Misdragingen in de privétijd bij een voorbeeldfunctie

23-07-2019 00:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Een basisschool juf die in haar vrije tijd graag extreem de bloemetjes buiten zet en dit vol trots deelt (en visualiseert d.m.v. foto’s) op social media.

Privé is privé, maar is het wel zo zwart wit?
Hoe zouden jullie hier als ouder in staan?
Als het een goede juf is die goed is voor de kinderen en hen het nodige leert, dan zou ik me daar niet druk om maken.
Zij heeft gewoon het recht om haar privéleven in te vullen naar eigen behoefte.
Wat is bloemetjes buiten in dit geval?

Een juf heeft m.i. recht op haar privé leven. Als ze een feestje wil bouwen in de kroeg (?) vind ik dat haar goed recht.

Als ze op maandag maar nuchter, zonder kegel voor de klas staat.
Wat is "extreem de bloemetjes buiten zetten"?

Zo dronken zijn dat ze haar maag moesten leegspoelen?
Zo high zijn dat ze op de spoed belandde?


Ik zou als juf eerder zorgen dat mijn social media geblokkeerd zijn voor iedereen behalve mijn vrienden.
En kieskeurig zijn in wie ik toelaat.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
23-07-2019 00:42
Wat is bloemetjes buiten in dit geval?

Een juf heeft m.i. recht op haar privé leven. Als ze een feestje wil bouwen in de kroeg (?) vind ik dat haar goed recht.

Als ze op maandag maar nuchter, zonder kegel voor de klas staat.
Dit dus.
Extreem de bloemetjes buiten zetten is nogal een breed begrip.

Ik doe dat letterlijk met planten. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Als ouder zou ik zeggen: ‘ get a life’.
Als juf zou ik zeggen: ‘ga wat doen met jouw leven. Als je het mijne zo interessant vindt schort er wat aan de jouwe. Zielepoot’.

*Ohnee dat laatste zou ik alleen denken natuurlijk*

Maar gelukkig zitten we op het forum! Dus kan je lezen wat ik denk. ;)

Een leerkracht is en wordt ook geen openbaar bezit en dus van ouders. Zoek alsjeblieft een andere hobby.
enn wijzigde dit bericht op 23-07-2019 00:53
31.10% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
23-07-2019 00:46
Extreem de bloemetjes buiten zetten is nogal een breed begrip.

Ik doe dat letterlijk met planten. :whistle:
Ja, maar misdraag jij je dan ook?
Zeg je lelijke dingen tegen die bloemetjes en film je dat?
Of til je veel te zwaar of fout?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Bewijs het maar eensAfbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik kwam mijn huisarts eens tegen in de sauna, en niet op badkledingdag. Da’s ook wat meer dan ik van de beste man had willen zien.

Maar ja, dokters, leraren... het zijn nét mensen. Die doen ook wel eens wat in hun vrije tijd. Heel gek is dat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-07-2019 01:00
Tja, ik kwam mijn huisarts eens tegen in de sauna, en niet op badkledingdag. Da’s ook wat meer dan ik van de beste man had willen zien.
En hij heeft nog wel een voorbeeldfunctie! :O
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ouders tegengekomen die de bloemetjes aardig aan het buiten zetten waren. Privé is privé, maar is het wel zo zwart wit?


Ja dus en ik heb niet overwogen om veiligthuis in te schakelen en alleen gedacht dat ze het blijkbaar heel gezellig hadden. Maar wellicht moet ik dit anders gaan bekijken? Melden bij de zorgcommissie? Ouders op gesprek uitnodigen omdat ze aan het feesten waren? Naar de huisarts en het bespreken? Een topic openen op viva? Keuzes, keuzes. Ze hebben wel een voorbeeldfunctie natuurlijk....
enn wijzigde dit bericht op 23-07-2019 01:07
34.19% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En wat is precies extreem?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-07-2019 01:01
En hij heeft nog wel een voorbeeldfunctie! :O
I know. Totaal losgeslagen. Heb inmiddels een andere huisarts, dat spreekt voor zich. Wel even geïnformeerd of deze wel eens sauna’s bezocht voor ik me inschreef.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Als in lekker uitgaan? Of in een steegje drugs spuiten? Of is de juf van jouw kinderen Immanuelle Grives? (Of hoe heet ze precies?)
lux- schreef:
23-07-2019 01:08
I know. Totaal losgeslagen. Heb inmiddels een andere huisarts, dat spreekt voor zich. Wel even geïnformeerd of deze wel eens sauna’s bezocht voor ik me inschreef.
:HA:

Mijn baas was ook fervent sauna-bezoeker. No way dat ik ooit naar die sauna ging :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Moet kunnen zo lang ze haar werk goed doet en nuchter voor de klas staat.
Misschien iets minder handig om ouders/leerlingen toe te voegen als vriend
NM1717 schreef:
23-07-2019 01:13
Moet kunnen zo lang ze haar werk goed doet en nuchter voor de klas staat.
Misschien iets minder handig om ouders/leerlingen toe te voegen als vriend
Eenmaal toegevoegd zijn die ouders natuurlijk niet meer weg te slaan.
Dit speelde ooit bij een oud werkgever van mij die erachter kwam dat de CFO naar een bepaald soort seksfeesten ging. Ze hebben er zo’n toestand van gemaakt dat de man met een vertrekregeling is vertrokken. En het was geen religieus of conservatief bedrijf.

Ik vind dat alles moet kunnen tenzij het echt indruist tegen de principes van het bedrijf. Geen zware drinker bij een stichting van de AA. En iemand die bij zo’n motorbende of een bijvoorbeeld een fascistische organisatie zit is ook een probleem. Maar een juf die lekker dronken (of drugs) wordt op een festival heb ik geen moeite mee. Maar niet zo slim om dat allemaal openbaar te zetten.
lux- schreef:
23-07-2019 01:00
Tja, ik kwam mijn huisarts eens tegen in de sauna, en niet op badkledingdag. Da’s ook wat meer dan ik van de beste man had willen zien.

Maar ja, dokters, leraren... het zijn nét mensen. Die doen ook wel eens wat in hun vrije tijd. Heel gek is dat.
Niet waar. Mijn juffen wonen op school. En nu ik al ruim 20 jaar van school ben, wonen ze daar nog, vredig lessen aan het voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Als ouder van een basisschoolscholiertje zou ik zeggen: Mens zoek een hobby en blijf met je figuurlijke tengels van die ene juf die zich niet laat omscholen of afgefakkeld thuis zit, af.

Als docente zeg ik: get a life. Of een hobby.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij misdragingen in een voorbeeldfunctie in privétijd denk ik trouwens aan bijvoorbeeld een politieagent die op zijn eigen kanaal zit te vloggen dat ‘ie met 300 km p/u over de A2 scheurt. Of een leraar biologie die gesnapt wordt met een vervalst diploma.

Ik bedoel... het gaat om iemand die op stap gaat. Transavia is door de kantonrechter nog in het ongelijk gesteld toen ze die straatracende piloot (met dode tot gevolg) had ontslagen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger op de middelbare een klasgenoot die tijdens haar studie voor psycholoog ook webcamseks deed. Dat vond ik niet kunnen.

Maar een juf die uitgaat? Who cares?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van een leidster op het kdv van mijn zoon dat ze in het weekend zwaar aan de mdma zit.

Het boeit mij echt niet, ik zie dat echt gescheiden. Misschien kan ze wel een goede juf zijn doordat ze in het weekend juist de bloemetjes buiten zet ;)
Alle reacties Link kopieren
Gooi de juf alsjeblief van je socialmedia als je het niet wilt zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven