Geld & Recht alle pijlers

vonnis rechtbank beëindiging beschermingsbewind

24-08-2019 19:33 23 berichten
Hallo lezers,

Op 25 juni heeft de rechter beëindiging (vrijwillig) beschermingsbewind uitgesproken. Echter kan dit pas afgerond worden als het vonnis verstuurd is. Tot op heden is het vonnis niet binnen. Ik heb de rechtbank gebeld en nav dat gesprek gemaild met de vraag of er wat spoed achter gezet kan worden gezien de situatie. Rechtbank geeft alleen aan dat ze een achterstand hebben en kan geen indicatie geven over de tijd die het nog kan duren voor het vonnis betekend wordt.

Dit zou dus in theorie nog maanden kunnen duren. Tot die tijd blijf ik afhankelijk van de onnavolgbare grillen van mijn bewindvoerder en haar financiële wanbeleid, juist op die gronden heeft de rechter beëindiging uit gesproken op mijn verzoek. Iets waar deze foute bewindvoerder niet blij mee was en ook niet verwacht had.

Sindsdien is dus ook het hek van de dam. Mw is vanaf die tijd niet meer bereikbaar, reageert niet op mails etc. Heel vervelend want ik heb dringend bepaalde zaken nodig en meer dan genoeg saldo op mijn spaar en beheerrekening. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee nog kan? Heeft de rechtbank vrij spel qua tijd en kan dit nog zomaar maanden duren?

Bij voorbaat dank voor het lezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een advocaat? Kun je een voorlopige voorziening eisen of aanspraken doen op wet dwangsom?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee ik heb geen advocaat. Ik zal eens opzoeken wat de wet dwangsom inhoud. Maar ik vermoed dat dat niet kan omdat de rechtbank aangegeven heeft dat ze niet aan een termijn gebonden zijn. Bedankt voor het meedenken!
Ik heb afgelopen week geprobeerd te bellen met het juridisch loket maar heb na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan de verbinding verbroken wegens de kosten. Wat ik heb kunnen vinden is dat het vonnis gewoonlijk binnen 4 weken verzonden word maar dat de rechtbank het soms druk heeft zodat het soms later verzonden wordt.

Verder niks over een uiterlijk termijn dus precies hetzelfde verhaal als degene van de rechtbank mij vertelde toen ik hierover informeerde. Het afwachten zonder enige duidelijkheid over de termijn begint me een beetje op te breken in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat bellen toch helpt.
Ik zou dus morgen weer bellen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer het bewindsbureau bellen. Want we zijn nu 2 maanden verder en dat heb ik ( als bewindvoerder) in nog geen enkel kanton meegemaakt.

Want inderdaad, met die beschikking in handen, kun jij als eerste de bank verwittigen dat jij weer bevoegd bent en kun je daarna zelf weer beschikken over je geld.

Succes!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Hey Doreia! Ik hoopte stiekem al dat jij zou reageren, ik mistte je al een tijdje op het forum. Het bureau heb ik ook al gebeld maar mw was niet te bereiken en ik zou terug gebeld worden. Ik werd terug gebeld door een stagiaire die mij vertelde dat ze ook contact hadden opgenomen met de rechtbank en hetzelfde antwoord kregen. Achterstand en afwachten. Maar het vonnis wordt toch tegelijkertijd naar hen en mij gestuurd? Tenminste, daar ging ik vanuit?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, vonnis komt ook naar jou.
Zet alles in op het verkrijgen van het vonnis. Daarmee kun jij verder met je leven. En heb je van de bewindvoerder niets meer nodig. Dus maandag weer even bellen met de vraag naar de stand van zaken. Zolang je beleefd en netjes blijft, kan het zomaar zijn dat het dan sneller gaat. Maar 2 maanden is heel lang hoor. Zeker in jouw geval.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Oke, er is weinig meer dan ik kan doen denk ik dan blijven bellen en mailen? Uiteraard blijf ik heel beleefd hoor. Degene die mij te woord staat kan er ook niet zoveel aan doen en daarbij wil ik natuurlijk mijn eigen ruiten niet ingooien. Frustrerend is het echter wel. Weet jij toevallig of de rechtbank aan een termijn gebonden is in deze? Fijn dat je de moeite neemt om te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Binnen een redelijke termijn. Ik hoop echt dat je binnen 4 weken gewoon de beschikking in handen hebt.
Blijf bellen met het bewindsbureau. Mailen over je zaak mogen ze niet.
Een brief sturen helpt ook niet, want de post komt dagelijks meer dan kniehoog binnen daar. Voor ze die brief hebben gezien en verwerkt ben je weer een tijd verder.

En tuurlijk reageer ik in dit soort topics. Helemaal als het iets is wat buiten je macht ligt. Je doet het goed. Hou vol, over 3 maanden lach je erom.
Enne... mocht het weer niet de goede kant opgaan met je financien, vraag tijdig om hulp bij een ander kantoor in de buurt hoor. Dat je niet opnieuw in de penarie komt. Succes!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat is de meerwaarde om te blijven bellen met het bureau als ik vragen mag? Ik word steeds op een botte manier afgescheept en zij kunnen het vonnis toch ook niet versnellen neem ik aan? Daarbij als ze het wel konden doen ze het niet want ze proberen me duidelijk een hak te zetten en verdienen aan me zolang het vonnis niet betekend is.

Mocht ik ooit (wat niet aannemelijk is gezien de gang van zaken waardoor ik ingestemd heb met vb, domste beslissing ooit en totaal onnodig) een andere bewindvoerster nodig hebben dan zou ik jou willen als dat mogelijk was. Ik gun iedereen een betrokken en integere bewindvoerster als jou!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dan ook het bewindsbureau van de rechtbank. Nummer vind je terug op rechtspraak.nl. Niet je bewindvoerder, die gaat je niet helpen vrees ik.
En PB me maar, dan vind ik vast een fijne collega voor je, mocht het onverhoopt nodig zijn. Ook al zal iedereen weer over me heen vallen, ik ken meer goede dan foute bewindvoerders die ik dan ook van harte kan aanbevelen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik geloof je gelijk hoor. Degene die ik voor deze had was een schat van een mens die altijd alles met me besprak en mijn gedachten over bepaalde zaken mee liet wegen in haar beslissingen. Toen zij vorig jaar van baan wisselde heb ik haar nog een kaart gestuurd om haar te bedanken voor alles en succes te wensen met haar nieuwe baan.

Haar vervangster was een totaal ander verhaal. Maar goed, je hebt altijd kaft tussen het koren. Ook ik heb voor het merendeel goede verhalen gehoord en gelezen over bewindvoerders. Die enkele rotte appel die er tussen zit die niet met macht om kan gaan hou je toch. Zo ook de mensen die uit kortzichtigheid de wereld haten om 1. Trek het je niet aan mocht dit gebeuren! Ik stuur je sowieso even een pb als dat lukt omdat ik denk dat mijn ervaring ook interessant voor jou kan zijn.

Dank je voor je moeite op deze zonnige vrije dag!
Doreia, het wil maar niet lukken met de pb helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je er een gestuurd waarvan ik denk dat hij is angekomen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
helaas, alles staat op 0 in mijn inbox.
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
25-08-2019 18:17
helaas, alles staat op 0 in mijn inbox.
Heb je in je profiel ingesteld dat anderen jou een privebericht mogen sturen ?

Zo niet dan gaat het niet lukken.
Niet geschoten is altijd mis
Wat frustrerend Nospe!

Ik heb zelf vrijwillige schuldhulp bij een bewindbedrijf in Brabant waar ik erg tevreden over ben, ik kan me niet voorstellen hoe naar het is als daar geen goede samenwerking meer mee is. En dan zo lang wachten op de rechtbank.

Hopelijk komt het snel door en kan je zelf positief verder, mocht je het toch niet alleen willen/kunnen doen hoop ik dat je een goede nieuwe kan vinden! (pb-en mag!)
Alle reacties Link kopieren
nospe schreef:
25-08-2019 13:50
Ik heb afgelopen week geprobeerd te bellen met het juridisch loket maar heb na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan de verbinding verbroken wegens de kosten. Wat ik heb kunnen vinden is dat het vonnis gewoonlijk binnen 4 weken verzonden word maar dat de rechtbank het soms druk heeft zodat het soms later verzonden wordt.

Verder niks over een uiterlijk termijn dus precies hetzelfde verhaal als degene van de rechtbank mij vertelde toen ik hierover informeerde. Het afwachten zonder enige duidelijkheid over de termijn begint me een beetje op te breken in deze situatie.
Doe eens gek en vraag buren/kennis, bibliotheek eens of ze een vrij bellen abo hebben en vraag na een korte uitleg of je met hun telefoon mag bellen.
Juridisch spreekuur kun je ook fysiek naartoe. Gewoon in het wijkcentrum bv of soms een eigen kantoor. Even google doen voor jouw woonplaats.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 00:44
Doe eens gek en vraag buren/kennis, bibliotheek eens of ze een vrij bellen abo hebben en vraag na een korte uitleg of je met hun telefoon mag bellen.
Juridisch spreekuur kun je ook fysiek naartoe. Gewoon in het wijkcentrum bv of soms een eigen kantoor. Even google doen voor jouw woonplaats.
Dat nummer kost gewoon €0,25 per minuut; ook als je vrij bellen hebt, dus €15 p/uur. Alsnog zou ik je graag helpen als je een kennis/buurvrouw was, maar zou wel ff melden dat je ze op kosten gaat jagen :rolling: voor je een telefoon leent.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Heb nog eens geprobeerd. Wil je even kijken in jouw mailbox? Bedankt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van het juridisch loket.
Je kunt ze ook jou laten bellen, dan kost het jou niets.
Ik heb pas een vraag gemaild en toen belden ze me binnen 2 dagen terug.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Bitje93
zondag 25 augustus 2019 22:53
Heb je in je profiel ingesteld dat anderen jou een privebericht mogen sturen ?

Zo niet dan gaat het niet lukken.

Ja, anderen mogen mij een pb sturen. Inmiddels toch een test pb binnen gekregen dus dat komt vast goed!

rosings
zondag 25 augustus 2019 23:53
Hopelijk komt het snel door en kan je zelf positief verder, mocht je het toch niet alleen willen/kunnen doen hoop ik dat je een goede nieuwe kan vinden! (pb-en mag!)

Rosings dank je voor je support. Ik ga echter nooit meer vrijwillig in bewind. Goed dat de mogelijkheid er is in bepaalde situaties hoor en je hebt vast ook goede integere bewindvoerders zoals Doreia. Mocht ik ooit een andere bewindvoerder willen of nodig hebben klop ik zeker bij haar aan. Degene waar ik nu bij zit is/was op zich ook heel goed tot ik een andere kreeg die zich profileerde als een machtswellustig kreng. Ik ben sowieso ten onrechte het vrijwillige bewind in gemanouvreerd zonder te weten wat de verstrekkende gevolgen waren.

aloha66
maandag 26 augustus 2019 00:44

Wat schoprpioentje dus al zegt, het kost 25 cent p/m. Ik heb vrij bellen altijd maar dan nog betaal je voor betaalde nummers zoals het juridisch loket. Fysiek naar het juridisch loket is voor mij geen optie helaas.

cowandchicken
maandag 26 augustus 2019 14:08

Kijk eens op de site van het juridisch loket.
Je kunt ze ook jou laten bellen, dan kost het jou niets.
Ik heb pas een vraag gemaild en toen belden ze me binnen 2 dagen terug.

Oh, echt? Dan ga ik dat eens proberen komende week! Afgelopen week de rechtbank weer gebeld en de situatie uitgelegd maar ik kreeg weer hetzelfde antwoord. Achterstand en afwachten. Om moedeloos van te worden.


Doreia*
maandag 26 augustus 2019 13:44

Heb nog eens geprobeerd. Wil je even kijken in jouw mailbox? Bedankt!

Ontvangen en een test text terug gestuurd! Sorry voor de late reactie Doreia en anderen! Het was een chaotische week voor mij. Iedereen in ieder geval bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven