Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
ClaireSophie schreef:
24-07-2019 15:34
Ik ook maar ik hou mijn muppet toch écht thuis deze dagen. Ik werk in het onderwijs en ben vrij dus het kán. Vind het gewoon bijzonder dat mensen hun kinderen brengen als ze zelf thuis zitten.
Daar hebben die mensen vast een hele goede reden voor, die ze jou niet hoeven te vertellen.
Lady*Voldemort schreef:
24-07-2019 15:59
Hier net zo. Nou woon ik toevallig inclusief dus voor de energierekening zou het niet uitmaken, maar ik probeer toch altijd nog een beetje rekening te houden met klimaat en milieu en zo. En zo lang ik maar zo weinig mogelijk doe gaat het best. Vandaag was ik vrij en morgen ook, dus dat scheelt alweer. Vrijdag mag ik weer de oven in, joechei :proud:
Ik denk dat als je inclusief woont en zo'n ding in huis haalt, dat je huur toch wel omhoog zou gaan als het teveel scheelt met vorige jaren, dus dat schiet niet op.
Millieutechnisch is het inderdaad ook geen goed plan.

Wat betreft vrijdag: Meid, veel puffen en klagen... :-D
Cateautje schreef:
24-07-2019 16:03
Ik denk dat als je inclusief woont en zo'n ding in huis haalt, dat je huur toch wel omhoog zou gaan als het teveel scheelt met vorige jaren, dus dat schiet niet op.
Millieutechnisch is het inderdaad ook geen goed plan.

Wat betreft vrijdag: Meid, veel puffen en klagen... :-D
Oh, met dat laatste komt het helemaal goed :D
Net kwam een vriendin langs, de BSO waar haar kinderen normaal naar toe gaan gaat morgen en overmorgen ook dicht, of ik haar kinderen wil opvangen.
Hun BSO ligt in een oud gebouw en het was er vandaag 35 graden binnen.
Dus ja, wel meer dingen die dicht gaan. Ik heb ook al gehoord van een restaurant hier in de buurt die dicht gaan en de bakker is morgen open tot 12 uur hier.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-07-2019 15:06

Ik vind mensen die gewoon normaal logische besluiten gaan wegzetten als onzin zelf nogal hysterisch.
Of egocentrisch omdat zij even niet krijgen wat ze willen op zo'n moment.
Want zij hebben geen last. Lekker belangrijk.
helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
24-07-2019 11:21
Het is namelijk overal heet, niet alleen op kdv’s.
Dit heb ik vaker van je gelezen in dit topic, maar hoe warm is het dan exact op die kdv's die sluiten? Heb ik dat gemist, of is dat informatie die we helemaal niet weten? Hoe kun je dan oordelen of het verstandig of overdreven is om het sluiten? Is het 25 graden daar binnen, ja dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat het overdreven is omdat het waarschijnlijk nergens anders veel koeler is. Maar zou het misschien niet zo kunnen zijn dat het daar echt heter dan de gemiddeld? Bij mij in huis is het 36 graden, bij mijn moeder 24. Tja als ik in huis een kdv had gehad had ik ook gedacht dat de kinderen beter op een plek van 24 graden kunnen zitten. Zou het nou niet zo zijn dat het kdv heeft beoordeeld dat het binnen richting de 40 graden gaat, ze hebben geconcludeerd dat ze het met geen mogelijkheid koel kunnen krijgen en houden (een ventilator koelt echt geen ruimte van bijna 40 graden) en weloverwogen hebben besloten dat het echt te heet is om kinderen naar binnen te brengen. En dus onverantwoord, net als dat het bijv onverantwoord is om dieren en kinderen in de auto te laten omdat het te heet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
24-07-2019 18:09
Dit heb ik vaker van je gelezen in dit topic, maar hoe warm is het dan exact op die kdv's die sluiten? Heb ik dat gemist, of is dat informatie die we helemaal niet weten? Hoe kun je dan oordelen of het verstandig of overdreven is om het sluiten? Is het 25 graden daar binnen, ja dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat het overdreven is omdat het waarschijnlijk nergens anders veel koeler is. Maar zou het misschien niet zo kunnen zijn dat het daar echt heter dan de gemiddeld? Bij mij in huis is het 36 graden, bij mijn moeder 24. Tja als ik in huis een kdv had gehad had ik ook gedacht dat de kinderen beter op een plek van 24 graden kunnen zitten. Zou het nou niet zo zijn dat het kdv heeft beoordeeld dat het binnen richting de 40 graden gaat, ze hebben geconcludeerd dat ze het met geen mogelijkheid koel kunnen krijgen en houden (een ventilator koelt echt geen ruimte van bijna 40 graden) en weloverwogen hebben besloten dat het echt te heet is om kinderen naar binnen te brengen. En dus onverantwoord, net als dat het bijv onverantwoord is om dieren en kinderen in de auto te laten omdat het te heet wordt.
nee, dat kan niet, het kan echt echt echt geen weloverwogen beslissing zijn hoor


:P
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf in de kinderopvang, sterker nog voor een organisatie die heeft besloten om geen kinderen onder de 2 opvang te bieden
Ik sta volledig achter dit besluit dat weloverwogen en enkel met welzijn van kind eren in het oog is genomen.

Ik lees in sommige berichten dat men echt geen inzicht heeft in het welzijn van een kind in de setting van een groep
koelbox schreef:
24-07-2019 20:28
Ik werk zelf in de kinderopvang, sterker nog voor een organisatie die heeft besloten om geen kinderen onder de 2 opvang te bieden
Ik sta volledig achter dit besluit dat weloverwogen en enkel met welzijn van kind eren in het oog is genomen.

Ik lees in sommige berichten dat men echt geen inzicht heeft in het welzijn van een kind in de setting van een groep

Ik lees hier ook dat veel KDV's dezelfde beslissingen hebben genomen. En de BSO hier in de buurt blijft ook dicht.
koelbox schreef:
24-07-2019 20:28
Ik werk zelf in de kinderopvang, sterker nog voor een organisatie die heeft besloten om geen kinderen onder de 2 opvang te bieden
Ik sta volledig achter dit besluit dat weloverwogen en enkel met welzijn van kind eren in het oog is genomen.

Ik lees in sommige berichten dat men echt geen inzicht heeft in het welzijn van een kind in de setting van een groep
Dit probeer ik (als pedagogisch medewerker op een babygroep) ook al een paar pagina’s te benoemen. Er zit echt een reden achter. Het is niet om ouders te pesten, om te overdrijven of om hysterisch te doen. Het gaat om de veiligheid. Als je die niet kan garanderen dan is het niet verantwoord om kinderen op te vangen.
Ik vind ook dat die KDV/BSO's groot gelijk hebben. Ja het is lastig als je als ouders moet werken en wellicht niemand kan vinden die op kan passen. Maar waarom is men dan boos op KDV/BSO?! De ouders wilden toch zelf kinderen?! Dan hoort het erbij dat je soms last minute een oplossing moet zoeken. Ik bedoel je kind kan ook ziek worden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
24-07-2019 20:35
Dit probeer ik (als pedagogisch medewerker op een babygroep) ook al een paar pagina’s te benoemen. Er zit echt een reden achter. Het is niet om ouders te pesten, om te overdrijven of om hysterisch te doen. Het gaat om de veiligheid. Als je die niet kan garanderen dan is het niet verantwoord om kinderen op te vangen.
He collega!

Sommige mensen willen het misschien ook niet begrijpen, die willen erg graag hun punt maken
Wij als pedagogisch medewerkers doen dit werk met ons hart én met ons verstand. Wij willen het beste voor het kind, veiligheid speelt hierin een (hele) grote rol
Wij kregen vanochtend bericht dat de babygroepen 0-2 jaar vandaag vanaf 12.30 gesloten waren en donderdag+ vrijdag hele dag vanwege de aanhoudende warmte en de gebouwen hier niet tegenbestand zijn en de slaapkamers dan ook te heet worden. Peutergroepen zijn wel open.

Ik werk in de zorg dus sta morgen en vrijdag gewoon weer klaar voor de bewoners. Gewoon tempo aanpassen, veel water drinken, zaken die volgende week kunnen voor volgende week laten liggen en ijsjes eten!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als sterilisatieoperator bij een bedrijf wat groenten conserveert.
Sluiten is geen optie omdat de doperwten en wortels nú van het land af moeten en binnen zes uur verwerkt moeten zijn anders kan je ze weggooien.
Het conserveren van groenten gaat gepaard met heel veel water, stoom en hitte en er zijn afdelingen waar het kwik de achtendertig graden wel aan heeft getikt vandaag.
Wat het nog een beetje zwaarder maakt is dat ramen en deuren gesloten moeten blijven (Ivm het aantrekken van ongedierte) én het verplichte haarnetje en overall.
Niet de beste dagen om te moeten werken.....
En nou is het afgelopen!
nbk schreef:
25-07-2019 03:32
Ik werk als sterilisatieoperator bij een bedrijf wat groenten conserveert.
Sluiten is geen optie omdat de doperwten en wortels nú van het land af moeten en binnen zes uur verwerkt moeten zijn anders kan je ze weggooien.
Het conserveren van groenten gaat gepaard met heel veel water, stoom en hitte en er zijn afdelingen waar het kwik de achtendertig graden wel aan heeft getikt vandaag.
Wat het nog een beetje zwaarder maakt is dat ramen en deuren gesloten moeten blijven (Ivm het aantrekken van ongedierte) én het verplichte haarnetje en overall.
Niet de beste dagen om te moeten werken.....
Sterkte vandaag :there:
Ik was vandaag vrij, mijn dochter (die vakantiewerk doet bij onze onvolprezen wasinrichting) niet. Ze was om half twee alweer thuis, het was er niet meer om uit te houden. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, het wordt vannacht niet kouder dan 25 graden hier en morgen wordt het even zo vrolijk weer 38 graden dus dat zal wel feest worden.
Ik vind dat er in Nederland veel te weinig aan warmtepreventie wordt gedaan. Als met deze hoge temperaturen bedrijven en fabrieken zonder airco veel eerder sluiten, winkels veel eerder sluiten en bouwvakkers voor de middaghitte lekker naar huis gaan vind ik dat helemaal prima. Dat kinderen tot 2 jaar in deze bloedhitte even niet opgevangen worden vind ik alleen maar verantwoordelijk, dan moeten de ouders daar maar even een mouw aan passen. Daar moeten wij daar als verwende consumenten maar gewoon begrip voor opbrengen. (ik heb niet alles gelezen, te warm. Ben ik nou mosterd na de maaltijd?)
Nee hoor, je vat aardig goed samen wat de meesten schrijven.
https://www.nu.nl/binnenland/5970451/ze ... usden.html

Maar niet zo aanstellen hoor.
39,8 graden hier nu, max was 40,0 een half uurtje geleden. Gemeten door een semi-professioneel weerstation. Dat is echt niet meer 'gewoon een beetje warm'.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
25-07-2019 17:21
https://www.nu.nl/binnenland/5970451/ze ... usden.html

Maar niet zo aanstellen hoor.
Er staat ook in het artikel dat “andere kinderen (en dat zijn er heel veel), rustig spelletjes zitten te spelen en veel te drinken. Ouders hoeven niet naar het kamp te komen”.
Hastadepasta18 schreef:
25-07-2019 17:38
Er staat ook in het artikel dat “andere kinderen (en dat zijn er heel veel), rustig spelletjes zitten te spelen en veel te drinken. Ouders hoeven niet naar het kamp te komen”.
Nou ik zou niet lekker meer zitten hoor.

Mijn zoon is nu op vakantie met een vriend (en zijn ouders) en ik app hem ongeveer plat dat ie vooral veel in het water moet gaan liggen, met een t-shirt aan tegen het verbranden. Wat dat betreft zit ie beter dan wij, want hij kan zo uit zijn tentje het water in springen :D , maar dan nog.
Hittepreventie.. Volgens mij wordt er altijd geroepen dat je niet op het heetst van de dag naar buiten moet en nu was het dacht ik het advies om tussen 12-16 uur binnen te blijven. En natuurlijk veel drinken en rustig aan. Heel mooi op papier maar bij veel beroepen niet haalbaar en je werkgever ziet je aankomen. Net zoals het hitte protocol bij bedrijven. Leuk op papier maar ze maken het onmogelijk voor werknemers om zich er aan te houden.

Ik hoop dat dat nog eens veranderd en iedereen dit soort zaken serieus neemt want we krijgen steeds vaker van dit soort extreem weer.

Zelfs kennissen uit Amerika drukten mij op het hart om goed op mezelf te letten en te zorgen dat ik het niet te warm krijg. Ons weer nu was daar ook in het nieuws.
Wij hebben niet eens een hitteprotocol. De praktijk is nu dat we om het uur een drinkpauze nemen en een paar uur eerder naar huis gaan, maar volgende week krijgen we dat dubbel en dwars terug want de was blijft wel binnen komen. En volgende week is die hitte echt de wasserij niet uit, dus dat wordt nog wat.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mocht bij mij om 1 uur naar huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven