Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
01-07-2019 22:17
Ja, ik vind het ook schitterend. Ik formuleerde onzorgvuldig, ik bedoelde dat er nog veel minder te beleven was dan in Ollolai.

Ja dat klopt. Ik zag wel een terrasje ergens, dus er is een kroeg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-07-2019 22:23
Vroeg i me ook af, moet al heel goed ijs en brood zijn wil je daar een stuk voor rijden.
heb de googlemaps bestudeerd, en in 2016 woonden er nog bijna 2000 mensen

Volgens mij zeiden ze in de introductie dat er nu nog 60 mensen wonen. Wat me weinig lijkt, gezien het aantal huizen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-07-2019 22:26
Volgens mij zeiden ze in de introductie dat er nu nog 60 mensen wonen. Wat me weinig lijkt, gezien het aantal huizen.
Ik denk dat ze alleen de mensen meetellen die nog voor voortplanting kunnen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-07-2019 22:26
Volgens mij zeiden ze in de introductie dat er nu nog 60 mensen wonen. Wat me weinig lijkt, gezien het aantal huizen.
Ja dat dacht ik ook verstaan te hebben, dan zouden er dus in 3 jaar tijd zo'n 1900 mensen vertrokken zijn.En als je op maps zo'n overzichtsplaatje ziet, dan zie je heel veel berg en maar weinig dorp, ik zou ook wegwezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
01-07-2019 22:35
Ik denk dat ze alleen de mensen meetellen die nog voor voortplanting kunnen zorgen.

Nou, die in dat zaaltje zaten waren er volgens mij al ver voorbij :P
Er was maar 1 kind in het dorp.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgenochtend maar eens kijken
Alle reacties Link kopieren
Op Google maps is het 20 minuten rijden naar de kust, als het nou een leuk dorp is dan is dat wel te doen om er 1a 2 nachtjes te blijven maar het leek er uitgestorven dus of dat toeristen trekt betwijfel ik.
Zelfs na het lezen van de berichten hier kan ik me niet meer voor de geest halen wie er door zijn gegaan gisteren naast die uit Limburg.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
02-07-2019 09:13
Zelfs na het lezen van de berichten hier kan ik me niet meer voor de geest halen wie er door zijn gegaan gisteren naast die uit Limburg.
Dat kunstenaarsstel en verder weet ik het ook niet ;-D
Alle reacties Link kopieren
En dat jonge stel met sportambities moest morgen terugkomen, omdat er maar 5 huizen te verdelen waren.

Moeder en dochter waren niet welkom (‘ze weten niet wat ze missen’ :rofl: ) en dat bierbrouwstel haakte zelf af.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ja, die moeder en dochter die beiden een cursus hadden gedaan, dus nu volleerd bakker respectievelijk ijsmaker waren. Doe mij een beetje van hun zelfvertrouwen, ze hebben ruimschoots genoeg.
kintsugi schreef:
02-07-2019 09:31
Oh ja, die moeder en dochter die beiden een cursus hadden gedaan, dus nu volleerd bakker respectievelijk ijsmaker waren. Doe mij een beetje van hun zelfvertrouwen, ze hebben ruimschoots genoeg.
Die dochter deed het al een jaar ;) naast haar school dat wel
Die presentatie van moeder en dochter was echt beroerd .
Yildizlar schreef:
02-07-2019 09:36
Die dochter deed het al een jaar ;) naast haar school dat wel
Procentueel gezien is dat een aanzienlijk deel van haar leven uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Toch vraag, en dat vroeg ik me vorig seizoen ook al af, wat ze doen als meerdere stellen hetzelfde huis willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had verwacht dat ze enthousiaster zouden zijn over die moeder en dochter. Ze willen graag een bakker.

IJs zag ik ook wel zitten. De Nederlanders komen straks na aanleiding van dit programma en als het toerisme op gang komt, lijkt mij ijs zeer aantrekkelijk.

Maar hun prestatie was inderdaad heel terughoudend/onzeker.

Die vrouw alleen een huis opknappen zag ik niet gebeuren (dochter ging terug voor studie)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit dorp mooier en de huizen beter als Oilolai. Of is dat omdat je vorig jaar de schok al hebt gehad :P

Want 60 bewoners, geen supermarkt en een huis vol vogelpoep is natuurlijk ook behoorlijk shocking.
Alle reacties Link kopieren
Nou vorig jaar zag het dorp er wel leuker uit vond ik. Er leek meer te doen te zijn. Hier wonen volgens de voice-over 60 mensen maar dat kan ik me ook niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
02-07-2019 09:45
Ik had verwacht dat ze enthousiaster zouden zijn over die moeder en dochter. Ze willen graag een bakker.

IJs zag ik ook wel zitten. De Nederlanders komen straks na aanleiding van dit programma en als het toerisme op gang komt, lijkt mij ijs zeer aantrekkelijk.

Hoeveel zullen dat zijn? 100 mensen die een keer een kijkje komen nemen deze zomer?

Ik vraag me af hoeveel mensen er nog in ollolai gaan kijken, en hoeveel er zullen overnachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen (Videoland), maar waar ik me nu nog het meest over verbaas is het haar van de Limburgse John ;-D
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg voornamelijk een heel benauwd gevoel van al die smalle steegjes . Alles op elkaar gebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo'n uitgestorven omgeving als RTL ons wil laten geloven. Het dorpje is redelijk klein maar heeft wel wat meer dan 60 inwoners (https://www.spanjevandaag.com/30/06/201 ... -tropical/). Het is een van de vele pueblos blancos (witte dorpjes) in de omgeving. Als je googled zitten er in het dorpje een hotel (met barretje waar je kan eten en drinken) en drie B&B's met goede recensies waarvan een van een Nederlander.
Het is een toeristisch gebied (veel Spanjaarden gaan in dit gebied op vakantie). Dus in het seizoen is het redelijk bedrijvig, in de wintermaanden zal het idd een stuk rustiger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
02-07-2019 15:38
Het is niet zo'n uitgestorven omgeving als RTL ons wil laten geloven. Het dorpje is redelijk klein maar heeft wel wat meer dan 60 inwoners (https://www.spanjevandaag.com/30/06/201 ... -tropical/). Het is een van de vele pueblos blancos (witte dorpjes) in de omgeving. Als je googled zitten er in het dorpje een hotel (met barretje waar je kan eten en drinken) en drie B&B's met goede recensies waarvan een van een Nederlander.
Het is een toeristisch gebied (veel Spanjaarden gaan in dit gebied op vakantie). Dus in het seizoen is het redelijk bedrijvig, in de wintermaanden zal het idd een stuk rustiger zijn.
Dan klinkt het een stuk aantrekkelijker om in polopos iets te kopen dan in dat Ollolai.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
02-07-2019 13:28
Ik kreeg voornamelijk een heel benauwd gevoel van al die smalle steegjes . Alles op elkaar gebouwd.
ja dat krijg je dus als je tegen een berg aan moet bouwen, wordt wel heel veel egaliseren voor een 2 baansweg daar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kattenkop schreef:
01-07-2019 22:20
De bierbrouwers lijken me wel leuk! En handig.
Die "bierbrouwers" hadden dus nog nooit bier gebrouwen. En wat ze zeiden over die koele ruimte en vergisting was eigenlijk meteen al onzin.

Ik verbaas me bij alle stellen over hoe vreselijk slecht ze voorbereid lijken. Werkelijk niks ook over marktonderzoek of financiering of zo. Ik heb Ollolai niet gezien, maar het klinkt alsof dit alleen maar puur entertainment is. Terwijl die mensen in dat dorp het natuurlijk gewoon serieus nemen en er voor hen ook echt iets vanaf hangt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven