Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dank je, Tut :redrose:

Yellow en Nartjie :hug:
Gele_Suikerspin schreef:
23-08-2019 15:45
Ik zou als ik jou was 'dom' doen. En opnieuw bellen, helemaal niet benoemen dat he er eerder voor hebt gebeld. Word het alleen maar ingewikkeld van. (en zijn ze te dom voor) gewoon opnieuw bellen met dat je een vraag hebt voor de huisarts. En graag hebt dat hij je belt tijdens zijn ronde. Dat het te ingewikkeld is en het via de arts moet en de arts dit geeft aangegeven dat hij je terug zou bellen als je een vraag had (beetje bluf)

Dan kom je in zijn belrondje (als het goed is)

Even vragen wanneer jou huisarts gemiddeld zijn terug bel ronde doet. De mijne vaan tussen 12 en 14. Tenzij bijvoorbeeld spoedgeval dan ook welleens om 16uur.

Soms werkt kort zijn, je dom/onnozel houden het beste. Beetje hulpeloos doen. Ja, ik moest dit eigenlijk telefonisch met de huisarts bespreken (baby stem)

Echt erg. Maar helaas werkt je achterlijk opstellen soms beter als zelfverzekerd en slim zijn.
We hebben hier wel een groepspraktijk, maar geen telefonisch keuzemenu voor elke huisarts. Voor dit soort vragen wordt ook geen telefonische afspraak gemaakt.
De assistente zet de vraag in het systeem, de huisarts moet daar antwoord op geven en dan moet je zelf terug bellen voor het antwoord. Erg omslachtig en onlogisch allemaal, maar goed.

In dit geval is mijn vraag ook nog behandeld door de waarneemster, omdat mijn eigen huisarts gisterenmiddag vrij was. De waarneemster heeft het dossier niet gelezen en verzocht bij aanhoudende pijn een consult in te plannen met haar. Dat gaan we dus niet doen. Maar ik kan wel de tramadol verdubbelen, en dat was uiteindelijk mijn doel.
Dus na een ruime dag is de vraag dan toch beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Pfff weekend. Wel een druk helaas maar goed. Morgen feestje voor mijn verjaardag, zondag nog een afspraak die ik eigenlijk vergeten was maar niet onderuit kan. Heb wel met vriend afgesproken maar kort te gaan. Maandag moet vriend mee naar revalidatie.

Had het zwaar te halen vandaag op het werk, de revalidatie werkt behoorlijk door, had fysiek behoorlijk last van mijn rug. Dat plus de vermoeidheid van een nieuw schooljaar maakt dat ik met de middagpauze al bijna in tranen was. Toch doorgezet en uiteindelijk de dag volgemaakt. Helaas ook nog meetweek, dus moest mijn oefeningen doen tot ik vond dat het genoeg was en opschrijven hoeveel, plus bijhouden wat ik op een dag doe en hoe ik me daarbij voel. Al met al is het een beetje veel allemaal op het moment.

Kohaku wat goed van de stift. Schrijf vooral wat je wil en voel je niet bezwaard, mentale issues horen er zeker bij.

Dreamer herkenbaar van de e-reader. Ik word ook altijd zenuwachtig als ik hem niet kan vinden. Gisteren was hij per ongeluk leeg, baalde ik ook behoorlijk van.

Afijn, ik ga nog even de badkamer en toilet poetsen, en dan op de bank.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Lise, wat fijn dat je eindelijk antwoord hebt!

Severus, poetsen? Na zo'n dag als je halverwege al bijna in tranen bent? Dat vuil blijft wel liggen hoor!
Ik doe op mijn werkdagen , die zeer intensief zijn, in de avond niks meer.
Een simpele maaltijd en de afwasmachine vullen.
That's it. De troep mag verder lekker blijven liggen. Morgen kijk ik daar wel weer naar
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn man opeens bezielt, geen idee. Nu wil hij morgenavond opeens weer uit eten. En zondagmiddag samen op stap.
Ik smeek er al een jaar om, wat meer tijd samen, maar hij heeft het altijd te druk zegt hij.
En sinds vorige week is hij zoveel aandacht aan me aan het geven :O

Zou hij denken dat ik een ander heb ofzo? Of dat ik wil scheiden? :rofl:
Omdat ik in therapie ga, op zoek ben naar een baan met meer verdiensten enz.
Vind het wel apart hoor.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, toch fijn dat ze uiteindelijk nog belde.

Voor de anderen even een :hug:
Mijn hoofd is wat vol na zo'n drukke dag dus ik weet niet meer helemaal precies wat er allemaal geschreven is
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goh Lientje, het lijkt alsof man nu pas beseft wat jij allemaal doet.
Leest hij mee?

Ik zeg: lekker van genieten :yes:
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
23-08-2019 21:13
Goh Lientje, het lijkt alsof man nu pas beseft wat jij allemaal doet.
Leest hij mee?

Ik zeg: lekker van genieten :yes:
Niet dat ik weet. Hij vindt het Viva forum stom en grote tijdsverspilling. Dus dat zal wel niet? :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-08-2019 21:10
Nartjie, toch fijn dat ze uiteindelijk nog belde.

Voor de anderen even een :hug:
Mijn hoofd is wat vol na zo'n drukke dag dus ik weet niet meer helemaal precies wat er allemaal geschreven is
Ik had haar eerst ge appt omdat het kort dag was voor een afspraak. Toen appte zij mij terug, met de vraag of zij mij kon bellen. Toen kwam er weer eens een hypo tussen. En zo rond half 5 was ik redelijk weer bij getrokken, en toen heb ik haar ge appt met sorry, zie nu pas je berichtje en geld het telefoontje nog. Ze belde direct mij, en toen een half uur gepraat. Nu op terug kijkend vond ik het wel heel wat dat ik toch accoord ging. Zij merkte dat ook. Tijdens gesprek zij ze dat ze bij mij alles laagdrempelig gaat houden. Dat ik dus de regie in handen heb. Er zal altijd een afspraak staan, het is aan mij of ik het laat doorgaan. Dan wel via de app doorgeven of ik kom of niet of spv'er aan huis en niet afzeggen via telefoon naar instantie, want dan word afspraak gecanceld. En dan heb ik later weer spijt. En met de app niet. Ja ook wel, maar toch anders.
Zij vond het knap dat ik toch om hulp voeg. Zelf vond ik dat niet zo, best moeilijk en ik ken haar niet. Maar goed, maandag is eigen spv'er er weer.

Beetje warrig verhaal
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
23-08-2019 21:50

. Zelf vond ik dat niet zo, best moeilijk en ik ken haar niet.
Dan is het juist toch heel knap van je? Goed hoor! :thumbsup:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje op zich heb je gelijk. Probleem is alleen dat ik de komende dagen ook geen tijd heb om te poetsen en ik me al een week irriteer aan het vuil. Dus, tegen beter weten in toch net gepoetst, wel blij dat het gedaan is maar ook blij dat het klaar is. Wel naast de pijn in mijn rug nu ook last van mijn schouders. Nu nog even op de bank en zometeen lekker naar bed.

Geniet maar van de leuke dingen met je man Lientje, dat heb je verdiend.

En Nartjie goed dat je om hulp hebt gevraagd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je ondanks de pijn toch nog wat kunt slapen Severus.

Voor de rest , inclusief mezelf, ook een goede nachtrust gewenst.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lekker slapen iedereen :-]
Jij ook Doro. Sweet dreams :thumbsup:

Dat geldt ook voor iedereen die hier schrijft en leest.
:zzz:
Dankjewel Tut. :redrose:

Welterusten allemaal. Morgen is het alweer weekend. Het gaat snel.
Alle reacties Link kopieren
Tsss. Lees net een artikel van de NOS dat er steeds meer kinderen zich laten opereren aan hun groeischijven omdat ze (extreem) lang dreigen te worden.
Die reacties ook...
Wie gaat dat betalen???
:facepalm:

Mijn kinderen worden ook lang, behalve oudste dochter. Zoon is 198, (zijn vader is 184, ik 176). Dochter is dan 163 (dysmatuur geboren, groeit niet meer).
Dochter 2 wordt naar schatting tussen de 186 en 192, ze was 3 maanden geleden op tienjarige leeftijd 162.
Dochter 3 wordt naar schatting tussen de 180 en 184 en dochter 4 tussen de 182 en de 186 (vader van de jongste drie is 2,00m). Volgens de richtlijnen zou dochter 2 ook in aanmerking komen voor vernietiging van de groeischijven. Maar daar ben ik niet voor. Haar stiefbroertjes (bij vader) hebben een aan Marfan verwant syndroom en hebben al meerdere groeischijfoperaties gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb begrip voor een zekere weerstand tegen snijden in een gezond kinderlichaam. Maar ik snap best dat je soms op de groei-rem wil drukken. Die jongen uit het filmpje zou 2.15 meter worden geloof ik. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wil. 5 à 10 cm minder, maakt al een verschil tussen lang en absurd lang.

En wie dat gaat betalen? Ach. Het zijn de kosten niet. Je voorkomt ook weer mogelijke toekomstige gewrichtsproblemen, psychische problemen etc.

Met de lengte die jij noemt, zou ik het ook niet uit mezelf overwegen Suzy.
Overigens zei lange zoon hier meteen dat hij het nooit zou willen. Hoe lang hij ook zou worden. Ook prima natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
24-08-2019 00:34
Ik heb begrip voor een zekere weerstand tegen snijden in een gezond kinderlichaam. Maar ik snap best dat je soms op de groei-rem wil drukken. Die jongen uit het filmpje zou 2.15 meter worden geloof ik. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wil. 5 à 10 cm minder, maakt al een verschil tussen lang en absurd lang.

En wie dat gaat betalen? Ach. Het zijn de kosten niet. Je voorkomt ook weer mogelijke toekomstige gewrichtsproblemen, psychische problemen etc.

Met de lengte die jij noemt, zou ik het ook niet uit mezelf overwegen Suzy.
Nee, bij die jongen snap ik het ook wel. Aan de andere kant heb ik veel met topsporters gewerkt en heb zelf aan topsport gedaan (waar ik dus ‘klein’ was) en daar waren genoeg mannen met die lengte. Natuurlijk is het onhandig, zelfs mijn ex met zijn 2m ervaart regelmatig zaken die erg onhandig zijn (ruimte in het OV, altijd lange bedden nodig enz). Maar zij dragen hun lengte met trots en dat is ook iets dat je kan leren.
Bij meisjes speelt ook nog dat als ze eenmaal ongesteld worden niet heel veel meer groeien (max 10cm) dus als hier dochter2 volgend jaar ongesteld zou worden (haar zus was net 11, ik 12) gaat ze die 192 ook niet meer halen.
Hormonen doen ze gelukkig niet meer. Onvruchtbaarheid komt bij heel veel van die kinderen die dat gehad hebben voor en ook een grotere kans op borstkanker.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goed dan dat ze die hormonen niet meer doen. Dat wist ik helemaal niet.
Achter zoiets komen ze vaak 20 of 30 jaar achter, schadelijke bijwerkingen van medicijnen of vaccins.

Hier een klein gezin. Man is 1.87, zoon denk ik krap 1.80
En dochter en ik zijn de uķkies met onze 1.62 en 1.65
Dus het is hier niet bepaald aan de orde.

Heb de boodschappen lekker binnen en zit nu aan de koffie. Ga zo nog even een lekkere appelcake bakken . Heb wat appels die minder mooi worden liggen, kan ik daar mooi voor gebruiken.
Heb heerlijk geslapen . Tot een uur of vier. Toen maakte man me wakker. Met de vraag hoe laat het was.... echt... :O :facepalm:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lekker dan Lientje! Kan hij niet zelf op de klok kijken?

Ik heb voor mijn doen redelijk goed geslapen. Man is weer de hele dag weg. Gisteren nog wel een gesprek gehad over de gang van zaken thuis momenteel. Ik hoop dat het iets uithaalt.
Alle reacties Link kopieren
Moge! Het is hier al best warm, vanmiddag moet naar mijn ouders voor hun jubileum feestje. Ik ben echt zo nerveus..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Waarom ben je nerveus?
Alle reacties Link kopieren
Omdat er minimaal 25 mensen zijn en omdat we gaan barbecueën en omdat ik bang ben dat ik heel erg overprikkeld raak. We zitten gelukkig buiten maar de meeste mensen heb ik minimaal een jaar niet gezien en ik ben gewoon bang voor vragen, want arm ziet er niet uit, ben erg afgevallen en eet niet veel, en afgezien van mijn opa en oma heeft niemand m'n splints gezien.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Gaat weer een warm weekend worden.
Ben er niet blij mee, want kan moeilijk warmte kwijt, hypo's op de loer, meer last van astma. En doordat mijn lichaam de hitte moeilijk kwijt kan, bang voor zonnesteek. Heb er 2 gehad. En niet fijn.
Gewoon binnen blijven. Maar soms ben ik eigenwijs en dan ga ik met de warmte toch wat boodschappen halen.

Maandag word het 30 graden, gelukkig heb ik afspraak bij huisarts in de ochtend, dan nog niet zo warm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven