geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
Manta schreef:
12-07-2019 20:12
In mijn 43 jaar bewust kinderloos zijn heb ik me werkelijk nog nooit hoeven verdedigen. Heb ik gewoon geluk?
Nee hoor, ik ook niet.
Blijenvrij schreef:
12-07-2019 19:53
Eh, is nOOr, zomer of maya weer gearriveerd onder een nieuw account?
Geef toe; zo denk je niet echt toch?

Euhm, ik post al heel lang hier hier. En mijn mening is nog altijd hetzelfde.
Ik krijg er ook nooit commentaar op,
ik krijg van sommige ook een beetje het gevoel alsof ze denken dat het een gevoelig onderwerp is, terwijl ik er totaal niet mee zit, ik heb ook nooit behoefte aan kinderen gehad.
Op de vraag heb je kinderen, zeg ik altijd vriendelijk nee, en het enige dat er op volgt is een tweede vraag, vaak heel voorzichtig gesteld: bewust of lukte het niet?
ik zeg alleen: ach het is er nooit van gekomen, en dat is helemaal prima, en nu ben ik te oud ;-)
En dan is het al klaar.
Die stomme discussies heb ik gelukkig nooit hoeven voeren.
Als mensen wel eens vragen of ik kinderen wil, zeg ik "Oh, nee, alsjeblieft niet zeg" en trek er een gezicht bij alsof ze hebben gevraagd of ik zin heb om een kilo rauwe ui te eten. Dan is het gelijk klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ze wel, maar dan weer zonder partner.
Ook commentaar.

Je kunt beter je tijd en energie gebruiken om te zorgen dat het commentaar wat meer van je afglijdt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-07-2019 20:12
Als je geen kinderen wil, ligt het aan je opvoeding en aan de maatschappij. Foei.
:bonk: Zal aan mij liggen, maar dit maakt het voor mij echt niet duidelijker!
Zo'n levensbesluit neem je zelf, op je eigen gronden.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-07-2019 21:16
:bonk: Zal aan mij liggen, maar dit maakt het voor mij echt niet duidelijker!
Zo'n levensbesluit neem je zelf, op je eigen gronden.
Nee joh, tuurlijk niet. Zo'n besluit neem je niet zelf als vrouw, dit hoort zo. Anders is je leven waardeloos hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dit is erg herkenbaar voor mij. Ik ben erg jong (21), maar zie dat er al mensen zwanger worden in mijn omgeving. Ik heb zelf complexe psychische problemen, heb geen baan nog, geen goede studie gevolgd. Ik heb veel hulp nodig om goed voor mezelf te zorgen en dat gaat al moeilijk. Dit speelt al vanaf kindertijd. Nu probeert iedereen op me in te praten dat ik nu nog jong ben en diep in de shit zit, maar dat later hoogstwaarschijnlijk anders is. Ik zie dat totaal anders in en ik weet dat mijn problemen of niet weggaan of terugkomen.

Is het dan echt zo erg om ervoor te kiezen om juist geen kinderen op deze wereld te zetten? Elk kind verdient een stabiele moeder.
Heanig an
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
Ehm… je bent serieus he?? O_O

Dat is dus precies waar mensen zonder kinderwens tegen aan lopen, dat ze wordt verweten af te wijken van de norm, dat er eigenlijk een steekje los aan ze is als ze geen moedergevoelens hebben. En waarom zouden niet alle mannen dan vadergevoelens moeten hebben?? Hou toch op.

Ik vind het mooi wat iemand anders zei: ik heb zelf ook kinderen maar zou het niemand aanraden inderdaad. Jammer dat dat soort keuzes nog steeds zo slecht geaccepteerd worden.
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 19:12
Slaapgebrek, hangtieten, relatiestress, chronisch tijdgebrek?
Check
Check
Check
Check.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
12-07-2019 22:17
Check
Check
Check
Check.
Hmm dit heb ik dan allemaal weer niet
beetjegek schreef:
12-07-2019 22:27
Hmm dit heb ik dan allemaal weer niet
Niet allemaal tegelijk...
Kastanjez schreef:
12-07-2019 21:30
Jammer dat dat soort keuzes nog steeds zo slecht geaccepteerd worden.
Dat is omdat het helemaal geen keuze is. In tegenstelling tot wat sommige mensen met kinderen denken, zijn veel mensen zonder kinderen niet de hele tijd bezig met het niet krijgen/hebben van kinderen. Ze leven gewoon hun kindvrije leven.

Vragen zoals “waarom niet?” kan ik niet echt beantwoorden. Ik ben niet bezig met wat ik allemaal niet wil in het leven. De vraag “waarom wel kindvrij?” is veel makkelijker. Dat gaat namelijk wel over mij.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 12-07-2019 22:40
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 19:12
Slaapgebrek, hangtieten, relatiestress, chronisch tijdgebrek?
:lightbulb:

(Heb zelf wel een kind en er is nog 1 onderweg maar idd)
Phoebemeaculpa schreef:
12-07-2019 20:19
Serieus :woa:????
Daar krijg je toch koppijn van, al die opmerkingen...
Ik moet bekennen dat ik serieus een tijd lang heb gedacht dat vooral vrouwen zonder kinderen daar commentaar op krijgen maar dat klopt niet ben ik al achter.
Echt waar bemoeien sommige mensen zich mee :frusty: :frusty: :frusty:
Ik vond vooral die "was het gepland" vreselijk. Begon helemaal aan mezelf te twijfelen.

Toen een collega trouwens voor de 16e keer of zo tegen me zei toen ik ging kolven "doe je dat nou nog steeds?" heb ik geantwoord "ja ik denk dat ik er mee stop als hij uit huis gaat, dat lijkt me zo'n gedoe".
Ze moest d'r kaak nog net niet van de grond rapen dus dat was wel leuk.
Dat argument "het is de natuur" vind ik altijd zo gek. Het is de natuur dat je op een gegeven moment sex wilt en daar krijg je dan kinderen van. Een stuk of 10 ofzo.
SadSloth schreef:
12-07-2019 21:25
Wow, dit is erg herkenbaar voor mij. Ik ben erg jong (21), maar zie dat er al mensen zwanger worden in mijn omgeving. Ik heb zelf complexe psychische problemen, heb geen baan nog, geen goede studie gevolgd. Ik heb veel hulp nodig om goed voor mezelf te zorgen en dat gaat al moeilijk. Dit speelt al vanaf kindertijd. Nu probeert iedereen op me in te praten dat ik nu nog jong ben en diep in de shit zit, maar dat later hoogstwaarschijnlijk anders is. Ik zie dat totaal anders in en ik weet dat mijn problemen of niet weggaan of terugkomen.

Is het dan echt zo erg om ervoor te kiezen om juist geen kinderen op deze wereld te zetten? Elk kind verdient een stabiele moeder.
Nee, ik vind jou keuze juist een ontzettend knappe keus. Ik heb geen kinderen omdat ik simpelweg geen kinderwens heb. Voor mij is het dus eigenlijk niet eens een keus.
Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die bewust niet voor kinderen kiezen vanwege psychische of andere problemen. Ook al hebben ze misschien wel de wens. Dat lijkt mij een heftige beslissing. Ratio kiezen boven je gevoel.
lineola schreef:
12-07-2019 20:45
Ik krijg er ook nooit commentaar op,
ik krijg van sommige ook een beetje het gevoel alsof ze denken dat het een gevoelig onderwerp is, terwijl ik er totaal niet mee zit, ik heb ook nooit behoefte aan kinderen gehad.
Op de vraag heb je kinderen, zeg ik altijd vriendelijk nee, en het enige dat er op volgt is een tweede vraag, vaak heel voorzichtig gesteld: bewust of lukte het niet?
ik zeg alleen: ach het is er nooit van gekomen, en dat is helemaal prima, en nu ben ik te oud ;-)
En dan is het al klaar.
Die stomme discussies heb ik gelukkig nooit hoeven voeren.
Ik heb ook nooit veel commentaar gekregen, ook al ben ik nog niet te oud om nog moeder te worden.

Maar het is en blijft voor veel mensen natuurlijk ook een ontzettend lastig onderwerp. Zulke vragen krijgen als je ongewild geen kinderen hebt kan erg pijnlijk zijn. En een ander weet nooit tot welke groep jij hoort, tot de vraag gesteld wordt.
kindrebel schreef:
12-07-2019 22:35
Dat is omdat het helemaal geen keuze is. In tegenstelling tot wat sommige mensen met kinderen denken, zijn veel mensen zonder kinderen niet de hele tijd bezig met het niet krijgen/hebben van kinderen. Ze leven gewoon hun kindvrije leven.

Vragen zoals “waarom niet?” kan ik niet echt beantwoorden. Ik ben niet bezig met wat ik allemaal niet wil in het leven. De vraag “waarom wel kindvrij?” is veel makkelijker. Dat gaat namelijk wel over mij.


Dit vind ik een hele mooie post :redrose:
Alle reacties Link kopieren
zij die zeggen van wie gaat er dan voor je zorgen als je oud bent, genoeg oude mensen in een rusthuis met veel kinderen waar er geen een van op bezoek komt.
en dan excuus van wie werkt er voor uw pensioen, ja als wij 30 ers mogen wij nog content zijn als we op ons 70 nog pensioen gaan hebben.
en ook enkel kinderen nemen om zin te geven aan uw leven toont enkel aan hoe leeg hun leven eigenlijk wel is dat een kind een groot verantwoordelijkheid moet dragen van dat gat op te vullen is ook egoistisch.
zij die kwaad worden omdat je zelf geen kinderen wilt zijn eigenlijk gewoon jaloers omdat zij spijt hebben dat zij wel kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
en dan het excuus van je weet niet wat je mist als je geen kinderen hebt.
hoe kun je iets missen wat je niet hebt?
ik zou in elk geval de rust en vrijheid missen moest ik kinderen hebben en vooral het geld;
Hier overigens ook geen kinderwens. Voor mij was dat al heel duidelijk sinds basisschoolleeftijd. Sinds mijn 25e houden mensen wat meer op met de bemoeienis. Rond mijn 30e nog even een piekje met gemoei en nu met 33 word ik met rust gelaten :)
Alle reacties Link kopieren
en dan zie je foto's op facebook van gelukkige gezinnetjes met toevallig allemaal gezonde kinderen denk je van ben ik nu raar van er geen te willen want blijkbaar is kinderen opvoeden op facebook een piece of cake.
ik ben te egoistisch voor kinderen te krijgen. voila ik heb het gezegd en kom daar ook voor uit.
want stel dat ik dan onder dwang toch aan kinderen begin, wie gaat er dan onder lijden, de kinderen.
er zijn all genoeg familiedrama's door dwang van de maatschappij. wordt tijd dat de maatschappelijke visie van vrouw moet kinderen krijgen veranderd. dacht dat die trouwens al veranderd was aangezien we leven in 2019 en niet 1950.
Alle reacties Link kopieren
wist al van mijn 12 dat ik geen kinderen wou, heb zelfs ook nooit met poppen gespeeld.
ben nu 31 en wil er nog steeds geen.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-07-2019 22:35
Dat is omdat het helemaal geen keuze is. In tegenstelling tot wat sommige mensen met kinderen denken, zijn veel mensen zonder kinderen niet de hele tijd bezig met het niet krijgen/hebben van kinderen. Ze leven gewoon hun kindvrije leven.

Vragen zoals “waarom niet?” kan ik niet echt beantwoorden. Ik ben niet bezig met wat ik allemaal niet wil in het leven. De vraag “waarom wel kindvrij?” is veel makkelijker. Dat gaat namelijk wel over mij.
Wat een eye-opener.
Ik ben relatievrij, ook 'bewust' en kan ook slecht antwoord geven op de vraag waarom ik geen relatie wil. Daar ben ik gewoon niet mee bezig.

Wel stel ik altijd die wedervraag: waarom wil jij wel een relatie?
Maar dan nog valt het kwartje vaak niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven