in de viva! :cry: :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Tesla’s kunnen ook dansen. En voorbijgangers vragen om het raam niet in te slaan en omstanders ervan te verzekeren dät jouw hondje over water en airco beschikt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
12-06-2019 19:31
Brabantse slepers zijn tha bomb. De laatste (vorige week) was zo leuk. “Wa denkde gij dat ge hier doet? Da’s gevaarlijk om zo te parkeren”. En ik ook nog serieus (was 22.30 dus het was in mijn belang om die man vooral niet te ergeren) “Meneer, hij is compleet dood. Er licht niets meer op en ik krijg hem niet aan de kant geduwd”. Die man begint gelijk die auto open te rukken en lacht zich een kriek “Meneer? Hahaha. Ik ben Ruud. Da’s Ruud met een -D”. Dus ik sta nog even met mijn bek vol tanden als Ruud mij in die sleepwagen duwt. “Zo, dan lust-e nu wel een bakske koffie of nie?” Nou daar had ik wel oren naar. “Ja da heb ik nie maar we kun effe stoppen bij de pomp”. Oké. Loop een paar minuten later een tankstation binnen met Ruud op mijn hielen: “Hé Es, hebde gij nog wa koffie? Tis een Limburgse helemaal hier gestrand bij Tilburg”. Alsof hij het eerste kievitsei had gevonden. Op het centrale afsleeppunt bemoeide hij zich ook met een telefoongesprek met man: “Als gij zelluf in zo’ne grote gaat rijden kan er toch ook wel wat beters vanaf voor uw vrouwke” aldus Ruud op de achtergrond.

Hij heeft ook nog een collega mij naar het station laten brengen na diens dienst :-D. En man maar appen ‘Wie was dat Lemoos? Lemoos bel even. Waarom bel je niet? Heb je schade gereden? Bel nou!’
Oh Lemoos, wa schrijfde gij toch leuk!
lemoos2 schreef:
12-06-2019 19:37
Dat komt door Ruud. Maar de vorige Brabantse sleper was ook heel aardig. Die had een jaarvoorraad aan Lonka snoepjes bij zich en wist ieder automerk tot in detail af te kraken. En sappige verhalen.
Vertel :$

Nu wil ik ook stranden met een Renault in Brabant. klopt het snel af
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn powervrouwen en wat heeft dat met een Renault te maken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Voordat onze Renault geëxplodeerd is al heel wat ellende mee gehad. Bij 20.000 een nieuwe motor gekregen omdat de vorige kleppen vervuild waren en stuk geslagen. Bijna alle dashboard lampjes al gehad. Alles bij elkaar opgeteld heeft de auto ongeveer een half jaar van de 4 bij de garage gestaan.

Rij comfort was nog prima totdat je de 100 grens voorbij kwam. Veel lawaai en benzine verbruik met een beetje geluk 1 op 10.
pejeka schreef:
12-06-2019 19:44
Wat zijn powervrouwen en wat heeft dat met een Renault te maken?
Ligt een beetje aan hoeveel je drukt. Meds wint sowieso dus.
pejeka schreef:
12-06-2019 19:44
Wat zijn powervrouwen en wat heeft dat met een Renault te maken?

Ja, dat weten wij ook eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
12-06-2019 19:40
Vertel :$

Nu wil ik ook stranden met een Renault in Brabant. klopt het snel af
Over stellen die andere activiteiten ontplooien tijdens de wachttijd op de slepers, mannen die gestrand zijn met hun minnares of ingehuurde DVP en dan moeders de vrouw moeten bellen, doorgeflipte cokesnuivers die de vangrail invliegen, een of andere rapper die een supercar vernielde binnen een half uur na aanschaf, omstanders die met de politie op de vuist willen gaan bij ongelukken, debielen die de sleepwagen blokkeren als deze over de vluchtstrook naar een ongeluk gaat, hoe vaak hij al was aangereden, dat collega x een gore l*l was, dat de vrouw van de baas het deed met een collega, hoe blij hij was dat ik niet stond te janken over mijn auto (schijnt vaak voor te komen dat vrouwen dan bij ‘redding’ gaan huilen :-?), dat het Godsgeklaag was dat zo’n jonge auto zoveel mankeerde (scherp oog voor detail), enz.

Ik heb zelfs foto’s gezien van zijn kinderen en stiefkinderen en weet op welk AVI-niveau zij al boekjes lezen. Dat kwam volgens hem omdat Limburgers niet zo opgefokt zijn. En Limburgers klinken altijd aardig. En hij zou het niet doorhebben als ik hem zou uitschelden want dan klonk het nog allemaal heel vriendelijk. Want hij heeft ooit een klap op z’n smoel gekregen van een Limburger want hij had niet door dat die gast gewoon kwaad was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
12-06-2019 19:45
Voordat onze Renault geëxplodeerd is al heel wat ellende mee gehad. Bij 20.000 een nieuwe motor gekregen omdat de vorige kleppen vervuild waren en stuk geslagen. Bijna alle dashboard lampjes al gehad. Alles bij elkaar opgeteld heeft de auto ongeveer een half jaar van de 4 bij de garage gestaan.

Rij comfort was nog prima totdat je de 100 grens voorbij kwam. Veel lawaai en benzine verbruik met een beetje geluk 1 op 10.
Ik durf het bijna niet te vragen maar was het een Clio?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
12-06-2019 19:53
Ik durf het bijna niet te vragen maar was het een Clio?
Een type Renault. Maar voor dit topic heb (Niet goed gelezen) ik hem omgedoopt naar Renault Clito.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven